צילומים: אסף קציר, אייל גונן. קישור: גלריית תמונות נרחבת של הארוע >>> לפני כשבוע ימים התקבלה בקשה במשרדי היושב במרומים: "תארוז בבקשה כמה ימי גשם טובים, כאלו שיעשו הרבה בוץ, אחר כך יום שמש חמים ונעים, כזה שיעשה הרבה טוב ותשלח את זה לחבל מודיעין" את הבקשה קיבל כנראה מלאך חובב שטח אחרת אי אפשר להסביר את החיבור אדם-מכונה-בוץ-צמיגים-מזג אוויר ששרר ביום שבת באזור שוהם. למי שעוד לא הבין מזג אוויר נפלא חבר למסלול מאתגר במיוחד. בוץ, זחילת סלעים (טוב, זחילה לא ממש הייתה שם, זה היה בעיקר קרבות גז על הסלעים), נסיעת שבילים בוציים מהירה, חציית נחלים ואפילו קצת דיונה מלאכותית ממחצבת חול, כל אילו קיבלו בשמחה את גלגלי המתחרים והפכו את השבת למהנה במיוחד. כל המתחרים עשו כמעט את כל המכשולים וכל הקטגוריות עברו אותו מסלול כך שהמכשולים הקלים לאקסטרים היוו אתגר לאדוונצ'ר ומשימה קשה עד בלתי אפשרית לסטנדרטים. מכשול מספר 1 ראשונים להגיע למכשול הראשון היה הצוות החדש של ברוך טולדנו המכונה צוות החבובות, רפי כהן נהג לראשונה על הכלי החדש וזהר קנפרברג שלראשונה ניווט באירוע מסוג זה, שניהם על גבי הרכב שעתיד להגיע לתחרות בארצות הברית. שניות אחריהם הגיח צוות פרוג'יפ של גיא רפאל ומשה ברוך. בקרב על העלייה הבוצית והסלעית ראינו מעט פגישות צמיגים בין שני הכלים, הרבה זיעה ואפילו קצת עצבים. לאחר קצת "דחיפות" בין שתי מפלצות הברזל כבש את המעלה צוות פרוג'יפ בנסיעה (היחיד לעלות את זה ללא כננת) והשאיר את צוות החבובות בניצב למכשול בפוזיציה מאוד לא נוחה. הצוות שלף פטיש ויתדות ורץ לתקוע אותם בבוץ הרטוב. התקיעה אמנם הלכה בקלות יחסית דבר שהוביל לשליפה קלילה אחרי משיכת הכננת מבלי להזיז את הרכב. הצוות נאבק בבוץ ולא הצליח לנצל את חלון הזמן הקצר שהיה לו לבד על המכשול. אחד אחרי השני המשיכו המתמודדים להגיע למכשול ולמלא אותו ברגבי בוץ מעופפים ובכבלי כננת, רצועות נשלפו, צעקות נשמעו, עוגנים נתקעו, ג'יפים החליקו והקהל, שהתרוצץ בין הכלים והפריע לכולם, קיבל הצגה מרשימה. הכלים עלו אחד אחד וקיבלו את חתימתו המיוחלת של המארשל אחרי המאבק הארוך והמתיש. מכשול מספר 3 המכשול הוגדר על ידי אריה, מארגן האירוע, כמכשול המרכזי אליו הוזמן הקהל לצפות. המפלצת הצהובה של פרוג'יפ הגיעה למכשול ראשונה. השם של המתחם הוא אמנם "מכשול", אך למעשה מדובר בצלע הר, תלולה וטרשית. זרועה סלעי גיר בגודל של ג'יפ ממוצע, אותה נדרשו המתחרים לעלות, ואז לרדת. כבונוס, מתחת למכשול - בכניסה וביציאה, חיכתה בריכת בוץ תמימה למראה אך עמוקה מאוד, כזו שמרטיבה את הגלגלים וסותמת את הקוביות בבוץ עוד לפני המכשול. לקטגוריית הסטנדרטיים תוכנן מכשול קל יותר, אך הסלע הרטוב הפך גם את המסלול הזה למורכב מאוד. בתחילת היום אריה ביטל את מסלול האקסטרים כך שגם מתחרי האקסטרים התנפלו על ההר באותו המסלול כמו מתחרי האדונצ'ר, וההבדל העיקרי ביניהם הוא הקנס על פתיחת כננת למתחרי האקסטרים. המכשול האחרון המכשול המסכם היה קליל לרוב הצוותים, כנראה כדי לתת קינוח מתוק לכולם. המכשול כלל ירידה קלה בשביל נוח למחצבת חול נטושה ולאחר מכן טיפוס על קיר חול שלכאורה נראה מפחיד אבל את אף אחד מהמשתתפים זה לא ממש הרשים, רובם עברו את זה בקלות יחסית. ראשון להגיע היה צוות פרוג'יפ שניסה לעלות מספר פעמים ללא הצלחה עקב אנמיות של המנוע, לאחר הניסיון השלישי גיא יצא מכיסאו, משך בכמה צינורות במנוע והתיישב חזרה, עוד פעמיים והמפלצת הצהובה טיפסה למעלה. אחריו הגיע צוות החבובות גורר אחריו עץ. הזיבאר הגיע שלישי ופתח את הסכר לשאר הצוותים להגיע ולטייל על המכשול. את האדים המיתמרים מצוות פרויקטים 4X4 אפשר היה לראות מרחוק. בסיום המכשול הם שוב מילאו את מיכלי הרכב הצהוב אבל לא בדלק, הם תדלקו שמן ומים לבלוק המנוע המפוצץ שלהם והמשיכו בדרך. את הרשימה חתמו הטרקטורונים שעלו בקלילות מכשול שהוא להם המגרש הכי ביתי. אקסטרים המשתתפים הקבועים בקטגורית האקסטרים לא אכזבו והתייצבו במלואם. עידו ויוחאי כהן מצוותIRT איבדו את יכולת התנועה של הכננת במכשול השלישי אבל זה לא מנע מהם לעמוד על המדרגה הגבוהה בפודיום ולקחת עוד גביע לארון העמוס שלהם. צוות פרוג'יפ, גיא רפאל ומשה ברוך, הובילו רוב המרוץ ואף הקדימו את המארשלים במכשולים. בעיות של צינוריות ואקום שנפתחו פעם אחר פעם השאיר את הצוות עם מנוע מגמגם ואחרי כמה תיקוני שדה הכלי הצהוב חזר להראות לכולם מה הוא יודע. אדוונצ'ר צוות גתוס כל גדר דהר כל הדרך כשהוא מקדים את רוב מפלצות האקסטרים. לקראת סוף המסלול, בתוך סבך הנחל אבן גדולה בשיתוף כוח הכבידה גרמו לדיסקברי הקשיש להחליק הצידה ולהתיישב על צידו. שי שמעוני ויואב גבע נחו על צידם כחצי שעה עד לבוא המלאך הגואל בדמות צוות החבובות, הם סייעו להם לחזור לגלגלים והמשיכו בדרכם משאירים את צוות כל גדר לבלות עוד כחצי שעה בניקוז המים והשמן מבוכנות המנוע. הסאגה הזאת לא מנעה מהצוות לקחת את המקום הראשון. סטנדרט אל קו הזינוק התייצבו שני צוותים בלבד. צוות ניר השני עם בני פרץ בעמדת הנהג וניר אזולאי על הניווט לקחו את המקום הראשון על גבי הדיסקברי הלבן. אבי ואור גולן מצוות שומרה-ביטחה איבדו צירייה קדמית במכשול הראשון. לאחר התייעצות קלה הם מחליטים לפרוש אבל זה מחזיק רק זמן קצר. החיידק מתחיל לכרסם בראשו של אבי והוא גורר את אור חזרה לקוקפיט להמשיך את המסלול "בשביל הספורט". הם כמובן סיימו במקום השני. טרקטורונים באירוע הזה הופיעה לראשונה קטגוריה חדשה ומעניינת. הפעם הם הגיעו "לטעום" בלבד. מספר טרקטורונים בהדרכת "הגננת" אלי אוחיון עשו את מסלול כמעט זהה לג'יפים נכון להיום באופן לא תחרותי. את החיוכים של המתחרים לא ניתן היה לגרד אפילו עם דיסק "9 וכנראה בעתיד גם תתוסף קטגוריה תחרותית אמיתית שתעמיד את הכלים הכל כך שטח האלו במבחן עבירות אמיתי. כמה עובדות מצערות ואחת שמחה במכשול הראשון עקב פקק התנועה מתחרים רבים פתחו מדש את המסלול דבר שגרם להרס מוחלט של טבע. נכון שספורט מוטורי הוא לא הדבר הכי שומר טבע בהגדרה אבל רובינו נהנים מהטבע ורוצים שהמכשול יראה בסופו כפי שהיה בתחילתו. מארגני הליגות חייבים להבהיר למתחרים שבזה מדובר – בכוונתי להבהיר אני לא מתכוון להסברים, אני מתכוונן לקנסות ועונשים!
|