Close
  • השקה: סוזוקי גראנד ויטרה 2.4 ליטר

    החל שיווק הדגם המחודש של סוזוקי גראנד ויטארה, עם מנוע 2.4 ליטר חדש וחזק משמעותית. אל מרכב חמש הדלתות המוכר מצטרף גם דגם קצר ומדליק. (Photographs: )

    אתמול בבוקר הושקו בארץ על ידי "מכשירי תנועה" הדגמים החדשים של סוזוקי גראנד ויטארה. מנוע 2 הליטרים המוכר מפנה את מקומו למנוע חדש – עדיין ארבע בוכנות בטור, אבל הנפח צמח ל2.4 ליטר. מדובר בשדרוג משמעותי לעומת מנוע ה-2 ליטר היוצא (שייצורו הופסק), שהתאפיין בפעולה מחוספסת למדי ובביצועים שלא היו מסעירים במיוחד. בנוסף, משתדרגת הגראנד-ויטארה בבלמי דיסק גם בגלגלים האחוריים בכל הדגמים, בידוד רעשים משופר, חישוקי סגסוגת 18 אינץ' בדגם הארוך עם 5 דלתות ורמת הגימור הגבוה (JLX-EL), מבחר צבעים גדול יותר ואבזור משודרג.

    לאחר היעדרות ארוכה חוזרת לישראל הגראנד ויטארה גם במרכב קצר-סגור עם 2 דלתות שנראה מאוד סקסי – ככל הנראה בעקבות הפופולאריות היחסית לה זוכים חלק מרכבי הכביש-שטח המיובאים גם בגרסה הקצרה (לנדקרוזר ופג'רו לדוגמה), בקרב קהל הלקוחות המחפש רכב עם יותר סטייל על חשבון שימושיות. נקודה מעניינת – כיול המנוע בשני דגמי הגראנד ויטארה מעט שונה: בדגם הקצר ההספק עומד על 165.8 כ"ס ובארוך – 168.5 כ"ס. ההבדלים במומנט קטנים יותר: 22.9 קג"מ לקצר ו23.1 קג"מ בארוך. שתי גרסאות המנוע משחררות את שיא ההספק ב6,000 סל"ד ואת המומנט ב3,800 סל"ד – שיפור משמעותי בזמינות הכוח לעומת מנוע ה2 ליטר היוצא, שסיפק הרבה פחות קג"מים (18.6) בסל"ד גבוה יותר.

    הבדל המשקל בין גראנד-ויטארה קצר לארוך אינו גדול במיוחד – 130 ק"ג בלבד (1540 ק"ג מול 1670 ק"ג) ועל כן גם הפער בביצועים על הנייר אינו קריטי – תאוצה ל-100 קמ"ש ב-11.5 שניות לקצר מול 12 שניות לארוך (לצורך השוואה – עם מנוע 2 ליטר התאוצה אורכת 13.8 שניות, ומדובר בהפרש ניכר) ומהירות מרבית של 170 קמ"ש בקצר מול 175 קמ"ש בארוך (170 קמ"ש במנוע 2 ליטר). ההבדל העיקרי בין הדגם הקצר לארוך יהיה ככל הנראה בניהוג זריז יותר של הדגם הקצר והקל יותר, ועדיפות בשטח בשל בסיס גלגלים קצר יותר וצמיגים בחתך גבוה יותר.

    תיבת ההילוכים היחידה שמיובאת היא אוטומטית עם 4 מהירויות שנותרה ללא שינוי, וגם תיבת העברה בעלת ארבעה מצבים (4X2, 4X4 עם דיפרנציאל מרכזי פתוח, 4X4 HIGH עם דיפרנציאל מרכזי נעול ו4X4 LOW עם דיפרנציאל מרכזי נעול ויחס העברה 1.97:1) נותרה ללא שינוי. בכל הדגמים יש 6 כריות אוויר, מערכת ESP ומערכת בקרת משיכה לכל ארבעת הגלגלים. ראוי לציין שגראנד ויטארה נותר הג'יפון היחיד בקבוצת המחיר שמצויד בתיבת העברה אמיתית עם הילוך כוח - מה שמראש הופך אותו למוביל הקטגוריה מבחינתנו.

    לשאלה המתבקשת האם יגיע גם הדגם הקצר-פתוח בעל גג ברזנט, נענינו בשלילה. בעקבות החמרה מתמשכת בתקני בטיחות, מפסיקה סוזוקי לשווק בשוק האירופי את הדגמים הפתוחים, ואנחנו כידוע, לפחות בכל הקשור לתקינת כלי רכב חדשים – שייכים לאירופה. זה מה יש...

    גראנד ויטארה קצר ישווק בישראל  ברמת גימור JLX-E בלבד, עם חישוקי 16 אינץ' וצמיגים במידה 225/70R16 במחיר החדרה מיוחד – 145,990 שקל.

    גראנד ויטארה ארוך ישווק בשתי רמות גימור: JLX-E עם חישוקי 17 אינץ' וצמיגים במידה 225/65R17 ומחירו 174,990 שקל. JLX-EL עם חישוקי 18 אינץ' וצמיגים במידה 225/60R18, חלון גג שמש חשמלי, ריפודים משולבי עור, מתזים לפנסים קדמיים עם כוונון גובה אוטומטי, גלגל הגה מצופה עור והתנעה ללא מפתח. המחיר – 185,990 שקל. במקביל, יימשך שיווק דגם 2 ליטר הארוך עם הטבות מיוחדות לרוכשים, עד גמר המלאי.

    Untitled Document