תתחדש:-)
פורום נכבד,
עוקב אחריכם זמן מה ועכשיו מצטרף רשמית.
הגעתי משדות הרכבים היפנים והכוונה להפוך את האינדיאני לרכב טיולים (רמת קושי ׳עשוש׳) שלישי וחוקי. חשוב גם שלא יתקע בשטח, יש לי נטייה לנסוע לבד...
הרכב היה של חבר פורום ותיק שעזר ותמך וגם חבר אחר מהפורום תמך.
תכנון בגדול:
מתלים:
מצב כרגע- בולמים גמורים + ספייסרים 2״.
תכנון - החלפה להגבהה חוקית (קיט מאושר ע״י אחד המתקינים) עם עדיפות להיפטר מהספייסרים לטובת מהלך מתלה משופר
מנוע- נזילת שמן קלה ממחזיר אחורי
תכנון- אין החלטה
שמנים - המלצות על שמנים ספציפיים? היצרן ממליץ על 5-30 שלדעתי בחום של הקיץ לא הכי מתאים.
(מותקן רדיאטור גיר + וונטה המופעלת עם המזגן)
גלגל ספייר - כרגע לוקח מקום יקר בתא המטען + מיכל גז של 100 ליטר.
תכנון: חברתי להעלות לגג, אתמול חברים מנוסים הזהירו אותי מההשפעה על הרכב ואבדוק אופציות תלייה מאחור (אשמח להצעות)
צמיגים - אין תכניות. אשמח לדעת מה יש ב autodata והאם ניתן להרכיב חוקית צמיגי 31״. כרגע המידה 245/70-16 על הגנט המקורי המוזהב. אשמח לחוות דעת על צמיגי שטח מלא למידה המקורית.
קוסמטיקה:
קרעים בכסא נהג - אשמח להמלצות ריפוד
כנל הגה.
מערכת שמע מקורית 1.5 דין ומגבר אינפיניטי מקורי רמקולים יבשים.
חשבתי להחליף 4 רמקולים ולשקול head unit חדש. אשמח להמלצות.
עוד רעיונות?
תודה מראש,
Aifer
תתחדש:-)
תתחדש... נשמע שעלות הרכב היא החלק הקטן בהוצאות שאתה מתכנן...
Sent from my SM-G920F using Tapatalk
אשמח להערכת עליות שלכם
Sent from my Nexus 5 using Tapatalk
תתחדש וברוך הבא
מה עם כמה תמונות ?
לגבי הספייר, להעלות על הגג פחות מומלץ בגלל העלאת מרכז הכובד (וגם רצוי לשם כך גגון מסיבי לפיזור המשקל ...). להתקין מאחור זה הפתרון המקובל, אם כי זה חוסם את פתיחת דלת הבגאז' וצריך קודם לפתוח את הגלגל ורק אח"כ את הדלת ... צלם איך נראה תא המטען עם מיכל הגז והספייר, שנראה כמה המצב אקוטי ...
אאוץ', איזה סידור עצוב ...
(אם כי קשה לראות את העומק, תוכל לצלם קצת יותר מרחוק ?)
לא נראה לי שיהיה לך מנוס מלהוציא את הספייר (אולי לקחת מיכל מעט קטן יותר ולהעמיד את הספייר בפוזה המקורית שלו ...)
מאיפה אתה בארץ ?
אני מרמת השרון. לא מתכוון לגעת במיכל (מערכת ישנה, עדיף לא לגעת).
תתחדש.
גלגל על הגג זה לא כיף כזה גדול אבל גם לא ממש נורא.
נסעתי ככה 8 שנים בערך עם הצירוקי(גם בעשוש. )
הפיתרון של גלגל במנשא על הפגוש מציק לדעתי.
לגבי המערכת- קנה או ייצר מתאם ל 1 דין. הכי פשוט וקל. אני קניתי גם רתמת מתאם כך שההתקנה לא דרשה חיתוך חוטים
תהנה...
תודה לעונים.
המלצות לבולמים/קפיצים?
מידות צמיגים שניתן לאשר? (כרגע נועל 245/70-16)
תתחדש. אמרת שאתה נוסע לבד, אחד שנוסע שבע שנים פלוס חמש נפשות ברכב, גגון פשוט יספיק לך.
אני בניתי גם מנסע לגלגל וגם גגון ומנסיון הגגון יספיק.
שמנים בייחוד גיר וסרנים רק תואם מופאר .
מידות צמיג ל31 נכון להיום חוקית שכח מזה.
כסוי להגה קניתי כיסוי עור בחנות לאביזרי רכב מחזיק נהדר כבר כמה שנים
לגבי הגבהה הפורום מלא דיונים מותר או אסור, מניסיוני האישי בלבד הגבהה עד 4 על תושבות קפיץ ומוטות רדיוס מקורי
ובולמים וכיסוי בולם לא בצבעים צועקים. ובשביל השקט הנפשי טסט להעביר רק דרך יקירי המערכת
בהצלחה
חד משמעית לא על הגג...
1. מרכז כובד
2. מסילות שיתלשו מהגג בעקבות הטלטולים
3. פריצת דיסק (סיפור עצוב)
Sent from my SM-G920F using Tapatalk
נראה שיש שני מחנות לגבי מיקום הספייר.
חלק מהקהל ממליץ בחום על הגג וחלק ממש נרתע עם נסיון רע...
על הגג זה פתרון פשוט יחסית. לבנות מתקן אחורי לגלגל מסובך/יקר משמעותית מאשר גגון. אני נסעתי הרבה שנים עם גלגל על גגון גדול פלוס הרבה ציוד (4 ואז 5 נפשות + כלבה גדולה). אחר כך בניתי מתקן אחורי.
לך אין יותר מדי ברירה, בבאגאז' יחד עם מיכל הגז זה באמת לא לעניין. תחליט כמה בא לך להשקיע. הפגוש עם מתקן הכי יפה לדעתי הוא זה שבונה עידו לוריה, ראה:
http://www.jeepolog.com/forums/conte...ראנד-צ-רוקי-ZJ
גגון יותר קל לבנות לבד.
Sent from my GT-I9301I using Tapatalk
איוניק 5 | ג'יפ CJ-7 1979 | היילקס 2015
היו: ג'יפ XJ צ'רוקי 1994| היילקס 2008| היילקס 1997 | ג'יפ CJ-8 1989 | סמוראי 1988
תודה נמרוד. לוודא שמתקן הגג היה מורכב אצלך על ZJ עם גגון על המסילות המקוריות?
Sent from my Nexus 5 using Tapatalk
על הגג זה פתרון פשוט יחסית. לבנות מתקן אחורי לגלגל מסובך/יקר משמעותית מאשר גגון. אני נסעתי הרבה שנים עם גלגל על גגון גדול פלוס הרבה ציוד (4 ואז 5 נפשות + כלבה גדולה). אחר כך בניתי מתקן אחורי.
לך אין יותר מדי ברירה, בבאגאז' יחד עם מיכל הגז זה באמת לא לעניין. תחליט כמה בא לך להשקיע. הפגוש עם מתקן הכי יפה לדעתי הוא זה שבונה עידו לוריה, ראה:
http://www.jeepolog.com/forums/conte...ראנד-צ-רוקי-ZJ
גגון יותר קל לבנות לבד.
Sent from my GT-I9301I using Tapatalk
איוניק 5 | ג'יפ CJ-7 1979 | היילקס 2015
היו: ג'יפ XJ צ'רוקי 1994| היילקס 2008| היילקס 1997 | ג'יפ CJ-8 1989 | סמוראי 1988
קח חומר למחשבה...
לייצר גגון שעמיד לגלגל יעלה לך כמה מאות שקלים (בודדות) לעומת טמבון ומתקן שיעלה באזור ה3-4 אלפים
הבעיה העיקרית בעיני במנשא על הפגוש היא שבכל פעם שרוצים להוציא משהו מתא המטען צריך לפתוח גם את המתקן.
אם יש ילדים שפותחים את תא המטען זה אפילו מציק עוד יותר....
יש לך ידיים טובות, ידע בסיסי בריתוך ומקום סביר לעבוד גם גגון וגם מתקן אחורי לגלגל אפשרי לבצע לבד.
בעלויות נמוכות. לדעתי מטרתם העיקרית של פורומים כגון זה היא לעודד יצירה עצמית בטח שמדובר ברכב לטיולים בלבד.
זהו חלק גדול ומהנה במה שנקרא גיפאי.
שמרו על קשר