ביום שלישי, 17 לפברואר, בשעות הערב התקיימה בכפר מעש האספה השנתית של עמותת ראלי-רייד ישראל. באספה נכחו כמה עשרות חברי העמותה הפעילים, שהגיעו מכל קצוות הארץ (כולל הנציגים הקבועים מערד ומאילת). האספה באה לסכם שנה של פעילות, שבמרכזה הקמת ההתאחדות לספורט מוטורי של רכבי שטח בישראל על ידי שתי העמותות המייסדות - עמותת הראלי רייד ועמותת העבירות. יובל מלמד, יועץ השר לענייני ספורט מוטורי עמד במרכז העניינים, נשא דברים, עדכן את הבאים בהתקדמות התקנות, אשר למעלה ממחציתן כבר אושרו. עניינים רבים שנראו לנו בעבר בלתי אפשריים כבר חוקיים למעשה - רישום הרכבים בצורה חוקית עם לוחית מספר כסופה, יבוא אישי של חלקים ומכלולים מכל סוג בתור ציוד לספורט מוטורי (אם כי במיסוי זהה לחלפי רכב), ועוד. עם זאת, בתוך סבך של בירוקרטיה, יישום חוק הספורט המוטורי בשטח מתקדם בקצב המזכיר מסע עבירות, שלא לומר תחרות כננות, יותר מאשר מרוץ ראלי-רייד... בשנתיים שעברו מאז הוקמה עמותת הראלי-רייד אבל בשורה התחתונה, המרוצים עדיין אפורים. אבל גם בתחרות כננות מגיעים בסופו של דבר לראש הגבעה... בנימה של אופטימיות זהירה, סיכמו מלמד ואלי שחר, יו"ר ההתאחדות, את הדיון בתקווה לזכות לאירועים חוקיים ראשונים לקראת סוף השנה. בהמשך הערב הוצג אתר האינטרנט הרשמי של ההתאחדות - רשמו לפניכם את הכתובת: www.i4x4f.org .חשיבות האתר רבה – תחת חוק הספורט המוטורי הוא-הוא לוח המודעות הרשמי שבו יפורסמו התקנות, התקנונים וכל הידיעות המחייבות. אחת מהן, רלוונטית כבר עכשיו לכל חברי עמותת הראלי רייד והעבירות, היא בקשתן של שתי עמותות ספורט מוטורי נוספות להצטרף להתאחדות. העמותות האלו הן עמותת הדראג ועמותת הראלי-קרוס. שתי העמותות הציגו בקשות מסודרות להצטרפות, ובקשתן תישקל במשך 30 ימים. ניצן שקל, יושב ראש עמותת הראלי-רייד, קורא לאנשים בעלי דעה בעניין ליצור איתו קשר ולהציג אותה. השקיפות בקבלת ההחלטות בגופים שינווטו את הספורט המוטורי לטוב או לרע עומד בראש מעייניו. בסוף הערב, התבצעה הצבעה מסודרת לבחירת חברי הוועד. ניצן שקל, חזי בצלאל, ויקו אסולין, ארז אברמוב ואייל אפרתי נשארו בתפקידם. אליהם הצטרפו עופר קוקוס ואיציק אסולין. האסיפה אישרה פה אחד את מינוי ניצן שקל ליו"ר קבוע של העמותה. ניצן החליף באופן זמני את ברוך טולידאנו שהתפטר לפני חודשים ספורים. נדמה שלא הייתה הזדמנות פומבית להודות לברוך. האדם שגולשי פורום מכירים בתור הצפרדע, הוא לא רק מסגר ובונה רכבים מוכשר, הוא גם עורך דין "חובב". הוא שיצר את התשתית המשפטית והוביל את הקמת התאחדויות הראלי-רייד, העבירות, וההתאחדות. ברוך קנה בשנתיים של עבודה קשה את הזכות לחזור לסדנא ולרתכת בלב שקט, יודע שאת שלו לביסוס הספורט המוטורי הישראלי, תרם (והאמת שהוא ממשיך להיות פעיל, אם כי ירד מהבמה הראשית). תודה חבר! |