Close
  • לקראת ראלי הפרעונים 2006

    בראשון באוקטובר יוזנק מרוץ השטח האפריקאי השני בחשיבותו, ראלי הפרעונים, עם השתתפות ישראלית מבטיחה יותר מאי פעם. (Photographs: )

    בתחילת חודש אוקטובר, יופנו עיני חובבי מרוצי המדבר למצרים. ראלי הפרעונים התשיעי במספר יצא לדרכו בראשון לאוקטובר. הראלי, הנחשב שני לראלי דקאר בעיני מתחרים רבים, יכלול שבעה סטייג'ים, ובהם יעברו המתחרים כ3000 קילומטרים מפרכים בתנאי שטח משתנים. המרוץ יזנק מנקודת ההתחלה המסורתית לרגלי הספינקס, ימשיך דרומה דרך בחריה לנווה המדבר של דאקלה, ומשם לים החול של המדבר המערבי ולנווה המדבר סיווא. זו הפעם הראשונה בה המרוץ יהיה לכיוון דרום, מה שמבטיח תנאי שטח משתנים מסטייג' לסטייג', באופן שיאלץ את המתחרים וכלי הרכב למתוח את יכולותיהם לקצה.

     

    הרשמת האופנועים לראלי הסתיימה השנה מוקדם מהצפוי, עקב ביקוש שיא, וסגירת הרשימה טרם מועד ההרשמה האחרון. גם בקרב קבוצות המכוניות נראה כי הפופולאריות של הראלי עולה, וקבוצות גדולות שלא השתתפו בו בשנים האחרונות (בגלל קרבת הזמנים לראלי דקאר) נרשמו למרוץ כהכנה לדקאר. הניקוד אותו המרוץ מעניק בסדרת הראלי השנתית, עלה לאור שינוי במבנה הראלי, למבנה של 7 סטייג'ים. אחת הקבוצות הבולטות בראלי תהיה קבוצת X-Raid של BMW, המריצה לקראת הדקאר את הX3CC החדשה, בה תנהג הרכש החדש של הקבוצה, הנהגת הוותיקה ואלופת דקאר לשעבר יוטה קליינשמידט.

    מספר צוותים ישראליים צפויים להשתתף בראלי השנה, ואנחנו בג'יפולוג נעקוב אחריהם באופן יומיומי, בפורום הספורט המוטורי. בשנה שעברה כיכבו שלושת הצוותים הישראליים של נבחרת מיצובישי ישראל, וזכו להישגים ספורטיביים בולטים. השנה מהווים צוותים ישראליים, ובראשם צוות 'ליוגב' (בתמונה משמאל)  מועמדים טבעיים לפודיום בקטגוריה T1 דיזל 4X4.

    ב1.10 יתאספו כלי הרכב במישור גיזה, בו יעברו במשך יומיים בדיקות טכניות והכנות אחרונות למרוץ. הזינוק לסטייג' הראשון יהיה בבוקר ה3.10, וב9.10 יסתיים המרוץ ויוכרזו הזוכים.

    לראשונה, המעקב בזמן אמת אחר המשתתפים יהיה על גבי תכנת Google earth, על מנת לתת תחושה אמיתית של תנאי השטח. כל הפרטים המלאים, באתר ראלי הפרעונים הרשמי.

    Untitled Document