לא הבנתי
סתם לחבר אלק' למצבר 12V עושה את העבודה?
בלינק הבא אלבום ובו סיפור על בולם שנמאס לו מרוכבו
ועל פתרון סופי של ריתוך העין לבולם בשטח ללא רתכת
הדמויות מוכרות לפורום הזה ולכן אני מוצא לנכון להפנות שימת ליבכם
שקלתי להעלות את הגלריה כאן באתר אך אין אפשרות לכיתוב מתחת לתמונות
דבר שהיה חוסך ממני את האפשרות להביע את דעתי בחופשיות על הדמויות המדוברות
לשיפוטכם
http://www.jeeptrip.com/page.aspx?di...p=3&item=10384
YosseF
לא הבנתי
סתם לחבר אלק' למצבר 12V עושה את העבודה?
לוחץ בלי רגשות אשמה
מדלג בלי רגשי נחיתות
ממש לא מדוייק מיכה!!
צריך לחבר (עם כבליי הנעה , לא מהסוג הזבל.) כמה מצברים(2-3) בטור, כדי שיהיה מספיק אמפר לאורך זמן להדלקת האלקטרודה מבלי לשחוט את המצבר. וחובה לפתוח את פקקי המצברים.
ואז יש לך אופציה לרתך.
אבל זה לא יהיה הריתוך הכי טוב/יפה/חזק, ריתוך שנטו מיועד לחילוץ מהצרה.
כל הנ"ל נכתב (לצערי:wink: מנסיון)
מפיץ מורשה כליי עבודה "בוש" "סיגנט" "שטל"
נעלי "רד-בק" מכונות שטיפה של "קארשר" וצבעיי נירלט
אז למי שרוצה לשאול שאלות ולדעת איך מרתכים בשטח זאת הפינה
זה לא הסבר מגייבר לאלה שאוהבים להסתבך ולפתוח שרשורי הצלה חובקי פורום
זה הסבר לכאלה שאוהבים לטייל לבד נכנסים למקומות " שאסור להכנס " .
וצריכים לדעת פרק או שתיים בתורת החילוץ והאילתור .
לא מדובר על עבודות מסגרות מדובר על עבודות חילוץ \ תיקון שבהם נידרש גם ריתוך .
כמו תיקון זרוע הגה שבורה ( טרופר אוהב לשבור )
או ריתוך זרוע מגל ( הילקס אוהב לשבור )
תיקון נדנדות של קפיצים ( סופה \ סיקס )
חילוץ אום גלגל שהראש אום כבר עגול
ריתוך בית סרן אחורי שכל צלחת הבלם נתלשה ( דיסקו )
ועוד תקלות מתקלות שונות שבדרך כלל מתפתחות למה אני קורא ( היום יהיה לילה )
זה מתחיל ביום ונגמר בלילה לפעמים אחרי עוד יום .
*****
כל מה שצריך זה עוד מצבר ( אחד הרגיל שיש לכל אחד ברכב ) ומצבר שני מרכב נוסף
או מי שמחזיק מצבר נוסף על הרכב ( אצלי בארגז יש תמיד מצבר נוסף שאינו מחובר לכלום )
הוא סתם יושב שם ומשמש לתאורת לילה או כל שימוש אחר ואני דואג להטעין אותו מתי שאני נזכר .
עוד זוג כבלים להתנעה ( סה"כ 4 כבלים רצוי שיהיה יותר 5 זה מעולה )
פלייר פטנט שמשמש כידית ריתוך ( לא חובה )
כמה אלקטרודות ( יש לשמור באריזה אטומה הלחות והמכות מפוררות את הציפוי ) .
אני משתמש באלקטרודה פשוטה של זיקה Z11 בעובי 2.50 או 3.25
לצורך ריתוך באלקטורדה הדקה ( 2.50 ) מספיק 2 מצברים 24 וולט
לצורך ריתוך אלקטרודה עבה יש צורך ב 3 מצברים 36 וולט
את המצברים יש לנתק מחיבור לרכב ( לפרק כבלים מהמצבר ) אין צורך להוציא את המצבר
הוא יכול להשאר מותקן בתא שלו ברכב .
רצוי ומתבקש לפתוח את פקקי המצבר ( מי שיכול ) למצבר שאין פקקים רצוי להניח סמרטוט כבד
על המצבר ( כך שבמידה והמצבר יחליט להתפוצץ שלא ישפריץ את החומצה ) .
מחברים את המצברים בטור + ל - ( פלוס ל מינוס !! )
כל המצברים מנותקים מכל חיבור למקור רכב כל שהוא .
בחיבור 3 מצברים נדרשים 5 כבלים
בחיבור 2 מצברים מספיק 4 כבלים .
אני מחזיק ברכב גם זכוכית מסכת ריתוך שניתן לקנות בכל חנות לחומרי בניין וגודלה כגודל קופסת סיגריות .
זה הכל ויש לך רתכת שאפשר גם לעשות עבודות מסגרות קלה .
***********
קישור לסרט
http://www.youtube.com/user/itzik4x6zh
וכמה תמונות שאפשר לראות את עוצמת הריתוך ואת איכות הריתוך .
*******
איציק
איציק ויחיעם,
מה אומר לכם - פשוט ענק!!
כל הכבוד לכם על הידע, הנסיון(שבטח נרכש בדם יזע ודמעות)
ועל התחכום באילתור, וכמובן על הביצוע.
עשיתם לי את היום.
הכל שטויות
רגע!!!!!!!!!!!!!
איציק,, אמרת לי שאחרי הריתוך הבולם יחזיק יותר מחדש ,, זה לא רק חילוץ זה תיקון לנצח !!!!
או שלא הבנתי ?????????????????
מה עכשיו צריך להזמין "זלמנסון" חדשים ???
איציק קבל "שאפו"
סוכנות הבטוח הגדולה והוותיקה בארץ לתרבות הפנאי
טל 09-7676728 www.rotberg.co.il
איציק,
שאלה: האם הקוטב החיובי צריך להיות מחובר לאלקטרודה, או שזה לא משנה?
חוץ מזה נכחתי באירוע ריתוכשטח שלך לפני כמה חודשים וזה היה שווה את כל הטיול.
אבי
הצפרדע שלום
אני לא מכיר אותך אישית אבל מהמעט שאני מכיר בפורומים אתה איש שמבין דבר אות שתיים בנושאים האלו (לשון המעטה)
אשמח אם תבהיר למה מגיע להשימשוני כל הכבוד ?!
עברתי שוב על התמונות וגם על הסרט ולא מצליח לרדת לסוף דעתך
בברכה,
YosseF
שמוליק.
http://shmulik.varsanno.com, היום זה כבר לא יהיה, אבל אולי מחר, לך תדע
למי ששאל על חשיבות חיבור הקוטביות .
למיטב ידעתי בריתוך ברזל פלדה רגילה אין חשיבות
רתכת רגילה ( שהיא למעשה שנאי ) מוציאה מתח AC ( זרם חילופין ) כך שאין כל אפשרות / חשיבות להפוך קוטביות . לכן גם אין כיתוב על חיבורי הרתכת .
ברתכת DC ( זרם ישר ) יש אפשרות ונהוג לחבר את ה ( + ) לידית. יש סוגי מתכות וסוגי ריתוך
שיש חשיבות לקוטביות . ( בדרך כלל ריתוך אלומיניום בגז ארגון ).
בכל מיקרה ריתוך מצברים זה ריתוך ב DC
****
איציק
בעיקר משנה את יכולת החדירה , לא רלוונטי ממש לריתוכשטח, לחבר לפלוס וזהו.
אלומיניום אכן מרתכים בAC.
קבל ח"ח רציני, יצא ממש יפה לריתוכשטח.
שלושה מצברים הם כנראה סידור הכי קרוב לאופטימלי. המתח כמעט זהה לשל רתכת, והזרם, אם מדובר במצברים גדולים מספיק (של רכבי שטח) בהחלט מספיק.
אסף.
"scars are tattoos with better stories"
אין תכנית. חיים. נקודה.
הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008
כמה אמפר דורש ריתוך ממוצע?
מוסך מרכבת המשנה - הסבת רכבים להנעה בגפ"מ
מוזמנים ליצור איתי קשר דרך המוסך.
מאוד תלוי מה מרתכים ובאיזה אלק' , בעיקרון מ60 ומעלה אפשר לרתך בצורה רציפה ללא הפרעות ( בתאכלס אפשר גם נמוך יותר , לא מומלץ ).
אם כך, ממש לא משנה גודל המצברים. הם מסוגלים לתת זרמים מקסימליים גבוהים פי כמה וכמה.
לערן 4X4
את הזרם קובע המתח. זה לא בדיוק יעזור לחבר מצברים במקביל, אלא רק בטור בשביל להעלות את המתח, וכתוצאה מכך את הזרם.
מוסך מרכבת המשנה - הסבת רכבים להנעה בגפ"מ
מוזמנים ליצור איתי קשר דרך המוסך.
שמרו על קשר