Close
  • סיכום באחה צאלים 2009

    14 כלים עמדו על קו הזינוק בבוקר שבת. 6 כלים סיימו את אחד האירועים השוברים ביותר של העונה. ברזלים נגזרו, פח התעקם ומנועים שבקו... (Photographs: )

    כל התמונות בגלריית התמונות מהאירוע.

    באחה צאלים הוא על פי רוב המרוץ הקל של העונה. מרוץ הקפות, שטח חולי, שבילים מהירים – כיף למתחרים ולצופים. מרכיב הניווט שאינו מסובך, גם נותן למתחרים מחוץ לשורת המתחרים הרגילים הזדמנות לנסות את כוחם ואת רכביהם. אבל הפעם, הרכב המשתתפים היה שונה מאוד מהרגיל, ראשון נציין את "שד המדבר" של ניר זהבי, הטרופי טראק אשר נבנתה על ידי "פרויקטים 4X4" ואותה חיכינו לראות כבר הרבה חודשים בהופעת בכורה. אם כבר דיברנו על "פרוייקטים", אז איציק מיני בעצמו הגיע, נוהג בלא אחר מאשר רכב העבירות הצהוב וכפול הסרנים- אולי בתור סיוע מהיר, אולי סתם בשביל הכיף, אבל רכב עבירות במסלול ראלי, מתברר, זה לא רעיון כל כך רע. עוד רכב חדש-ישן הוא הבאגי של ארז אברמוב, עם סאונד של אופנוע סופרספורט, צווחה שנשמעה ממרחק קילומטרים רבים במדבר, והבאגי הישן של משפחת סגל, זה שנזנח לטובת המיצובישי T1, אבל כוחו עדיין במותניו, כפי שהתברר במהלך המרוץ. בהקשר הזה, נציין את אלו שבלטו בהיעדרם – קודם כל, כאמור, המיצובישי הצהוב של רז היימן והילל סגל, עדיין תקוע אי-שם ברוסיה, ולא ברור מתי יגיע חזרה לארץ. רז היימן תגבר את נעם באוהל המנהלה, והילל, כאמור, באקט ספורטיבי, לא וויתר על הזדמנות להשתתף במרוץ והוציא מהמחסן את הבאגי הישנה, עומרי סגל במושב הנווט. עוד בלט בהיעדרו שי שמעוני, אשר בילה את סוף השבוע בבאחה פורטוגל, בלי הישגים ספורטיביים, אבל עם חוויות שעוד נשמע. היעדרם של שני אלו כמעט והשאיר את שני השברולטים מבית עידו כהן – הטרופי-טראק של עידו, עם קיד אופיר במושב הנווט, וה-4X4 של גל שחם, עם בן לאוטרבך מנווט – בודדים במערכה. אבל כאמור, "שד המדבר" מהשרון הגיע כדי שלא יהיה משעמם.

    אז עם הרכב משתתפים שונה מאוד מהרגיל, ועם 14 מכוניות על קו הזינוק, זינק מרוץ ההקפות לדרכו. ראשון זינק עידו כהן, ועוד לפני מחצית ההקפה הראשונה נעצר, ציריה חדשה מסגסוגת מיוחדת, גזורה. גל שחם ניצל את העיכוב ועקף, מאמץ את שמונת הבוכנות האמריקאיות, ושועט קדימה  בדרכו לקבוע את זמן ההקפה המהיר ביותר במרוץ, אם רק היה משלים את ההקפה, או את המרוץ, אבל לא. ממש בסוף ההקפה, גל מוכיח שוב שלרכב אין בעיה לקפוץ, אבל יש בעיה לפעמים לנחות. גל נחת, ותסלחו לי על המליצה הספרותית, על הפנים, או אולי על האף, וככה או ככה, ושוב תסלחו לי על המליצה הספרותית, דפק "הפכה" – התגלגל קדימה, משנה את העיצוב של חלקו האחורי של הרכב, לתמיד, ומכאן המשיכו בנסיעה. זו גם ההזדמנות לציין עד כמה מכוניות מרוץ הן בטוחות- גל ובן, ללא חבלה יכלו להמשיך במירוץ, אך החבטה הקשה גרמה להם לנהוג במשנה זהירות לטובת שלום הרכב, וההחלטה נפלה – הם בחוץ. למרבה המזל, לצופים בקהל יש מצלמות קטנטנות כאלו, משוכללות מאוד, שמצלמות גם סרטוני וידאו. ובכן, גל שחם מתגלגל, בקרוב להיט ביוטיוב. בינתיים ארז אברמוב, ניר זהבי, אלון שחף והילל סגל, בחבורת חוד מגובשת וצמודה, נותנים לצופים ליהנות ממרדפים צמודים, התחילו להאיץ לקראת ההקפה השנייה. ובהקפה השנייה – הפתעה. עידו וקיד, בהנעה של 1X4, ציריה בודדת מאיצה את הרכב, מתחילים לצמצם פערים. ההפתעה הופכת מאוחר יותר למציאות כואבת וצפויה, הציריה הזו החזיקה מעמד רק שלוש הקפות, והתוצאה הייתה כתובה על הקיר – אחרי שלוש הקפות, גם עידו בחוץ. באותה ההקפה האחרונה, אנחנו רואים את ארז אברמוב עומד בצד המסלול, הקסדה מונחת על כנף הבאגי, והוא מניף ידיים אל-על – "הלך המנוע". וגם ארז – בחוץ, נגרר מהשטח על ידי רותם, צופה במרוץ שהתנדב להפוך למחלץ. בערך באותו זמן, שני באגים נוספים- בחוץ, וקטגוריית T1-2. נשארת עם מתחרה בודד. כל זה לא מפריע בינתיים לשרידי חבורת החוד להתקדם, "שד המדבר" קובע את הזמן הטוב ביותר במכוניות, ונשאר בודד בקטגורית הטרופי-טראק אחריו הילל סגל, מסיים בודד בקטגוריית הבאגים בה התחילו חמישה מתחרים, אחריהם רועי שפירא בודד גם הוא בפודיום קטגוריית T2, לאחר מרוץ חלק ונקי, בו שמר רועי על קצב התקדמות גבוה בלי השתוללויות או דרמות מיותרות. ואחרי כל אלו, קטגוריית T2-s , היחידה שבה יותר מרכב בודד על קו הסיום.

    בקטגוריית ה"סטנדרטיים",T2-s  כלי רכב מייצור סדרתי בהם מותקן אבזור בטיחות מחייב, דווקא מעניין. סביון עזר, להלן "צוות ג'יפולוג", בסופה האדומה, גייס ברגע האחרון את דרור ברלי לנווט עבורו. הם מזנקים לפני רוני פישמן, צוות תרמודן בטויוטה האדומה, ולאורך ארבע ההקפות עסוקים במרוץ עקיפות, יושבים פעם זה על זנבו של זה, ופעם זה על זנבו של זה. עופר קוקוס, כהרגלו, נוהג נהיגה רצופה ושקולה, נטולת דרמות, מהסוג שמביא אותו לקו הסיום במיקום טוב מרוץ אחרי מרוץ. בסופו של האירוע, פודיום ה"סטנדרטיים" הוא היחיד שהיה מלא, ובו צוות ג'יפולוג על המדרגה העליונה, במקום השני עופר קוקוס ובמקום השלישי צוות תרמודן.  
    הסיכום הוא 6 כלי רכב מסיימים, ועוד 8 שהתחילו ופרשו. וואוו. זה צאלים או מאוריטניה?
    אווירת הפסטיבל המוטורי שסביב באחה ההקפות בצאלים הוכיחה את עצמה פעם נוספת. המון פאן לקהל, המון כיף למתחרים, מי שבא לילה קודם וישן במחנה המאולתר נהנה במיוחד, והארגון של "באחה ישראל" תיקתק, כרגיל. אין סיבה מיוחדת לציין זאת, אבל כדאי בכל זאת.
    תמונת הליגה לא השתנתה הרבה בעקבות מחרוץ ההקפות, עקב היעדרם של משתתפים קבועים רבים. אנחנו תקווה שדווקא האורחים לרגע ימשיכו עד סוף העונה, וגם לעונות הבאות.

    תודה מיוחדת לגל שחם, שהשאיל לנו את הריינג'ר הפרטי שלו, כדי לתעד את המרוץ מעומק השטח.

     

    Untitled Document