בעוד חרושת השמועות על מיזוג של חברת קרייזלר (עם GM, עם יצרן הודי, או עם הבורא תחת סעיף 11) ממשיכה לחרוש, ותחת הפסדים עצומים, דודג' מכינה שלל כלי רכב לתערוכת שוק השיפורים השנתית SEMA, שתפתח ב4 לנובמבר בלאס-ווגאס. מגוון דגמי תצוגה מוגזמים מבוססי צ'לנג'רים וקודות למי שמכוניות רטרו-שרירים עושות לו את זה (כמונו!) וכמובן טנדרים וג'יפים יחכו לנו כבכל שנה. שתי גרסאות מגניבות של הטנדר ה"קטן" בקו המוצרים של דודג', ה-Ram, צדו את עיננו מתוך ההודעות לעיתונות. הראשונה היא הRam Sportsman. טנדרים דאבל קבינה נראה שחזרו לאופנה בענק בשנתיים האחרונות, וזה עוד לפני שהספקנו לעכל את ההסבר של הדוד האמריקאי למה האמריקאים לא קונים אותם אלא את גרסאות החד קבינה הלא-שימושיות. הספורטסמן חשוב לאנושות בעיקר בזכות צביעת העלים המתעופפים הירוקה שמחליפה את הלהבות הקלאסיות. בעיני חלק מחברי המערכת (אלו עם חוש טעם) זה נראה כמו ריפוד לפוטל שדווקא היה מתאים בסלון של סבתא. בצד המכאני, הטנדר מוגבה על ידי קיט הגבהה מקורי של Mopar בגובה 2 אינץ' צנועים, ורכוב על צמיגים בקוטר 33 אינץ' על חישוקי 20. הטנדר השני מעניין ויפה הרבה יותר - הTRXtreme רכוב על צמיגי BFG במידה 37/12.5R20, מוגבה שוב על ידי קיט מקורי של 4.5 אינץ', ומצויד בין היתר במכסה תא מנוע עם פתחי אוורור ייחודיים. לכזה טנדר לא היינו מתנגדים בחנייה שלנו (אבל אין סיכוי שנראה את הראם ביבוא מסודר ארצה. את אחיו הגדולים אולי כן). |