Close
  • המשאיות של דקאר 2007 - GINAF X2222

    GINAF היא חברה הולנדית קטנה שמייצרת משאיות מיוחדות, ספינת הדגל שלה היא משאית מרוץ בעלת מתלים נפרדים ומנוע קטרפילר עם כמעט 1000 כ"ס. וזו גם המשאית שניצחה את הסטייג' אתמול אז קבלו אותה, X2222! (Photographs: )

    GINAF היא חברת משאיות הולנדית קטנה, המייצרת משאיות לשימושים מיוחדים. המשאיות מורכבות עם חלקים של דאף (DAF), כולל קבינות ומנועים, ולכן מזוהות בעיני רבים עם דאף. הייחוד של משאיות GINAF הוא במערכות מתלים מתוחכמות, המייצבות משאיות בתנאי שטח קשים, בעזרת מערכות בקרת יציבות הידרופניאומטיות מבוקרות מחשב, מהמורכבות בשוק. הX2222 היא משאית מרוץ בייצור סדרתי, והיצרן הקטן משתמש בה להציג את יכולותיו. הייחוד העיקרי בדגם זה הוא במערכת המתלים הנפרדים, אותם מייצרת חברת Timoney האירית. כמו הרבה פריטים אחרים המשמשים לבניית משאיות, אפשר לקנות באופן מסחרי גם מערכות מתלים מושלמות. את מערכות המתלים הללו תוכלו למצוא בכלי רכב מיוחדים בהם נדרשת מהירות נסיעה גבוהה בשטח כמו שריוניות או כבאיות. המתלים של Timoney נותנים מהלך אפקטיבי של 400 מ"מ בכל גלגל, וכחלק מהמערכת מוכללים בלמי דיסק בכל הפינות ומערכת ניפוח צמיגים מרכזית. הצמיגים בX2222 גדולים מהמידה המקובלת במשאיות מרוץ, ומגרדים (מלמעלה, יש לציין) את הקוטר המרבי המותר לפי התקנון. משאיותX2222  משמשות גם את משפחת דה-רוי ההולנדית בדקאר 2007, עם מנוע דאף 800 כ"ס.

    הפריט הייחודי במשאיות של Rally power הוא המנוע. קטרפילר בנפח 18 ליטר, יחידת כוח מהחזקות שיש בשוק. המנוע מתקדם מאוד מבחינה טכנולוגית, עם 950 כ"ס בגרסה המותקנת במשאיות המרוץ. המהירות הסופית גבוהה מהמהירות המרבית המותרת בדקאר- אך לא לדאוג- יש מגביל מהירות ל150 קמ"ש שמונע מהנהג את הצורך להיזהר.

    הצוות יוצא לדקאר עם שתי משאיות מרוץ בהן נוהגים ארג'אן בראואר ו-ווף ואן-גינקל ומשאית סיוע אחת, כולן משאיות T4 זהות. בנוסף משאית סיוע T5 - Ginaf X3331 סטנדרטית עם מנוע דאף 525 כ"ס, גיר 16 הילוכים, ושני סרני SISU המחוברים לשלדה עם מערכת מתלים הידרופניאומטית, ורכב סיוע T5, טויוטה לנדקרוזר 105.

    GINAF X2222 SP של Rally power, נתונים טכניים

    אורך כללי:        6.40 מטר

    רוחב כללי:        2.55 מטר

    בסיס גלגלים:     4.40 מטר

    משקל:             9500 ק"ג

    חלוקת משקל:     60% לפנים, 40% לאחור

    מיכלי דלק:         560 ליטר + 430 ליטר במיכל רזרבי

    מנוע:                 קטרפילר C18, 18 ליטר, 6 צילינדרים בטור

    הספק מירבי:      950 כ"ס בין 1400 ל2200 סל"ד

    מומנט מירבי:      326 קג"מ

    מהירות סופית:    190 קמ"ש (מוגבל ל150 קמ"ש)

    מתלים:              טימוני, מתלים נפרדים, עצמות עצה כפולות. מערכת בקרה הידרופניאומטית מבוקרת מחשב

    תיבת הילוכים:    ZF 8S151, שמונה הילוכים קדמיים

    תיבת העברה:     ZF-Steyr VG1600

    תא נהג:             דאף CF, שלושה מושבי מרוץ עם רתמות, ציוד ניווט, מערכת כיבוי אש

    תושבות תא נהג:  קוילאוברים מיוחדים למרוצים, עם מערכת אבטחה

    צמיגים:              מישלין XZL 16.00R20

     

    Untitled Document