מפרקים את מנגנון הצופר מרכז ההגה. אחרי הורדת הכיפה במשיכה, יש עוד 3 ברגים (פיליפס בדרך כלל) גמורידים את מנגנון הצופר.
יש בורג במרכז ההגה, משחררים אותו, ומביאים למצב שראש האום מקביל לבורג.
עכשיו צריך שני אנשים: אחד יושב ומושך את ההגה, והשני דופק עם פפטיש על הבורג עד שמשתחרר ההגה.
פטנט לעצלנים ולמי שמתכוון לפרק את ההגה יותר מפעם אחת:
[דורש אמנם 10 דקות הכנה, אבל רק פעם אחת, בתנאי שלא הונח יחד עם המים למצבר;-) ]
לוקחים פלאח ברזל, בעובי 10-12 מ"מ, ברוחב 2 ס"מ ובאורך 10 ס"מ.
מודדם את המרחק בין שני החורים הנוספים שיש על ההגה, אלו שמתאים להם בורג 1/2, (ואולי זה 9/16?), וקודחים בדיוק באותו מרחק בפלאח, כהוא ממורכז (החורים משניצידי המרכז).
ראו זה פלא, יצרנו חולץ הגה, לא צריך יותר חבר טלפוני או הפעלת כוח.
עם החולץ- משחררים את הבורג המרכזי של ההגה לאותו מצב, מניחים את החולץ על קצה האום עם הבורג, מכניסים שני ברגים מתאימים, ומסובבים כל פעם אחד קצת.
ההגה נשלף כמו חמאה.
שמרו על קשר