ביקשת, קיבלת...
http://forum.lro.com/viewtopic.php?f=18&t=89595
נתקלתי בהסבה ל6x6 תוצרת עצמית ל109
http://www.thomasschnell.de/land-rover-109-6x/
בסרן האמצעי הורדת המכסה האחורי והתקנה של מכסה קדמי נוסף פונה אחורה (פיניון נוסף על אותה קורונה)
כמובן שמעמיס את הקורונה ולכן ההמלצה להשתמש בסרן סאלסבורי
נראה פתרון יפה וביצוע ברמה...
למקרה שתחליט להוסיף הנעה לאחורי.
ביקשת, קיבלת...
http://forum.lro.com/viewtopic.php?f=18&t=89595
נעול, ולפעמים במגפיים
https://youtu.be/d9pP4Jnk6H4
כבר יותר פשוט לשים סרני ריאו![]()
אני חושב שזה הרכב .
Land Rover Perentie
From Wikipedia, the free encyclopedia
The Land Rover Perentie[1] is a nickname for the Land Rover 110 produced by JRA Limited for the Australian Army, and part manufactured and assembled in Moorebank, New South Wales, during the 1980s and 1990s. There were two build contracts. The first was in 1988 and the second build quantity occurred in 1998. The Perentie was based on the Land Rover Defender 110, and was introduced in 1987 to replace the ageing fleet of Series 2A and 3 Land Rovers. The Land Rover Perenties were produced in 4 x 4 and 6 x 6 variants and powered by an Isuzu 3.9-litre four-cylinder 4BD1 diesel engine or 4BD1-T turbo (seeList of Isuzu engines), and has proven itself both in Australia and on operations overseas, including in Somalia, Timor Leste, theSolomon Islands, Iraq and Afghanistan.[2]
The major differences between the Land Rover Perentie and British Land Rovers are the relocation of the spare wheel to a position under the rear of the load area, a galvanised chassis and the Isuzu engine. The original army contract called for a variety of unusual features including being able to sustain being hung from a helicopter by one corner without causing the chassis to distort. The 6 x 6 version has a wider cab and load sharing leaf-sprung rear axles. The 6 x 6 also has a turbocharger. The original order was for 2,500 4 x 4 and 400 6 x 6 vehicles between 1987 and 1990, while further vehicles were later added under Project Bushranger.
The name Perentie originates from Land Rover's successful tender to Project Perentie,[3] which was the official Australian Army trial to select new 1 and 2-tonne light vehicles. During the Project Perentie trials the Land Rover/Isuzu 110 and 6 x 6 variants were compared against the Jeep AM10, the Mercedes-Benz 300GD and the Unimog, while the Toyota Landcruiser was evaluated two years later. The origins of the name comes from the Perentie (Varanus giganteus) lizard species, which is the largest goanna lizard native to Australia.
http://funrover.com/history/the-best...ver-ever-made/
http://www.allisons.org/ll/4/LandRover/Perentie/
אין מכסות הגירה למדינות ערב כמו שאין פקקים בדרך לירוחם!
אני לא חושב שזה ה Perentie - הם מציינים שהסרן האחורי עם קפיצי עלים ופה רואים סלילים
אני הייתי מחליף למנוע קאמינס, יש כל כך הרבה ניסיון טוב איתו ותוכל לקבל כ 400 סוסים המנועים סטנדרטיים לפני משחקים ולא ע"ח אורך החיים.
Sent from my ONE A2001 using Tapatalk
ואיך שאר המכלולים מתמודדים עם 400 כס??
גיר ידני/טרנספר ללא בעיות
כלי הינע והשאר עד לגלג צריכים לקבל שדרוג
Sent from my ONE A2001 using Tapatalk
שמרו על קשר