Close
  • טרופי-טראק טוארג לבאחה 1000

    לקראת מרוץ באחה 1000 שיערך בסוף השבוע הבא, עומדת חברת פולקסוואגן לחשוף את רכב המירוץ הרשמי של מארק מילר וריאן ארסיירו. הטוארג הזה הוא לא שהכרנו עד היום, אלא טרופי טראק חדש לגמרי המצוייד במנוע טורבו דיזל V12. (Photographs: )

    בתערוכת הרכב של לוס-אנג'לס שתיערך בשבוע הבא ייחשף סוף-סוף הטוארג TDI שיתמודד במרוץ באחה 1000 שיערך בסוף השבוע שאחריו. בדומה לטוארג המירוץ "האירופאי" (שאמנם הפתיע את האמריקאים בידיו של מארק מילר במרוץ באחה 500 של שנת 2007), זהו רכב מרוצים טהור גזע - הדברים היחידים המשותפים בין הטוארג הסדרתי השחור של עורך הדין שלכם ורכבי המרוץ הוא הסמל על הגריל הקדמי. אבל בכל מובן אחר מדובר על מכונית מרוץ שונה לגמרי, שנבנתה לכבוש את פסגת קטגורית הTrophy Truck האמריקאית. זה אומר ה-ר-ב-ה יותר כוח, הרבה יותר גומי בצמיגים, מהלך מתלה כפול ומשולש - והנעה אחורית בלבד.

    כן, פולקסוואגן קופצת היישר לתוך בריכת הכרישים (תרתי משמע) עם כוונות רציניות ביותר. ינהגו בו שניים מהשמות האגדיים של באחה – מארק מילר שהצטרף לפני שלוש שנים למאמץ האפריקאי של VW וגם היה האיש מאחורי ההתקפה המוצלחת בבאחה 500 לפני שנה וחצי, ואליו מצטרף שותפו הוותיק, ריאן ארסיירו. קלארק קמפבל, מנהל מחלקת המוטורספורט של פולקסווגן-אמריקה, גאה במיוחד ברכב הזה: "יש  לנו ניסיון מצוין עם מנועי ה-TDI הן בבאחה 500 והן בדקאר, בפייקס-פיק ובאליפות הג'טה TDI קאפ, והטוארג TDI החדש הוא טרופי-טראק ייעודי שמהווה את הצעד הבא באבולוציה של תוכנית הספורט המוטורי שלנו, ומבטא היטב את המחויבות שלנו להשתמש בכלי רכב נקיים בעלי מנועי דיזל ידידותיים לסביבה גם במרוצי המדבר".

    מנוע דיזל  בבאחה?

    מנועי דיזל לא היו תחרותיים מעולם מכיוון שגדישה מכל סוג אסורה על פי תקנון SCORE - אולי האיסור הטכני המשמעותי היחיד שמלבדו כמעט כל דבר אחר מותר. ואז לפני שנה פולקסוואגן חתמה עם סאל פיש, יו"ר ארגון מרוצי המדבר SCORE, על חוזה חסות ארוך טווח לסדרת המרוץ כולה (מדובר על מיליוני $$$ רבים). כדי לאפשר לגרמנים  להכניס רכב מרוץ תחרותי עם מנוע דיזל, שונו החוקים (לא בלי מחאה...) וכך, מנועי טורבו דיזל מותרים בשימוש. עם זאת, קיבולת הדלק הוגבלה על מנת לחייב את רכבי הדיזל החסכוניים יותר לאותו מספר של עצירות תדלוק כמו מתחריהם המונעים במנועי בנזין בנפחים של 7-8 ליטר. בלי מגבלה, כנראה שמילר וארסיירו היו מנסים לבצע את 1000 המיילים של המרוץ - 1600 קילומטרים - נון-סטופ, הישג שנחשב דמיוני.

    מרוץ הבאחה 1000 בשנתו ה41 יוצא לדרך ביום שישי ה21 לנובמבר, והטוארג יזנק במקום ה 14 בסדר ההזנקה. "10 המקומות הראשונים בזינוק שמורים לעשרת הנהגים המובילים בקטגוריית הטרופי-טראק של סדרת SCORE", מסביר קמפבל, "כאשר זו הפעם הראשונה בה אנו מתמודדים בקטגוריית טרופי-טראק, ולכן מקום 14 בזינוק הוא טוב עבורנו". יחד עם ההודעה לעיתונות שוחררו שתי תמונות של השלדה העירומה, תוצרת הסדנא של ארסיירו, שנראה בהן TT אמריקאי למהדרין ברמת בנייה הגבוהה ביותר, אבל עם קו גג מעוגל וגמלוני יותר, שמרמז על חיפוי הפיברגלאס בצבעי רד-בול שייחשף ביום רביעי.

    מפרט טכני: פולקסוואגן-רד-בול טוארג TDI באחה

    מנוע: מרכזי, טורבו-דיזל TDI, V12 נפח 5.5 ליטר,2 גלי זיזים עליונים, 4 שסתומים לצילינדר, 2 מגדשי טורבו גארט TR30R ,זוג רסטריקטורים בקוטר 43.5 מ"מ (ספיקת אויר כפולה מאשר בטוארג המירוץ הארופאי), לחץ גדישה מרבי 2.94 באר.

    הספק ומומנט מרביים: 550 כ"ס וכ85 קג"מ.

    תיבת הילוכים:  XTrac סיקוונסיאלית, 6 מהירויות (שנוסתה בעבר בבאחה בלי הצלחה. אולי הפעם?)

    מתלה קדמי: זרועות A כפולות, קויל-אוברים אייבך על בולמי FOX 3 אינץ' + בייפאסים מתכווננים FOX 3 אינץ', מהלך בגלגל 25 אינץ'.

    מתלה אחורי: סרן חי, מתלה 4 חיבורים, קויל-אוברים אייבך על בולמי FOX 3 אינץ' + בייפאסים מתכווננים FOX 3 אינץ', מהלך בגלגל 30 אינץ'.

    חישוקים: KMC Enduro forged beadlock בייצור מיוחד,  קוטר 17 אינץ'.

    צמיגים: BFGoodrich Baja KRT במידה 37/13.5R17

    בלמים: 4 דיסקים, קליפרים 6 בוכנות, תוצרת ברמבו.

    מיכל דלק: 240 ליטר

    תא נוסעים: מושבי  וציוד בטיחות Sparco , מערכת ניווט לורנס 9200 GPS

    מימדים: אורך: 213 אינץ' (541 ס"מ), רוחב: 92 אינץ' (233 ס"מ), גובה: 78 אינץ' (198 ס"מ), בסיס גלגלים: 125 אינץ' (317 ס"מ), משקל: 2,562 ק"ג.

    Untitled Document