תזכורת: מה זה פורמולה סופה? שלוש מכוניות התמודדו על גביע פורמולה סופה הראשון: הסופה האדומה של סביון עזר ואייל גונן (צוות ג'יפולוג/מרום-טל) הסופה של אסף טננבאום ( בחסות הנדסת חלומות), שנבנתה במיוחד על פי הטיוטות הראשונות של תקנון פורמולה סופה שהתפרסמו לפני שנה בפורום ג'יפולוג, והסופה הוותיקה ביותר – של ניר בן-ארי (בחסות מוסך דרך השטח/ מגזין הגה בשטח). שלא במפתיע, גברו בן-ארי וצוות דרך השטח על הצוותים הצעירים יותר, ובהפרש גדול. ניר בן-ארי הוא זקן נהגי הראלי-רייד הפעילים בישראל. בוגר מרוצי הראלי-קרוס באשקלון בשנות ה80, ניר הוא אגדה חיה בקנה מידה ישראלי. הוא חזר להתחרות לפני כשלוש שנים, בתקציב מוגבל מראש ומתוך כוונה ליהנות ולשתף את בניו ומשפחתו בתחביב, ובחר באופן טבעי בפלטפורמה שנראתה בעיניו המנוסות כמשתלמת ביותר לבניית רכב מרוץ עממי – ג'יפ סופה.
ניר חלק את הנהיגה עם בנו, אייל, ושני נווטים - גלעד מוזס ועופר פירסט. שני הצוותים חילקו בניהם את עונת הראלי רייד, ובעוד ניר וגלעד השתתפו בליגת ראלי-רייד/באחה ישראל של נועם היימן, אייל ועופר השתתפו בליגת מסע מעולם אחר של גדי צוקר. זוהי דוגמא לעוד מאפיין של פורמולה סופה - הגביע מוענק לצוות, ולמעשה למכונית, בכוונה ברורה לאפשר ליותר מנהג או צוות אחד להתחלק בהוצאות התחזוקה של מכונית מרוץ. לדעתנו זו עוד אחת מהדרכים להתמודד עם ספורט מוטורי בתקציב עממי.
מה הלאה? עונת מרוצי השטח 2008 עומדת להיפתח בקרוב. עונת 2007 היוותה עלית מדרגה מכל הבחינות – מספר משתתפים, מקצועיות בכל ההיבטים, רמת ארגון התחרויות ועוד, הכול מתוך הבנה שחוק הספורט המוטורי או-טו-טו נכנס לתוקף. אך החוק מתעכב, והמרוץ "החוקי" הראשון עוד לפנינו. אי הבהירות וגורמת לרוב הספורטאים בענף למזער השקעות במכוניות חדשות. אך מספר צוותים נוספים מתכננים לבנות במהירות מכוניות פורמולה סופה ברגע שתמונת המצב החוקית תתבהר.
|