Close
  • באחה הקפות לכיש 2009 - סיכום ותמונות

    המרוץ השלישי בעונת 2009 של ליגת באחה-ישראל הוסט ברגע האחרון מחולות צאלים לשדות לכיש, בשל התנהגות לא ספורטיבית - של משטרת ישראל. "ואף על פי כן, נוע תנוע". (Photographs: )

    (צילומים: אסף קציר)

    באחה לכיש? לא היה אמור באחה צאלים?

    "אמור זה שם של דג", אומר פתגם רובאית ידוע. עד יום שישי חשבתי כמו כל המתחרים שמירוץ ההקפות המסורתי יהיה בצאלים. אבל הוא לא. בלי להיכנס לפרטים, למארגני המרוץ הובהר כי הפעם, עם או בלי קשר לאירוע הראלי ספרינט שלא זינק בשבוע שעבר... מרוץ, אההם, "מסע ניווט" בצאלים – לא יהיה. לא השבת.

    הצוות היעיל של 'באחה ישראל'  לא ויתר על הסבב הנוכחי, לא דחה והצליח בדקה התשעים להסיט את הארוע קילומטרים צפונה.  כך הוחלט לקיים את המרוץ באזור ידידותי יותר. ובמבצע בזק, סומן המסלול החדש, נשלחו מיילים ו SMSים עם המיקום החלופי, והאמרה "אף על פי כן, נוע תנוע", התקיימה. נראה שאנחנו חוזרים לימי מרוצי המחתרת, וזה לא טוב. כרגע כל ענפי הספורט סובלים, ויש הגורסים כי זה הזמן לעשות מעשה (ואסף מתחיל להשמע מסתורי וחורש כמו רוב העוסקים הוותיקים בספורט המוטורי... קשה לכתוב שמשטרת ישראל ניסתה לחרב עוד מרוץ?  - המערכת).

    המרוץ התקיים במתכונת המהירה והאהובה של הקפות. בבוקר מקצים נפרדים לאופנועים ולטרקטורונים, ולקראת צהריים זינקו קטגוריות המכוניות לארבע הקפות בנות 25 ק"מ. המסלול כלל שבילים צרים, מאובקים, ולצידיהם שדות בר זרועי סלעים. ראות אפסית, שבילים צרים, ואדרנלין גועש של מרוץ הקפות – כל אלו הקשו מאוד על כולם. מדד טוב לקושי המרוץ הוא כמות הפנצ'רים, וכאן היו רבים. השורה התחתונה של התיאור הזה היא שקשה עד בלתי אפשרי לעקוף. כשהסתיים המרוץ, מתבונן מהצד שהקשיב לסיפורי המרוץ מהמתחרים השונים, יכול היה להתרשם כי סדר הזינוק היה הפוך... כשהאחד סיים לספר כיצד ישב על זנבו של זה שלפניו בלי יכולת לעקוף, הצטרף לשיחה שני שסיפר כיצד ישב על זנבו של המספר הראשון, ואז השלישי מספר כיצד לא הצליח לעקוף את השני... אבל גם אם לוקחים את התיאורים בערבון מוגבל, הרי שראינו יותר מרכב אחד מגיח מתוך האבק של זה שלפניו עם סירנה מיללת או צופר זועק -  וללא תגובה. צריך ללמוד גם מתי לפנות את הדרך למהיר יותר - זה חלק מהספורט. או שאולי הגיע הזמן להתקין פגושי ניגוח ולפנות מתחרים איטיים מהדרך ב"עדינות"?

    לצד תנאי הדרך הקשים, כל מי שהתקרב לאזור אוהל מנהלת המסע, נתקל באייל אפרתי, נוזף ומתריע "אל תעבור שם!.." וזוהי ההיכרות שלנו עם מערכת מדידת הזמנים החדשה שמושקת על ידי 'באחה ישראל'. לצד הכישלון של המערכת שהופעלה על ידי ספק חיצוני בליגת האנדורו אותה הוא מפיק, נעם היימן הבין כיצד מערכת מדידה אמורה לעבוד, והשקיע במערכת שפעלה ללא דופי, נותנת תזמונים מדויקים ובזמן אמת, ובסופו של המסע הוציאה מהמדפסת פלט מדויק ומחולק לקטגוריות.

    סיפור המרוץ

    הרכב הראשון לזנק היה צוות ליוגב בפאג'רו הצהובה, רז היימן והילל סגל, צוות גתוס/כל גדר- שי שמעוני עם הנווט אייל חתואל דולקים בעקבותיהם ואת הטריו של T1 כפולי ההנעה סוגר איציק מיני פרויקטים 4X4 בטנדר ניסאן. הפנצ'ר הראשון היה של רז, ואפשר לשי לעקוף ולהוביל במשך כמה דקות. הפנצ'ר הבא היה בהאנטר, ונתן לרז לעקוף בחזרה. מי שהרוויח מהעיכובים של שני הצוותים שלפניו היה איציק מיני, שסיים את המרוץ במקום השני, 4 דקות ו 40 שניות אחרי רז והילל, ובמקום החמישי הכללי. אני יכול גם לספר לכם על אלפיות שנייה, בזכות מערכת מדידת הזמנים, אבל עזבו.

    הרכב השני בדירוג הכללי, 3 דקות ו 7 שניות אחרי הרכב הראשון, הוא הRZR הנהוג בידיו של יובל שרון, אשר מבחינתו נווט במרוץ הקפות הוא מיותר – הי, הבנאדם רכב לבד על טרקטורון עד לא מזמן, אז הוא יודע לנהוג ולנווט באותו זמן. בסה"כ סיימו את המרוץ 7 רייזרים, משובצים לאורך טבלת המיקומים הכללית. למקום השני בקטגוריה  הגיע בר אלמגור, עם ערן שלמה עמיתנו מ'נזימה' במושב הנווט. ללא ספק, מדובר בקטגוריה שלא רק מכניסה כמות גדולה של מתחרים לענף, אלא תיתן לטובים שבהם הזדמנות של ממש להישגים ספורטיביים.

    הרכב השלישי בדירוג הכללי הוא דווקא מהקטגוריה הסטנדרטית – צוות סובארו יובל מלמד ומיקי יוחאי בפורסטר החבוט. במסלול ראלי התפור למכוניות כמו הסובארו, שמרו הצמד מלמד את יוחאי על קצב מהיר, התקדמו בלי להתעכב על תקלות, והגיעו לראש קטגוריית T2-S בלי דרמות מיותרות, מעט יותר מ 4 דקות אחרי רז והילל. במקום השני בקטגוריה, כשתי דקות אחרי הסובארו הכחול, הגיעו צוות אוטווויק אסולין את יעקובוביץ', בטנדר האדום. במקום השלישי בקטגוריה התמקם עופר קוקוס בפאג'רו הכסוף, ו 16 שניות אחריו סביון עזר, צוות ג'יפולוג, עם דרור ברלי בוחן את הסיבולת שלו עצמו במושב הנווט של הסופה האדומה.

    בקטגוריית ההנעה האחורית הפתעה נעימה – בבאגי פירנה בבניה עצמית, בהפרש של שנייה אחת אחרי צוות סובארו, שזה 4 דקות ו6 שניות אחרי המכונית המהירה ביותר במרוץ, ניצח איל לביא את הקטגוריה והגיע למקום הרביעי במיקום הכללי. הרבה אחריו, כ4 דקות, מתוסכלים מאי יכולתם לעקוף מתחרים איטיים מהם, במכוניות קטנות משלהם, ארז אברמוב וחזי בצלאל, במפלצת הכתומה מבית הצפרדע. לאורך כל המרוץ הם דחפו קדימה, נעצרים רק על ידי האבק הסמיך של כלי הרכב שלפניהם, שכנראה לא שמעו את נהמת שמונת הצילינדרים האמריקאיים. אלון שחף וצור ליסבונה, בבאגי-סופה שהפך להנעה אחורית, סיימו שלישיים בקטגוריה, אחרי שאיבדו זמן רב מאוד ונדמה כי לא יסיימו- אך לא ויתרו וזינקו להקפה האחרונה אחרי שרוב המתחרים כבר פרשו למנוחה. הפיראנה השנייה שזינק למסלול פרש עם קלאץ' שנכשל, ומשפחת שני בבאגי הכחולה פרשה עקב אטם ראש שהלך לעולמו, משאיר אותם עם מנוע מבושל במסלול. גם צוות עידן הגז הגיע חבול לפיטס, עם מתלה אחורי שבור, מה שהופך את הקטגוריה הזו, של רכבי הנעה אחורית מבניה עצמית, לבעל יחס המשתתפים/ לא מסיימים הגרוע ביותר.

    והנה אנחנו מגיעים לקטגוריית T2. במקום השביעי בדירוג הכללי, ובראש הקטגוריה, ניצב בסוף המרוץ הצמד נפתלי את שלמה, בפאג'רו הירקרק, ובמקום השני בקטגוריה רועי שפירא וגדי שטייף. את הדרמה הרצינית ביותר במרוץ סיפק הצוות שהגיע למקום השלישי בקטגוריה T2 , ניצן שקל וגדי חן. גם הסיפור הזה מתחיל בפנצ'ר, ונגמר בגלגול קשה שככל הנראה ישלח את הרכב לצביעה מחדש. וזגגות. ותיקונים במוסך. אבל למרות הכל ניצן הגיע על הגלגלים לסיום, מה שהקנה לו את המקום השלישי בקטגוריה.

    סיכום

    את המרוץ הזה סיימו מתחרים רבים ברגשות מעורבים. מצד אחד הארגון תיקתק למרות שינוי המסלול בתוך יום, מה שלמעשה אומר ארגון של מרוץ בזמן בלתי אפשרי, ותוך כדי ניסוי של מערכת מדידת זמנים. מצד שני, הנוכחות של כלי רכב מקטגוריות שונות על המסלול, איטיים לצד מהירים, בצירוף האדרנלין והדחיסות של מרוץ הקפות ותנאי האבק הקשים – גרמו לצוותים רבים להרגיש שלא יכלו לבטא את עצמם.

    המרוץ הבא בסדרה הוא באחה ישראל, מהחרמון לאילת, בו צפויים משתתפים חדשים-ישנים, וצפויות גם הפתעות....

    T1 4X4

    1. הלל סגל ורז הימן (פוינטר, ליוגב)
    2. איציק מיני ורועי זמיר (פרויקטים 4X4)
    3. שי שמעוני ואייל חתואל  (גתוס/כל-גדר)

    T1 2X4

    1. אייל לביא
    2. ארז אברמוב וחזי בצלאל (צוות "הצפרדע")
    3. אלון שחף וצור ליסבונה

    T2

    1. צביקה נפתלי ובועז שלמה (נפתלי ניסן ובניו)
    2. רועי שפירא וגדי שטייף (אראן, חולון מוטורס)

    T2s

    1. יובל מלמד ומיקי יוחאי (סובארו)
    2. איציק אסולין ואורי יעקובוביץ (אוטוויק)
    3. עופר קוקוס ושמיר

    רכבי שטח קלים – רייזרים

    1. יובל שרון (ד.ל.ב)
    2. בר אלמגור
    3. ליאור טובול

    אופנועים מקצועי

    1. יוני לוי (עופר אבניר)
    2. עפרי שטראוס (ד.ל.ב, מישלין)
    3. ערן וולנברג (ד.ל.ב)

    אופנועים כללי

    1. עידן לבנהיים
    2. ליאור שוורץ
    3. נמרוד כפיר

    אופנועים עד 250

    1. מתן ניר (ד.ל.ב, רד בול)
    2. ארז ביבי
    3. אייל ברל'ה

    טרקטורונים מקצועי

    1. אליקו אוחנה (סוכנות אוחנה, עופר אבניר)
    2. ניר אברמוביץ' 
    3. גל בן עמי (ד.ל.ב)

    טרקטורונים כללי

    1. אושר ראובני (סוכנות אוחנה)
    2. לקן בנימין (סוכנות אוחנה)
    3. פלד ניל (סוכנות אוחנה)

     

     

     

     

    Untitled Document