Close
  • המכוניות של דקאר 2007 - מיצובישי פאג'רו MPR13

    מבט אל המכונית שניצחה, שוב, את הדקאר. הMPR13 היא הדור האחרון באבולוציה של מכונית הראלי-רייד המצליחה בכל הזמנים. (Photographs: )
    הדור הנוכחי של מכונית הראלי-רייד הגמצליחה ביותר בכל הזמנים מכונה MPR13. היום סטפן פטרהנסל לוקח אותה לטיול הנצחון בחוף הים של דקאר בפעם המי יודע כמה שלו, ושל מיצובישי. אף אחד כבר לא סופר - פטרהנסל הוא נהג הדקאר הגדול מכולם, אבל אפילו על ההצלחה שלו מאפילה ההצלחה של מכונית הT1 של מיצובישי.

    לצערנו מעט ידוע על המכוניות האלו - ולכן חלק ממה שאנחנו כותבים כאן הוא רק ניחוש מלומד... מה שבטוח, אין בינן לבין הפאג'רו שעל שמו הם נקראות דבר. נתחיל משתי תמונות של המכוניות . לחצו על התמונה כדי לראות ברזולוציה גבוהה מאד.

    המכוניות  בנויות משלדת צינורות כרומולי, בנויות בדיוק במידות הנכונות לפי תקנון הT1 4X4 המחמיר לנצל כל מ"מ של רוחב ומהלך מתלה. ניתן לראות את מבנה הרצפה וקירות האש העשויים "חלת דבש" של סיבי פחמן - אלו לא חיפויים אלא חלקים נושאי עומס של השלדה. המנוע הקדמי-מרכזי קונבנציונאלי יחסית - מנוע בנזין 4 ליטר שמוציא הספק לא גדול מאד של 270 כ"ס ומצטיין בעיקר באמינות אגדית. החיפויים החיצוניים עשויים גם הם סיבי פחמן ומתפרקים בקלות כל ערב לטובת הטיפולים.

     

     

    תיבת ההילוכים המיוחדת ככל הנראה מבוססת על תיבה 270 של חברת X-trac. יותר נכון להגיד שהתיבה שפותחה במשך שנים עם מיצובישי היא הבסיס למוצר המדף הזה,  המשלב תיבת 6 הילוכים עם דיפרנציאל מרכזי ננעל, ללא יחס העברה LOW, הכל ביחידה אחת.

     

     

    הדיפרנציאלים גם הם תוצרת X-trac ומיועדים לראלי רייד, הם מוגבלי החלקה מסוג אקזוטי כזה או אחר. ככל הנראה דומים מאד לX-trac-247. יחס ההעברה לא ידוע.  אלו לא רכיבי העברת הכוח של מיצובישי פאג'רו רגיל כפי שמשמשים ברכב T2 או ברכבי הT1 שנבנים בישראל.

     

     

    קצת תמונות של מתלים - אלו הם בעצם של הדור הקודם, MPR12, שצילמתי בתערוכת פרנקפורט לפני שנה. גם הנאבות שונות מאד מנאבות רגילות של פאג'רו, והתפוחים הם מסבי קצה תעופתיים. מתחת למשולשי המתלה יש מיגוני קבלר נגד אבנים.

    הצמיגים הם במידה מוכרת בארץ ונפוצה על לנדרוברים, 235/85R16 על חישוקים ברוחב 7 אינץ'. אלו צמיגי מרוץ מיוחדים של BFGoodrich , גרסא של הBaja T/A שפותחה במיוחד לראלי-רייד.

    מיצובישי איבו MPR13 - נתונים טכניים

    אורך: 4195 מ"מ

    רוחב: 1990 מ"מ

    בסיס גלגלים: 2775 מ"מ

    משקל: 1875 ק"ג

    מנוע: 6 צילינדר, 24 שסתומים, נפח 3997 סמ"ק, הזרקה רב נקודתית, עוקה יבשה.

    הספק: 270 כ"ס ב5500 סל"ד

    מומנט: 42.5 קג"מ ב4500 סל"ד

    תיבת הילוכים: תיבת מרוץ 6 הילוכים סיקוונסיאלית

    מערכת הנעה: דיפרנציאל מרכזי ננעל, דיפרנציאלים רוחביים ננעלים עצמאית

    מתלים: נפרדים, עצמות עצה כפולות, שני בולמי קויל-אובר עם קפיצים סליל בכל פינה, מהלך מתלה 250 מ"מ בכל גלגל

    בלמים: דיסקים מאווררים עם קליפר 6 בוכנות ברמבו בכל פינה.

    צמיגים: BFGoodrich במידה 235/85R16 על חישוקים 16X7 אינץ'.

    מיכל דלק: 500 ליטר

    ציוד בטיחות: מושבים, רתמות, קסדות תוצרת OMP.

    התמונות מתוך אתר הקבוצה הרשמי לדקאר 2007

     

    סטפן פטרהנסל וז'אן-פול קוטרט, מס' 302

    הירושי מסואוקה ופסקל מימון, מס' 306

    חואן רומה ולוקס קרוז סנרה, מס' 304

    לוק אלפון וג'יל פיקרד, צוות מספר 300 בזכות הנצחון בשנה שעברה.

    הצוות כולו ביום הבדיקות בפורטוגל

    Untitled Document