Close
  • סוזוקי X-Head בתערוכת טוקיו 2007

    האם כך יראה העתיד של קו רכבי השטח הקטנים של סוזוקי? תחזיקו אצבעות. יש עתיד לרכבי שטח קטנים. (Photographs: )

    התמונות האלו מסתובבות עכשיו באתרי הרכב והעיתונים בין שלל רכבי קונספט יפאניים מוטרפים, לקראת תערוכת טוקיו בסוף החודש.  למה זה מעניין אותנו? כי כך יראה, אולי,  הסמוראי של העתיד. סוזוקי X-Head מבוסס על שלדת הג'ימני, ארוך יותר ומצויד במנוע 1372 סמ"ק וגיר 6 הילוכים (ככל הידוע - אין הרבה פרטים טכניים וזה גם לא משנה כל כך לרכב קונספט).

    על פי ההודעות לעיתונות שמלוות את התמונות, מדובר, כמובן, על "סוג חדש" של רכב לייף-סטייל עם "DNA" של שושלת רכבי השטח של סוזוקי, ועוד כהנה קשקושים. לפחות סוזוקי חסכו את ההתרפסות האופיינית לפני אלילי איכות הסביבה. הX-Head אמור להגיע עם אופציות אבזור שונות לתא המטען - כמו תא-קמפר ללינה זוגית. אל תבנו על שינה לאורך הארגז - האופנוע בתמונה, לחדי העין, איננו מוטוקרוס בגודל מלא...

    באתרי הרכב העולמיים זורקים את הצמד האמר ויונימוג בתור השפעות עיצוביות. אבל לנו המיני-משאית מזכירה רכב הרבה יותר ישן ומגניב  - את קו ג'יפ Forward Control של 1956-1965. כמו ג'יפ FC, זה נראה כמו משאית, אבל זה לא מפלצת - אנחנו מנחשים שהמידות הכלליות, גודל הגלגלים והספק המנוע דומים מאד - טנדרון 4X4 קטן ושימושי. ספק עם קונספט כזה של cab-forward יכול לעבור לייצור היום - משיקולי בטיחות נוסעים - אבל אפשר לקוות.

    בתערוכת טוקיו הייצרנים היפאנים יורים לכל הכיוונים עם קונספטים עתידניים עד פסיכיים לגמרי. ואכן, X-Head רחוק מייצור סדרתי. הוא בלון ניסוי שנועד לבדוק את התגובה שלנו (כלומר של דעת הקהל במדינות שכן יש להן חשיבות עבור ייצרני הרכב) לגבי הכיוון העתידי של קו רכבי השטח המיתולוגי סמוראי-ג'ימני שקצת הולך לאיבוד בשנים האחרונות אם נודה על האמת. צעד בכיוון הנכון סוזוקי - יש שוק לרכבי שטח אמיתיים!

    Untitled Document