המוזכר מעלה לא רק מזיז את הכסא אחורה, גם מאריך את הקבינה כדי שיהיה מקום לקחת את הכסא עוד אחורה.
Sent from my LG-H930 using Tapatalk
לבקשת איל, פתחתי שרשור נפרד:
למה זה כל כך חשוב לעזאזל?... חשוב עד כדי שאנחנו, מדריכי נהיגה, נפתח בזה את השיעור הראשון?....
נדסקס בזה, נסביר, נדגים, נזהיר, נבקש ונתחנן שתשבו נכון - נכון מבחינת היחס בין הגה, דוושות ומושב. שתחזיקו את ההגה תמיד בשתי ידיים בשעה 3 ו-9, שהזרועות שלכם יהיו כפופות ב-45 מעלות, שגם הרגליים שלכם יהיו כפופות ב-45 מעלות וכף רגל שמאל (כאשר אינה מפעילה דוושת מצמד) תהיה נעוצה במדרך על מנת שהטוסיק והגב יוצמדו הכי אחורנית שאפשר לתוך המשענת.
בקורס/הדרכה, המדריך מסביר, והחניכים מבצעים ואכן הכל בסדר. אבל בסוף ההדרכה/קורס, החניכים יחזרו למכוניות שלהם ושוב יעשו מה שהם רוצים, כלומר מה שהם רגילים לעשות שנים ארוכות - יקחו את הכסא עד הסוף אחורה ועד הסוף למעלה, ישכיבו את המשענת אחורנית, ינמיכו את ההגה עד הסוף למטה, יניחו יד אחת על החלון/יחבקו את הדלת, יד שניה על ההגה בכל מקום חוץ מאשר במקום הנכון (יסובבו אותו באצבע או ב"מריחה/ניגוב חומוס" במקום ב"חליבה") , ויפליגו לדרכם....
בסופו של דבר - אף אחד לא אוהב לסבול, לשבת בתנוחה כפויה שמציקה לו. אתם יושבים ונוהגים איך שהכי נוח לכם, לא?......
אני טוען שמי שלא יושב נכון, נוהג פחות טוב.
הוא מתעייף מהר יותר, הוא מגיב לאט יותר ומדויק פחות (כן, איחור בתגובה של חצי שניה זה המון. זה נצח), מהירות ויעילות התפעול של אבזרי השליטה נפגמת. חלק מהעניין זה גם הישיבה הגבוהה שאני רואה אותה כרעה חולה בכל מה שקשור לנהיגה מהירה, בעיקר בכביש (שטח זה משהו אחר. בשטח אנחנו דווקא כן רוצים לשבת גבוה לטובת תצפית טובה על מה שקורה מסביב לרכב וגם כאן יש דרכים שונות להשיג את זה - נכונות ולא נכונות (ותיכף נגיע לזה).
וכן, ברור לי שלא כולנו נבראנו באותן פרופורציות גוף - יש גבוהים ויש נמוכים, יש ארוכי רגליים/ידיים וקצרי ידיים/רגליים. יש רזים ויש שמנים. ברור לי שמה שנוח ומתאים למשל לעידו כהן על 2 המטרים שלו יהיה מאוד לא נוח למי שנמוך ממנו בארבעים סנטימטרים.... אבל אני מתכוון שישיבה נכונה תמקם את גלגל ההגה בגובה מסוים מול הגוף שלנו, ומכיוון שברוב המכוניות כוונון גובה ומרחק גלגל ההגה אינו מספק ואינו עוקב מספיק אחרי טווח כוונון גובה המושב על מנת להתאים בול לכל אחד, קל מאוד לחרוג מזה ולקבע תנוחת ישיבה שגויה שמקשה את השליטה ברכב.
איל - אתה ביקשת שנפתח נושא נפרד. טענת משהו - קדימה, אתה ראשון. מתחילים......
ותעשו טובה - טיעונים ענייניים. לא "ככה נוח לי ואני לא משתולל אז זה מספיק טוב".
לא עונה בפורום
לשאלות, קושיות, עצות, תובנות, נא לפנות בה"פ
המוזכר מעלה לא רק מזיז את הכסא אחורה, גם מאריך את הקבינה כדי שיהיה מקום לקחת את הכסא עוד אחורה.
Sent from my LG-H930 using Tapatalk
מסכים חלקית. תנוחת הנהיגה המתוארת ברישום מתאימה לנהיגה מאומצת, מרוכזת ועל המסלול או על כביש מאתגר היא לא בהכרח מתאימה להזדחלות בפקק באיילון.
לשבת כל כך זקוף עם ידיים כל כך כפופות שעה בפקק מאד מאמץ ומיותר.
כשעוברים למוד נהיגה להבדיל מהזדחלות בפקק בקלות ניתן לתהכוונן לתנוחת נהיגה נכונה יותר.
שלמה מרבאום, עו"ד - ביטוח נזיקין - תאונות דרכים ובשטח
03-6883445
קיים קונצנזוס נרחב שברלי נוהג בתנוחה המיסיונרית.
נהיגה בכביש שונה מנהיגה בשטח. בשטח אני נוהג קצת יותר 'צפוף'.
ישיבת נהיגה שלי שונה מישיבת נהיגה של גברת בת 75. מרכז כובד שונה, למשל.
אני מסכים שתנוחת נהיגה נכונה 'לפי הספר' היא דבר שצריך להתרגל אליו. אני התרגלתי לפני הרבה שנים ומאז זה רק טוב. בסופו של דבר זה כן פחות מאמץ פחות תזוזות גוף ויעילות גבוהה יותר של תנועות הגפיים.
עובדתית, כמעט כל נהג שנכנס אחרי לרכב מזיז את הכיסא אחורה ומגביה אותו 'לא מבין איך אתה יושב ככה'. ותתחיל להסביר על שמירה של הידיים באמצע טווח התנועה וזה...
אסף.
"scars are tattoos with better stories"
אין תכנית. חיים. נקודה.
הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008
שלמה אני נוהג פחות או יותר כמו בסקיצה שדרור צירף, תמיד, בכל רכב. ככה התרגלתי ונוח לי.
למרות שאני גבוה יחסית, אני מוצא את עצמי מקרב את המושב ומזקיף את המשענת יותר מכל אחד אחר שאני מכיר. למשל כשאני לוקח את הרכב שלי בחזרה מטיפול במוסך (ואני קצת יותר גבוה מהמוסכניק) או כשאני לוקח מכונית ליסינג של מישהו לנסיעת עבודה (אני לא מחזיק ליסינג).
השלבים שלי -
1. מוריד את הכסא עד הסוף, מכניס את ההגה עד הסוף אם אפשר (אני גבוה)
2. רגל לחוצה על הקלאץ' (אם יש) מקרב את הכסא עד שהרגל בזוית משמעותית (דרור אומר 45 מעלות - משהו כזה)
3. מזקיף את המשענת עד שכשהיד מתוחה שורש כף היד על ההגה.
4. כיוון מראות בהתאם.
מי שלא ניסה - ממליץ לנסות. לא חייבים לדקדק על הזויות, וכל רכב וכל אחד מאיתנו אכן שונה, אבל אם מקפידים על שורש כף יד מתוחה על ההגה, ושהרגל בזוית משמעותית כשהדוושות לחוצות עד הסוף, זה הדברים החשובים.
איוניק 5 | ג'יפ CJ-7 1979 | היילקס 2015
היו: ג'יפ XJ צ'רוקי 1994| היילקס 2008| היילקס 1997 | ג'יפ CJ-8 1989 | סמוראי 1988
נמרוד, אם שורש כף היד הישרה על ההגה אין מצב שבמרפק יהיה לך 45 מעלות.
בגדול תנוחה הנהיגה האישית שלי בחלק התחתון דיי דומה לתרשים אבל מסעד הכיסא מוטה יותר לאחור והידיים כשהן בתנוחת רבע לשתיים יוצרות זוית קצת יותר פתוחה במרפק - הבעיה אצלי זה לא רק הגובה (187 ס"מ) אלא גם הכרס המפוארת...
שלמה מרבאום, עו"ד - ביטוח נזיקין - תאונות דרכים ובשטח
03-6883445
שלמה, אני מחזיק ממך אחד שמבין מכוניות ואוהב לנהוג - אם הכרס עד כדי כך מפריעה לתנוחת נהיגה נכונה, הנה לך סיבה טובה לדיאטה......
לא עונה בפורום
לשאלות, קושיות, עצות, תובנות, נא לפנות בה"פ
זה בדיוק ככה.
למעט תפקידו רב החשיבות של התחת, ישיבה באוטו אינה דומה בכלום לישיבה בכורסא בסלון.
צריך להתרגל לשבת נכון מול הגה. במיוחד אחרי הרבה שנים של ישיבה לא נכונה.
אבל אחרי שמתרגלים, מבינים שאי אפשר אחרת.
מי שיושב נכון מתחיל להרגיש מהר מאוד שהוא נוהג טוב יותר. חלק וזורם יותר. השליטה שלו טובה יותר, ואז הוא גם מהיר יותר מבלי שהתכוון בכלל.
לא עונה בפורום
לשאלות, קושיות, עצות, תובנות, נא לפנות בה"פ
לגבי ישיבה גבוהה וקרוסאוברים ג'יפונים.
נכון, רוב הקונים את הפחנועים הללו יעשו זאת בגלל שלשכנה יש, אבל....
חמותי למשל (נהגה לפני זה על טרופר, כי זה מה שהיה), לא מסוגל לשבת באוטו נמוך כי "האוטו שלפניה מסתיר לה את מה שקדימה.
וכאן טמון משהו חשוב הרבה יותר. להסתכל נכון (ורחוק) בכביש הרבה יותר חשוב מאשר לשבת נכון (אוקי, אולי לא יותר חשוב, אבל חשוב באותה מידה). מכיוון שנהג שקורא נכון קדימה, לא יכנס לצרות שנהג שמתפעל נכון את האוטו ידע לצאת מהן.
אני יושב באוטו כמו שלימדו אותי בשיעורי נהיגה ואח"כ בצבא. מתאים את מרחק הדוושות ואחר כך את מרחק (ואם יש) את גובה ההגה. יוצא שתנוחת הישיבה שלי היא די זקופה וגבוהה (ראית אותי בחילוץ בירקון, אני לא גבוה בלשון המעטה).
אגב, בתור אופנוען, המגמה של מעבר לג'יפונים, מפריעה לי לראות מעל גבי המכוניות, ומקצרת את טווח הראייה שלי. לכן אני מתנגד מוחלט לתרבות השפע המיותרת הזאת. מבחינתי שכולם (חוץ ממני כמובן, לי מגיע הכל) יסעו בקורולה לבנה.
במאמר מוסגר. לגבי מדריכי רכיבה על אופנוע- כולם מלמדים תנוחת רכיבה שנכונה לרכיבה ספורטיבית. בעיר, התנוחה הזאת גוזלת ממך שבריר שניה, ודורשת שינוי תנוחה, כשצריך ללחוץ ברקס במפתיע, או להוריד הילוך.
או.
אם מישהו יטרח לבדוק (אני טרחתי), הוא יגלה שהגג בחלק גדול מהקרוסאוברים לא באמת הרבה יותר גבוה, אם בכלל, ממשפחתית מודרנית.... העמדתי את המאזדה CX3 שהיה אצלי באותו יום, לצד סקודה סופרב. הגגות היו או לפחות נראו, כמעט באותו גובה ממש....
ונעזוב לרגע את העובדה שבסוף, כשכל המכוניות יהיו קרוסאוברים, אף נהג/ת בקרוסאובר, לא יוכל לראות מעבר לגג של הקרוסאובר שלפניו....
בתכלס, הבדל הגובה הוא של סנטימטרים ספורים. מספר חד-ספרתי זניח מהצד הנמוך. וזוית הצפיה קדימה פחות טובה, כי מכסה המנוע בקרוסאובר יותר גבוה מזה שבמשפחתית ולא כי יש לו שם מרווח גחון של היילקס או יותר מנוע מבמשפחתית, אלא רק לטובת הלוק החיצוני - אבל שטח החלונות בוודאות קטן בהרבה... שוב, לטובת העיצוב. טויוטה CHR וניסאן ג'וק הם הדוגמאות המייצגות של הז'אנר הזה - נעזוב לרגע את התחושה הקלסטרופובית והחשוכה, הראות החוצה לכל הכיוונים הרבה פחות טובה. מה שרק מחזק את דעתי על המכוניות הללו כמייצגות של מגמה אופנתית ותו לא, ללא שום יתרון פרקטי אבל כן עם המון חסרונות דינמיים.
ככה שזה לא משהו שבאמת משנה מבחינת היכולת לצפות מעבר לרכב שלפניך. ואם כן אז דווקא לרעה!
הטיעון הזה של צפות מעבר לגג של האחרים, באמת תופס רק כשיושבים ברכב שטח או כביש שטח אמיתי וגבוה באמת - פאג'רו או טרופר או לנדקרוזר או דיסקו או היילקס או דיפנדר או רנגלר, אבל ממש לא בספורטאז' ועוד הרבה פחות מזה בג'וק או ב-CHR....
לא עונה בפורום
לשאלות, קושיות, עצות, תובנות, נא לפנות בה"פ
וואלה, ישבתי ברכב של החמות (טוסון 2008), יושבים גבוה ושדה הראיה טוב.
גם אצלי בטיגואן יש מרווח ראיה נהדר, לדעתי דרור התכוון לקטנים יותר.
Sent from my LG-H930 using Tapatalk
דאסטר מול גולף - חד משמעית הדאסטר יותר גבוה...
Sent from my LON-L29 using Tapatalk
לא הגעתי לראש שרשרת המזון כדי להיות צמחוני!
מחפש רוכש לזוג כליות במצב טוב,כולל עבודה...
ונניח שהדאסטר והטוסון באמת יותר גבוהים מגולף.
זה באמת מספיק גבוה כדי שאשכרה תוכלו לראות קדימה מעל לגג של הגולף?
זה קישקוש ואתם יודעים את זה. זה רק בתחושה, לא יותר.
בהיילקס בפירוש כן. גם בדיפנדר ובסופה וברנגלר ובטרופר ובלנדקרוזר. אבל בקרוסאובר? זניח.
מכיוון שאתם מסנגרים על הצורך לשבת גבוה כדי לצפות טוב יותר קדימה מעל לגגות המכוניות האחרות, האם בכל רכב שהוא אתם מגביהים את המושב ככל שתוכלו, רק כדי "לשבת גבוה" ככל שתוכלו? גם על חשבון תנוחת נהיגה נכונה?.... לא תאמינו כמה אנשים משיבים על זה ב"כן".
תנוחת נהיגה היא תנוחת נהיגה, בכל רכב שהוא. גבוה או נמוך.
ועוד מעט נגיע למה שעדיף בנהיגת שטח.
לא עונה בפורום
לשאלות, קושיות, עצות, תובנות, נא לפנות בה"פ
נכון, לא גבוה כמו הטרופר.
אבל גם לא נמוך כמו הג'טה הקודמת שלי, אבל זה לא נושא הדיון.
Sent from my LG-H930 using Tapatalk
נכון, זה לא נושא הדיון.
אבל גובה הישיבה הוא נושא רגיש.
זה חלק מההצדקות, רובן פסאודו מדעיות, לבחירה בקרוסאובר.
אישית, אני סבור שלקרוסאוברים יש תכונה אחת אמיתית שמהווה יתרון מובהק שלהם - כניסה ויציאה קלות יותר לאנשים מבוגרים.
אבל את זה בדיוק ובאופן יותר טוב מזה במודגש, הם יקבלו גם במיניוואן. רק שמיניוואן הרבה פחות סקסי....
אז מי אמר שקרוסאוברים הם רק עיצוב ואופנה ולא יותר?................................... ...........
ואם כבר מיניוואן, במיוחד הקטנים - גם הם לא נקיים מאשמה. שם תנוחת נהיגה שגויה במפגיע. מושב נהג מאוד גבוה, ובגלל שמכסה המנוע וקורות הרוחב שתומכות אותו כאשר זו העליונה שתומכת גם בשמשה הקדמית ובעמוד ההגה הם נמוכים, אז גם ההגה מותקן ממש נמוך עם טווח כוונון מוגבל ביותר. רק אנשים ממש קטנים ורזים יכולים להתקרב שם לתנוחת נהיגה מיטבית וגם הם לא בדיוק.
אני למשל, מתקשה לנהוג במיניוואנים קטנים כמו טויוטה יאריס ורסו או ספייס-ורסו. גם אחרי שהנמכתי את המושב עד הסוף, ההגה עדיין נמצא בין הברכיים שלי. מבחינתי לא נוח עד מסוכן ממש ופוסל את בחירת הרכב עבור נהג גבוה. אישור לתיאוריה הזו קיבלתי ממהנדס של טויוטה בהשקת הספייס-ורסו לפני כמה שנים, כששאלתי אותו למה תנוחת הנהיגה כל כך לא נכונה מבחינתי: "פילוח השוק הראה שהלקוח העיקרי של הדגם הזה הוא נשים מבוגרות. גילאי 50 ומעלה". סוף ציטוט. הוא היה צריך להוסיף גם שהנשים הללו יפניות קטנות בגובה מטר וחצי, וזה היה מסביר הכל.
טוב, תחזרו לנושא פוזיצית הישיבה שלכם.
לא סתם העלינו את זה. כי רוב מוחלט של אוחזי ההגה בישראל אבל גם בעולם, בפירוש לא יושבים נכון. זה בדוק.
לא עונה בפורום
לשאלות, קושיות, עצות, תובנות, נא לפנות בה"פ
אז לגבי תנוחת נהיגה, הרבה יותר נוח לי בטיגואן מאשר בג'טה, ואני חושב שאני יושב "נכון".
בטח יותר "נכון" בטיגואן מאשר שישבתי בג'טה כי משהו שם לא הסתדר לי עם הרגליים (185 ס"מ).
Sent from my LG-H930 using Tapatalk
שמרו על קשר