Close
  • באחה רוחמה 2009 - סיכום ותמונות

    המרוץ המסכם לעונת 2009 של ליגת באחה ישראל היה דל במשתתפים,אבל סיפק את מנת האדרנלין. רז היימן והלל סגל חוזרים למקומם הקבוע, בראש, וסוגרים אליפות עונה נוספת. (Photographs: אסף קציר)

    Heroin's back, in a big fucking way

    הריבון שב לממלכה. דגל המצוינות בליגת באחה ישראל  נשאר זו השנה החמישית באותם ידיים – רז היימן והלל סגל, במיצובישי פאג'רו  T1 הצהוב של צוות ליוגב.  אחרי היעדרות מבאחה צאלים לפני חודש, לטובת תצוגת תכלית משכנעת בערבות ברית-המועצות בראלי דרך המשי, הם חוזרים ובגדול. זה לא היה ברור בתחילת היום.  הטוען לכתר, גל שחם, מלווה בנווט הקבוע בן לאוטרבך, זינק ראשון בין המכוניות, שתי דקות לפני המיצובישי הצהוב. הפער שנפתח נשאר קבוע במשך רוב המרוץ, 2-3 דקות, מספיק כדי שהצוות הצהוב לא יראה את האבק הכחול. זה גרם להם לאבד קצת את הפוקוס – מכיוון שלא ראו שום סימן או עקבה של רכב לפניהם, הניחו שאולי הוא לא, ואם הם ראשונים, אפשר לשייט בביטחון. עד שפתאום האבק של גל נגלה באופק, רז והלל הבינו שיש להם פער לצמצם, ופתחו מבערים.

    בשברולט קרוז (?!) הכחולה אותה תמונה אבל הפוך – גל ובן לא מבינים אין זה שלא לוחצים אותו מאחור, אבל הם מתרגלים למצב, והקצב המתון, יחסית, מתאים להם אחרי טראומת התהפכות של המרוץ הקודם (היא גם הסיבה לחליפה הכחולה החדשה). וכך בשתי המכוניות המובילות את המרוץ  נהגים רגועים ושלווים, כל אחד בתחושה שהוא לא מאויים... זה היה יכול להיגמר כך, אלמלא נוצר קשר עין, הצוות הצהוב התחיל ללחוץ, הצוות הכחול נלחץ, ובסופו של יום הגיעו ראש אל זנב, בפער של 28 שניות בלבד, שהספיק כדי לזכות את רז והלל בעוד ניצחון, ועוד אליפות ליגה.

    שלא תבינו ששני הצוותים המובילים נסעו לאט... גם בקצב המתון שלהם, היה זה אחד מאותם מרוצים יוצאי דופן, בהם המכוניות מהירות יותר מהאופנועים – 2:27:32 הקנו לצוות ליוגב גם את גביע אלוף הראלי, השמור ברוב המקרים לערן וולנברג האופנוען, שהפעם הסתפק במקום הרביעי הכללי. לפניו, במקום שלישי כללי ובזמן לא יאומן של 2:30:50  יובל שרון, על גבי פולאריס RZR. הבן אדם (האם הוא באמת בן אדם?) מהיר, לא משנה על מה. כל נהגי המכוניות והכידונאים לסוגיהם יכולים להגיד תודה לאל שהוא מסתפק היום בRZR. אם וכאשר יעלה יום אחד לרכב T1 או TT לא נראה שיהיה למישהו סיכוי...

     

    אחרי רביעית החוד של המרוץ התנהלו שאר הקטגוריות בשלוש שעות ויותר, כאשר הקטגוריה הצבעונית ביותר, וגם הגדולה ביותר על קו הזינוק, היא של רכבי השטח הקלים. הRZR של פולריס הוא להיט ללא ספק, הכלי שמספק הכי הרבה הנאה לשקל, אבל בכל זאת כלי מוגבל במהירותו, וכשעומרי ארבל מצא את עצמו לפני השברולט של  גל שחם בשלב שבו זה כבר היה מאוים מאחור, הוא היה צריך להיות חכם ולפנות את הדרך. הוא לא, ובאומץ (טיפשות?) ראוי לציון  לשבח ו/או גנאי, גל שחם ביצע בו מעשה רובי גורדון ו"פירק" את הפולאריס האדום. האירוע הזה צריך להיחרט היטב אצל כל נהג ורוכב במרוצי שטח: לא משנה על מה אתה נוהג או רוכב, כשרכב גדול ממך נצמד מאחור, ברח קדימה – ואם אתה לא מסוגל, כי הוא מהיר ממך, פנה את הדרך! אלו הם חוקי המדבר.

    קטגורית הT1 4X4 כאמור סיפקה את הסחורה – מקום ראשון צהוב, שני כחול... וזהו. הצלע השלישית חסרה – שי שמעוני (הוא יחזור בקרוב, עם לב חדש, אמריקאי...). הקטגוריה השנייה לזנק בקרב המכוניות הייתה הTT, גם היא חסרה את הכוכב הראשי, עידו כהן. ניר זהבי לעומת זאת, שהצליח נהדר במרוץ הקודם, הגיע ונתן מרוץ יפה, רצוף וללא תקלות בTT מבית היוצר של פרויקטים 4X4 – אך גם לא היווה איום על צמד הT1. אליו בקטגוריה הצטרפו בהופעת בכורה לירן סברוב ואייל אפרתי, צוות סרטינה, אחרי היעדרות ארוכה מדי, עם הTT החדש שנחשף לפני שבועות ספורים. במרוץ בכורה שהוא בעצם גם אחת מנסיעות המבחן הראשונות, המטרה שלהם הייתה ברורה – לסיים בנסיעה, וללמוד כמה שיותר את הרכב. מנוע משתנק גרם להם לעצור, לקחת את הזמן כדי לאתר תקלה במערכת היניקה. משנפתרה הבעייה הרכב חזר לתפקוד יפה, והגיע בנסיעה רגועה בזמן לטקס הסיום, אחרון בזמן הכללי – אבל שלם ומוכן לאתגרים הבאים, לאחר עוד סדרה של תיקונים וכיולים. קטגורית T1 2X4 נפרדת ובה שני שחקנים בלבד הפעם, נתנה לאלון שחף להתבטא ולנצח בזמן עגול של שלוש שעות.

    בהעדר קטגורית הבאגים, ואפס רכבי T2 (כל אחד והתירוץ שלו...) מי שהחזירו את הכבוד למכוניות הם הT2S – קטגורית הסטנדרט. ויש בזה הרבה הגיון – בשביל להתחרות בארץ, בשביל מה צריך להיכבל לתקנון FIA המחמיר? כאן הקרב היה צמוד ויפה כל היום, ובסופו בראש הפודיום עומד בזכות צוות תרמודן, רוני פישמן ומנור מאירי, דקה אחת לפני עופר קוקוס ונועם שמיר. שלישי אחרים איציק אסולין ואייל עובדיה שייצגו את מוסך אוטוויק בכבוד, ואחריהם צמד פורמולה-סופות - סביון עזר ונועם יונגמן בסופה האדומה של צוות ג'יפולוג לפני אסף טננבאום ושחר נוקד.

    מרוץ סיום העונה של ליגת באחה ישראל היה אירוע מוצלח בסך הכל ומאורגן היטב, בהחלט בסטנדרט הקבוע אליו הרגילו אותנו נועם היימן וצוותו. אך זה לא היה מרוץ גדול. מיעוט המשתתפים, ובמיוחד היעדרות  רבים מהבכירים, העיב על התחרות. הידיעה שרובם עם תירוצים טובים שקשורים להכנות לעונת 2010, מנחמת במקצת. אנחנו בג'יפולוג, בתור ספונסרים בעצמנו של הסופה האדומה ושותפים בפיתוח הTT של צוות סרטינה, מכירים היטב את הקשיים, את המאמץ האדיר, הכספי, המשפחתי, והנפשי, הכרוך בהתארגנות לקראת כל מרוץ, במיוחד במכוניות ועל אחת כמה וכמה ברכבים מבנייה עצמית.  אז מילות ביקורת לא יכולות להיות לנו, אלא רק  קריאות עידוד. חברים, מתחרים, בואו ותנו לנו עונת 2010 ענקית, מתחילתה ועד סופה. 

    קריאה נוספת:

    באחה רוחמה 2009 - הדיון המסכם בפורום ג'יפולוג 

    לוח תוצאות, באחה רוחמה 2009
    T1 4X4
    1. רז הימן – הלל סגל (פוינטר – ליוגב)
    2. גל שחם – בן לאוטרבך (עידו שיפורי רכב)

    טרופי טראק
    ניר זהבי – שוקו
    לירן סברוב – אייל אפרתי (סרטינה)

    T1 2X4
    1. אלון שחף – גלעד
    2. אייל לביא

    T2S
    1. רוני פישמן – מנור מאירי (טרמודן)
    2. עופס קוקוס – נעם שמיר
    3. איציק אסולין – אייל עובדיה

    רכבי שטח קלים
    1. יובל שרון (מוטוספורט)
    2. ליאור טובול – יונתן ברזילי
    3. אוהד קמה – אוהד שלום

    אופנועים מקצועי
    1. ערן וולנברג (מוטוספורט, שחר אופנועים, אופרוד, IRT95)
    2. דידי אברהמי 
    3. גדעון בן שמואל

    אופנועים עממי
    1. נפתלי דהאן
    2. יגאל ג'אן
    3. ליאור שוורץ

    אופנועים עד 250 סמ"ק
    1. ארז ביבי
    2. חן שלו

    טרקטורונים עממי
    1. מורן רגב
    2. אודי פורת

    Untitled Document