(כתב: טל זהר, צילומים: טל זהר)
בראיון שנערך עם ג'וסה (חוזה בפי הספרדים) קרלוס במעמד טקס הסיום של ראלי טראנס איבריקו 2006, הביע הנ"ל את צערו הרב על ההתהפכות אשר בעקבותיה פרש צוות "רמות ראלי טים" מהמרוץ. ג'וסה קרלוס, מנכ"ל קלאב ונטורה, החברה המפיקה את ראלי טראנס איבריקו, ציין בפנינו כי הוא מקווה לראות את הצוות הישראלי בראלי ספרד המתקיים בעוד חודשיים. כן ציין כי התרשם מביצועיהם במהלך הסטייג'ים בהם לקחו חלק. אבל בזה אנו מקדימים את המאוחר - בשל בעיות טכניות בהעברת חומרים באופן שוטף לארץ, נמנע מאיתנו לעדכן במהלך תחילת השבוע. ננסה לעשות סדר בפרטים הרבים.
הלג (קטע) התחרותי הראשון בראלי התקיים ביום שבת 13 במאי. הצוותים הוזנקו ממתחם הפארק פרמה בעיירה אסטוריל, פורטוגל, על פי מיקומם כפי שנקבע בפרולוג. צוות "רמות ראלי טים" הוזנק במקום ה-24 הכללי לנסיעה מנהלתית של 140 ק"מ לכיוון נקודת הזינוק בעיירה אמורה. אורכו של הסטייג' התחרותי SS1 היה 250 ק"מ, אותו היו צריכים המתחרים לעבור פעמיים. בין SS1 ל- SS2 ניתן לצוותים זמן של 30 דקות לטובת תדלוק ותיקונים טכניים, אשר מיד לאחריהם הוזנקו סטייג' השני(SS2).
את היום הראשון סיים הצוות הישראלי במקום 20 כללי ובמקום 4 בקטגורית T2 בזמן של 07:24:39 וזאת לאחר שאת הקטע האחרון של הסטייג' סיים איציק בריל ללא היגוי בשל התעקמות משולש קדמי. מיד בתום הסטייג' התחרותי, יצאו הצוותים לנסיעה מנהלתית של 80 ק"מ לכיוון העירה אבורה, שם הוקם מתחם הסרוויס (שרות) בו ניתנה לצוותים אפשרות לעבוד על הרכבים במהלך הלילה.
ביום א', 14 במאי, התקיים הלג התחרותי השני. הצוותים יצאו לקטע דרך מנהלתי של 130 ק"מ עד לנקודת הזינוק לסטייג' התחרותי שהייתה בעירה אלברקרק בספרד. שני סטייג'ים תחרותיים עמדו בפניהם ביום זה אשר כללו 200 ק"מ כל אחד. במתחם הסרוויס של חברת מיצובישי עקבו במהלך הבוקר בעניין רב אחרי הצוות הישראלי – "רמות ראלי טים". באמצעות מכשור טכנולוגי מתקדם התאפשר להם לדעת את מיקומו של כל צוות ואת מהירותו בכל רגע נתון.
רפאל דל-ריו, מנכ"ל ראלי ארט – מיצובישי אירופה, אשר ליווה את הצוות הישראלי מרגע ההגעה ולאורך כל הדרך, היה הראשון לדעת כי הצוות הישראלי התהפך בק"מ ה52 ושלח מיד רכב חילוץ על מנת להוציאם אל הכביש הקרוב. על פי הנתונים שאסף רפאל, התברר כי עד להתהפכות הצליחו איציק בריל וחזי בצלאל לצמצם את הפער שהצטבר לחובתם מיום האתמול. כבר בק"מ ה 17 צמצם הצוות על הרכב מקטגורית T1 שזינק 60 שניות לפניו. בנוסף, התברר כי רכב זה סגר פער של 40 שניות מהמתמודד שלפניו, כך שבסיכומו של דבר צימצם איציק בריל בקטע זה של הדרך כ – 1:40 ד'. המהירות הממוצעת שנמדדה לאיציק בריל וחזי בצלאל בק"מ ה – 50 בסטייג' היתה 47.6 שניות לקילומטר! שמירה על מהירות זו לאורך כל הסטייג' היתה מביאה את צוות "רמות ראלי טיים" למקום הראשון בקטגוריה T2 ולמקום ה6 הכללי.
"לא תמיד הדברים מסתדרים כפי שאנו רוצים", אמרו לוק אלפאנד וג'אן רומה – הנהגים הבכירים של קבוצת מיצובישי - לצוות "רמות ראלי טים", כאשר באו לחזק אותם, דקות ספורות לפני שעלו לפודיום לקבל את הגביעים עבור המקומות השני והשלישי הכללי של ראלי טראנס איבריקו. השניים שיתפו את הצוות הישראלי בחוויות התהפכות אשר עברו במהלך השתתפותם בתחרויות והביעו את צערם על התהפכות ותקוותם לפגוש אותם שוב בראלי ספרד אשר יתקיים בעוד שלושה חודשים.
התהפכות הרכב של צוות "רמות ראלי טים" נגרמה עקב פריקת צמיג אחורי. החלטה שגויה שלא להחליף צמיגים בתום היום הראשון, הביאה לסיום התחרות עבור הצוות הישראלי ביום השני. החלטה שנבעה בשל מצוקה תקציבית בה שרויה הקבוצה. כאשר נודע לרפאל – מנכ"ל "ראלי ארט – מיצובישי אירופה", על הסיבות אשר בסופו של דבר הביאו להתהפכות הרכב ולסיום העגום לצוות הישראלי, התחייב הנ"ל כי עם הגעת הצוות לראלי ספרד, יחכו לקבוצה 24 צמיגים ו-16 ג'אנטים בעלות כוללת של 10,000 יורו. עוד הוסיף ואמר כי הפרישה מהמרוץ אינה משנה כהוא זה מהעובדה ש"ראלי ארט" תמשיך לתמוך בקבוצת "רמות ראלי טים" וכי ההזמנה להשתתף במרוצים הבאים תחת הגג של "ראלי ארט" בעינה עומדת.
במהלך היומיים האחרונים התנהלו מספר ישיבות הפקת לקחים ונבנתה תוכנית להמשך השתתפות צוות "רמות ראלי טים" במרוצים אליהם הוזמנו, כמו גם בנוגע להשתתפות בראלי "חרמון - אילת". כל איש צוות עבר במתחמיי הסרוויס השונים של הקבוצות אשר השתתפו בראלי , כשהוא מנסה לדלות את מרב הידע על מנת להביא את הרכב והצוות למצב טוב יותר, כבר בתחרות הבאה. אפרים, המכונאי הבכיר בנה רשימת ציוד על פי מודל של הצוותים מהבכירים בעולם, גל ונועם אשר על הצד האלקטרוני, חקרו את תחום מיקום והתקנת הציוד האלקטרוני, נחום לסקי מנהל הקבוצה ובעל "מרכז שרות רמות" צילם וכתב לעצמו הערות על שכלולים שונים ואפשרות התאמתם ברכב אשר יוכשר מחדש למרוצים בחודשים הקרובים, ואילו דודי ושי האחראים על משאית השרות כבר העלו את מחשבותיהם והערותיהם לגבי נושא זיווד וציוד הרכב, על מנת לספק תנאים טובים יותר לצוות, מתחרים ומלווים גם יחד.
קבוצת "רמות ראלי טים" חזרה מראלי "טראנס איבריקו" מחוזקת ע"י הצוותים הבכירים בעולם, ג'ינאל דה וילרס הזוכה במקום הראשון בראלי, רומה, לוק אלפנד, כל בנות מנהלת הראלי ובראשם מנ"כל קלאב ונטורה, כמו גם עם הבטחה להמשך התמיכה ע"י "ראלי ארט".
הקבוצה מתכננת להשתתף בראלי "חרמון אילת" עם רכב האימונים, מאחר וסביר להניח כי רכב המרוצים יהיה עדיין בתהליך הבניה לקראת ראלי ספרד.
יציאת קבוצת "רמות ראלי טים" לראלי "טראנס איבריקו" התאפשרה בזכות נותני החסות הבאים:
חברת מטריקס – יבואני שמני רפסול
חברת סוניגו – שילוח בינלאומי
חברת צייג – הדפסות
חברת יוניור – יצרנית כלי עבודה
יובל מלמד - ספארקו – אביזרי מרוץ
מרכז שרות רמות

|