ראלי הפרעונים הוא הראלי הארוך ביותר אחרי הדקאר. 7 ימים, כמעט 3000 קילומטרים, רובו ככולו זמנים מדודים - מביוואק לביוואק. הראלי חוצה את המדבר המערבי האדיר של מצריים, מקהיר דרך נאות המדבר הגדולות עד לגבול הלובי וחזרה. עם כל מעלותיו, הוא נחבא תחת צילו הכבד של הדקאר, צל שכל שנה גדל ומאפיל על כל יתר ארועי השטח בחצי הכדור המזרחי. מבחינת צוותי המפעל והנהגים הגדולים, מדובר על אימון, ניסוי כלים לקראת הדבר האמיתי שמתרחש בינואר. 26 צוותי מכוניות רשומים לראלי, כאשר מרבית השמות הגדולים נעדרים - לא במעט בשל קיום של ראלי האטלס במרוקו, ממש במקביל. דריסת התאריכים מזכירה קצת את סוגית תיאום הארועים המוטוריים בארץ, רק בקנה מידה ענק. מעבר לפוליטיקה ומאבקי כוח בין גופים מארגנים, בעיית התאריכים אמיתית. העונה הנוחה מבחינת מזג אויר לקיום ראלי צפון אפריקאי מתחילה רק עכשיו, אבל אי אפשר לקיים ארועים בחודשיים שלפני הדקאר - ההכנות אליו כל כך כבדות שארוע אחרי אוקטובר לא בא בחשבון. אמרנו כבר שהצל כבד? בכל מקרה, המצב משחק לטובת צוותים מקומיים, ומסתבר שמקומיים בראלי הפרעונים זה ישראלים - המצרים אינם שחקנים משמעותיים. וכך לצד האיטלקים, הצרפתים, והספרדים, יותר ויותר ישראלים מגלים שהארוע הזה הוא שליש דקאר - שליש מרוכז, איכותי, קרוב לבית (מגיעים אליו בנסיעה דרך סיני) ועלותו הופכת אותו לנגיש הרבה יותר מהחלום בצד השני של הסהרה. קבוצת פוינטר-מיצובישי על פי רשימת המשתתפים המעודכנת, קבוצת פוינטר-מיצובישי הישראלית היא למעשה נציגות מיצובישי היחידה בראלי - כבוד! (עם כבר בדקתם את הרשימה, שימו לב לעוד תופעה מעניינת - כל הנהגים הישראלים, זכו לשם יהושוע. WTF?) הקבוצה, המגובה במשאית סיוע מיצובישי קאנטר עמוסה בכל טוב, כוללת שני צוותי T1 וצוות T2 אחד.
"אנחנו שואפים לסיים בחמישיה הראשונה בדרוג הכללי קודם כל" אומר רז היימן. " את הקטגוריה שלנו יש לנו פוטנציאל לנצח, הוכחנו את זה כבר בשני הפרעונים הקודמים ואנחנו מוכנים יותר מאי פעם. הלל עובד בחודש האחרון רק על הכנת הרכב, אבל הרבה תלוי כמובן באופוזיציה שמולנו - נדע בדיוק מי מולנו ביום שישי, בזמן הרישום והבדיקות. מקום ראשון בקטגוריה שלנו (T1 דיזל) בהחלט ריאלי". עוד על רז היימן, הלל סגל והפאג'רו T1 הצהוב...
עוד על שי שמעוני, גדעון בן שמואל וההאנטר T1...
עבור ניצן זהו ראלי פרעונים שני. בשנה שעברה הוא סיים במקום ה19 הכללי, תוך שהוא נאלץ להתמודד בקטגוריה T1 , אליה "נבעט למעלה" עקב בעיות בתקינת הרכב שלו. את השיעורים היקרים אורי וניצן למדו, והשקיעו כל מאמץ כדי להתכונן כיאות, ולהתחרות בקטגוריה T2. עם הנסיון שצברו במהלך השנה האחרונה בארועים בארץ, אנחנו מחזיקים אצבעות להישג גם בקטגורית הסטנדרטית. פוינטר ומיצובישי ישראל הם נותני החסויות הראשיים של הקבוצה, וראויים לכל שבח בתור ספונסרים עקביים ומחוייבים, שנה אחרי שנה. בנוסף אליהם עומדים הספונסרים הקבועים של הצוותים: גילת סאטקום, ליוגב, תנועה מערכות מחשוב וניווט, טלפארמה, גתוס, ד.נ. כל גדר, וצמיגי דנלופ. על שני גלגלים מכוניות יש מעט בראלי הפרעונים - לא יותר מאשר בארועי ראלי רייד הישראלים הרגילים. אבל רוכבים יש הרבה יותר: לא פחות מ106 רשומים. לא במפתיע, הצבע השולט יהיה הכתום של KTM. בתוך הערב הרב הזה תבלוט הנציגות הישראלית : ערן וולנברג, ערן גלוסקה ואוהד אברהמי. ד.ל.ב. יבואן KTM אירח אתמול באולם התצוגה ברחוב שוקן את הרוכבים הכתומים. עליהם, ועל שני טרקטורוני בומברדיה ישראלים שיחצו את הדיונות - רוי פרודנהיים ושלמה מנשה - תוכלו לקרוא בהרחבה בפולגז, אתר האופנועים הישראלי. (צילום: טל זוהר) עדכונים מהראלי משנה לשנה, איכות המעקב באינטרנט עולה משתפרת, ואתר ראלי הפרעונים מספק שפע של מידע באנגלית טובה יותר משנה שעברה, אך עדיין רצוצה. עדיין אין וידאו חי, אבל המעקב בזמן אמת ממכר. כמו במרוצים הקודמים, נעקוב בפורום הספורט המוטורי של ג'יפולוג אחרי התקדמות הראלי, כולל עדכונים מהשטח כפי שיגיעו בעזרת הטלפון הלוויני. קריאה נוספת: |