התוכניות נסדקו אך יומיים לפני המרוץ המתוקשר, כאשר דרשה המשטרה להקיף בגדר את הסטייג' כולו, דרישה בלתי ריאלית בלוחות הזמנים הקצרים ובכלל. עקב כך נאלצו המארגנים לבטל את ליבת-האירוע, ובמקום זאת הוכרז שהמרוץ יורכב מארבע הקפות של קטע הפרולוג המעגלי הקצר לכל מתחרה.
לאחר סיבוב ההיכרות שערכו הרכבים על המסלול התעכב הזינוק כשעה שוב בשל סיבות ביורקרטיות. הסיבובים הראשונים, בעיקר של הרכבים מקטגוריה S, נראו איטיים במיוחד עקב מסלול מפותל מאד וקרקע עם אדמה עמוקה ולא מהודקת. קטע הפרולוג פשוט לא התאים למכוניות ההנעה הקדמית. הג'יפים דווקא נהנו... עם התקדמות המרוץ עלתה המהירות בגלל הכרת המסלול באופן טוב ובגלל ששכבת האדמה העליונה כבר הועפה לצדדים על ידי הרכבים. ההקפות החוזרות על עצמן שוב ושוב, יחד עם האופי המישורי ולא ממש מעניין של מסלול הפרולוג הקצר, נטלו במידה רבה את העוקץ. האירוע המסעיר של התחרות נרשם דווקא בהקפה האחרונה של הסבב האחרון, כאשר חלק ניכר מהקהל כבר נדד את ההקפה המהירה ביותר, דקה 43 שניות ו93 מאיות השנייה, קבע רמי שוכטוביץ' במיצובישי איבו (משמאל). אחריו בקטגוריה N הבכירה (מכונית 4X4 בנפח מנוע עד 2000 סמ"ק) ג'וני ווסטברג במיצובישי גם הוא ואלי אלבז בסובארו אימפרזה. בקטגורית S (הנעה 2X4) ניצח אהוד פוביצר בסובארו.
בסופו של דבר, היום לא התעלה לגודל הציפיות. קיבלנו ראלי ספרינט ולא ראלי, ולדעת רבים בסך הכול עוד "אימון" ולא המרוץ הגדול שלו יחלו המשתתפים. על כל האלמנטים החיוביים מאיבה התערבות המשטרה, בעניין לא לה למעשה – הרי מדובר על מרוץ מסודר, לא על כביש ציבורי, ללא תקנות תעבורה ובוודאי שלא על פשע או פושעים. משטרת ישראל צריכה ללמוד להעביר את האחריות למארגני המרוץ ולחסוך את משאביה לדברים החשובים באמת. תוצאות מלאות באתר מועדון מרוצי ישראל לתמונות דיגיטליות באיכות גבוהה המוצגות כאן ורבות אחרות, ניתן ליצור קשר עם הצלם שי שקולניק, טלפון 050-5886244 , דוא"ל [email protected] זינוקים
עוד אקשן של פרייבטים
ארבעה פודיומים והרבה כבוד קטגורית S וN למכוניות 2X4 ו4X4 וקטגוריות הג'יפים המוכרות לנו היטב T2 וT1. ההתהפכות של המרוץ נרשמה בסבב האחרון מהארבעה, בהקפה האחרונה, כשכל הצלמים כבר נרדמו... ודווקא למכונית החדשה לגמרי של יובל מלמד ונהג המשנה שלו מיקי יוחאי באירוע הראשון בו היא משתתפת. |