החישוב שלך הוא לא מפגר כי אבל 22 ממ"ר לא מספיק, אתה צריך 2 awg וזה, בערך, 30 ממ"ר.
מה שכן, אם תכיל קפה רק כשהמנוע מונע אז תוכל להסתפק ב 22 ממ"ר.
מתחילים בזה שבודקים שהממיר מסוגל להפעחלאת מכונת הקפה.
למה שלא תתקין את הממיר קרוב למצבר?
שלום,
יש לי ממיר 1500W שאני רוצה להתקין קבוע ברכב.
הממיר מגיע עם כבלים 8 מ"מ באורך חצי מטר לחיבור ישיר למצבר עם תנינים.
אני רוצה להתקין אותו בחלק האחורי של הרכב, עשיתי בדיקה של עובי כבל נדרש ויוצא לי משהו מפגר - כבל 22 מ"מ...
המטרה של הממיר החזק היא להפעיל מכונת קפה בשטח (כן פינוק... אבל זה מה שהאישה דורשת..).
יש לי ברכב זוג מצברי 80A עם כ 650CCA ולפי החישוב הצריכה תהיה כ 125A..אולי קצת פחות כי המכונה היא "רק" 1250W.
בקיצור.. איך מחברים ומה עושים עם הנתונים האלה?
תודה!!
החישוב שלך הוא לא מפגר כי אבל 22 ממ"ר לא מספיק, אתה צריך 2 awg וזה, בערך, 30 ממ"ר.
מה שכן, אם תכיל קפה רק כשהמנוע מונע אז תוכל להסתפק ב 22 ממ"ר.
מתחילים בזה שבודקים שהממיר מסוגל להפעחלאת מכונת הקפה.
למה שלא תתקין את הממיר קרוב למצבר?
אין לי כל כך איפה להתקין קרוב..אלא אם יש לך רעיון..
מדובר על טרופר דיזל ארוך.
מתחת לתא כפפות במאונך,
תעביר ישירות כבל מהמצבר דרך גומיית קיר האש שיש שם .
צריך להיות מרחק של מטר לערך.
תוסיף ספייסרים של 2 סמ' לאיוורור .
האישה תוכל גם להנות מחימום לרגליים בחורף (כשמכונת האספרסו עובדת) ....
רענן
או לחילופין: תתקין את הממיר מלפנים, ותרוץ אחורה עם כבל AC 230 רגיל .
כאב עובר ושב ...
מצטרף להצעה של ארז -
לפני שאתה רץ להשחיל כבל כזה על כל הרכב,
או לחלופין מתקין אותו מלפנים ורץ עם כבל מאריך,
תעשה בדיקה שהממיר אכן מסוגל על המכונה - 1250W זה הרבה,
וממיר שמסוגל על כזה דבר אמור לעלות הרבה מאד כסף.
The biggest things in life are your friends and family
היתה לי את אותה ההתלבטות (גרנד ויטרה עם ממיר 1500 וואט) ומיקמתי את הממיר בצד הנהג בדופן השמאלי שמתחת להגה ליד הדוושות.
יש מספיק מקום כך שזה לא מפריע בנהיגה ועוד הרכב הוא גיר רגיל.
כך גם לא הייתי צריך להתקין relay אלא ישירות מפסק שיושב בין המצבר לממיר.
בהצלחה.
סתם סקרנות? איזו מכונה זו? שכל כך שווה להתאמץ בשבילה :-)
סוג המכונה לא משנה.. זה מה אישתי רוצה.. זה מה שמשנה..![]()
אולי כדאי לבחון מכונת אספרסו 12V
http://www.handpresso.com/en/espresso-
machines/electrical-espresso-machines/espressgo-lavazza-a-modo-mio/
דרך אגב ממיר 1500W
ב EBAY כולל משלוח 170 ש"ח
אני הזמנתי אחד לפני כמה ימים (ניראה מה יגיע)
http://www.ebay.com/itm/281172260865...%3AMEBIDX%3AIT
הממיר שהזמנת לפי הקישור אינו ממיר 1500w.. זה ממיר בקושי 700w עם 1500 מקסימלי לכמה שניות..
מניסיון הוא לא מצליח לספק גם 1200w...
הממיר שקניתי מסוגל לתת קבוע 1500 ועם פיק של 3000w.
לגבי מיקום התקנה - לא הצלחתי למצוא לו מקום מתחת לתא כפפות וגם לא מעל רגלי הנהג - הוא קצת גדול לזה, רענן אם תוכל אולי קצת לפרט אני אנסה שוב..
המקום היחיד הוא מתחת לאחד הכסאות הקדמיים לאורך אבל שם יש חשש שבטיול מישהו כבר ידאג לחסום לו את האויר.
עדיין נראה לי שהכי מתאים בחלק האחורי צמוד לתקרה, קניתי כבל 25mm לצורך זה.
חסר לי פיוז מתאים ומתקן להניח עליו את הממיר..
כנראה שאני אבנה "סל" מתכת בתקרה כמו תא נוסף ושם נמקם את הממיר.
לגבי מה שנאמר - להתקין את הממיר מקדימה , ולהריץ כבל עם 220V לחלק האחורי של הרכב ,
זה משהו שממש לא מומלץ , כל פתרון אחר עדיף.
היה דיפנדר 110 - הגיע האנטר 2009...
להריץ כבל עם 220 בתוכו , יכול להגרום להרבה תקלות , אבל הדבר הכי חשוב - סכנת התחשמלות,
לפי חוק מרפי - אם יכולה לקרות תקלה - היא תקרה מתישהו - אבל בצורה שתיצור הכי הרבה נזק... מישהו יכול לחבר את החוט למשהו אחר (אפילו אתה בטעות עוד כמה שנים)
קורה שהממיר נישאר בטעות פתוח , ומישהו יכול להתחשמל מזה - למשל בגלל שלא ידע למה מיועד השקע מאחורה ,
אף אחד לא חושב על שקע 220 כשהוא פותח בג'ז של רכב ...
היה דיפנדר 110 - הגיע האנטר 2009...
מה קורה כשכבל פלוס חיי נוגע בגוף הרכב? נגיד מחיכוך מתמשך במרכב.
שמרו על קשר