Close
  • עדכונים לקראת באחה 1000

    נועם היימן מעדכן אותנו מאנסנדה, בה צוות הטרקטורון הישראלי של יואב רגב, יובל שרון ותומר וולף מתכוננים לזנק למרוץ השטח הגדול ביותר, ביום שלישי בבוקר. (Photographs: )

    10/11/2007 יום שבת, אנסנדה, באחה

    הטיסה מישראל שערכה עשרים שעות מאחורינו.  הגענו לפיניקס, אריזונה, לבית של יואב רגב, שמשמש כמרכז הלוגיסטי. לאחר בדיקת הכלים שיואב הכין הבנו שהמצב לא מושלם. הכלים עדיין לא מוכנים למרוץ וגם חסרים כמה חלקים שיגיעו בהמשך. אז במקביל לבילוי קצר בעיר (צילומים, קניות ציוד רכיבה וביקור בחנות אחת גדולה של אופנועים וטרקטורונים – מהמם!) התחלנו לטפל בכלים ולסיים את הכנתם למרוץ. יובל שרון ערך את רשימות הטיפולים וההכנות ובמשך כיומיים הכנו את הכלים.

    ביום חמישי בלילה סיימנו להתארגן ויצאנו דרומה למקסיקו. הנסיעה הלילית ערכה 5 שעות, מעבר גבול בזריזות ובשמונה בבוקר יום שישי היינו כבר בשטח, מוכנים לצאת לקטע אימון/הכרת המסלול - או בשמו המקומי שהפך מפורסם בעולם כולו: Pre-running . אופי הקטע היה מגב ההר המרכזי של חצי האי באחה בירידה לכיוון החוף המערבי. אורך הקטע  60 מייל (כ100 קילומטר).

    לאחר פריקת הכלים מהטנדר מצאנו את עצמנו עובדים עוד כמה שעות ורק לקראת צהריים, בערך באחת עשרה יצאנו לאימון.  האמון בכלים כבר היה מפוקפק - מיד לאחר תחילת האימון קיבלתי הודעה בטלפון הלוויני מתומר – איפה יובל? לאחר בירור שלו כשהוא חוזר על המסלול התברר שיובל נתקע כי לא היה שמן בקלאץ... לכן החלטתי לצאת בעיקבות הרוכבים עם רכבי הסיוע.

    בדיעבד התברר שקטע הדרך היה מן הקשים של הבאחה. הדרך חצתה רכסים, הרים וואדיות שרואים רק בסרטים, בגבהים של כאלף מטר מעל פני הים. הנופים מהממים והרבה יותר מזה. הכניסה לשטח עם כלי הסיוע עלתה לנו מחיר יקר. התמודדנו עם בעיות עבירות קשות, כי הרכבים  עם הנעה אחורית בלבד... הצלחנו לעמות באתגר, ולפחות "הרחנו" חלק מתוואי המסלול הקשה בבאחה - אנחנו כאנשי הסיוע זכינו להרגיש קצת עם מה מתמודדים הרוכבים.

    תומר ויובל נסעו ביחד, התחלפו בטרקטורונים ולמדו את הבאחה. הם סיימו את הקטע בשעתיים -  אבל לנו ברכבי הסיוע נדרשו שמונה שעות! רק בשמונה בערב נפגשנו בנקודת החבירה המתוכננת, כאשר יובל ותומר ישובים בכיף סביב למדורה גדולה שאירגנו.

    בדרך לחבירה, כבר בחושך, פגשנו רוכב טרקטורון, צעיר בן 16 שאיבד את הדרך ולא ידע איפה הוא. לקחנו אותו איתנו כאשר הוא מקדימה, עד שהגענו לסוף הקטע למפגש עם יובל ותומר. הרמנו טלפון לוויני למשפחה שלו והתברר שהוריו בהרים מחפשים אותו. השארנו את הטרקטורון שלו עם קבוצת רוכבי אופנועים אחרת שערכה קמפינג לידנו ולקחנו את הילד חזרה למלון שבו הוא מתאכסן באנסנדה, כשלוש שעות נסיעה.

    את יום שבת ניצלנו למנוחה והכנות אחרונות בעיקר. ניצלנו את הזמן בתחקור יסודי של קבוצות מתחרות אשר עסקו בטיפול בכלים ובהכנות.  סדרי הגודל של הקבוצות שראינו עצומים, רק לסבר את האוזן - צוות הטרופי-טראק של ריאן ארסיירו (שאגב היה מאוד נחמד וסבלני וענה לכל השאלות של הישראלים הנודניקים) מנצח שלוש פעמים בבאחה בעברו, מלווה בשלוש משאיות ענק, וארבעה רכבי סיוע – chase car מדוגמים ומסוק ליווי פרטי צמוד!

    בערב שבת ערכנו תוכנית מדוקדקת של קטעי הנהיגה של כל רוכב, מרחקים, נקודות החלפה, נקודות תדלוק, נקודות ביקורת, קטעי כביש ציבורי - בהם מגבלת מהירות  של 60 מייל בשעה, ניתחנו את מאפייני הדרכים ועוד. הנהגים יעברו כל אחד בערך 400 מייל.  יובל שרון יזנק ויואב רגב יסיים. זה נחשב לכבוד לתת לבכיר לסיים ולהגיע לשער הסיום בקאבוס.

    לסיכום - המורל  גבוה, החברה נהנים, מטיילים, מסתקרנים ומתפעמים מהכל ומהקבוצות הענקיות בעיקר... רמת ההשקעה הינה מטורפת לחלוטין. עולם אחר, בלתי נתפס, ממש על אנושי. היום (יום ראשון) מתחיל בעצם שבוע הבאחה - היום ומחר ההרשמות, בדיקות והפסטיבל שלפני. ביום שלישי בבוקר הזינוק, כאשר לכל הצוותים יש זמן גג של 53 שעות להגיע בחתיכה אחת לסיום. אנחנו כאן 10 שעות מאחוריכם בישראל. תחזיקו לנו אצבעות... אשתדל לעדכן כמה שיותר.

    שלכם,

    נעם היימן, אנסנדה

    הקבוצה:

    רוכבים: יואב רגב, יובל שרון ותומר וולף.

    סיוע: רני שלו ושלמה דביר.

    מנהל קבוצה: נעם הימן.

    טרקטורון מרוץ: הונדה 450 TRX מודל 2006 משופר: זרועות קדמיות ומוטות היגוי, בולמי זעזועים משופרים/אלקה, מוט הגה, משכך היגוי, כידון, ידית גז משולבת כמו של אופנוע – כך נהוג במרוצים. ציר הינע אחורי משופר, תוספת מצנן שמן, רדיאטור משופר, צמיגים  22 אינץ' , תמסורת סטנדרטית – 13/38.

    טרקטורון PRE-RUN/גיבוי : הונדה 450 TRX מודל 2006 נוסף, משופר חלקית: זרועות קדימה ואחורה, בולמי זעזועים i-shock.

    רכב סיוע #1: טנדר דודג' רם, מנוע 5.9 קמינס

    רכב סיוע#2: ג'יפ גרנד שירוקי.

    Untitled Document