בבקשה.
http://home.sc.rr.com/janet/TSB/24-06-96.htm
הקופסא המתוארת נמצאת מתחת לשטיח בצד הנוסע בקיר האש.
כניראה שצינור הניקוז של המזגן בגראנד שלי נסתמו (מים נקיים מתחת לשטיח הנוסע).
ניסתי למצוא את צינור הניקוז ללא הצלחה, נראה לי שהוא נמצא בתוך הקורה של השילדה (משם מטפטפים המים) ולשם אין לי גישה.
האם אני מפספס משהו?
אשמח אם תוכלו להסביר איך ניתן להגיע לצינור ע"מ לשחרר את הסתימה.
בבקשה.
http://home.sc.rr.com/janet/TSB/24-06-96.htm
הקופסא המתוארת נמצאת מתחת לשטיח בצד הנוסע בקיר האש.
גראנד
המון תודה
בצעתי את האמור לפי הקובץ שגראנד צירף.
קדחתי את החור והעברתי סטלבנד לכל האורך, ולא לא יצא שום לכלוך.
יש לציין שגם קודם לכן היתה יציאת מים של המזגן מלמטה (מתוך השילדה).
למרבה הצער לאחר יבוש טוטלי של השטיח בצעתי טיול בשטח אתמול עם מזגן דולק כל היום, ובסוף היום המצב חזר לקדמותו הווה אומר מי המזגן יוצאים מהשילדה (נראה תקין) אבל שטיח הנוסע מוצף לגמרי במים נקיים ולא מסריחים אולם חמים מאוד לאחר הנסיעה (אולי החימום מהאגזוז שעובר למטה????) או שמה בכל זאת מים מרדיאטור פנימי??
מצד שני אלו מים ולא נוזל קירור בכמות גדולה מאוד!! אין לי חוסר של נוזל ברדיאטור, והאיזור של קופסת המזגן (בצד הנוסע) יבשה לגמרי.
למשהו יש רעיונות? אני כבר מיואש.
תודה מראש.
אורן.
המים האלה מהמעבה הפנימי של המזגן שנמצא מאחורי התא כפפות.
יש שם מעין אמבטיה וכאשר היא מתמלאת והניקוז אינו טוב, אז יש זליגה של מים החוצה, יתכן שהסתימה שלך במקום אחר במערכת.
בכל מקרה אותו פלסטיק שקדחת הוא הקשר היחידי בין המעבה לצנרת פינוי הנוזלים.
אני מציע לעבור לשלב ב' :lol: - הפיתרון הסופי.
לאותו חור שקדחת חבר צינור גומי גמיש, תאטום היטב בסיליקון מסביב, וזמנית חבר אותו לאיזה בקבוק או כלי כיבול נוח אחר. אם המים ממלאים את הכלי והשטיח נשאר יבש, אז אין מנוס מלקדוח חור קטן בקיר האש מתחת לשטיח בחלק התחתון שלו ולהוציא את הצינור מחוץ לרכב, ובא לציון גואל..
ואם במקרה זה לא יעזור, תתכונן להחלפת היחידה הפנימית.
בוצע, הבקבוק צבר כמות מזערית של מים וכל השאר כרגיל על הריצפה של הרכב.
כמו כן לפני כמה ימים לאחר נסיעה עם מזגן היתה דליפה רצינית של מים נקיים מקדימה מהאיזור של הרדיאטור!!! אבל לא נוזל קירור אלא מיי מזגן קרים ולאחר דקה הפסיק הזרם ולא חזר על עצמו מאז ולא הצלחתי למצוא את מקור הנזילה המוזרה- האם למשהו היה ניסיון דומה או רעיון איך מיי המזגן מגיעים קדימה או שמה יש מקור מים אחר ברכב???
בכל מיקרה לפי סדר הפעולות של GRAND ידידנו רציתי לעבור לשלב הבא של פנייה לאיש מזגנים שיטפל בבעיה, אולם ברגע שתארתי לו את הבעיה וסוג הרכב תשובתו הייתה ש"אכלתי אותה" והוא מעדיף שלא להתעסק עם בעיה זו שכן היא לא נתנת לפתרון ואם כן זה רק לאחר הליך ארוך מאוד של ניסיון ותהייה!
משהו יכול להמליץ על מוסך מומחה או איש מזגנים שיודע לתקן בעיה זו?
לא בא לי לסחוט סמרטוטים כל הקיץ...
בתודה מראש.
אם אתה מחפש מישהו להחלפת היחידה הפנימית/פירוק הדשבורד, לעמוס מזגנים בבני ברק יש ניסיון עם צ'ירוקי, אולי הוא מכיר גם גראנד.
אם מה שאתה צריך זה החלפת היחידה הפנימית, בדוק כמה יעלה לך להביא אחת מחו"ל (EBAY) לעומת קניה בארץ - ב XJ זה מאוד משתלם (פחות מ 900 ש"ח לעומת יותר מ 2000).
החלפה עצמית אפשרית אם יש לך קצת "חוש (ויכולת) טכני".
סער.
אין בעיה שאינה ניתנת לפיתרון.
לפי מה שאתה מתאר, רוב הסיכויים שהסתימה היא מעל אותו חור שקדחת, ביחידה הפנימית.
לכן לפני שאתה ממהר להחליף את היחידה הפנימית, (סיכוי גדול שלא יהיה מנוס מכך) תנסה שוב את התרגיל עם החדרת הקטטר רק הפעם נסה לנווט את הצינור למעלה לחלק העליון ולא למטה, אם תגיע לסתימה אז ירדו הרבה מים פתאומית.
בהצלחה.
לי היתה בעיה דומה !
הצינור שיוצא מקופסת הפלסטיק לכוון השילדה לא היה אטום בחיבור לקיר האש .
את מקור הנזילה ניתן לזהוי בקלות ע"י ניגוב האזור בניר מגבת בזמן שהמזגן עובד תוך דקה אתה רואה מאיפו המים מתחילים לטפטף.
אני אטמתי את הנזילה ע"י חומר אטימה / הדבקה של 3M שנקרא 5200 .
הדבקתי את קופסת הפלסטיק לקיר האש בגב הקופסה .
עוד דבר בזמן שאתה מעביר סטלבנד הסטלבנד צריך להיות באורך של 1.5 מטר עד הקצה הקידמי של השילדה .
yuval
תודה לכל המשיבים עד כאן, ניסיתי למצוא את מקור הניזלה כהמלצת יובל-לצערי ללא הועיל.
פניתי לעמוס מזגנים וכאמור הוא לא היה מוכן לבצע את העבודה, האם תוכלו להמליץ לי על איש מזגנים שמכיר/ ויוכל בצע את העבודה?
לא יודע אם יש לו ניסיון עם גראנד, אבל מעבודה קצרה שהוא ביצע אצלי ומבירור שביצעתי לפני שפניתי אליו, הוא נראה לי מקצועי והוגן:
"אבי אור" בנס ציונה (ליד אוטו-סנטר)
סער.
מה לגבי "עבודה עצמית" (כמסורת ג'יפולוג)?
האם חשבת על האופציה לאתר ולתקן את הבעיה בעצמך?
סער.
כן בהחלט, ניסיתי לאתר את הניזילה במהלך טיול בשטח (שכן במשך השבוע הרכב אצל אישתי) ולא מצאתי אז את מקור הנזילה.נכתב במקור על ידי Saar
בכל מיקרה אני מתכוון לנסות עוד פעם אבל במידה ויש צורך להחליף את היחידה הפנימית ולבצע עבודה עצמית, אין לי מושג היכן ניתן לקנות את היחידה (בחו"ל) במחיר סביר כולל ההובלה והמיסים??
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/EVAPO...spagenameZWD1V
שים לב שזה לדגם ללא ATC (אין לי מושג מה זה ATC, אבל זה ללא) אם יש לך ATC יש דגם מתאים...
אתה יכול לשלוח אליהם מייל (לבחור בשם ג'ף, מסור לו ד"ש מסער...)
אמינים, מחיר סביר (קח בחשבון משלוח שבין 40$ ל 60$ ).
לגבי העבודה העצמית,
חפש באתרי אינטרנט בחו"ל אנשים שביצעו את העבודה, לפעמים יש תמונות והסברים...
(סתם כדי להעלות זכרונות: http://www.jeeptrip.com/page.aspx?di...up=1&item=4792 )
בהצלחה,
סער.
סער תודה רבה וכל הכבוד על העבודה נראה מרשים מאוד.נכתב במקור על ידי Saar
הבנתי שהחלפת את היחידה בגלל שהמזגן הפסיק לקרר ודלף.
אצלי המזגן מקרר מצויין אבל יש דליפת מים האם זה אומר שהמאייד תקין וצריך לחפש את הנזילה מצנרת הפלסטיק ולאטום אותה ?
אני לא יודע לומר בודאות.
אם המזגן מקרר ואין דליפת גז יתכן שהבעיה אינה ביחידה הפנימית.
הבעיה היא שאם אתה כבר פותח את כל לוח השעונים כדאי לדעתי להחליף את היחידה (וגם את רדיאטור החימום) כיון שהעבודה היא רבה וחבל לעשות אותה פעמיים...
נסה לגלוש בפורומים הזרים ולמצוא אנשים עם בעיה כמו שלך, בד"כ יש מישהו שנתקל בבעיות האלו לפנינו![]()
נסה לקבל חוו"ד נוספת מאיש מקצוע, חבל לפרק את לוח השעונים ולהוציא למעלה מ 1000 ש"ח (כולל גז ורדיאטור חימום) שלא לצורך...
בכל מקרה, אל תשאיר את הרכב במוסך שאתה לא סומך עליו ב 100%, תיקון לא מוצלח עלול לגרור רעשים מלוח השעונים.
סער.
אורן 71
שלום
אני קורא כאן את השירשור שלך ומציע ליפני שאתה הולך להתקדם שוב בעניין
קח את הסטלבנד ותאם מפגש עם רמי או עם יובל הם אנשים נחמדים וישמחו להתפנות ולעזור לך במידה ואתה מגיע אליהם.
עד כמה שאני מכיר הבעיה ידועה והדרך שרמי הציע היא הדרך לפיתרון.
ראית יובל נהג כך ומצא את הדרך ליפתור את הבעיה יש לו גם מושג טכני והבנה ולדעתי אם תגיע אליו
יוכל לעזור לך ולקדם אותך בנושא.
ליפעמים יד של מישהוא אחר או גישה/ראיה אחרת מוצאת את החור הנכון או המתאים.
לשעבר WJ,XJ,ZJ,לנד קרוזר select 2010 היום WK
גם אני הבחנתי בנזילת מים בזמן שהתקנתי ברכב דיבורית,
הרמתי שטיח, ייבשתי את הרצפה, נתתי למזגן לעבוד, כעבור מספר דקות ראיתי זרזיף של מים מגיע מהנקודה המדוברת של יציאת הניקוז לקיר האש. לא ברור לי אם יש סתימה כלשהי כי מי המזגן מטפטפים כל הזמן מהשלדה. בכל מקרה אני אקדח ואנקה, קראתי גם שלעיתים נדרש להחליף את האטם בין המשפך לקיר האש (זה דורש פירוק יסודי ) אך ניתן גם להשתמש בחומר איטום סיליקוני מבחוץ ללא פירוק.
אותה התופעה בדיוק אצלי.
שמתי סיליקון לחום גבוהה בגלל האגזוז שעובר ליד, בנסיעה קצרה של שעה שבוע שעבר לא נזלו מים, אולם גם לא מהשילדה כניראה שלא הספיקו להצטבר.
בכל מיקרה אני מתכוון לבדוק בנסיעה ארוכה יותר ולדווח אם הסיליקון פתר את הבעיה.
תכל'ס איפה בדיוק נמצא הקצה החיצוני בשילדה של צינור הניקוז והאם לחץ אויר משני הכיוונים לא יפתור את הבעיה? בכבוד רב מ. מלכי
שמרו על קשר