מתי בדיוק השתיקו אותך דרור?
חברים, לקראת יום הכפורים אני מתנצל בשם כל אלו שהעליבו אחד את השני ובשם עצמי אם אני הולך להעליב אחרים...
אז אכן מדובר בכתבות מטעם או סתם חוסר ידע ואז הצבור מהדהד בחרדה כמקובל במחוזות אחרים.
אז למען הסדר הטוב - בעיות העומס של כל יצרן אנרגיה הן בשעות השיא.
בשעות השפל יש אתגר אחר, להעמיס את הגנרטורים שלא ירוצו על ריק. חברת החשמל יותר מתשמח שהטעינות יבוצעו בלילה על מנת לאזן או לשטח את עקומת הצריכה.
כל אחד מאיתנו המפעיל בשעות השיא כמה מזגנים, תנור, מייבש תאורה וכו', יש לו בשעות השפל די אנרגיה כדאי לטעון את הרכב.
ובאשר למשק האנרגיה בקליפורניה שבמקרה נחשפתי אליו בעבר.
אז הקשיבו טוב על המהדהדים: לפני למעלה מעשור, יש חקיקה בקליפורניה האוסרת על יצרני החשמל להרחיב את תשתיות הייצור.
לחברות החשמל העיקריות, 3 במספר, יש ברירה - לרכוש חשמל יקר בשעות השיא מנבדה למשל, או לגרום להתייעלות אנרגטית.
הם במשך שנים סבסדו תוכניות להתייעלות אנרגטית על ידי החלפת מזגנים, תאורה, וצרכנים נוספים לציוד יעיל יותר. הכל מתוך מטרה אחת - הפחתת הצריכה בשעות השיא על ידי חיסכון או הזזה לשעות השפל.
בשעות השפל, הם ישמחו להעמיס את הרשת.
גם בארץ יש תעריפי תעוז - שפל, גאות ושיא על מנת לעודד שימוש בשעות השפל.
קיצר - לא רק לא מדובר בבעיה קיומית לכאורה, אלא שחברות החשמל יעודדו שמוש ברכב חשמלי, כמובן עם נהול אנרגטי נכון.
מה שלא נכנס בכוח נכנס עם יותר כוח..
אבל שעות הפסגה בחורף הן 16-22, ואחריהן רוב החשמליות כבר יהיו טעונות, אם לא יהיה ניהול.
אז אחת התשובות לזה היא באמת עמדות מנוהלות.
תשובה שנייה שקשורה גם לראשונה: תמרוץ כלכלי לטעינה בשעות שנוחות ליצרני החשמל. זה צעד פשוט שניתן ליישום בתוך ימים ספורים. אתה מציע תמריץ וכל מי שמעוניין בו עובר למנייה חכמה.
תשובה שלישית לשאלה של אבי היא אגירה.
אני מניח שיש עוד אבל זה חורג מתחום הידע שלי.
ומשניתנו שלוש התשובות הראשונות, ומכיוון שכבר "פתרנו" את עניין שיאי ההספק הרגעי, מה שנשאר זה סה"כ ייצור יומי מול צריכת החשמל יומית, ביחידות אנרגיה, לא יחידות הספק, וזה מה שעשיתי קודם.
למה שני מיליון? זה המספר שדרור הציף לאוויר. גם ככה זה נשמע מספר סופר שאפתני. לגבי שלושה מיליון, עוד חזון למועד וכו'.
4A6565706F6C6F672C2062657374206F6666726F 6164206D6167617A696E652073696E6365203230 3031
מהמספרים שאני מכיר
ותקנו אותי אם אני טועה
אם מדובר על הכפלה במספר הרכבים החשמליים כל שנה אז תוך 6-8 שנים מגיעים למליון עד שני מליון רכבים חשמליים, בשבע שנים האלה יש גידול שנתי של צריכת חשמל בממוצע של 2.5-3% שנתי, בלי קשר לרכבים החשמליים (תעשיה, משקי בית, מטרו, רכבת..) כלומר ייצור החשמל יצטרך לגדול בהרבה יותר מ-13%. אמנם זה אומר שהחלק היחסי של הצריכה של רכבים חשמליים קטן יותר, אבל האתגר הלאומי הכולל גדול יותר.
אני מבין שהתכוונת להמחיש משהו אחר בחישוב שעשית, אבל חשוב להבין מה האתגר.
אני לא חושב שיישור פיקים רלוונטי לחישוב הזה כי אין לו משמעות כשמדובר על סכום האנרגיה.
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
בוודאי שיש לו רלוונטיות, כי ככל שאתה משתפר בזה, אתה מאפשר לתחנות הקיימות להגיע לתפוקה שנתית גבוהה יותר, בלי להגדיל את מספרן.
אתה מחזיק היום יותר תחנות משצריך עבור הממוצע, כדי לעמוד בפיקים.
4A6565706F6C6F672C2062657374206F6666726F 6164206D6167617A696E652073696E6365203230 3031
יותר מהכפלה כל שנה.
ב 2021 עלו לכביש פי 3.6 רכבים חשמליים מ 2020.
למרות האופטימיות שלכם, אני מנחש שמתישהו המדינה תגביל את החגיגה בגלל הבעיות בתשתית ובייצור החשמל.
או לפחות תאט את החגיגה באמצעות כל מיני מיסים.
ועוד מילה על חברת החשמל לישראל
מדובר בחבורה של עבריינים.
אתם בונים עליהם הרים וגבעות.
מה זה צריכה מנוהלת?
זה אומר שסיימתי עם הילדים, וב 22:00 בא לי לקפוץ לבירה עם חברים, אבל אוי ואבוי, הרכב בדיוק מתחיל להיטען?
זה מה שזה אומר?
או שב 4 בבוקר יש מקרה חירום, חייב את הרכב אבל אוי ואבוי, הרכב רק מתחיל להיטען?
פיספסתי משהו?
כן, פספסת את התיאוריה שסוללות המכוניות יהיו מאגר האנרגיה הלאומי, ואז למרות שדאגת לסוללה מלאה מספיק זמן מראש, הטכנולוגיה החכמה דאגה לצרוך ממנה כי עכשיו בדיוק שעות השיא ...
וְנִגְלָה בְאָזְנָי יהוה צְבָאוֹת; אִם־יְכֻפַּר הֶעָוֹן הַזֶּה לָכֶם עַד־תְּמֻתוּן
ושוב, הבעייה היא לא עם עצם טכנולוגיית ההנעה החשמלית, אלא עד כמה גורמים חיצוניים משתלטים לנו על החיים.
וְנִגְלָה בְאָזְנָי יהוה צְבָאוֹת; אִם־יְכֻפַּר הֶעָוֹן הַזֶּה לָכֶם עַד־תְּמֻתוּן
הסוללה שלי תהיה חלק מהמאגר הלאומי????
תשמע זה ענק, מזל שאתם מסבירים הכל סוף סוף.
אז אתה אומר שהרכבים שלנו יעזרו למשק החשמל?
מעניין ומצחיק מאוד כשחושבים על כל מיני טיפוסים.
אוקי, יש לכם פתרונות להכל, והכל מאוד פשוט.
נשאר לנו להתרווח על הספה לצפות במתרחש
חוזר לתחילת השרשור - הולך להיות מעניין, אפילו מאוד מעניין.
נדב, זה ביזנס. תרגיש מספיק נוח כדי למכור 20 אחוז מתכולת הסוללה שלך בשעות השיא? תמכור. תרצה למכור עשרה אחוז, או 50? תמכור.
אם לא, אז לא.
אבי, בלי ציון הקילומטראז' היומי והקילומטראז' בדרך לחברים שלך, כל תשובה תהיה חסרת משמעות. בכל מקרה, כרגע תחת מגבלות יחס הרכבים/עמדות טעינה ובהמשך כשתשתית הטעינה תגיע לישורת, אם תצטרך תוכל למלא בחוץ, כמו ברכב הדלקי שלך. הטעינה הכמעט חינמית בבית היא בונוס שאין לרכב הדלקי שלך, כמו גם הפריבילגיה להיות מלא באנרגיה כמעט בכל רגע נתון.
אפרופו, זה קרה לי ביום השלישי לבעלות על חשמלי. הילדה חזרה אתו מאילת ורבע שעה אח"כ הכלבה שלנו נעקצה ע"י עקרב מסוכן. נסעתי לבית החולים וכששחררו אותי טענתי בעמדה מהירה לפני שחזרתי הביתה.
לענייננו, אם אתה בתל אביב והבירה בערב עם החברים היא באילת, תצטרך לטעון בדרך. כמו ברכב הנוכחי שלך.
זה לא חח"י, זה נגה.
4A6565706F6C6F672C2062657374206F6666726F 6164206D6167617A696E652073696E6365203230 3031
הכל טוב ויפה, אתה כרגע מהראשונים יחסית.
אני מסתכל קדימה ושואל האם התשתיות והייצור יעמדו בביקוש ?
לא נראה לי. זה העניין, פשוט.
בוא נראה איך מסיימים את שנה, כמה מחושמלות עלו לכביש, ונכפיל ב 3.6 ל 2024.
אני צופה תקופת ביניים מלאה הפתעות ובעיות, חלקם מצחיקות חלקם פחות.
אני יכול לענות ברצינות כשקוראים את מה שאני כותב, ושואלים ברצינות. "לא נראה לי" זו לא רמת הטיעונים שאני מסוגל לתקשר מולה. האמת שציפיתי שיקום מישהו שיאתגר את המספרים שהעליתי.
אם לא, אז לא. הכול בסדר.
אמשיך בדיון עם מי שבאמת שוחר ידע.
4A6565706F6C6F672C2062657374206F6666726F 6164206D6167617A696E652073696E6365203230 3031
זה לא טיעון, ואני לא מתווכח איתך.
זה ניחוש, דעה, ואני מתדיין איתך 🤣.
אין לי את הידע והכלים להכנס לזה.
יש לי הגיון, יכול להיות שאני טועה.
נחיה ונראה…
הסוללה שלי תעזור למשק החשמל…..
יפה…יפה.
חנן,
תסביר בבקשה את הנתון של 12 KWH ממוצע יומי.
והאם כולל גם הובלה והיסעים ?
אתה פשוט לא מצליח להבין מה שחנן כותב. חבל, הוא משקיע, מנמק, כותב דברים שמסתדרים עם ההגיון שלי למרות שלפעמים נראה שמדובר עדיין בחזון עתידי.
מי שהתקין על גגו הפרטי מערכת ליצירת חשמל (פאנלים סולרים) במסלול של חיבור לרשת החשמל - הוא מקבל תעריף כלכלי עבור החשמל שהוא מייצר ותורם למשק החשמל. בדיוק כפי שחנן מתאר במקרה של שימוש ביכולת לצבור אנרגיה (מצברי הרכבים החשמליים).
ואם זה לא מספיק ברור - החזון הוא שאתה תמכור קיבולת מסויימת מתוך מה שיש לך ברכב שלך תמורת תשלום כלכלי מחברת החשמל (תקבל יותר ממה שעולה לך לטעון את אותה קיבולת מהרשת הארצית בביתך).
עוד מעט סופ"ש
מבין טוב מאוד.
עוד נחזור לשרשור הזה מתישהו בעוד שנתיים שלוש.
שמרו על קשר