באחה שקמה 13-09-2008 / סקירה / גלריית אקשן / טקס סיום חכה רק שנייה! שנייה אחת, אחת בלבד, זה כל מה שהפריד בין צוות סובארו לצוות ג'יפולוג בקטגורית T2-S. אותה יחידת זמן שולית וקטנה שהפעם הייתה ההבדל בין מקום שני לשלישי באירוע הזה ואולי מה שיעשה את ההבדל לעונה שלמה. חוץ מהם ניטשו קרבות רבים בין כל המתחרים וההפרשים הפעם עמדו בין דקות בודדות לשניות. אולי זה זמן טוב לשדרג את השיטה ולהוסיף גם עשיריות שנייה לשעון הרולקס של באחה ישראל?
אבטיפוס T1 4X4
את האטרקציה השנייה של האירוע סיפקו ארז אברמוב "מר 2X4" הישראלי, מצויד בגדעון בן-שמואל הנווט, רכובים על הטרופי טראק המפלצתית של ברוך טולידאנו (גם היא מוכרת היטב לגולשי ג'יפולוג המרותקים לפרויקט הבנייה בפורום). הם נשפו בעורפם של צוות פוינטר המובילים לאורך קילומטרים רבים, ואף סיימו את המקטע הראשון בזמן טוב יותר מצוות פוינטר. אבל אחרי כ68 ק"מ המאבק הסתיים, המנוע החדש החזיר את נשמתו לבורא עולם בדמי ימיו והחזיר את הכלי לגרר ולחיקו של אבא טולידאנו. הצוות היה מאוד מרוצה מיכולת הגיהוץ המדהימה של הרכב והם בהחלט מממשים את הפתגם האמריקאי העתיק Push the pedal to the metal. אברמוב מרים את הרגל רק כדי להציל את המנוע מנזקים סופניים. הצגת הבכורה של הז'אנר החדש מאמריקה מבטיחה... אבטיפוס/באגי T1 2X4 טיסה של עומרי רשף מצוות כפר מסריק להודו הקפיצה לכסא הנווט את אמיר שני. אביו של הנהג החליף את כיסאו הקבוע ברכב הסיוע של הבאגי הכחולה והתיישב בכסא הימני. למרות הקאות חוזרות ונשנות הצליח אמיר לנווט את הצוות למקום הראשון בקטגוריה. צוות עידן הגז שסבל מבעיות ניווט עקב בעיות במחשב הגיע במקום השני בלי יותר מדי דרמות. צביקה כהן וערן לוי על הבאגי האפורה ניהלו קרבות לקראת סוף המסלול עם צוות אליאנס ורד על הבאגי האחות. הצוות השני גילה כשלושה ק"מ לפני הסיום שמשבר הנפט תופס גם אותם והמתנה לצוות תדלוק עלתה להם בזמן יקר ובהפסד הפודיום. רכב סדרתי T2 גל שחם ובן לאוטרבך מצוות מוטורוני שוב עמדו על המקום הראשון בקטגוריה אחרי שהגיעו למקום השני הכללי בין כלל המכוניות! את המקום השני תפסו איציק בריל וחזי בצלאל בהפרש של כארבע דקות. איציק וחזי, צוות רמות פטרוטק הצליח סוף סוף, אחרי חוסר מזל שרדף אותם אירוע אחרי אירוע, לקחת את המקום השני. הם החלו את המרוץ נטולי הגה כוח ואיציק בריל יצא בסיום האירוע חסון ושרירי לאחר חדר כושר מאולץ. ניצן שקל וגדי חן, צוות טלפארמה התמקמו במקום השלישי בהפרש של כשתי דקות. למקום הרביעי הגיעו צוות חולון מוטורס עם רועי שפירא על ההגה וגדי שטייף במושב הנווט, רכובים על פאג'רו חדש, לבן ומרשים שנבנה על ידי המוסך המספנסר בשיתוף יובל מלמד, יבואן ספארקו. את המקום החמישי תפס צוות צביקה נפתלי ובניו שחזר אחרי היעדרות ממושכת וניהל קרב חתול ועכבר עם צוות מוטורוני השני, יפתח שובל וצחי הרצוג. הם סבלו מבעיות התחממות של המנוע ושל הגיר שחייבו אותם לעצור ולקרר את האוטו. צוותי כרמי ואוטוויק הוזנקו גם הם אולם סבלו מבעיות GPS ובעיות גרביטציה בהתאמה. סטנדרטים T2S
אופנועים מקצועי היעדרותו של יוני לוי עקב פציעה השאירה את הזירה לערן וולנברג שסבל גם הוא, כמו מתחרים רבים, ממחסור בדלק בנקודות קריטיות. המיכל באופנועו לא הוחלף לכזה של 13 ליטר ונשאר על 8 ליטר מהנוזל החיוני, דבר שגבה מחיר כמה קילומטרים מנקודת התדלוק. צוות הסיוע הוזנק למקום ובסך הכול ערן חזר למסלול אחרי 7 דקות עיכוב בלבד. אופיר לוק, אחרי תקופה ארוכה של היעדרות מהזירה, מגיע שני בהפרש של כחמש דקות אולם סופג קנס של 20 דקות ומשאיר את המקום השני לשגיא היימן שהגיע כשמונה דקות אחרי ערן. אופנועים כללי את המקום הראשון לקח חי סגל שסבל גם הוא ממחסור בזהב הלבן. כקילומטר לפני נקודת התדלוק נגמר הדלק, בעליות שנותרו הוא פמפם את שאריות האדים האחרונות והצליח להתקדם ובירידות הוא נתן לכוח הכבידה להוביל אותו על לנקודה המיוחלת ולג'ריקן. גם ה-GPS נכנע לגרביטציה, עף ממקומו וגזל כמה דקות יקרות להחזירו למקומו ולחזקו. למקום השני הגיע גיא גרשון אחרי שבטעות אפשר לחי סגל לעקוף אותו אחרי מחשבה שהוא שייך לקטגוריה השנייה של האופנועים, ההפרש בניהם עמד על כשלוש דקות בלבד ואת הגביע השלישי לקח רועי ברקוביץ'. צליל ונדרהורן שהגיע שלישי סבל מאיבודי נקודות רבים. הוא ספג קנס של עשר דקות על לקיחת נ.צ. במרחק של 270 מטר במקום 200, איבד את מקומו על הפודיום באותה הזדמנות ואם להוסיף חטא על פשע אז גם GPS אחד אבד בשטח אחרי שעף מהתושבת שלו. טרקטורונים מקצועי יובל שרון במסגרת אירוע הסיום שלו לקח את המקום הראשון כרגיל. אבל הפעם גם את המקום הראשון הכללי השמור בדרך כלל לאופנוענים! שרון קובע זמן של 2:13:06 ולוקח את גביע אלוף האלופים. אלי אוחיון על ה"משאית" הרגיש טוב מאוד את חסרונו המכביד של משקל הכלי שלו, דווקא במסלול זורם כמו הראלי הזה אלי התקשה לצאת מפניות ולהאיץ בקצב של יובל שרכוב על כלי קל וזריז בהרבה. ניר אברמוביץ' חלף על פנינו במהירות איטית עד מחשידה והצביע בגאווה על חלקו האחורי של הכלי. אחרי שהוא עבר אותנו הבחנו בהעדרו של הצמיג האחורי ימני, בהחלט סיבה לגיטימית לפרוש. טרקטורונים כללי גיל תימור הוזנק למסלול וגילה שה-GPS שלו לא קשור למציאות בשטח, הוא חזר בזריזות לנקודת הזינוק, טען את המכשיר הסורר מחדש, איבש שלוש דקות וחזר כדי לקחת את המקום הראשון. גיא ורבר הגיע למקום השני ואת המדרגה השלישית איכלס דדי שפרונץ. תמונות, תנו לי עוד הרבה תמונות... גלריית אקשן / טקס סיום |
||
רכב אבטיפוס T1 |
||
רכב סדרתי T2 |
||
קטגוריה סטנדרטית TS |
||
אופנועים |
||
טרקטורונים |
||
|
|
|