Close
  • מיני קאנטרימן בדקאר 2011

    הצלחה במרוצים עוזרת במכירות, וכדי לקדם את גרסת ה4X4 הראשונה בהיסטוריה של המותג מיני, מגיעה ורסיית המרוץ שתשתתף בקטגוריה T1 בראלי דקאר שיזנק בעוד פחות מחודש. (Photographs: יצרן)

    אין דברים הרבה יותר סקסיים מחתיכה בחצאית מיני קצרצרה, גם כשאנחנו עוסקים בספורט מוטורי. לפני מספר שנים חברת BMW  החליטה להחיות את המותג מיני והחלה לתקוף את הספורט המוטורי מכול הכיוונים, ואנחנו נהנים. בחברה הגרמנית יודעים מזמן שהצלחה במרוץ בסוף השבוע משפרת את המכירות בשאר הימים.

    לקראת עונת 2011 הגרמנים לא מסתפקים בהצהרות. הם עוברים למעשים והולכים בגדול, כשהמטרה הראשונה שהם סימנו היא ה-WRC, אליפות העולם בראלי. המטרה השנייה, וזו שלשמה התכנסנו כאן היום, היא השתתפות המיני קאנטרימן בראלי דקאר הקרב ובא עלינו לטובה.

    בעוד שבאליפות העולם בראלי תתחרה החברה עם מכונית רשמית תחת קבוצת פרודרייב, בראלי הדקאר מי שתעשה את העבודה הקשה היא סדנת X-RAID עם הספונסר האמריקאי המוכר מסדרת הג'ימקאנות של קן בלוק, משקה האנרגיה "מונסטר". הקבוצה שהתחרתה עד השנה האחרונה בהצלחה עם ה-BMW X-3 חיפשה אופציה חדשה לקראת הראלי הקרוב, ולאחר דיונים רבים מול החברה בגרמניה הוחלט לעשות שימוש בפלטפורמת המותג מיני.

    רכב המרוץ החדש שנקרא All4racing Cross-Country Rally Car החל את סדרת המבחנים לקראת הדקאר דווקא בצרפת, משם ימשיך לארגנטינה לקראת הזינוק לראלי בתחילת ינואר. המנוע יהיה מנוע דיזל מצויד בצמד מגדשי טורבו, שעל פי מדידות ראשוניות מפיק כ-315 כוחות-סוס, שיפור לעומת המנוע הקודם שהניע את ה-X-3.

    היתרון הגדול של המיני, מלבד מרכז הכובד הנמוך של הרכב, לדעת מנהלי הקבוצה הוא גודלה או למעשה קוטנה, דבר שאמור לסייע בשיפור האחיזה וההיגוי של הרכב החדש, כמו גם החלקים המיוחדים שיוצרו עבור המכונית, חלקים קטנים באופן מיוחד. כחלק מהתאמתה של המכונית לראלי הדקאר (שלי אישית עדיין יש בעיה לקבל אותו כמתקיים בדרום אמריקה, מצטער...) שופרה מערכת הקירור. כונס אויר מיוחד נבנה על גג הרכב ותפקידו הזרמת אויר לכיוון המצנן בצורה טובה יותר. בדקאר הקרוב, שימשך 16 ימים, אמורים לקחת חלק 7 מכוניות מיני, מתוכן 3 שיהיו של קבוצת x-raid הגרמנית.

    אם נציץ בדפי ההיסטוריה של הספורט המוטורי נגלה שזו אינה הפעם הראשונה שהמיני מתייצבת על קו הזינוק. הניסיון הראשון של המיני באליפות העולם בראלי היה בשנות השישים, ניסיון שהביא עימו להצלחות בחלק מהמרוצים. המותג עצמו, תחת שמות שונים ובעלים שונים המשיך לאורך השנים להתחרות בענפים שונים של הספורט המוטורי, בעיקר בתחום הראלי-קרוס ומרוצי המסלול כמו גם סדרות מרוצים שיוחדו למכוניות מיני בלבד. כעת זו הפעם הראשונה ב-33 השנים של ראלי דקאר שנעשה ניסיון עם המכונית הקטנטנה להילחם בקשיים והאתגרים של הראלי הקשה מכולם. לא בטוח שההצלחה תגיע כבר במרוץ הראשון שבו תשתתף הקבוצה, אבל כמו שקבוצת X-RAID מבטיחה, היא לא תבייש ותנסה לחזור על הישגיה בשנים האחרונות, ביקור על הפודיום מספר פעמים, עם ה-X-3 CC . הקרב לא יהיה קל, בטח לא מול עדר הטוארגים הרשמיים שמשחרים לטרף. קרב משקאות האנרגיה, רד-בול מול מונסטר, מתחמם!

     

    Untitled Document