Close
  • באחה אשלים 2008 - סיכום

    האירוע האחרון של עונת 2008 הביא את המתחרים לראלי הקפות. 42 קילומטר של חול ארבע פעמים סיפקו את אחד האירועים היותר מותחים העונה. (Photographs: )

    (צילום: גלי רוזנבלט)

    בוקר שטוף שמש קידם את פניהם של מתחרי באחה אשלים, האירוע המסכם של עונת 2008. המשתתפים, צוותי הסיוע והקהל לא חשב בבוקרו של יום זה על הסנסציות שעתידות להתרחש כמה שעות אחרי. אתם יודעים מה? אולי לא היו כאלו סנסציות אבל בהחלט כמה הפתעות עמדו או לא עמדו על הפודיום בסוף היום.
    האירוע כלל ארבע הקפות בנות כ-42 קילומטרים. טוואי השטח כלל חול עמוק ושבילי כורכר מהודקים, השילוב הקיצוני גרם להרבה מחשבות טרום מרוץ בכל מה שקשור בהורדת אוויר.
    ראשונים הוזנקו הכידונאים, חלקם רוכבי אנדורו שמשתתפים לראשונה בבאחה שמטבעה, באירוע הקפות מסוג זה דומה מאוד למגרש הביתי שלהם, התוצאות לא אחרו לבוא, פרטים בהמשך, אל תעבירו ערוץ.
    האופנועים הוזנקו ראשונים והטרקטורונים אחריהם. הם השלימו את ארבעת ההקפות וישבו לנוח בצל האקליפטוס בהמתנה לג'יפים עד שאילו יגמעו את ארבעת ההקפות.

    קישור לגלריית התמונות: http://www.jeepolog.com/forums/album.php?albumid=64

    קטגוריית T1 4x4

    על קו הזינוק התייצבו שני המתחרים הותיקים שהורגלנו לראות בקטגוריה. ראשונים זינקו למסלול המיצובישי פאג'רו הצהוב נהוג על ידי רז היימן הנהג ומנווט בעיניו המנוסות של הלל סגל. אחריהם הוזנק ההאנטר של שי שמעוני הנהג ואביב ספקטור הנווט. שני הצוותים הללו קיבלו את תפקיד הדרמה הג'יפית היומית. בסיבוב הראשון היה זה הפאג'רו הצהוב שהעמיד את הפער על כמעט 20 שניות לטובתו. שי הבין שהדרך אל הניצחון קשורה באופן ישיר לעומס שיופעל ברגל ימין ומאותה נקודה הוא לא הניח לדוושה. כל הקפה ההאנטר נגס עוד קצת משעונו של הפאג'רו ובסיום ההקפה האחרונה, רגע לפני הארץ המובטחת, גלגל סורר החליט להתפנצ'ר וחייב את רז והלל לצאת מהאוטו, להחליף אותו ולאבד שניות יקרות מפז. שי ואביב עקפו אותם תוך השארתם בעשן ואני לא מתכוון מבחינה ציורית, בוכנה שהלכה לעולמה כ-15 ק"מ לסיום הפכה את ההאנטר למכונת עשן ואל קו הסיום הוא קרטע בקושי תוך השמעת קולו של מכונת תפירה רועשת במיוחד. נכון לכתיבת שורות אילו הדעות חלוקות, האם היה מצליח ההאנטר להשיג את הפאג'רו גם אם זה לא היה מתפנצ'ר? שאלה זאת תישאר עלומה לנצח, למרות ששעונו של דרור כהן שהגיע כצופה ומדד זמנים בהחלט נוטה לכיוונו של שי.

    קטגוריית T1 2x4

    לבאגים נטולי הנעה קדמית היה האירוע הזה קשה במיוחד. כל סיבוב בחול גרר איבוד כוח בדיונה והוביל להרבה תפילות ותחינות גם לצאת ממנו מבלי להתחפר. ארז אברמוב שנוהג במפלצת הכתומה של ברוך טולדאנו הביא את גדעון בן שמואל, תושב הכסא הימני, אל המקום הראשון בהפרש ניכר לשאר הקטגוריה וקרוב מאוד לקטגוריה שבמעלה הדף, דקה ועשרים הפרש ליתר דיוק. שוב שמענו הצהרות מהצוות על הרצון העז לתחרות באירוע כולו ולא רק מול הקטגוריה. את המדרגה השנייה בפודיום אכלסו ניר ואמיר שני ששקיעה בניסיון לעקוף ופנצ'ר לא הפריע לאב הנווט, לבנו הנהג ולבאגי הכחולה והותיקה בדרך למקום השני. למקום השלישי הגיעו צביקה כהן וערן לוי שסבלו משקיעות רבות, אחת מהן אחרי עקיפה פראית של צוות אחר שגרם לצביקה לדרוך על הברקס בעיצומה של דיונה עמוקה במיוחד, גם זה נגמר עם שני גלגלים אחוריים עמוקים בחול.
    צוות אליאס-ורד הבין שהרעש שעולה מאחור מעיד על ציריה שבורה ורק לאחר החלפתה המשיך הצוות וכמו כולם, סבל מכמה שקיעות שעיכבו אותו.
    צוות עידן הגז נהוג על ידי לירן דיכטר ואנשי הצוות יואב מנשביץ ומאיר ששון פרש עקב בעיה שהתחילה במשאבת הקלאץ' ונגמרה עם גיר גמור. בהילוך ראשון הצוות חזר לנקודת הזינוק.
    משני באגים באירוע היה קשה להתעלם. מדובר בזוג פיראנות שנבנו על ידי אייל ואלעד לביא, בעליהם של חברת עיצוב במה מירושלים. הם הגיעו חמושים באוהל מסודר ולצערי הרב איכות התצוגה לא עזרה להם במסלול. אייל, נהג הבאגי השחורה, התהפך בתחילת המסלול כאשר ניסה לעקוף את צוות אליאנס-ורד שלאחר ויכוח בניהם סיכמו על שלושה סיבובים לפני שזה נגמר על הגלגלים. ההתהפכות עיקמה את המשולש הקדמי שמאלי והוציאה את הבאגי המרשימה מהמשחק.
    את כסא הבאגי האדומה אכלס אלעד. הוא סבל ממשאבת דלק מקרטעת שהוחלפה ובסיבוב השלישי השרשרת הינע ירדה מגלגל השיניים ואותתה לאלעד על פרישה.
    אל הקטגוריה הצבעונית הצטרף משתתף חדש ישן שתמיד מהנה לראות, איציק מיני חמוש ברכב הבאחה המרשים. למרות שמדובר ברכב ארבע על ארבע העדר חלק מהטרנספר העביר את הרכב לקטגוריה הזאת. מטרת האירוע היה חיפוש כשלים ברכב כדי לחשל אותו לקראת המרוץ המקסיקני המפרך בשנה הבאה. הכשלים לא אחרו לבוא וכבר בהקפה הראשונה הדרייב-שאפט הבודד בינתיים נגזר ומחזיר את הצוות הביתה על הגרר ללא הישג. באמת מקווים לראותכם בעתיד ואין לנו ספק שהרכב יבשיל מאירוע לאירוע.

    קטגוריית T2

    ניצן שקל וגדי חן החלו את המרוץ באופטימיות רבה ולאחר כשני הקפות הבחינו לפתע שמיכל הדלק שלהם מתרוקן מהר מדי. נזילת הסולר מהמיכל אילצה אותם להתעכב בתדלוקים, מה שלא מנע מהם ומהפאג'רו הארוך את המקום הראשון באירוע ובעונה כולה. רועי שפירא וגדי שטייף עם הקינג הלבן בדקו לעומק באמפ ועיקמו את המספר בדרך למקום השני. איתי פרץ הוזנק לכיסא הנווט של צוות מוטורוני עקב היעדרותו של בן לאוטבך. טעות ניווט שלו בהקפה הראשונה שלחה את הצוות לטעות של ארבע קילומטר לכל כיוון ואפשרה לשאר הצוותים לעקפם. גל שחם הצמיד את רגל ימין לברזל ולחץ כמה שאפשר. הרבה גז אמנם הביא אותם למקום מכובד אולם שני פאנצרים, אחד מהם קרוב מאוד לקו הסיום, מנעה מהצוות מקום טוב יותר.
    המקומות הבאים הגיעו בסימן שבע. שבע דקות הפרידו בין המקום השלישי למקום הרביעי, איציק כרמי ואייל חטואל ועוד שבע דקות הפרידו ביניהם לבן צביקה נפתלי ובועז שלמה שהגיעו במקום החמישי.
    צוות מוטורוני השני, יפתח שובל וצחי הרצוג לא הבינו מדוע הרכב מתקשה להאיץ כבר מתחילת ההקפה השנייה. לקח להם עוד הקפה להבין שהגיר האוטומטי שלהם מתקרב בצעדי ענק אל מותו. גם הריח שהציף את הקוקפיט עדיין לא שכנע אותם שהבעיה מתחתם, הם אפילו הצליחו לשכנע את עצמם שלמישהו אחר יש תקלה ואחרי עוד כמה קילומטרים הפאג'רו הארוך נעצר ובישר להם על סיום העונה.

    קטגוריית T2-S

    דווקא באירוע האחרון של העונה שלושת הצוותים שהיוו את החוד לכל אורך העונה נאלצו לפרוש. אצל רון גל וגיא גוטליב מאורר הקירור נשבר והם פרשו לפני שהמנוע יתבשל. יובל מלמד ומיקי יוחאי נעצרו שני קילומטר לפני הסיום עם גיר מת בסובארו פורסטר. מיקי תירץ את הדבר באירוע של צמיגי מישלין לפני כשבוע בו נהגו עיתונאים על הרכב ו"כיסחו לו את הצורה". בקיצור, חנן שלנו שנכח באותו אירוע הוא בין האחראים כנראה למחדל. סביון עזר ומוניק אורבי איבדו את ההנעה הקדמית כבר בהקפה הראשונה ולמרות הכשל הם החליטו להמשיך בשביל לסיים את העונה על הפודיום. הסופה התקשתה להתקדם בחול העמוק ולא הפסיקה לשקוע, הם אולצו לפרוש עקב התקרבות לזמן גג.
    איציק אסולין ואורי יעקובוביץ' רכובים על המגנום האדום הגיעו במטרה לסיים שלמים. המטרה המוגדרת לא ממש נראתה על המסלול עת התעופף הצוות בבאמפים היישר למקום הראשון בקטגוריה. את גביע המקום השני הניפו צחי ליטבק וצור ליסבונה על הפאג'רו הקצר שהוכיחו שבקטגוריה הזאת לסיים שווה גביע, למרות התחממות ועיכוב לקירור המנוע. אורי גרוס וערן שני חתמו את רשימת זכאי הגביע במקום השלישי.

    אופנועים

    האופנוענים המקצועיים מיעוטו להגיע והקטגוריה נראתה מעט מדובללת. ערן וולנברג קבע, כמעט בנוהל הרגיל, את הזמן הטוב ביותר באירוע. לקח לו קצת פחות משעתיים וחמש דקות לסיים את ארבעת ההקפות ולהניף את הגביע למקום הראשון, אלוף האלופים ומקום ראשון בעונה, מזל שערן לא חוזר הביתה ברכיבה כיוון שספק אם היה מקום להכיל את כל הגביעים על האופנוע. שגיא היימן הגיע למקום השני קצת אחרי אחיו שנוהג בפאג'רו.
    בקטגוריה הכללית יוסי גוטמן, מתחרה אינדורו שמשתתף פעם ראשונה בבאחה, לקח את המקום הראשון. אסף דותן הגיע שש דקות אחריו ולקח את המקום השני. רועי ברקוביץ' הגיע למקום השלישי.

    טרקטורונים

    הקטגוריה המקצועית ספקה את הדרמה המוקדמת של האירוע. מתן ניר, משתתף מוביל בתחרויות האינדורו, הגיע כדי לטעות טעימה רגע לפני הופעתו באירועי הבאחה על ה-RZR . הטעימה הזאת הביאה אותו למקום הראשון. עקב תקלת תפעול ב-GPS הוא נשאר נטול יכולת ניווט ועקב באדיקות אחרי השילוט והקולסים של האופנועים. הדמיון בין האירוע הזה לאירועים להם הוא מורגל הביאה את מתן למקום הראשון בהפרש של כ-3 דקות מיובל שרון, המנצח הקבוע של הקטגוריה ומקום שלישי בתחרות הבאחה 2008 המקורית והקשה בעולם. יובל שחזר לפני כשבועיים עם גביע ממקסיקו נאלץ לפנות את המדרגה הגבוהה. הוא התברבר בשטח עקב אי הגעת המרשלים ומצא עצמו מבזבז זמן יקר בחיפוש אחרי נציג המארגנים. למקום השלישי הגיע ניר אברמוביץ' שנהנה ממסלול זורם. סה"כ הקטגוריה הזאת הסתיימה בהפרש של 11 דקות בלבד בין המקום הראשון לרביעי.
    חיים אוחנה שהגיע למקום הראשון בקטגוריה הכללית נעדר מטקס הסיום והגביע נשאר מיותם על הפודיום. את המדרגה השנייה על הפודיום אכלס גיא ורבר וגיל אלמדווי לקח את הגביע השלישי.

    קישור לגלריית התמונות: http://www.jeepolog.com/forums/album.php?albumid=64

    Untitled Document