Close
  • לנדרובר דיסקברי 4 חדש ל2010

    רכב הכביש-שטח הבינוני של לנד-רובר, הדיסקברי, עובר שדרוג משמעותי בעיקר בתא המנוע בדור הרביעי שנחשף בתערוכת ניו-יורק. (Photographs: )

     

    בצל המשבר הכלכלי העולמי, קשה להעלות על הדעת תקופה פחות טובה ל-SUV גדולים ויוקרתיים. מצד שני, לנד-רובר מעולם לא נודעו כמי שמחוברים למציאות חזק מדי (וטוב שכך). בתערוכת ניו-יורק הם הציגו דיסקברי 4 חדש ומרשים לכבוד שנת המודל 2010 הבאה עלינו לטובה. "חדש" היא אולי הגדרה  קצת מפוצצת – "מחודש" תתאים יותר: דיסקברי 4  הוא מתיחת פנים מקיפה ועמוקה לדיסקו 3, שהופכת אותו למפלצת רצינית בהרבה. היא כוללת טיפול קוסמטי לחרטום, שעכשיו מצויד בשבכה קדמית (גריל) מחורר המזכיר מאוד את זה של הריינג'-ספורט, פגוש קדמי מחודש עם פתחי כניסת אוויר גדולים יותר לטובת קירור מנוע משופר בעקבות העלייה הדרמטית בהספק, וטיפול עיצובי מקיף לפנים תא הנוסעים. על מנת לסייע לו להתמודד מול המתחרים הגרמניים, הוא עכשיו איכותי, ארגונומי ויוקרתי הרבה יותר.

     

    מנוע ה-TDV6 הוא זה שבזכותו ראוי המעבר מהספרה 3 ל4  להחרט: הוא עבר עידכון מקיף שהופך אותו לאחד ממנועי הטורבו-דיזל V6 הטובים ביותר. נפחו 3.0 ליטר, ההספק  245 כ"ס, והמומנט, לא פחות מ61 קג"מ ב2,000 סל"ד! השווה זאת לנתוני המנוע הקודם - 2.7 ליטר, 190 כ"ס, 44 קג"מ במנוע ה-TDV6 היוצא. השיפור בתפוקת המנוע מתבטא היטב בנתון תאוצה 0-100 קמ"ש:  9.6 שניות במקום 12, שיפור ענק. המנוע החדש מסוגל לספק מעל 50 קג"מ  (שהם 83% מהמומנט המירבי שלו) תוך חצי שנייה מסל"ד סרק – תגובת דוושה סנסציונית ללא כל השהיית טורבו ממנה סובלים מנועי טורבו-דיזל רבים, כולל חלק מהמודרניים שבהם. השיפור בתפוקת המנוע איפשר להעלות את יחסי ההעברה בגיר ולשפר את תצרוכת הדלק, וכך, לצד הביצועים המשופרים, המנוע החדש מתגאה בצריכת סולר ממוצעת נמוכה ב9% ובפליטת CO2 של 244גרם/ק"מ שהיא נמוכה ב10% מהמנוע הקודם, ועומד כבר היום בתקני הזיהום יורו 5 (שייכנסו לתוקף רק בשנת 2011). גם מרווחי הטיפולים גדלו ל16,000 מייל - 25,000 קילומטרים.

     

    בנוסף למהפכה שעברה בתא המנוע והשיפור בתא הנוסעים, נרשמים שינויים קלים נוספים מתחת למרכב. המתלים עודכנו לטובת  התנהגות הכביש, ההיגוי חודד, הבלמים גדלו וקיבלו קליפרים ארבע בוכנתיים שמקורם בריינג' ספורט. בקרת האחיזה שופרה, חישוקים בקוטר 19' ו20' חודשו, פעולת מערכות ה-Terrain Response ובקרת הירידה במדרון לוטשו. בקרוב אצלנו?

     

    קריאה נוספת

     

    מבחני דרכים ללנדרובר דיסקברי 3

    Untitled Document