לכבוד תערוכת פרנקפורט, חושפת Jeep את הגרנד צ'רוקי SRT8 שהוא ה-Jeep הסדרתי המהיר ביותר בהסטוריה, וגם את הרנגלר עם מנוע ה-V6 בנזין החדש. ולאוהבי הרנגלר שרמות הגימור X, ספורט, סהרה, רוביקון, אוברלנדר וכו' לא מספיקות להם, יש גם חבילת מדבקות/צביעה/גימור חדשה בשם "ארקטיק".


תערוכת המכוניות של פרנקפורט נחשבת לחשובה ביותר באירופה ואחת החשובות ביותר עבור תעשיית הרכב כולה. לכבוד האירוע הנחשב הזה שנערך בפעם ה-64 ברציפות, ושבא עלינו לטובה בעוד פחות משבועיים (ימי עיתונות: 13-14 לספטמבר, פתיחה לקהל: 15-25 לספטמבר), תחשוף Jeep לראשונה באירופה את הרנגלר JK 2012 עם מנוע ה-V6 החדש והמרשים "פנטאסטאר" בנפח 3.6 ליטר שמוכר לנו מהגרנד צ'רוקיWK2 , עם 284 כ"ס ו-35 קג"מ, המשודך לתיבת הילוכים ידנית בעלת 6 מהירויות, או לתיבה אוטומטית מוכרת בעלת 5 מהירויות המגיעה מהגרנד צ'רוקי. לאחר חרפת מנוע ה-V6 העצל והשתיין הנוכחי, כיף לנו לדעת שעם שיפור של 40% בהספק ו-10% במומנט, סוף-סוף הרנגלר JK ייסע כמו שצריך, ואפילו יצרוך פחות דלק. כמה בדיוק? 5% בלבד. טוב, נו. גם זה משהו, במיוחד אם לוקחים בחשבון את תוספת העוצמה והעזוז שהיו חסרים כל כך למנוע ה-3.8 ליטר היוצא.

גרסה חדשה נוספת של הרנגלר שתוצג בפרנקפורט היא ה"ארקטיק" – ההודעה לעיתונות פותחת בסיפורי אימה על "התאמה לתנאים הקשים של מזג האוויר הארקטי" שכוללים (למי שלא ידע או שהוא סתם חייזר שמעולם לא ביקר ב כדור הארץ) "טמפרטורות נמוכות באופן קיצוני, עד 45- מעלות ורוחות חזקות של 160 קמ"ש". אחרי ההקדמה המצמררת הזו בטח מצפים לאיזה סופר-רוביקון מפלצתי היפר-משופר על צמיגי 42 אינץ' בסגנון הכלים האיסלנדיים של ARCTIC TRUCKS... לכן זה קצת מאכזב ואפילו קצת פאתטי, לגלות שמדובר בסה"כ בעוד רמת גימור/חבילת מדבקות, המבוססת על דגם ה"סהרה" המוכר, וכוללת סגירה קשיחה וכנפונים שנצבעו בגווני המרכב (קרח מטאלי, לבן או כסוף), מדבקות מיוחדות על מכסה המנוע והכנפון הקדמי שמאלי, פתח מילוי דלק בצבע שחור, חבילת חישוקים וצמיגי שטח זהים לאלה של דגם הרוביקון, אבל בארקטיק תקבלו את חישוקי ה-17 אינץ' בגימור מושחר. חבילת האבזור הפנימי בארקטיק כוללת ריפודים בצבע "שחור טקטוני" מגומרים בגוון לבן עם תפרים בכתום-תפוז, המושבים הקדמיים מחוממים ומתהדרים בלוגואים של "ארקטיק" על המשענות ויש גם תפרים בגוון כתום התואם לזה של המושבים, גם על גלגל ההגה, הקונסולה המרכזית, ריפודי הדלתות ודיפוני תא המטען. אין שינוי במפרט הטכני שיכלול את מנוע ה-V6 בנזין החדש בנפח 3.6 ליטר או טורבו-דיזל 2.8 ליטר (158 כ"ס) שאנחנו מכירים מה-J8/סופה 3, ותיבות הילוכים ידנית עם 6 הילוכים או אוטומטית 5 הילוכים. אין ספק שמדובר בהכנה יסודית ומדוקדקת לתנאי הקוטב...

הביצועיסט מכולם, יהיה ללא ספק גרנד צ'רוקיSRT8 החדש, שהוא ה- Jeep הסדרתי החזק והמהיר ביותר אי פעם. מנוע V8 HEMI חדש בנפח 6.4 ליטר עם 470 כ"ס ו-65 קג"מ ידחוף את הגרנד הספורטיבי מכולם מ-0 ל-100 קמ"ש ב-4.8 שניות ולמהירות מירבית של 255 קמ"ש. צנוע. למרות שהמנוע החדש חזק בלא פחות מ-50 סוסים מה-SRT8 הקודם בנפח 6.1 ליטר, הוא משוויץ בתצרוכת דלק נמוכה ב-13%.
הגרנד צ'רוקי SRT8 החדש מוגדר גם כ- "Best handling Jeep ever", ועל מנת לתת גיבוי להצהרה הזו, הוא מצויד בבולמי זעזועים אקטיביים מתקדמים ובמערכת הנעה SELECT-TRAC חדשה. כמובן שכל הביצועים הללו מגיעים עם שלל תוספות ויזואליות - צמיגים ספורטיביים בחתך-עוד יותר-נמוך על חישוקים עוד-יותר-גדולים, זוג "נחיריים" עצומים על מכסה המנוע שתפקידם הרשמי ככל הנראה לפנות אוויר לוהט החוצה מתא המנוע ובפועל הם נראים כמו פיצ'ר קוסמטי גרידא, חצאיות וספויילרים, פנסי קסנון וכמובן אווירה ספורטיבית בתא הנוסעים ושפע אבזור שיכלול בין היתר ריפודי עור נאפה וזמש ומינוע/כוונון חשמלי לכל דבר, גלגל הגה ספורטיבי מחומם עם פאדלים להחלפת הילוכים מהירה, ומערכת אודיו-סראונד מגה-בומבסטית מתוצרת Harman-kardon בהספק צנוע של 825 וואט... הגרנד הספורטיבי יגיע לסוכנויות Jeep באירופה ברבע הראשון של שנת 2012. בנוסף ל-SRT8, תוצג גם גרסת FLEX-FUEL של הגרנד צ'רוקי בעל מנוע ה-V6 בנזין. גרסה זו, המסוגלת לנסוע על דלק E85 (שהוא דלק המורכב מ-85% אתנול ממקור צמחי, ו-15% בנזין) מתהדרת בעוד 2 סוסים רשמיים באורווה, 286 בסך הכל.
הודעת מערכת