בעיה נפוצה בסמוראים (ובעוד לא מעט מכוניות ישנות) היא תופעת "הסטרטר המתקתק". התסריט הולך ככה: וידאתם שהמצבר תקין וטעון, אפילו חדש, כל המגעים החשמליים מהודקים ונקיים, הסטרטר עצמו תקין - החלפתם עם חבר... ובכל זאת, בנסיונות הנעה הסטרטר "מתקתק" ולא מסתובב. מה קורה פה? מי שמתקתק הוא לא הסטרטר, אלא הסולנויד שלו. הסולנויד מקבל פקודה להסגר דרך חוטים ישנים ודקים מהסוויץ'. מפל המתח על החוטים גדול, עד כדי מצב גבולי שבו ברגע שהסולנויד מפעיל את הסטרטר, וזה מפיל את המתח הכללי עוד יותר, אין מספיק מתח לסולנויד, הוא משתחרר, וחוזר חלילה - זהו התקתוק.
רשימת חלקים: ממסר סטנדרטי + בית ממסר, פיוז של 30 אמפר + בית פיוז, נעלי כבל, כמה אזיקונים, ושני מטרים של חוט עבה להעברת זרם גבוה. לפני ההתקנה, הפשוטה מאד, כדאי לנתק את המצבר. השלב הראשון שלנו יהיה לקבע את הממסר למקום יציב. רצוי להשתמש בבית ממסר בסגנון המוצג בתמונה שניתן לתפוס על כל בורג בתא המנוע.
לאחר מכן, נחבר כבל (-) לרגל מספר 85 של הרילי. את הכבל יש לחבר לכל נקודה נוחה על פח הרכב, או ישירות לקוטר (-) של המצבר. עכשיו נצטרך למצוא את חוט הפיקוד המקורי המגיע מהסוויץ' לסולנויד של הסטרטר. נביט אל תוך תא המנוע, בצד הנוסע, החוט מתחבר ישר אל הסטרטר כאשר בסופו יש חיבור זכר-נקסה שפשוט מתנתק כאשר מושכים את הכבל.
זה הכל - בעיית התקתוקים נפתרה על ידי מעקף פשוט וחכם.
בתמונה האחרונה רואים את כל המעגל החדש בביצוע יפה ונקי המבוסס על הקיט של קליקי-סטרטר.
(תמונות מתוך אתר iZook.com. הכתבה עובדה לעברית ברשות. תודה לiZook!)
|