(צילום: גלי רוזנבלט) בוקר שטוף שמש קידם את פניהם של מתחרי באחה אשלים, האירוע המסכם של עונת 2008. המשתתפים, צוותי הסיוע והקהל לא חשב בבוקרו של יום זה על הסנסציות שעתידות להתרחש כמה שעות אחרי. אתם יודעים מה? אולי לא היו כאלו סנסציות אבל בהחלט כמה הפתעות עמדו או לא עמדו על הפודיום בסוף היום. קישור לגלריית התמונות: http://www.jeepolog.com/forums/album.php?albumid=64 קטגוריית T1 4x4 על קו הזינוק התייצבו שני המתחרים הותיקים שהורגלנו לראות בקטגוריה. ראשונים זינקו למסלול המיצובישי פאג'רו הצהוב נהוג על ידי רז היימן הנהג ומנווט בעיניו המנוסות של הלל סגל. אחריהם הוזנק ההאנטר של שי שמעוני הנהג ואביב ספקטור הנווט. שני הצוותים הללו קיבלו את תפקיד הדרמה הג'יפית היומית. בסיבוב הראשון היה זה הפאג'רו הצהוב שהעמיד את הפער על כמעט 20 שניות לטובתו. שי הבין שהדרך אל הניצחון קשורה באופן ישיר לעומס שיופעל ברגל ימין ומאותה נקודה הוא לא הניח לדוושה. כל הקפה ההאנטר נגס עוד קצת משעונו של הפאג'רו ובסיום ההקפה האחרונה, רגע לפני הארץ המובטחת, גלגל סורר החליט להתפנצ'ר וחייב את רז והלל לצאת מהאוטו, להחליף אותו ולאבד שניות יקרות מפז. שי ואביב עקפו אותם תוך השארתם בעשן ואני לא מתכוון מבחינה ציורית, בוכנה שהלכה לעולמה כ-15 ק"מ לסיום הפכה את ההאנטר למכונת עשן ואל קו הסיום הוא קרטע בקושי תוך השמעת קולו של מכונת תפירה רועשת במיוחד. נכון לכתיבת שורות אילו הדעות חלוקות, האם היה מצליח ההאנטר להשיג את הפאג'רו גם אם זה לא היה מתפנצ'ר? שאלה זאת תישאר עלומה לנצח, למרות ששעונו של דרור כהן שהגיע כצופה ומדד זמנים בהחלט נוטה לכיוונו של שי. קטגוריית T1 2x4 לבאגים נטולי הנעה קדמית היה האירוע הזה קשה במיוחד. כל סיבוב בחול גרר איבוד כוח בדיונה והוביל להרבה תפילות ותחינות גם לצאת ממנו מבלי להתחפר. ארז אברמוב שנוהג במפלצת הכתומה של ברוך טולדאנו הביא את גדעון בן שמואל, תושב הכסא הימני, אל המקום הראשון בהפרש ניכר לשאר הקטגוריה וקרוב מאוד לקטגוריה שבמעלה הדף, דקה ועשרים הפרש ליתר דיוק. שוב שמענו הצהרות מהצוות על הרצון העז לתחרות באירוע כולו ולא רק מול הקטגוריה. את המדרגה השנייה בפודיום אכלסו ניר ואמיר שני ששקיעה בניסיון לעקוף ופנצ'ר לא הפריע לאב הנווט, לבנו הנהג ולבאגי הכחולה והותיקה בדרך למקום השני. למקום השלישי הגיעו צביקה כהן וערן לוי שסבלו משקיעות רבות, אחת מהן אחרי עקיפה פראית של צוות אחר שגרם לצביקה לדרוך על הברקס בעיצומה של דיונה עמוקה במיוחד, גם זה נגמר עם שני גלגלים אחוריים עמוקים בחול. קטגוריית T2 ניצן שקל וגדי חן החלו את המרוץ באופטימיות רבה ולאחר כשני הקפות הבחינו לפתע שמיכל הדלק שלהם מתרוקן מהר מדי. נזילת הסולר מהמיכל אילצה אותם להתעכב בתדלוקים, מה שלא מנע מהם ומהפאג'רו הארוך את המקום הראשון באירוע ובעונה כולה. רועי שפירא וגדי שטייף עם הקינג הלבן בדקו לעומק באמפ ועיקמו את המספר בדרך למקום השני. איתי פרץ הוזנק לכיסא הנווט של צוות מוטורוני עקב היעדרותו של בן לאוטבך. טעות ניווט שלו בהקפה הראשונה שלחה את הצוות לטעות של ארבע קילומטר לכל כיוון ואפשרה לשאר הצוותים לעקפם. גל שחם הצמיד את רגל ימין לברזל ולחץ כמה שאפשר. הרבה גז אמנם הביא אותם למקום מכובד אולם שני פאנצרים, אחד מהם קרוב מאוד לקו הסיום, מנעה מהצוות מקום טוב יותר. קטגוריית T2-S דווקא באירוע האחרון של העונה שלושת הצוותים שהיוו את החוד לכל אורך העונה נאלצו לפרוש. אצל רון גל וגיא גוטליב מאורר הקירור נשבר והם פרשו לפני שהמנוע יתבשל. יובל מלמד ומיקי יוחאי נעצרו שני קילומטר לפני הסיום עם גיר מת בסובארו פורסטר. מיקי תירץ את הדבר באירוע של צמיגי מישלין לפני כשבוע בו נהגו עיתונאים על הרכב ו"כיסחו לו את הצורה". בקיצור, חנן שלנו שנכח באותו אירוע הוא בין האחראים כנראה למחדל. סביון עזר ומוניק אורבי איבדו את ההנעה הקדמית כבר בהקפה הראשונה ולמרות הכשל הם החליטו להמשיך בשביל לסיים את העונה על הפודיום. הסופה התקשתה להתקדם בחול העמוק ולא הפסיקה לשקוע, הם אולצו לפרוש עקב התקרבות לזמן גג. אופנועים האופנוענים המקצועיים מיעוטו להגיע והקטגוריה נראתה מעט מדובללת. ערן וולנברג קבע, כמעט בנוהל הרגיל, את הזמן הטוב ביותר באירוע. לקח לו קצת פחות משעתיים וחמש דקות לסיים את ארבעת ההקפות ולהניף את הגביע למקום הראשון, אלוף האלופים ומקום ראשון בעונה, מזל שערן לא חוזר הביתה ברכיבה כיוון שספק אם היה מקום להכיל את כל הגביעים על האופנוע. שגיא היימן הגיע למקום השני קצת אחרי אחיו שנוהג בפאג'רו. טרקטורונים הקטגוריה המקצועית ספקה את הדרמה המוקדמת של האירוע. מתן ניר, משתתף מוביל בתחרויות האינדורו, הגיע כדי לטעות טעימה רגע לפני הופעתו באירועי הבאחה על ה-RZR . הטעימה הזאת הביאה אותו למקום הראשון. עקב תקלת תפעול ב-GPS הוא נשאר נטול יכולת ניווט ועקב באדיקות אחרי השילוט והקולסים של האופנועים. הדמיון בין האירוע הזה לאירועים להם הוא מורגל הביאה את מתן למקום הראשון בהפרש של כ-3 דקות מיובל שרון, המנצח הקבוע של הקטגוריה ומקום שלישי בתחרות הבאחה 2008 המקורית והקשה בעולם. יובל שחזר לפני כשבועיים עם גביע ממקסיקו נאלץ לפנות את המדרגה הגבוהה. הוא התברבר בשטח עקב אי הגעת המרשלים ומצא עצמו מבזבז זמן יקר בחיפוש אחרי נציג המארגנים. למקום השלישי הגיע ניר אברמוביץ' שנהנה ממסלול זורם. סה"כ הקטגוריה הזאת הסתיימה בהפרש של 11 דקות בלבד בין המקום הראשון לרביעי. קישור לגלריית התמונות: http://www.jeepolog.com/forums/album.php?albumid=64 |