Close
  • קורס נהגי משנה נפתח באוגוסט

    קורס נהגי משנה, או נווטים כפי שמקובל לקרוא להם בישראל, בן חמישה מפגשים, יפתח בחודש אוגוסט. הקורס של רמות, בית ספר לנהיגה מתקדמת, יכשיר את נהגי המשנה בשיטות הנווט השונות המקובלות במרוצי ראלי ובאחה בינלאומיים, ויכלול פרקים תיאורטיים ומעשיים. (Photographs: )

    "כיוון כלי רכב באמצעים טבעיים או בעזרת מכשור" - כך מפרש מילון אבן שושן את הערך ניווט. מציאת הדרך הנכונה ברכב מרוץ נראית פעולה פשוטה, אך במרוצי שטח פתוח בהם המסלול מורכב, ארוך ולא מוכר, פעולת הניווט היא זו אשר תחרוץ את יכולתו של הרכב להגיע לקו הגמר ויותר מכך,  היא תכריע באם יזכה הצוות לעמוד על פודיום המנצחים!

    צוות רכב מרוץ מורכב מנהג ונהג משנה ( co-driver או co-pilot) עליו מוטלת אחריות רבה, כאשר עיקר פעילותו,  היא אכן ניווט הרכב. יכולתו של נהג המשנה, המכונה בישראל בפשטות "נווט", להנחות  את הנהג במהירות, דיוק ובטחון היא אשר תקבע את קצב הנסיעה. הנהג הכשרוני ביותר, בלי נווט טוב, לא ינצח.

    קיימים בעולם שני סוגים עיקריים של מרוצים בהם איכות הניווט על מרכיביו קריטית ואין לנצח בלעדיה:

    ניווט ראלי קרוס-קאונטרי (באחה, או ראלי-רייד): במרוץ כזה הנהג ונהג המשנה לא בחנו ולא נחשפו למסלול טרם התחרות. עליהם ללמוד את מסלול המרוץ ממידע אשר נמסר לצוות על ידי מארגני המרוץ באמצעות "ספר דרך". הדבר מחייב ניתוח קפדני של השטח תוך רישום עצמי של נקודות חיוניות בשילוב עם "ספר הדרך".

    ניווט ראלי קרוס: במרוץ כזה נהג המשנה יחד עם הנהג חולפים בנהיגה לאורך המסלול טרם התחרות ורושמים את מאפייניו (Notes).הרישום מבוצע תוך שיתוף פעולה מלא עם הנהג וקיימת בו ירידה לפרטים המציינים את זוויות ההיגוי הנדרשות בעקולים, טיב פני השטח ושיפועיו תוך קביעת מהירות הנסיעה בכל שלב ומקטע של מסלול המרוץ.

    בארצנו התפתחה שיטה של ניווט  GPS ומפה טופוגרפית בקנ"מ של 1:50,000. שיטה זו אינה מקובלת בשום מקום בעולם לצורך מרוץ. היא אינה מאפשרת לצוות להגיע להישגים וביצועים גבוהים, בשיטה זו מהירותו הממוצעת של צוות מיומן קטנה במחצית ממהירותו של צוות הפועל לפי שיטות הניווט המקובלות בעולם. עם התמסדות מסעות הניווט המסורתיים לכיוון של מרוצים אמיתיים בתהליך תיקון חוק הספורט המוטורי ההולך ונשלם בימים אלו, שיטות הניווט הבינלאומיות המוכרות הופכות לעיקריות גם בארץ וחשוב ללמוד אותן.

    הניווט הוא העיקר אך על נהג המשנה קיימות מטלות נוספות ולא פחות חשובות. הוא חייב להכיר את תקנון המרוץ ולהקפיד לדייק במעקב אחר לוח הזמנים והקשר עם מנהלת המרוץ . למעשה נהג המשנה הוא מנהל הצוות, בכל מובן של המילה, כשהוא מותיר לנהג להתרכז אך ורק בפעולה הטכנית של נהיגה הכי מהר שהוא יכול.

    רמות ביה"ס לנהיגה מתקדמת,  מקיים קורס המורכב מחמישה מפגשים בני 3  שעות, במסגרתם יילמדו הכלים ואבני הדרך לכל משתתף לשמש כנהג משנה ברכב מרוץ.

    נושאי הקורס:

    1.  שלבי הכנה לראלי - הצגת הפעולות  שיש לבצע לפני ראלי בדגש על קריאת תקנוני הראלי.

    1. בזמן ראלי / מרוץ - שלבים שיש לבצע במהלך ראלי .

    1. מכשירי ניווט במרוצי ראלי - הצגה, הכרה ותפעול מכשיר הניווט (טרה-טריפ וכיו"ב)

    1. שיטות ניווט במרוצי ראלי - הכרת סוגי הניווט.

    1. תרגול מעשי- שיטת ספר דרך.

    1. תרגול מעשי - שיטת Notes.

    פרטים כלליים על הקורס:

    הקורס יערך בחודש אוגוסט הקרוב. תאריכי המפגשים:

    20/08/2007 יום שני

    1800-2130

    22/08/2007 יום רביעי

    1800-2130

    24/08/2007 יום שישי

    0800-1230 (בוקר)

    27/08/2007 יום שני

    1800-2130

    31/08/2007 יום שישי

    0800-1230 (בוקר)

    מיקום ההדרכה: חברת פטרוטק, רחוב טמנס 7, א.ת חולון (מול חניון אלדן).

    כמות המשתתפים: עד 24 משתתפים (מינימום משתתפים לפתיחת הקורס - 12)

    עלות הקורס למשתתף : 1500 ₪.
                                    2500 ₪ עבור צוות (נהג/נווט).

    כל משתתף ימלא את הפרטים הרלוונטיים בטופס הרשמה. שליחת טופס ההרשמה מהווה אישור הגעה לקורס.

    המחירים אינם כוללים מע"מ.

    דרכי ההרשמה לקורס:

    אנא מלאו את טופס ההרשמה

    או שלחו את פרטי הרשמה המלאים במייל:

    [email protected]


    אנא ציינו בפנייה  את
    שמות המשתתפים, דרכי התקשורת - סלולרי ואימייל, אופן התשלום, וכן את סוג הרכב וסוג המרוצים. 

    פרטים נוספים על בית הספר ועדכונים שוטפים תמצאו באתר האינטרנט שלנו, רמות ביה"ס לנהיגה מתקדמת             

     

    Untitled Document