קבוצת המרוץ הרשמית של פולקסוואגן יוצאת השנה לדקאר עם 4 כלי T1 תחרותיים שהם מכנים "טוארג מרוצים 2" ובסך הכל 30 כלי רכב. ארמדת הסיוע הענקית מצביעה באופן ברור על המטרה: לשבור סוף-סוף את רצף הניצחונות של מיצובישי שנעשה כבר באמת מעצבן. פולקסוואגן מנסים כבר מסוף שנות ה90, בהתחלה עם באגים הנעה אחורית תוצרת ג'ימקו, קטנים וקלים עם מנועי דיזל 1.9 ליטר , ניסיון שכשל במטרתו להביס את מיצובישי אם כי הבאגים עדיין מתחרים בידיים פרטיות. בשלוש השנים האחרונות פולקסוואגן הולכת ראש בראש עם טוארג המרוצים ונהגים מהשורה הראשונה.
המתלים הנפרדים נבנו מחדש השנה. עדיין הם בעלי מהלך של 250 מ"מ בכל גלגל כמתחייב. שני בולמי ZF/זקס בכל פינה מרסנים אותם, הבולמים נבנו במיוחד עבור פולקסוואגן למכוניות אלו ולא הרבה ידוע עליהם. נבחרת הנהגים השנה מאופיינת בניסיון רב. לא נקרא להם זקנים, ובכל מקרה הדקאר הוא אחד המרוצים שבהם הגיל והניסיון חשובים יותר מהכול. היא כוללת את ארי ואטאנן (מנצח דקאר ארבע פעמים - שנת 87, ו89-91) בקאמבק, מרק מילר, בנקאי השקעות מפניקס אריזונה ומתחרה וותיק במרוצי מדבר, מנצח הבאחה 1000 בקטגורית טרופי-טראק בשנים 2003-2004 , את קרלוס סיינז מספרד, פעמיים אלוף עולם בWRC בתחילת שנות ה90 עם טויוטה, ואת ג'יניאל דה-וויליאר הדרום אפריקאי שסיים את הדקאר שנה שעברה במקום שני אחרי לוק אלפנד. פולקסוואגן פותחת בסערה, כאשר במקום הראשון קרלוס סוזה עם טוארג מרוצים בקבוצה פרטית (בתמונה משמאל) ואחריו לפי הסדר הרביעייה ואטאנן, סיינז, דה-וויליאר ומילר. SS1 וגם 2 לא אומרים הרבה, הם לא נחשבים אפילו לחימום, אבל בהחלט מהווים הצהרת כוונות. צריך לחכות עד הסטייג'ים האפריקאים הראשונים כדי לראות אם השנה יש כיסוי לאיום על מיצובישי. |
||
![]() |
||
התמונות והמידע מתוך האתר הרשמי של קבוצת פולקסוואגן לדקאר ומתוך www.usadakar.com האתר של מרק מילר. |