Close
  • חדשות - לנדרובר LRX בדרך

    דגם חדש לגמרי של לנדרובר צפוי להגיע, גם אלינו, בקרוב. חדשות טובות? אולי. אם אתם חובבי המותג האנגלי, שחררו את העניבה ושבו לפני הדפדוף הלאה (Photographs: יצרן)

    כבר לא רכב תצוגה בלבד, לנדרובר שחררה  הודעה על אוטו חדש, נוסע, חי ונושם, ובקרוב גם כאן – LRX. מבחינת הגודל  LRX יתמקם היכן שהוא בין הפרילנדר לבין הדיסקברי, וימלא נישה חדשה לחלוטין עבור לנדרובר – לראשונה בהסטוריה של המותג הבריטי, שמלבד הנעה כפולה מסורתית ומנועי הבנזין והדיזל הצפויים, יציע גם שתי גירסאות חדשות ולא מוכרות לחובבי לנדרובר.

    הראשונה, ועכשיו אוהדי לנדרובר מתבקשים לשבת, לשתות משהו (כוסית שרי או פורט יתאימו) ולנשום עמוק: LRX בעל  הנעה לשני הגלגלים הקדמיים בלבד.  כן, חברינו המזוכיסטים, חובבי הנזילות היקרים - זה אמיתי. לנדרובר 4X2. נכון, אנחנו יודעים שקשה לשמוע ולהפנים בשורות איוב כאלה . קחו אוויר, שתו עוד כוסית. תדליקו סיגריה, תירגעו. אחרי בומבה כזו, כבר לא תיבהלו לדעת שהגירסה השנייה, שתגיע בהמשך, אבל לא לפני 2013 – תהיה בעלת מערכת הנעה דיזל/היברידית.

     

    שתי הגירסאות הללו הולכות לשבור כמה מוסכמות – לנדרובר מעתה זה לא רק רכבי שטח וכביש-שטח יקרים בעלי יכולות שטח גבוהות ובו בזמן גם כבדים, זללנים ומזהמים. זהו מהלך שללא ספק יביא ללנדרובר לקוחות חדשים שאינם עכברי שטח או חובבי המותג המושבעים, אבל בו זמנית עלול בהחלט לפגוע בתדמיתו בעיני אותם אוהדים ותיקים בדיוק – במיוחד כאשר מדובר בדגם שכישורי השטח שלו סמליים למדי, ובגירסת 4X2 לא קיימים בכלל...

     

    לקראת סוף השנה הנוכחית, לנדרובר מתחילים בניסוי מערכת ההנעה הדיזל-היברידית על פלטפורמה חדשה הנקראת "Range-e" שהיא למעשה פלטפורמת הריינג'-ספורט שתעשה שימוש במנוע ה-TDV6 טורבו דיזל הנוכחי בנפח 3 ליטר, המשודך לתיבת הילוכים אוטומטית בעלת 8 מהירויות מתוצרת ZF בשילוב עם מנוע חשמלי. המטרה – טווח נסיעה "נקי" של כ20 מייל (32 ק"מ) בכוח המנוע חשמלי לבדו, ופליטת מזהמים ממוצעת כוללת של פחות מ100 גרם/ק"מ, ובו בזמן גם להגיע למהירות מירבית של 120 מייל לשעה (193 קמ"ש).

     

    גם ללא מערכת היברידית, ה-LRX בעל הנעה 2X4 צפוי להציג נתוני פליטת מזהמים מרשימים יחסית לגודלו וייעודו – 130 גר' בלבד של ג'יפה מצחינה לק"מ. לא, לא משהו שידאיג את הפריוס ושות', אבל גם לא רע בכלל. גירסת הדיזל-היבריד לא תגיע לשוק לפני 2013, אבל אני מקווים שכבר בתחילת השנה הבאה נוכל לראות, לגעת וגם לנהוג, ב-LRX הקונבנציונלי בגירסת הנעה קדמית ו/או הנעה כפולה.

    Untitled Document