Close
Results 1 to 15 of 15
  1. #1
    חבר רשום יואב פולס's Avatar
    Join Date
    Jul 2003
    Location
    בבית
    Posts
    2,502

    Default שאלה תיאורטית בעניין ניפוח גלגלים

    בהינתן קומפרסור זהה. (קומפרסור רגיל. לא תעשייתי.)
    שני גלגלים זהים.
    בשניהם ל.א. זהה, נניח 15 PSI.
    אחד מורכב על האוטו, כלומר לוחץ אותו כרבע ממשקל הרכב לערך.
    השני לא מורכב על הרכב. מותקן על הדלת האחורית או בכלל בצד, כלומר לא מופעל עליו שום לחץ.
    אתם רוצים לנפח את שניהם לל.א. של 30 PSI.
    האם יהיה הבדל בזמני הניפוח בין שני הגלגלים?

  2. #2
    חבר רשום lizard's Avatar
    Join Date
    Jan 2005
    Location
    כפר טרומן
    Posts
    11,711

    Default תגובה: שאלה תיאורטית בעניין ניפוח גלגלים

    אני חושב שכן אבל בקטנה.

  3. #3

    Default תגובה: שאלה תיאורטית בעניין ניפוח גלגלים

    למה אתה חושב שכן?

    Sent from my SM-N9005 using Tapatalk

  4. #4
    חבר רשום lizard's Avatar
    Join Date
    Jan 2005
    Location
    כפר טרומן
    Posts
    11,711

    Default תגובה: שאלה תיאורטית בעניין ניפוח גלגלים

    כשנפחתי את הצמיגיםהקדמיים של הטרקטור כשהוא על הצמיג נרשמו 50psi, הרמתי את החלק הקדמי שישב על הכף והלחץ ירד ל49.

  5. #5
    חבר רשום מוטי ג.'s Avatar
    Join Date
    Jul 2003
    Location
    רגבים
    Posts
    6,862

    Default תגובה: שאלה תיאורטית בעניין ניפוח גלגלים

    הלחץ בצמיגים יהיה זהה תמיד, הבדלי הלחץ שראית 49 מול 50 הם לדעתי הרזולוציה של השעון בו אתה משתמש.
    ההבדל היחיד שצריך להיות ולהראות בצמיג כאשר הוא עם עומס או ללא הוא שטח המגע בקרקע, כי המשקל עליו /הכוח משתנה ולכן ע"ב המשוואה לחץ * שטח = כוח, בהינתן לחץ קבוע, וכוח משתנה( עם או בלי עומס) מה שמתקבל הוא שטח פנים משתנה.

    כמו בלון, הלחץ בו אחיד, השטח פנים משתנה.

    מוטי

    Sent from my SM-G900F using Tapatalk

  6. #6

    Default תגובה: שאלה תיאורטית בעניין ניפוח גלגלים

    בתיאוריה מוטי צודק ולא אמור להיות הבדל. אמור לקחת אותו זמן לניפוח.

  7. #7

    Default תגובה: שאלה תיאורטית בעניין ניפוח גלגלים

    צמיג זה לא בלון,הנפח לא משתנה.
    לחץ המילוי משפיע על שטח המגע בהתאם למשקל ״שיושב״ עליו (תאורטית ודי קרוב למציאות).
    ולשאלה של יואב ,הזמן זהה,כי הנפח לא משתנה...
    borderline velocity disorder

  8. #8
    חבר רשום יואב פולס's Avatar
    Join Date
    Jul 2003
    Location
    בבית
    Posts
    2,502

    Default תגובה: שאלה תיאורטית בעניין ניפוח גלגלים

    מה שאתם בעצם אומרים שלהתנגדות שבאה מתוך הצמיג כלפי חוץ דרך הונטיל אין שום משמעות על כמות האוויר שנכנסת פנימה?

  9. #9

    Default תגובה: שאלה תיאורטית בעניין ניפוח גלגלים

    מה שאני אומר הוא שההתנגדות שאתה קורא לה ,היא/הוא הלחץ שהצמיג מלא בו,וכל עוד הלחץ הזה הוא בגבולות המותר,אם מינימום או מקסימום-המשקל של הרכב לא ישנה את הלחץ הזה,כי הוא לא משנה את נפחו,רק את שטח המגע שלו עם הקרקע.
    borderline velocity disorder

  10. #10
    מנהל נמרוד's Avatar
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    עמק יזרעאל
    Posts
    34,722

    Default תגובה: שאלה תיאורטית בעניין ניפוח גלגלים

    אם יורשה לי לנסח את השאלה של יואב בשפה פיזיקלית:

    במקרה שמנפחים את הצמיג כשהוא מותקן על הרכב, מתבצעת עבודה - הרכב מתרומם. כאשר מנפחים גלגל שאינו מותקן על הרכב, לא מתבצעת אותה עבודה. האם נדרשת אותה כמות אנרגיה בשני המקרים?
    איוניק 5 | ג'יפ CJ-7 1979 | היילקס 2015
    היו: ג'יפ XJ צ'רוקי 1994| היילקס 2008| היילקס 1997 | ג'יפ CJ-8 1989 | סמוראי 1988

  11. #11
    חבר רשום מוטי ג.'s Avatar
    Join Date
    Jul 2003
    Location
    רגבים
    Posts
    6,862

    Default תגובה: שאלה תיאורטית בעניין ניפוח גלגלים

    אני חושב שלא,
    העומס אינו משפיע = אינו יוצר התנגדות על הדחיסות של האויר בצמיג ולכן לא אמור להשפיע על זמני הניפוח.

    Sent from my SM-G900F using Tapatalk

  12. #12
    חבר רשום מוטי ג.'s Avatar
    Join Date
    Jul 2003
    Location
    רגבים
    Posts
    6,862

    Default תגובה: שאלה תיאורטית בעניין ניפוח גלגלים

    אני חושב שלא,
    העומס אינו משפיע = אינו יוצר התנגדות על הדחיסות של האויר בצמיג ולכן לא אמור להשפיע על זמני הניפוח.

    מה שכן מושפע מעומס הוא האלסטיות של הצמיג שצורתו משתנה תו"כ תהליך הניפוח.

    Sent from my SM-G900F using Tapatalk

  13. #13

    Default תגובה: שאלה תיאורטית בעניין ניפוח גלגלים

    נמרוד ,אתה רוצה לסבך ? עם איזה קומפרסור,ובאיזו מהירות הרכב מתרומם ?

  14. #14
    חבר רשום מוטי ג.'s Avatar
    Join Date
    Jul 2003
    Location
    רגבים
    Posts
    6,862

    Default תגובה: שאלה תיאורטית בעניין ניפוח גלגלים

    מהירות.... זה כבר עניין של ספיקה ו...

    Sent from my SM-G900F using Tapatalk

  15. #15

    Default תגובה: שאלה תיאורטית בעניין ניפוח גלגלים

    Quote Originally Posted by מוטי ג. View Post
    מהירות.... זה כבר עניין של ספיקה ו...

    Sent from my SM-G900F using Tapatalk
    ברור, נדמה לי שנמרוד שאל שאלה רטורית.

Similar Threads

  1. שאלה תיאורטית על ספיקת אוויר וניפוח צמיגים
    By zerez in forum פורום הבונים + הנדסת ג'יפים
    Replies: 1
    Last Post: 08-05-13, 23:59
  2. ניפוח גלגלים בשטח
    By trek10 in forum פורום רכב שטח 4X4 כללי
    Replies: 7
    Last Post: 26-02-09, 21:31
  3. שאלה לגבי מערכת ניפוח צמיגים בטטרה 6x6 (ATC)
    By WildLove in forum פורום רכב צבאי
    Replies: 9
    Last Post: 28-08-07, 02:25
  4. Replies: 12
    Last Post: 10-09-05, 13:04
  5. שאלה תיאורטית ביותר-מחשב ניהול מנוע
    By itay-rover in forum פורום הבונים + הנדסת ג'יפים
    Replies: 16
    Last Post: 15-12-04, 16:49

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •