Close
ςξεγ 29 ξϊεκ 35 ψΰωεοψΰωεο ... 91926272829303132 ... ΰηψεοΰηψεο
ξφιβ ϊεφΰεϊ 561 ςγ 580 ξϊεκ 696
  1. #561

    αψιψϊ ξηγμ ϊβεαδ μδεγςδ: τψειχθ αϊδμικ: ψλα ξψευ T1 ωμ χαεφϊ ρψθιπδ/ΰεθε

    δι πξψεγ πηξγ μψΰεϊ ΰϊ δςαεγδ δξχφςιϊ αιεϊψ ωψΰιϊι αΰψυ, ΰωξη ΰν ϊελμ ααχωδ μϊϊ λξδ τψθιν ςμ ΰετο δλιεμ

    μτι ΰιμε χψιθψιεπιν λειιμε δξϊμιν, δΰν δSTUP ξϊΰιν μβιδευ ωαιμιν , μριαεαιν ΰε τωψδ αιο ωπιδν?

    ελξεαο αωαιμ ξδ ωχι δηεμ ωδςξρϊν ςμ δψλα, ΰιζδ ξφα ζδ αγιεχ αεγχ?

  2. #562

    αψιψϊ ξηγμ ϊβεαδ μδεγςδ: τψειχθ αϊδμικ: ψλα ξψευ T1 ωμ χαεφϊ ρψθιπδ/ΰεθε

    δπεωΰ ωμ λιεμ ξϊμιν δεΰ ηγω αωαιμι, εμεξγιν αϊπεςδ, αςζψϊ ξι ωδεΰ αςμ δπριεο δψα αιεϊψ αΰψυ - δγψ ζεδψ ξΰρτιψ. ιω λμ ξιπι ΰιπτεθιν μϊδμικ- πριςϊ ξαηο αωαιμιν εςμ τπι ξλωεμιν ρτφιτιιν ωδγψ ξλιψ, ξγιγδ ωμ λξδ λμ αεμν εδαΰξτρθετιν πλπριν, εαγιχϊ γιπξεξθψ ωπεϊπϊ ΰϊ λεηεϊ δcompression εrebound αξδιψεϊ πϊεπδ (πγξδ μι ηφι ξθψ μωπιιδ - ζδ ξωδε χαες ωμτιε αιμωθιιο ξβγιψιν ΰϊ αιφεςι δαεμξιν ωμδν). δλιεμ λεμμ δημτδ ωμ δωρϊεν εηαιμϊ δωιξριν ςμ δαελπδ λγι μχαμ ξδ ωξλεπδ ρθ-ΰτ, ωξΰετιιο αΰεϊν ωπι ξρτψιν ωμ χεξτψωο εψιαΰεπγ. ΰμξπθ περσ αλιεμ δεΰ μηυ δηπχο, εααεμν δαιτρ ιω βν ΰϊ λεεπεο λμ ΰηγ ξΰψαςϊ ωρϊεξι δξςχτιν (μζδ ςεγ μΰ πλπρπε). εμΰ μωλεη ωιω βν αΰξτρθετιν ωβν πιϊο μλεεο αδν ΰϊ μηυ δβζ.

    δξϊμιν ΰξεψιν μδιεϊ ξλειιμιν βν λγι μβδυ εβν λγι μδϊπδβ αριαεαιν - ΰε αχιφεψ μπφη ξψεφιν... δΰξϊ ωΰπηπε αΰξϊ μΰ ιεγςιν δψαδ ςμ δςπιιο, χεψΰιν δψαδ αΰιπθψπθ, πςζψιν αςφεϊ εαπριεο δψα ωμ δγψ - ΰαμ ϊζλεψ ωβν αωαιμε δπεωΰ ωμ ψλα ξψευ ςν ωξεπδ αεμξιν εξδμλι ξϊμδ λΰμε ηγω μξγι. ζδ μΰ τΰβ'ψε εμΰ γιτπγψ - ζδ ξωδε ΰηψ μβξψι. αεΰ πβιγ ωδιε δψαδ ειλεηιν αψεη θεαδ αΰεϊε ιεν, ξδ ωξμξγ ΰεϊι ωΰπηπε τωεθ ςεγ μΰ ιεγςιν ξξω ςμ ξδ ΰπηπε ξγαψιν. ιγψωε λξδ ξψεφιν εςεγ λξδ ιξι ςαεγδ λΰμε αωπδ δχψεαδ λγι ωΰπι ΰελμ μδϊηιμ μςπεϊ ςμ δωΰμεϊ ωμκ ξϊεκ ιγς.

    ωχι δηεμ (αςψκ 200 χιμε) δν λγι μγξεϊ ξωχμ "ξαφςι", ωλεμμ ωπι βμβμιν ρτιιψ ελξεϊ γμχ ξξεφςϊ- ξιλμ δγμχ διδ λξςθ ψιχ απριςδ, λξδ ςωψεϊ μιθψιν, μςεξϊ 270 αξιλμ ξμΰ.
    ΰιεπιχ 5 | β'ιτ CJ-7 1979 | διιμχρ 2015
    διε: β'ιτ XJ φ'ψεχι 1994| διιμχρ 2008| διιμχρ 1997 | β'ιτ CJ-8 1989 | ρξεψΰι 1988

  3. #563

    Cool ϊβεαδ μδεγςδ: τψειχθ αϊδμικ: ψλα ξψευ T1 ωμ χαεφϊ ρψθιπδ/ΰεθε

    δΰιψες δχψεα δεΰ αΰηδ φΰμιν μΰ?

    ξδ ωΰεξψ ωμψλα φψικ μδιεϊ STUP ωςεξγ αχπδ ΰηγ ςν διςεγ ωμ δψλα δζδ, δΰν δτςν ΰϊν αΰιν μπφη λξε λιεμ δξϊμιν ωΰϊν ξλεεπιν ΰμιε ΰε δεμλιν μητω ΰιτδ μςωεϊ ξπβμ ? : )

  4. #564

    αψιψϊ ξηγμ ϊβεαδ μδεγςδ: τψειχθ αϊδμικ: ψλα ξψευ T1 ωμ χαεφϊ ρψθιπδ/ΰεθε

    αΰιν μδπεϊ εμμξεγ, εΰν ιψφδ δων...
    ΰιεπιχ 5 | β'ιτ CJ-7 1979 | διιμχρ 2015
    διε: β'ιτ XJ φ'ψεχι 1994| διιμχρ 2008| διιμχρ 1997 | β'ιτ CJ-8 1989 | ρξεψΰι 1988

  5. #565

    αψιψϊ ξηγμ ϊβεαδ μδεγςδ: τψειχθ αϊδμικ: ψλα ξψευ T1 ωμ χαεφϊ ρψθιπδ/ΰεθε

    αδφμηδ , ξφτιν μϊεφΰεϊ : )

  6. #566

    αψιψϊ ξηγμ ϊβεαδ μδεγςδ: τψειχθ αϊδμικ: ψλα ξψευ T1 ωμ χαεφϊ ρψθιπδ/ΰεθε

    ξδρϊλμεϊ αϊξεπεϊ αΰξϊ πιϊο μηωεα ωΰπηπε αηε"μ, ΰιο ξιμιν μϊΰψ ΰϊ διετι ωιφψϊν.
    ςγ λξδ ωΰπι ιεγς ζδ δψλα ωθη δψΰωεο αΰψυ ωπιαπδ αημχε δβγεμ διιωψ ξδξηωα, δχτφϊν ΰϊ δψσ λλ βαεδ ΰπι ξχεεδ ωΰσ ΰηγ ξδξϊηψιν μΰ ιϊιιΰω ΰμΰ ιιμκ αγψλλν:>

    ξρτψ ωΰμεϊ αψωεϊλν:
    1. αζψες χγξιϊ ςμιεπδ ξιραι δχφδ αφγ ωιμγδ ξηεαψιν αςζψϊ ηψιυ εαεψβ (φαιθδ), ΰπι ξλιψ ΰϊ ζδ ξδϊςωιιδ αδ ΰπι ςεαγ ΰαμ μΰ ξψλαι ωθη, ϊελμε μτψθ χφϊ?

    2. πξψεγ, ΰιζδ ρεβ ωμ ΰπμιζεϊ ηεζχ ςωιϊ? ΰιζδ ξχγν αθηεο πδεβ μχηϊ? πψΰδ ωδζψες δΰηεψιϊ χθπδ λζΰϊ εδχτιυ ιεφψ ξεξπθ βγεμ.

    3. αϊλπεο δξϊμιν, ξςαψ μξπιςϊ δϊπβωεϊ αξλμεμιν ΰηψιν ξδ διε δτψξθψιν ςμιδν μΰ δϊτωψϊ λβεο χξαψ, TOE IN ελε'.

    4. ςωιϊν ΰιζδ ωδν δςψλεϊ λμλμιεϊ λξδ ςμδ? ΰε ωζδ ρεγι, λξεαο ωΰϊ δςαεγδ ΰι ΰτωψ μλξϊ.

    ϊεγδ μςεπιν
    ςεξψ
    ΰϊψ δτψειχθ http://w3.bgu.ac.il/sae-car/

  7. #567

    αψιψϊ ξηγμ ϊβεαδ μδεγςδ: τψειχθ αϊδμικ: ψλα ξψευ T1 ωμ χαεφϊ ρψθιπδ/ΰεθε

    בנושא איך נועלים מיסב קצה זכר לחלק אליו הוא מקובע (שנקרא Bung בתעשיית המרוצים) יש שתי שיטות באופן כללי - אחת היא על ידי אום נעילה, והשנייה על ידי צביטה (Pinch Bung). לכל שיטה יש יתרונות וחסרונות כמובן, והשתמשתי בשתיהן. כשמשתמשים באום נעילה הבאנג עצמו הרבה יותר פשוט וקל לייצור - חריטה נטו, מתאים מאד ומתבקש בכל זרוע שעשויה מצינור וזה רוב זרועות המתלים. ולפעמים כשמדובר על זרוע פשוטה מצינור עבה דופן ומיסב גדול יחסית, אפשר להבריז את ההברגה נקבה ישירות לצינור ולחסוך את החלק הנפרד שגם עולה כסף לייצר וגם מכניס ריתוך שהוא בהגדרה נקודת כשל פוטנציאלית. החסרון העיקרי, כמו שאני מבין אותו, הוא שאתה מבזבז חלק ניכר מאורך ההברגה על האום. אם ניקח בתור כלל אצבע שאתה רוצה שאורך ההברגה בתוך הבאנג יהיה לפחות כקוטר ההברגה, במקרה אופייני ההברגה כולה היא פעמיים וקצת הקוטר, האום הוא חצי קוטר באורך... אז מרווח הכוונון שלך קטן. בכל מקרה מומלץ להשתמש ב"חצי אום" - כזה שקונים או פשוט לקחת אום באורך מלא ולהשחיז אותו לחצי. בבאנג הצביטה לעומת זאת, לכאורה חלק גדול יותר של ההברגה משתתף ונמצא בתוך הבאנג, כי אין אום, וכך מרווח הכוונון גדול יותר. החסרון של צביטה הוא שהחלק מורכב יותר משמעותית, עשוי בכרסום וגם חריטה אם הוא צריך להכנס לתוך צינור.

    עוד חסרון של אום הבטחה הוא באיכות ההבטחה עצמה. אתה מחזק את האום ידנית, עם מפתח פתוח. המומנט שאתה מסוגל להפעיל עליו מוגבל. תחשוב שבזרוע האחורית שלנו למשל הוא מהדק הברגה של אינץ' ורבע, הברגה מסיבית ביותר, כך שקשה מאד למתוח אותה למומנט מספיק. הפתרון המקובל בתחום מרוצי השטח לפחות הוא פשוט מאד - לרתך את האום לזרוע עם פיק... לא אלגנטי אבל זה מה שעושים. אנחנו עוד לא ריתכנו את האום, עוקבים אחריו אחרי כל נסיעה כמו כל בורג אחר ברכב, ואם נראה שהוא משתחרר זה כאמור לא יפתיע והפתרון ידוע. בצביטה לכאורה הנעילה בטוחה יותר - אתה משתמש בברגים קטנים יותר שאפשר בהחלט להדק למומנט נכון ביד, אפשר להשתמש גם באומי נעילה, וכמו שאתה רואה, גם מכפילים את הנעילה על ידי שני ברגים. אממה, בניגוד לאום נעילה שאי אפשר לפספס בו הרבה, באנג צביטה חייב להיות מתוכנן נכון כדי לעבוד... תיכף אחזור לזה.

    מתוך ההבנות האלו, בחרתי להשתמש בשתי השיטות. בזרועות האחוריות בחרתי באום נעילה. הם עשויות מצינורות כך שמתבקש להכניס לתוכן באנג חרוט פשוט, וגם לא נדרש בהן כוונון משמעותי. מבחינתי המיסבים צריכים להכנס כמה שיותר, כמה כריכות לכאן או לכאן רק כדי לפצות על אי דיוקים באורך הזרוע, הסרן והשלדה. אבל לא מעניין אותי באמת מרחק הסרן מהשלדה ברזולוציה של מילימטרים:



    לעומת זאת, בזרוע הקדמית העליונה, הכוונון ברמת המילימטרים כן חשוב כי הוא שולט על הקאמבר. כמו כן הזרועות בנויות מפלטות כך שהבאנג בכל מקרה עשוי בכרסום. אז באנג צביטה מתאים יותר. בפועל אתה תראה שהמיסבים כאן בחוץ יותר ממה שהייתי רוצה כדי לייצר את הקאמבר הנכון (וזה נובע מזה שהנאבות השתנו מנאבות של טויוטה לנאבות דנה 60 קדמי של אביר, גדולות וארוכות יותר, בשלב שבו המתלים והשלדה כבר היו בנויים). בכל מקרה, הבאנג הזה, שאני תכננתי, עבה וחזק מדי, כך שהברגים לא מספיקים להדק כמו שצריך, כך שלירן ואייל נאלצו להוסיף אום נעילה. בדיעבד הוא צריך להיות דק יותר ו/או הברגים היו צריכים להיות מרוחקים יותר כדי להגדיל את זרוע מומנט הכפיפה. לחשב כזה דבר זה פרויקט סטודנטיאלי קטן שלא מצאתי לנכון להקדיש לו את הזמן לצערי. הייתי בדיעבד קונה באנג אחד שנחשב הכי טוב מאחד הייצרנים האמריקאים, ולומד ממנו את המידות הנכונות. או פשוט יותר, קונה את כל הבאנגים - יותר זול מלייצר...



    אגב מצאתי לאחרונה רעיון בתמונות בנייה של איזה רכב אמריקאי שגרם לי לתת לעצמי כאפה למצח... למה בכלל המיסב צריך להיות מחובר לזרוע? שיהיה מחובר לשלדה! זה הופך את הזרוע ליותר פשוטה וזולה לייצור, מעביר איזשהו רכיב משקל ועלות מהזרוע לשלדה, ועושה בדיוק את אותה עבודה.
    ϊξεπεϊ ξφεψτεϊ ϊξεπεϊ ξφεψτεϊ Click image for larger version. 

Name:	DSC03020.jpg‏ 
Views:	1369 
Size:	86.4 χιμεαιιθ 
ID:	21190   Click image for larger version. 

Name:	DSC03058.jpg‏ 
Views:	1319 
Size:	114.5 χιμεαιιθ 
ID:	21191  
    ΰιεπιχ 5 | β'ιτ CJ-7 1979 | διιμχρ 2015
    διε: β'ιτ XJ φ'ψεχι 1994| διιμχρ 2008| διιμχρ 1997 | β'ιτ CJ-8 1989 | ρξεψΰι 1988

  8. #568

    αψιψϊ ξηγμ ϊβεαδ μδεγςδ: τψειχθ αϊδμικ: ψλα ξψευ T1 ωμ χαεφϊ ρψθιπδ/ΰεθε

    לגבי הזרוע האחורית, אתה לא הראשון שהיא נראית לו עדינה מדי. אבל זה דווקא אחד התכנונים שאני הכי מרוצה מהם. מבנה מאד פשוט, וקל מאד - היא שוקלת מעט פחות מ15 קילוגרם. אתה יכול לראות את כל החלקים בצבעים שונים בתמונה המצורפת. הבסיס הוא צינור עבה - 5 מ"מ, בקוטר 50, עם שני באנגים חרוטים בצדדים. הצינור מכופף במישור אחד, שני כיפופים, שרמת הדיוק שלהם לא חייבת להיות מאד גבוהה. מה שנותן את הצורה הם שני הקירות הצדדיים, משולשים שעשויים מפח בעובי 6 מ"מ, אלו שתי החתיכות העבות הגדולות היחידות ברכב. העסק נסגר מלמעלה כדי להתנגד לפיתול עם פחים 3 מ"מ, ועוד שני פחים 3 מ"מ מעבים את חורי החיבור למתלים ואת האזור של הכפיפה המירבית. כאן כן הכנסתי חישובי כפיפה גסים, ואני מרגיש מאד בטוח עם הזרוע הזאת.

    באופן כללי, הייתי שמח לוותר על זרוע בנויה כזאת. אם הייתי יכול לבנות רכב קל יותר בסדר גודל של שליש, עם סרן קל יותר בסדר גודל של שליש, הייתי יכול לוותר על שליש מהמהלך כנראה, לאזור ה20 אינץ',מהלך שאפשרי לקבל מבולמי 18 אינץ' שמחוברים ישירות לסרן, ואז כל ארבע הזרועות היו צינורות פשוטים (ואפילו לא 5 מ"מ עובי), הכל היה הרבה יותר פשוט... אולי זה הכיוון ברכב הבא.

    ϊξεπεϊ ξφεψτεϊ ϊξεπεϊ ξφεψτεϊ Click image for larger version. 

Name:	rear_arm_assy.jpg‏ 
Views:	1276 
Size:	79.8 χιμεαιιθ 
ID:	21192  
    ΰιεπιχ 5 | β'ιτ CJ-7 1979 | διιμχρ 2015
    διε: β'ιτ XJ φ'ψεχι 1994| διιμχρ 2008| διιμχρ 1997 | β'ιτ CJ-8 1989 | ρξεψΰι 1988

  9. #569

    αψιψϊ ξηγμ ϊβεαδ μδεγςδ: τψειχθ αϊδμικ: ψλα ξψευ T1 ωμ χαεφϊ ρψθιπδ/ΰεθε

    ϊεγδ ςμ δδραψ δξτεψθ, αςπιιο ϊλπεο ξπβπεο δφαιθδ, ΰϊδ φεγχ πγψωϊ ξηωαδ εηιωεαιν.
    ψφιϊι μωΰεμ, μΰ ιλεμϊ μωμα φιπεψ ξψεϊκ τπιξι αϊεκ δζψες ωϊλιμ ΰϊ δαΰπβ?
    ΰωξη ΰν ϊςπδ βν ςμ δωΰμεϊ δπερτεϊ μξψεϊ ωΰπι ιεγς ωΰϊδ αθη ςρεχ ξΰεγ μχψΰϊ ωαϊ.
    1. ΰιζδ ρεβ ωμ ΰπμιζεϊ ηεζχ ςωιϊ? ΰιζδ ξχγν αθηεο πδεβ μχηϊ? πψΰδ ωδζψες δΰηεψιϊ χθπδ λζΰϊ εδχτιυ ιεφψ ξεξπθ βγεμ.

    2. αϊλπεο δξϊμιν, ξςαψ μξπιςϊ δϊπβωεϊ αξλμεμιν ΰηψιν ξδ διε δτψξθψιν ςμιδν μΰ δϊτωψϊ λβεο χξαψ, TOE IN ελε'.

    3. ωΰμδ ηγωδ, ΰιζδ ςεξριν δλι ξρελπιν μχηϊ (λξδ β'ι) αηιωεαιν, δΰν δζψες δϊηϊεπδ ϊξιγ λ"λ ξριαιϊ λι ξϊηωαιν αςμιδ ςμ ΰαπιν ΰε λπιρδ μαεψεϊ ΰε ωαεπιν ΰεϊδ λζΰϊ λγι μβμη ΰαπιν εςφιν ΰωψ ξϊπβωιν αψλα αθςεϊ.

    ϊεγδ
    ςεξψ
    ςεξψ
    ΰϊψ δτψειχθ http://w3.bgu.ac.il/sae-car/

  10. #570

    αψιψϊ ξηγμ ϊβεαδ μδεγςδ: τψειχθ αϊδμικ: ψλα ξψευ T1 ωμ χαεφϊ ρψθιπδ/ΰεθε

    ΰδμο ςεξψ, αψωεϊκ, ΰπι μεχη ΰϊ δζξο αμςπεϊ μωΰμεϊ...

    μβαι δζψες, εμβαι δωΰμδ ωμ ξχγξι αθηεο αλμμ. δαςιιδ διΰ ωΰϊδ μΰ ιεγς αΰξϊ ΰιζδ λεηεϊ μχηϊ ααριρ δηιωεαιν. ΰσ ΰηγ μΰ ιλεμ μϊϊ μκ ϊωεαδ εεγΰιϊ. ζδ μΰ απιιο ρθθι ωχμ μηωα, εζδ μΰ ϊςωιιδ ωιω αδ ϊχπιν ωΰεξψιν μκ ξδ δλεηεϊ εξδ ξχγξι δαθηεο φψιλιν μδιεϊ. ψλα δεΰ βν ξαπδ ξεψλα ξΰγ μηιωεα, ιεϊψ ξαπιιο εμγςϊι μΰ τηεϊ ξλμι θιρ χμ, εατεςμ ΰϊδ ςεαγ ςμ ζδ μαγ εαζξπκ δτπει... ΰζ ιω ξβαμδ ςμ ξδ ωΰϊδ ξρεβμ μηωα. ΰζ ΰϊδ αεηψ μδϊψλζ απχεγεϊ χψιθιεϊ. ΰαμ βν απχεγεϊ δΰμε, ζψεςεϊ ξϊμδ μξωμ, ξΰιτδ ΰϊδ ξαιΰ ΰϊ δξιγς? δξχεψ ξρτψ ΰηϊ δεΰ μδλιψ εμπϊη ΰϊ δχιιν εδξεφμη (ηεξψ λϊεα, ϊξεπεϊ...), εμςωεϊ γεξδ. λωΰϊδ ψεφδ μςωεϊ ηιωεα, ΰϊδ μτςξιν ξβις μλεη αγψκ ςχιτδ. γεβξΰ, αξχψδ ωμ δζψες δΰηεψιϊ, ωαδ δηιωεα ςφξε γι τωεθ. ξγεαψ ςμ χεψδ simply supported ςν ωϊι λεηεϊ πχεγϊιιν αηιαεψι δαεμξιν, εδλεηεϊ δβγεμιν δν ψχ αμηιφδ. λμεξψ ΰϊδ ιεγς αγιεχ ΰιζδ ημχ ωμ δζψες ψεΰδ ΰϊ ςιχψ δξΰξυ - δριαιν δϊηϊεπιν ωμ δφιπεψ αξχψδ ωμπε. δτψξθψιν δςιχψιιν δν μλο ξιγεϊ δφιπεψ εδξψηχ ωμ πχεγεϊ δηιαεψ ξςμ δφιπεψ. λγι μγςϊ ξδ δλεη, χη ΰϊ δαεψβ ωμ δαεμν αϊεψ πχεγϊ δΰηζεϊ. λμ ιιφψπι δαεμξιν ξωϊξωιν ααεψβ αχεθψ 1/2 ΰιπυ'. λεη δβζιψδ ωμ αεψβ λζδ ιγες, ειγες βν ωδαψβιν δΰμε ξηζιχιν ξςξγ αΰετο λμμι εμΰ πβζψιν - ΰν ξϊεκ ζδ ωιφψο δαεμξιν ςωδ ΰπμιζδ τπθρθιϊ, εΰν ξϊεκ ζδ ωτωεθ 40 ωπδ ωμ ξψεφι ξγαψ μιξγε ΰϊ διιφψπιν αγιεχ ξδ δαεψβ δζδ φψικ μδιεϊ. ΰν ϊιχη ΰϊ δλεη δζδ, εϊιχη ηϊκ ωμ φιπεψ τωεθ αϊεκ δχεψδ, εϊωηχ ςν δξψηχ ωμ δαεψβ ξςμιδ - ϊβις αχμεϊ μϊεφΰδ.

    δϊεφΰδ δζΰϊ λξεαο ιεφΰϊ ξεβζξϊ. ξωδε μΰ ψιΰμι, ξψηχ βγεμ ξγι ε/ΰε φιπεψ ςαδ ξγι. ζδ αβμμ ωμχηϊ ψχ ΰϊ δφιπεψ εατεςμ ιω ςεγ μΰ ξςθ τμγδ ωξωϊϊτϊ, εαςιχψ αβμμ ωαψεψ ωααεψβ ςφξε ιω ξχγν αθηεο μςεξϊ δξφιΰεϊ. ξδε? μΰ ιεγς. ΰαμ ΰϊδ ιλεμ μπηω, μδπιη ωδεΰ 2, ΰε 3, μωπεϊ ΰϊ δζψες ςγ ωιεφΰϊ μκ ζψες αφεψδ ωξζλιψδ ΰϊ δζψεςεϊ ωχιιξεϊ αξφιΰεϊ ςαεψ ψλαιν ωγεξιν μωμκ. ζδ δηιωεα ωςωιϊι μτπι ΰψας ωπιν μζψεςεϊ δΰηεψιεϊ, τηεϊ ΰε ιεϊψ.
    ΰιεπιχ 5 | β'ιτ CJ-7 1979 | διιμχρ 2015
    διε: β'ιτ XJ φ'ψεχι 1994| διιμχρ 2008| διιμχρ 1997 | β'ιτ CJ-8 1989 | ρξεψΰι 1988

  11. #571
    ηαψ ψωεν δφτψγς's Avatar
    ϊΰψικ δφθψτεϊ
    Dec 2002
    ξιχεν
    ϊμ ΰαια
    δεγςεϊ
    2,208

    αψιψϊ ξηγμ ϊβεαδ μδεγςδ: τψειχθ αϊδμικ: ψλα ξψευ T1 ωμ χαεφϊ ρψθιπδ/ΰεθε

    εει εει εει, εΰπι ηωαϊι ωψχ ΰπι ςεαγ λξε ηεψπι(λμεξψ μτι πιϊεη ξδ ωΰπι ψεΰδ αλμιν ωςεαγιν εμτι ΰιπθεΰιφιεϊ), εδπδ ΰπι ψεΰδ ωΰιο δαγμ αιπιπε, τψθ μζδ ωΰϊδ ξμαιω ΰϊ δΰιπθεΰιφιεϊ ωμκ αρεμιγ εΰπι ςμ πιιψ......

    ΰπι ξςψικ ξΰγ ΰϊ δλπεϊ αϊωεαεϊ ωμκ, πξψεγ, λξε βν ΰϊ διρεγιεϊ εδψφιπεϊ ωπιλψεϊ αδο.
    δλμ ωθειεϊ

  12. #572

    αψιψϊ ξηγμ ϊβεαδ μδεγςδ: τψειχθ αϊδμικ: ψλα ξψευ T1 ωμ χαεφϊ ρψθιπδ/ΰεθε

    φιθεθ πλϊα αξχεψ ςμ ιγι Omer φτιδ αδεγςδ
    2. αϊλπεο δξϊμιν, ξςαψ μξπιςϊ δϊπβωεϊ αξλμεμιν ΰηψιν ξδ διε δτψξθψιν ςμιδν μΰ δϊτωψϊ λβεο χξαψ, TOE IN ελε'.
    δϊηωαϊι αλμ δτψξθψιν εδϊετςεϊ ωΰϊδ ξλιψ ξδρτψεϊ. λεμν πμχηε αηωαεο, ΰϊ λεμν ψΰιϊι "αςιπιιν" - χΰξαψ, ωιπει χΰξαψ, χΰρθψ, ζειϊ χιπβτιο, ρχψΰα, αΰξτρθιψ, ΰχψξο, ΰπθι Squat, ξιχεν εωιπει ωμ ξψλζι βμβεμ εωμ φιψ βμβεμ ωμ δψλα λεμε, ελξεαο διαθιν ξλΰπιιν λξε ζειϊ γψιωτθ εχμιψπριν ξξλμεμιν, εαθη ωληϊι ςεγ λξδ.

    ΰϊ δωιθδ δλμμιϊ ωμι ΰτωψ μϊΰψ λλδ - ξλιεεο ωΰιο ρτψεϊ ρτφιτιϊ μβαι ϊλπεο ξλεπιϊ ξψευ μωθη ΰαμ ιω ρτψεϊ ςπτδ εξφειιπϊ μβαι ϊλπεο ξλεπιϊ ξψευ μλαιω, ΰπι ξωϊξω αωιθεϊ ωαρτψιν ΰμε (ερτφιτιϊ, αρτψ Race Car Vehicle Design ωμ δΰηιν Milliken ωδεΰ δξεςιμ αιεϊψ εαδτψω βγεμ), εξλπιρ τπιξδ ξδμλι ξϊμδ βγεμιν. μξγϊι ξδ ιλεμ μηιεϊ ςν ξδμλι ξϊμδ βγεμιν εξδ μΰ ξξω ξρϊγψ. ΰϊ ξδμλι δξϊμδ, ωζδ ξδ ωξιιηγ ψλα μξψεφι ωθη, χαςϊι λγψιωδ αςφν. ξχγιξδ ζδ χμ - γψωϊι ωδξδμκ ιδιδ δλι βγεμ ωΰτωψι. δξδμκ πχας μβξψι ςμ ιγι δψεηα εδξλμεμιν - πΰαεϊ εβμβμιν. χψα ΰϊ δζψεςεϊ δϊηϊεπεϊ ΰηϊ μωπιιδ λξδ ωιεϊψ, εζδ ξδ ιω. δξδμκ δΰηεψι αψλα ςν ρψο ηι δεΰ δψαδ τηεϊ ξεβαμ, ετδ δωιθδ ωμι, εΰπι μΰ αθεη ωδιΰ πλεπδ, διΰ λζΰϊ: δπηϊι ωιω ιηρ "ζδα" αιο ξδμκ δβμβμ αξϊμδ δΰηεψι μξωχμ δψλα, ωπι πϊεπιν ωξτεψρξιν ςαεψ δψαδ λμι ψλα αϊφεψϊ θψετι θψΰχ. ςμ δχε δζδ ΰτωψ ξδψ ξΰγ μψΰεϊ ωςαεψ ψλα ωωεχμ λ1600-1800 χιμε, ξδμκ ωμ 26-28 ΰιπυ' δεΰ ραιψ. ΰϊ δζψεςεϊ δΰηεψιεϊ δϊηϊεπεϊ ςωιϊι δλι ΰψελεϊ ωΰτωψ τηεϊ ΰε ιεϊψ, δο ξϊηαψεϊ ξϊηϊ μαιφιν ωμ δπερςιν, εξλΰο δγαψιν ξϊηιμιν μδρϊγψ μτι δρτψ τηεϊ ΰε ιεϊψ.

    δβςϊι αψλα δζδ μαΰξτ-ρθιψ χθο ξΰγ, δφμηϊι μδλπιρ ζειϊ ΰχψξο ηιεαιϊ χθπδ, εμξςο δΰξϊ ωΰψ δξρτψιν ραιψιν, μξςθ ζειεϊ δβμβεμ δβγεμεϊ, ωδο λπψΰδ δτωψδ δςιχψιϊ εδξηιψ ωξωμξιν ςαεψ ξδμλι ξϊμδ βγεμιν. ζδ ξδ ωμξγϊι ξλμ δριτεψ δζδ.
    ΰιεπιχ 5 | β'ιτ CJ-7 1979 | διιμχρ 2015
    διε: β'ιτ XJ φ'ψεχι 1994| διιμχρ 2008| διιμχρ 1997 | β'ιτ CJ-8 1989 | ρξεψΰι 1988

  13. #573

    αψιψϊ ξηγμ ϊβεαδ μδεγςδ: τψειχθ αϊδμικ: ψλα ξψευ T1 ωμ χαεφϊ ρψθιπδ/ΰεθε

    ξτεψθ εξχισ λϊξιγ, ϊςπεβ.
    δδϊςρχεϊ ςν πεωΰ δξϊμιν ξζλιψδ μι πωληεϊ εαψωεϊκ ψφιϊι μδϊτμτμ χφϊ μβαι δξεθ δξιιφα, ιλεμ μδιεϊ ωξδ ωΰβιγ ζδ ωθειεϊ λι ΰπι ημεγ, ϊδιδ λπδ εϊβιγ μι.
    ΰν ξδ ωΰπι ιεγς πλεο ΰζ ψλα δπςδ ΰηεψιϊ πεθδ μ OVER STEER θαςι, αψλα ωμλν δερτϊ ξεθ ξιιφα λμεξψ δβγμϊ ΰϊ δδϊπβγεϊ μβμβεμ ξΰηεψδ, δΰν δημωϊ ΰϊ δχτιφιν ιηριϊ μχγιξδ? ΰν μΰ ΰζ λμ δημχ δΰηεψι ωμκ χωιη ιεϊψ ξδχγξι εμλο ων ιεςαψ ςεξρ βγεμ ιεϊψ εμλο ιερισ ςεγ μ OVERSTEER μΰ?
    ΰπι ξπιη λι δριαδ μωιν ξεθ ξιιφα ξΰηεψδ διΰ λι αξςψλϊ δξϊμιν δΰηεψιϊ ατπιιδ ΰϊδ ξχαμ ζειϊ χξαψ ηιεαιϊ ξξπδ ΰϊδ ξπρδ μδιξπς?
    δΰν πδεβ μωιν ξεθ ξιιφα βν ξχγιξδ? ξδ ζδ ςεωδ μξδμκ δξϊμδ?
    ςεξψ
    ΰϊψ δτψειχθ http://w3.bgu.ac.il/sae-car/

  14. #574
    ηαψ ψωεν ξεθι ΰμξβεψ's Avatar
    ϊΰψικ δφθψτεϊ
    Aug 2007
    ξιχεν
    Los Angeles
    δεγςεϊ
    174

    αψιψϊ ξηγμ ϊβεαδ μδεγςδ: τψειχθ αϊδμικ: ψλα ξψευ T1 ωμ χαεφϊ ρψθιπδ/ΰεθε

    φιθεθ πλϊα αξχεψ ςμ ιγι πξψεγ φτιδ αδεγςδ
    ΰβα ξφΰϊι μΰηψεπδ ψςιεο αϊξεπεϊ απιιδ ωμ ΰιζδ ψλα ΰξψιχΰι ωβψν μι μϊϊ μςφξι λΰτδ μξφη... μξδ αλμμ δξιρα φψικ μδιεϊ ξηεαψ μζψες? ωιδιδ ξηεαψ μωμγδ! ζδ δετκ ΰϊ δζψες μιεϊψ τωεθδ εζεμδ μιιφεψ, ξςαιψ ΰιζωδε ψλια ξωχμ εςμεϊ ξδζψες μωμγδ, εςεωδ αγιεχ ΰϊ ΰεϊδ ςαεγδ.
    μξψεϊ ωΰϊδ φεγχ μβαι δτωθεϊ εδηρλεο αξωχμ δαμϊι ξεχτυ, δαςιδ δςιχψιϊ ϊδιδ αψβς ωϊψφδ μλεεο ΰϊ δξϊμδ -
    αξχεν μδζιζ ψχ ΰϊ δφιψιν δηιφεπιιν ΰϊδ ξζιζ βν ΰϊ πχεγϊ δςιβεο δτπιξιϊ, ξδ ωξωπδ μΰ ψχ ΰϊ δχΰξαψ, ΰμΰ βν ΰϊ δβιΰεξθψιδ.
    ΰπι μΰ ΰεξψ ωζδ αδλψη γαψ ψς, ΰπι ξπιη ωΰν ϊαφς ηιωεαι βιΰεξθψιδ μτηεϊ αωπι χφεεϊ δξδμκ ωμ ξιρα δχφδ εϊψΰδ ωδβιΰεξθψιδ ξπιηδ ΰϊ δγςϊ ιλεμ μδιεϊ ωζδ ιςαεγ.
    μθςξι, αλμ ΰετο, δριαεκ ωξϊεερσ αλιεεπεο δξϊμδ δψαδ ιεϊψ βψες ξλμ ιϊψεο (ζπιη μξγι) ωϊχαμ ξρθ-ΰτ λζδ, εμδςψλϊι ΰϊδ ξϊςρχ δ-ψ-α-δ ιεϊψ αμλεεο ΰϊ δξϊμδ ξΰωψ ατςν δΰηϊ ωμ μαπεϊ ΰεϊε.

    ΰβα, μΰ ιφΰ μι μδβια λΰο λξδ ζξο, δΰεθε πψΰδ τβζ!
    λμ δλαεγ ςμ δϊλπεο εδαιφες, εαϊχεεδ ωδψκ δπεμγ ιβις μτεγιεν αχψεα.

    ξεθι

  15. #575

    αψιψϊ ξηγμ ϊβεαδ μδεγςδ: τψειχθ αϊδμικ: ψλα ξψευ T1 ωμ χαεφϊ ρψθιπδ/ΰεθε

    φιθεθ πλϊα αξχεψ ςμ ιγι ξεθι ΰμξβεψ φτιδ αδεγςδ
    μ
    αξχεν μδζιζ ψχ ΰϊ δφιψιν δηιφεπιιν ΰϊδ ξζιζ βν ΰϊ πχεγϊ δςιβεο δτπιξιϊ, ξδ ωξωπδ μΰ ψχ ΰϊ δχΰξαψ, ΰμΰ βν ΰϊ δβιΰεξθψιδ.
    ΰϊδ φεγχ ξεθι. λωΰπι ηεωα ςμ δπχεγδ ωδςμϊ, δωιπει δβΰεξθψι δξωξςεϊι ιδιδ μαΰξτ-ρθιψ. λωξωπιν ΰϊ δΰεψκ ωμ δζψες δςμιεπδ αμαγ λξχεαμ, ξρτιχ μλεεο ΰϊ ΰεψκ δtie-rod αδϊΰν. ΰν ΰπι ξζιζ ΰϊ δπχεγεϊ ςμ δωμγδ τπιξδ εδηεφδ, δΰτχθ ςμ δαΰξτρθιψ ςμεμ μδιεϊ λζδ ωλιεεο δtie-rod αμαγ μΰ ιτφδ ςμιε.

    θεα, ζε διϊδ ψχ ξηωαδ...
    ΰιεπιχ 5 | β'ιτ CJ-7 1979 | διιμχρ 2015
    διε: β'ιτ XJ φ'ψεχι 1994| διιμχρ 2008| διιμχρ 1997 | β'ιτ CJ-8 1989 | ρξεψΰι 1988

  16. #576

    αψιψϊ ξηγμ ϊβεαδ μδεγςδ: τψειχθ αϊδμικ: ψλα ξψευ T1 ωμ χαεφϊ ρψθιπδ/ΰεθε

    מרוץ שני הסתיים בהצלחה, מקום שני בקטגורית TT אחרי עידו, זמן רביעי בטיבו בין המכוניות (אחרי עידו, רז היימן, ושפירא/גולסט בפאג'רו T2). להלן לקחים מהמרוץ ביום שבת - טכניים. את חווית המרוץ והנהיגה אני משאיר ללירן לספר

    שלוש תקלות היו לנו:

    1. באמפ סטופ שמאלי קדמי התפגר, אפשר לראות לפי התמונות שכבר ברבע הראשון של המרוץ זה קרה. צד שני התפגר כבר במרוץ הקודם. למה זה קורה? שני הבאמפסטופים האלו, הקדמיים, הם משומשים, ושימשו עוד בסונומה. הם אמנם שופצו אבל יתכן שהיה בהם יותר מדי שמן ו/או לחץ גז נמוך מדי...בנוסף, חיבור הבאמפסטופים לרכב אינו נכון, וזה אחד מהדברים שצריך להגיע אליהם בקרוב ולתקן. הם מורכבים עם צינורות (cans) דקים מדי, לא מתאימים בדיוק, ועם הידוק לא אידיאלי - כבר נדון פה לפני כמה דפים.

    2. בבדיקה אחרי המרוץ, גילינו ששתי הזרועות התחתונות הקדמיות קיבלו עיוות זהה, וזה עונה על השאלה של עומר לגבי הכוחות ... העיוות הוא בנקודת התורפה שהיתה צפויה, ועם חתך מלבני וקל לחישוב - ככה שעכשיו יש לי בסיס לדעת באמת איזה כוחות עובדים על זרוע תחתונה. מידע יקר ערך. למזלנו הנזק לא גדול, לא הגיע לכדי סדקים (קשה מאד לראות שמשהו בכלל לא בסדר), והכי חשוב - קל לתיקון ופתרון על ידי חיזוק. תמונות של התקלה והתיקון בהמשך.

    3. המנוע מתחמם, וזה שורש בעיית הביצועים. הוא מתייצב על 110 מעלות, טמפרטורה גבוהה מדי שגורמת לצלצולים ומגבילה את קצב הנסיעה. זו, לצערי, בעייה לא מפתיעה, לאור מיקום הרדיאטור מאחורי הקבינה הסגורה, והפתרון שלה לא יהיה קל. הכונס, שהיה ברור שצריך להגיע מתישהו (וגם נדון פה לפני כמה דפים)הפך לדחוף ביותר. ואם הוא לא יפתור את הבעייה, הרדיאטור ימוקם מחדש במקום שיש בו זרימת אויר. מבחינת הצוות בכל מקרה הקבינה תשאר סגורה.







    ΰιεπιχ 5 | β'ιτ CJ-7 1979 | διιμχρ 2015
    διε: β'ιτ XJ φ'ψεχι 1994| διιμχρ 2008| διιμχρ 1997 | β'ιτ CJ-8 1989 | ρξεψΰι 1988

  17. #577

    αψιψϊ ξηγμ ϊβεαδ μδεγςδ: τψειχθ αϊδμικ: ψλα ξψευ T1 ωμ χαεφϊ ρψθιπδ/ΰεθε

    חברים, זה שירשור של פרוייקט הרכב שלנו, ולא דיון על מה קרה לברוך ולרכב שלו בעבר בהווה ומה יהיה בעתיד.

    קצת על המירוץ שלנו.
    ההכנות למירוץ היו טובות, למעט ההרגשה שהדיוניות יהיו קלות לנסיעה עקב הגשמים שירדו, מה שהתברר כטעות גדולה.
    הבולמים כיולו שלב א, טיפלנו בבעיות קטנות מהנסיעה הראשונה והסקנו מסקנות לעבדות הצוות. למרות זאת עדיין אנחנו ללא גאנטים ספייר במידה הנכונה והיינו צריכים להיות מעט זהירים.

    התחלנו את המירוץ בקצב מצויין, הבעיה הראשונה שעלתה היתה שה GPS אינו עובד וחייבים לנווט רק עם מחשב הניווט, אייל עשה עבודה מצויינת הבעיה היא שאתה לא יודע מתי הפניה באמת מגיעה וכשאין ראות עקב סופת חול ואתה בדיונות. פיספסנו הרבה פניות והיינו צרכים להסתובב בזהירות, מספיק כ 20 פניות עם עיכוב של 30 שניות בממוצע. במירוץ הבא GPS חדש.
    הבעיה השניה נבעה מחוסר הכרות של הרכב, ולחצי אוויר מתאימים לנסיעה בדיונות וחולות, לחץ האוויר היה גבוהה מידי, מה שגרם לרכב להתאמץ ולהתחמם מהר. לא יכלנו להאיץ מעל 2300-2500 טורים,
    הרכב צילצל והתחמם מהר, בכל השבילים המהירים והיו הרבה כאילו במירוץ, (שטח מחיה טבעי של הרכב שלנו)לא יכלנו להגביר למהירות סופית מעל 110 קמ"ש (עידו מציין שהגיע ל 170). בדרך נתקלנו בנחל הבשור, הנחל היה מלא במיים והיה צריך להמר באיזה צד לחפש מעבר. עידו והילל המרו על צד ימין ומצאו מעבר לאחר כ 500 מטר, אנחנו המרנו על צד שמאל והסתבכנו והתעכבנו למעלה מ 10 דקות עד שהיגענו לנקודת החציה בצידו השני של הנחל.
    במעבר צאלים חזרה, הצוות הוריד לנו מעט אוויר, ומזל, הדיונות היו קשות מאוד, הרוח החזקה הביאה איתה גרגירי חול רבים, והחול היה רך ביותר. לרכב לא היתה בעיה לנסוע בחול, את כל הקטע הארוך עברנו על 2100 טורים בערך, באיזור הנ"ל אנחנו אמורים "לעוף" ב 4000 טורים, אבל לצערינו שייטנו בזהירות לא לחמם את הרכב.

    לסיכום המירוץ אנחנו מאוד מרוצים. מירוץ שני של הרכב וסיימנו 2 מתוך 2 ובמגמת השתפרות גדולה מאוד. אין הרבה רכבי אב טיפוס בישראל אם בכלל שסיימו את המירוץ הראשון שלהם,
    הפער בין עידו רז והילל לביננו גדול, אבל כאשר אנחנו מנתחים את שעבר במירוץ, המסכנה היא אחת : יש לנו רכב מירוץ אשר לאחר ישור (עוד 2 3 מירוצים), יהיה תחרותי בכל מירוץ ויתמודד תמיד על המקומות הראשונים.

  18. #578

    αψιψϊ ξηγμ ϊβεαδ μδεγςδ: τψειχθ αϊδμικ: ψλα ξψευ T1 ωμ χαεφϊ ρψθιπδ/ΰεθε

    לגבי הזרועות הקדמיות - יהיו תמונות של לפני ואחרי התיקון ופרוט מלא ככל שנתקדם. למי ששאל - אנחנו גם נתקן ונחזק את הקיימות בטווח זמן מידי וגם נבנה חדשות, זה יקח קצת יותר זמן. בכל מקרה זה נראה כמו בעייה פתירה וטוב שקרתה בשלב מוקדם ובלי לגרום לנזק אמיתי. הבעייה המטרידה יותר היא התחממות הרכב, אליה צריך לכנס את כל המאמצים כי זה לא הולך להיות פשוט.

    סיכום המרוץ של ברוך והתגובות לו עברו לשרשור הרכב של ברוך, למען הסדר הטוב. אתם מוזמנים לכתוב כאן שוב את מה שרלוונטי לדיון הזה.
    ΰιεπιχ 5 | β'ιτ CJ-7 1979 | διιμχρ 2015
    διε: β'ιτ XJ φ'ψεχι 1994| διιμχρ 2008| διιμχρ 1997 | β'ιτ CJ-8 1989 | ρξεψΰι 1988

  19. #579

    αψιψϊ ξηγμ ϊβεαδ μδεγςδ: τψειχθ αϊδμικ: ψλα ξψευ T1 ωμ χαεφϊ ρψθιπδ/ΰεθε

    δξςθτϊ ωϊλππϊν μΰ ϊτϊεψ ΰϊ αςιιϊ δδϊηξξεϊ? ψχ πωΰψ μδλιο ΰεϊδ εμδμαιω ΰεϊδ ςμ δΰεθε :roll:

    πγα

  20. #580

    αψιψϊ ξηγμ ϊβεαδ μδεγςδ: τψειχθ αϊδμικ: ψλα ξψευ T1 ωμ χαεφϊ ρψθιπδ/ΰεθε

    φιθεθ πλϊα αξχεψ ςμ ιγι NadavRally φτιδ αδεγςδ
    δξςθτϊ ωϊλππϊν μΰ ϊτϊεψ ΰϊ αςιιϊ δδϊηξξεϊ? ψχ πωΰψ μδλιο ΰεϊδ εμδμαιω ΰεϊδ ςμ δΰεθε :roll:

    πγα
    ιιφεψ δξςθτϊ ςεξγ ςμ ρλεν ωμ 6 ρτψεϊ, δϊχφια μπεωΰ ςγιιο μΰ χιιν.

ςξεγ 29 ξϊεκ 35 ψΰωεοψΰωεο ... 91926272829303132 ... ΰηψεοΰηψεο

πεωΰιν γεξιν

  1. αΰβι T1 ωμ ηπο βεμεξαχ, τψειχθ αϊδμικ
    ςμ ιγι ηπο βεμεξαχ ατεψεν τψειχθιν
    ϊβεαεϊ: 1462
    ςγλεο ΰηψεο: 21-07-19, 18:32
  2. τψειχθ αϊδμικ: ηψβεμ 8x8 ωμ αψεκ θεμιγΰπε
    ςμ ιγι δφτψγς ατεψεν τψειχθιν
    ϊβεαεϊ: 284
    ςγλεο ΰηψεο: 12-05-10, 13:49
  3. ϊβεαεϊ: 28
    ςγλεο ΰηψεο: 26-08-08, 20:09
  4. τψειιχθ αϊδμικ - ψλα ξψευ ST-T2 φεεϊ ξλαι ξθεψρ
    ςμ ιγι φηι μιθαχ ατεψεν τψειχθιν
    ϊβεαεϊ: 36
    ςγλεο ΰηψεο: 20-02-08, 09:08
  5. τψειχθ αϊδμικ: ψπβμψ αργπϊ ΰεαψμπγ
    ςμ ιγι davidsktm ατεψεν τψειχθιν
    ϊβεαεϊ: 47
    ςγλεο ΰηψεο: 02-07-07, 16:19

ϊβιεϊ απεωΰ ζδ

δψωΰεϊ τψρεν

  • ΰιο αΰτωψεϊκ μτψρν πεωΰιν ηγωιν
  • ΰιο αΰτωψεϊκ μτψρν ϊβεαεϊ
  • ΰιο αΰτωψεϊκ μφψσ χαφιν
  • ΰιο αΰτωψεϊκ μςψεκ ΰϊ δεγςεϊικ
  •