Close
  • סיכום ראלי סובארו-איתוראן

    ראלי סובארו איתוראן שהתקיים בשבת ה10 ליוני בשדות תל עדשים היה אמור להיות מרוץ הראלי האמיתי הראשון בעידן החדש של חוק הספורט המוטורי. למרות שעוקצו קוצר ברגע האחרון בעזרת משטרת ישראל, הארוע היה אבן דרך נוספת בתהליך הנורמליזציה של המדינה. גלריית תמונות וסיכום הארוע. (Photographs: )

    קהל חובבי הראלי בישראל טיפח ציפיות גדולות מאד לקראת סובארו/איתורן שהתקיים בשדות עמק יזראל בשבת האחרונה. הוא תואר כפתיחתו של עידן חדש, אבן הפינה במרוצי הראלי החוקיים והרשמיים בארץ. כל העוסקים בדבר נרתמו, בכירי הנהגים הן מתחום הראלי והן מתחום מרוצי השטח והמדבר התייצבו,  וחברות מסחריות גדולות -  סובארו ואיתוראן - לקחו על עצמן את המעמסה.  הראלי אמור היה להיות מורכב ממקצה פרולוג באורך 2 ק"מ, בקטע סגור ומעגלי המתאים לצפייה נוחה של הקהל שבו נקבע סדר ההזנקה לספיישל סטייג' (קטע מדוד) בן 12 ק"מ, הוא-הוא הדבר האמיתי שלו מחכים חובבי הספורט שנים.  

    התוכניות נסדקו אך יומיים לפני המרוץ המתוקשר, כאשר דרשה המשטרה להקיף בגדר את הסטייג' כולו, דרישה בלתי ריאלית  בלוחות הזמנים הקצרים ובכלל. עקב כך נאלצו המארגנים לבטל את ליבת-האירוע, ובמקום זאת הוכרז  שהמרוץ יורכב מארבע הקפות של קטע הפרולוג המעגלי הקצר לכל מתחרה.

    המתחרים, 38 במספר, המחולקים לארבע קטגוריות זינקו בזה אחר זה להקפה כנגד השעון, כאשר המנצחים נקבעו על פי ההקפה היחידה המהירה ביותר. חשיבותו ההיסטורית של הראלי היא אולי בזאת – זמנים נמדדו, ופורסמו באופן רשמי, והמנצח נקבע על פיהם ולא על סמך "ניווט בלתי תחרותי" כזה או אחר . המכוניות המתחרות נדרשו לעמוד בבדיקות טכניות מחמירות  ובתקנים בינלאומיים, וגם זה חידוש מבורך. אל המתחם המסודר הגיע קהל רב והתמקם על סוללת מאגר מים סמוך ששימשה כטריבונה טבעית. תנאי הצפייה היו טובים מאד וניתן היה בקלות לראות את כל שטח המסלול בצורה טובה בישיבה נוחה. צופים אשר  הצטיידו בכיסאות נוח ובשמשיות זכו בהצגה הגונה.

    לאחר סיבוב ההיכרות שערכו הרכבים על המסלול התעכב הזינוק כשעה שוב בשל סיבות ביורקרטיות. הסיבובים הראשונים, בעיקר של הרכבים מקטגוריה S, נראו איטיים במיוחד עקב מסלול מפותל מאד וקרקע עם אדמה עמוקה ולא מהודקת. קטע הפרולוג פשוט לא התאים למכוניות ההנעה הקדמית. הג'יפים דווקא נהנו... עם התקדמות המרוץ עלתה המהירות בגלל הכרת המסלול באופן טוב ובגלל ששכבת האדמה העליונה כבר הועפה לצדדים על ידי הרכבים. ההקפות החוזרות על עצמן שוב ושוב, יחד עם האופי המישורי ולא ממש מעניין של מסלול הפרולוג הקצר, נטלו במידה רבה את העוקץ. האירוע המסעיר של התחרות נרשם דווקא בהקפה האחרונה של הסבב האחרון, כאשר חלק ניכר מהקהל כבר נדד למגרשי החנייה – יובל מלמד ומיקי יוחאי התהפכו בסובארו אימפרזה STI החדשה שלהם, שנבנתה במיוחד להשתתפות במרוצי ראלי בינלאומיים וזה לה היה המרוץ הראשון.

    את ההקפה המהירה ביותר, דקה 43 שניות ו93 מאיות השנייה, קבע רמי שוכטוביץ' במיצובישי איבו (משמאל). אחריו בקטגוריה N הבכירה (מכונית 4X4 בנפח מנוע עד 2000 סמ"ק) ג'וני ווסטברג במיצובישי גם הוא ואלי אלבז בסובארו אימפרזה.  בקטגורית S (הנעה 2X4) ניצח אהוד פוביצר בסובארו.

     

    בג'יפים היו הזמנים המהירים ביותר של הנהגים הותיקים איציק בריל בקטגורית T1 ועידו כהן בקטגוריה T2 ,שניהם במיצובישי פאג'רו (בתמונה איציק בריל ועידו כהן). במקום השני  בקטגוריה T1 הגיע שי שמעוני בפאג'רו הוותיק, ובמקום השלישי הפתיע תומר שטרק במוטציית פאג'רו ערומה. בקטגוריה T2 הגיעו שני צוותי אוטוויק - אלון אסולין ואיציק אסולין.

     

    בסופו של דבר, היום לא התעלה לגודל הציפיות. קיבלנו ראלי ספרינט ולא ראלי, ולדעת רבים בסך הכול עוד "אימון" ולא המרוץ הגדול שלו יחלו המשתתפים.  על כל האלמנטים החיוביים מאיבה התערבות המשטרה, בעניין לא לה למעשה – הרי מדובר על מרוץ מסודר, לא על כביש ציבורי, ללא תקנות תעבורה ובוודאי שלא על פשע או פושעים. משטרת ישראל צריכה ללמוד להעביר את האחריות למארגני המרוץ ולחסוך את משאביה לדברים החשובים באמת.

    תוצאות מלאות באתר מועדון מרוצי ישראל

    לתמונות דיגיטליות באיכות גבוהה המוצגות כאן  ורבות אחרות, ניתן ליצור קשר עם הצלם שי שקולניק,

     טלפון 050-5886244 , דוא"ל [email protected]  

       

       

       

       

       

       

       

       

    זינוקים

     

       

       

       

       

       

    עוד אקשן של פרייבטים

     

         

         

           

         

         

       

    ארבעה פודיומים והרבה כבוד

     קטגורית S וN למכוניות 2X4 ו4X4 וקטגוריות הג'יפים המוכרות לנו היטב T2 וT1.

         

            

          

    ההתהפכות של המרוץ נרשמה בסבב האחרון מהארבעה, בהקפה האחרונה, כשכל הצלמים כבר נרדמו... ודווקא למכונית החדשה לגמרי של יובל מלמד ונהג המשנה שלו מיקי יוחאי באירוע הראשון בו היא משתתפת.

       

     

    Untitled Document