
גלריית צילומים נרחב (צילם ירון גולן)
"מה כבר יכול להשתבש ביום יפה כזה?" חשבו לעצמם המתחרים בבוקרו של יום אביבי חמים ומאיר פנים. אחר הצהריים המשימה למצוא צוות שלא שבר/חתך/גזר חלק זה או אחר בג'יפ הפכה בלתי אפשרית. הגדילו לעשות שני צוותים שנתנו את התצוגה האולטימטיבית לקהל והתגלגלו, אחד על הצד ואחד על הגג. עקב הקפדה על חוקי הבטיחות נפגעים לא היו אבל הקהל נהנה מאקשן. האירוע החל במחצבה סמוך למושב נחלה שבשפלה. המתחרים מקטגוריות האדוונצ'ר והסטנדרט הוזנקו היישר לתוך המכשול הראשון שלא נתן שום רמז להמשך. את המחצבה היבשה הם פגשו שוב רק בסוף האירוע, שאר האירוע כלל שבילים מהודקים, מעברי נחלים בוציים מאוד וביצה אחת גדולה ועמוקה. בצד הספורטיבי אני חייב לציין שכמו תמיד האווירה ששררה בין הצוותים גרמה למתבונן מהצד לחשוב שמדובר בטיול של שבת בצהריים ולא בתחרות. הצוותים סייעו אחד לשני, חילצו מתחרים אחרים ועזרו אחד לשני בתוך הקטגוריות וביניהם.

אקסטרים על מנת להפחית את נסיעת השבילים של מפלצות האקסטרים הוחלט להזניקם מאמצע המסלול. למנה ראשונה הם קיבלו מחצבה סמוכה לקיבוץ רבדים. המכשול החל בכמה גבעות, מעבר דרך תחתית המחצבה היבשה ולבסוף טיפוס קיר אנכי מלווה בדרדרת. למתחרים היה זמן לבחון את המכשול וטקטיקות נשלפו, אצבעות הצביעו על המסלול המועדף והנווטים סיכמו עם הנהגים מה צריך לעשות במקרה והטיפוס לא נגמר בעזרת המנוע בלבד. ראשון לזנק היה החרגול הצהוב של צוות פרוג'יפ עם גיא רפאל על ההגה ומשה ברוך על הטרא-טריפ. אחרי שגיא זיהה את הקיר הוא פשוט טיפס אותו חמוש בנחישות והרבה משקל על רגל ימין תוך שהוא דורס את כל התוכניות מהפסקה הקודמת. הטיפוס הקליל זרק לפח את כל הספקולציות של כל ועדת ה"מבינים" במעלה המכשול והכניס בשאר המתחרים את התחושה שזה אפשרי לעלות ללא כננת. צוות פרויקטים 4X4 לקח את המפלצת הצהובה לאחור כמה שניתן ועלה את העלייה המפחידה בפעם אחת. לרפי כהן ויפתח שובל הסיפור היה קצת יותר מורכב. מנוע ההונדה ובעיקר הגיר מנעו מרפי את התנופה המיוחלת ולאחר מספר ניסיונות הם עצרו, שלפו כננת ועלו למעלה תוך עיכוב של כחצי שעה. בסוף היום צוות פרוג'יפ חזר הביתה עם הגביע של המקום הראשון. רוב היום שלהם עבר חלק למעט שבירת ציריה כחמישה ק"מ לסיום התחרות, השבירה גרמה למיסב הגלגל להיתפס ולגרור אותו על גבי הקרקע. כמה ניסיונות של נסיעה אגרסיבית לפנים ולאחור וכדוריות המיסב נשארו לנוח על הקרקע למנוחת עולם והגלגל הצליח לסיים את חמשת הקילומטרים הנותרים. אל שדה הקרב שלח ברוך טולדנו נווט חדש, יפתח שובל שמו. הוא הצטרף לרפי הכהן הנהג על גבי מפלצת הברזל ששינתה את צבעה מחלוד מבריק לאדום מט. יפתח פגש את הרכב פעם ראשונה והצליח לנווט את הצוות למקום השני למרות בעיות גיר חוזרות ונשנות לאורך המסלול. את כסא הנווט של צוות פרויקטים4X4 אכלס ישבן חדש. מוש, השותף של איציק מיני בשנים האחרונות, טס לחופשת סקי ואת מקומו תפס שחר דורון. הצוות הופתע לגלות שרכבם למוד הקרבות מתרגש מכל שלולית סוררת. בכל פעם שהחלו שמועות על מים בסביבה המפלג גרם לכיבוי המנוע. לאחר כל שלולית התקיים אותו הנוהל שצוות הסיוע מזנק על המנוע, חמוש בצינור אוויר ומייבש את הדיסטרביוטר הפושע. לאחר העיכובים הרבים שנגרמו הם נאלצו להסתפק במקום השלישי.

אדוונצ'ר כאשר יואב גבע, הנווט של צוות גתוס כל-גדר, גילה שה-GPS מצביע על נקודה אי שם בין כרתים לקפריסין הוא הבין שהאמצעי ניווט הזה לא רלוונטי. האופציה הבאה נפלה כיוון שהטרא-טריפ נכבה כל כמה שניות, זה לא הותיר ליואב כל ברירה אלה לנווט את שי שמעוני הנהג על פי השרטוטים של סיפור הדרך. יואב גילה בדרך הקשה שסיפור הדרך מדויק להפליא. אבל זו לא הייתה הבעיה היחידה של הצוות, במכשול השני הכננת הקדמית הלכה לעולמה והשאירה את הצוות בבוץ, הם חולצו וחילצו לאורך המכשול ואחריו הם התפנו הצידה לקבל כננת חליפית מצוות הסיוע. הכננת, על פי אמנת מרפי, לא נכנסה למקומה ושי פתח סדנת פחחות בשטח ובעזרת משור, פטיש והרבה יזע היא נכנסה למקומה ואפשרה לצוות לקחת את המקום הראשון באירוע. כחמישה ק"מ מתחילת האירוע מתה הנעילה האחורית של צוות יוסי במות והשאירה את שי משה הנהג וחזי בצלאל הנווט ללא הנעה בצד שמאל מאחור. במכשולים היעדר גלגל מניע נוסף עיכב את הצוות אולם עיקר הבעיה התעוררה בשבילים כאשר הזנב ניסה לעקוף את הרכב מימין רוב הדרך. אמיר רביב ושלומי פרל החלו את היום בגלגול מלא לצד שמאל כבר במכשול הראשון. בנחיתה הכאובה נגזר הדרייב-שאפט האחורי ותושבת הקפיץ נשברה. מתברר שגלגול נוסף לרשימת הגלגולים של ה-seven החבוט לא ממש עשו רושם על הצוות והם המשיכו היישר למקום השלישי בקטגוריה. צחי אשכנזי ורונאל קידרון מצוות הטיגריסים עם שי שברו את הציריה הקדמית בתחילת האירוע, זה לא מנע מהם להמשיך במלוא הקיטור לשאר המכשולים. אל העלייה האחרונה של האירוע הגיע צחי בגישת צל"ש או טר"ש. הרבה גז הביא את הסופה הכחולה למעלה אבל את הבום שהשמיע הטרנספר שנחלק לשניים שמעו למרחק רב. רדיאטור מודיעין – בשן בדקו את הגרוויטציה במכשול השני והתגלגלו לאחור בסופה הירוקה. ירון כהן ואמנון שטרנגלס נחתו על מכסה המנוע ובאופן מקרי הרדיאטור נפגע. ננסה לא להישמע ציניים אבל איך לנסח את זה בעדינות: לרדיאטור מודיעים הלך הרדיאטור.

סטנדרט
שני צוותי לנד רובר מבית מדרשו של אלי שחר (שלצערנו לא התחרה הפעם) עמדו על הפודיום בקטגוריה כאשר רק צבע הרכב מבדיל בין שני הצוותים. במקום הראשון צוות ניר של עובד ארצי וניצן בוסתן בדיסקברי האפורה ובמקום השני בני פרץ וניר אזולאי בלנד-רובר הלבן. לשני הצוותים הייתה תחרות חלקה יחסית והסיוע שלהם אחד לשני הקל עליהם את ההגעה לפודיום. עוד צוות משפחתי נוסף לרשימת הצוותים, אמנם לא אב ובן אבל גם דוד ואחיין בהחלט תופס. צוות תלפיות חמוש בג'יפ five יליד 1978 עם אורן אברהמי על ההגה ואחינו שגיא, רק בן 16. הרכב הגיע אל אורן לפני כשנה וחצי כערימת ברזלים חלודה ולאחר זמן לא ארוך והרבה עבודה הוא תיגמל את הצוות והביא אותם למדרגה השלישית של הפודיום. צוות ביטחה-שומרה, אבי ואור גולן, סבלו מסטארטר מת, כל תקיעה קטנה שגרמה לכיבוי המנוע הפכה את הסיקס הירוק למשקולת וחייבה חילוץ מגורם זר.

טרקטורונים בקטגוריה הזאת הוזנק כלי אחד בלבד, פולריס RZR , או על פי שמו העברי הרייזר של ד.ל.ב מוטור ספורט. יובל שרון שמוכר מעולם הרייד בקטגורית הטרקטורונים נפרד מהאוכף והתיישב בכיסא של אחד הכלים הכי מעניינים שיש. חמוש ביפתח חיינר הם עבדו בשיטה של ישו וריחפו מעל ביצת המים ומכשולי הבוץ בקלילות. במקומות בהם הריחוף נכשל, קלות המשקל גרמה לצוות לצאת מהבוץ במהירות. עקב החשש מקריסת מערכת החשמל בחיבור כננת הם הצטיידו בכננות שעובדות על מתח רשת ( 220V ) וגנרטור. הצוות גילה בדרך הקשה שספק החשמל שלהם מצויד בחיישן שמן שמונע ממנו לעבוד בזוויות קיצוניות, הם אלתרו קשירה שגרמה לו להמשיך לעבוד בקושי אולם מספיק כדי להפעיל את הכננת.
תמונו, סרטונים ודיון על הארוע תוכלו למצוא בשירשור בפורום הספורט המוטורי
|