Close
  • השקה: יונדאי ix35 בישראל

    המלך (מלך המכירות, יונדאי טוסון) מת, יחי המלך החדש! היורש מציע קפיצת מדרגה בעיצוב, ובעיקר במבחר המנועים. השקה מקומית. (Photographs: יצרן)

    נעליים גדולות. זה בדיוק מה שהשאיר יונדאי טוסון היוצא ל-ix35 החדש שהושק אמש רשמית בישראל במסיבת עיתונאים בת"א. טוסון מעולם לא היה רכב שטח לעכברי השדה שביננו, אך הוא הוכיח עצמו כרכב כביש-שביל יעיל, איכותי ואמין שביסס את מעמדה של יונדאי בישראל כיצרן מוביל. כמובן שעם מספרים אי אפשר להתווכח – מתחילת שיווקו ב2004 ועד היום הוא מכר כ10,000 יחידות, מה שהפך אותו למלך המכירות בקטגוריית ג'יפוני הפנאי-שטח.

    ix35 מחליף את הטוסון והוא רכב חדש לגמרי בכל היבט. לראשונה בקו המכוניות של היצרן הקוריאני, הוא מציג את פילוסופיית ה"עיצוב הזורם" החדש, עתיר הקימורים המחודדים. שלום ולא להתראות לצללית הבולבוסית הכבדה של הטוסון, מעכשיו תתרגלו למוטיב ה"הקסגון" (משושה) שחוזר על עצמו בכל פינה אפשרי ברכב, החל מהחרטום והממסגרות שסביב פנסי הערפל ועד לפריטים רבים בתא הנוסעים. ביחס למה שהתרגלנו מיונדאי בשנים האחרונות, ix35 משודרג לעין ערוך בכל הקשור לעיצוב ולאיכות.

    הבשורות העיקריות של ix35 הן מעבר גורף למנועי בנזין ודיזל חדשים בעלי ארבע בוכנות, הצורכים פחות דלק ופולטים פחות ליכלוך, אבל מבטיחים לא לפגוע בביצועים אלא אף לשפרם. ה-V6 הישן בנפח 2.7 ליטר שהיה מנוע חלק ונעים מאוד אבל קצת עצל ובעיקר צמא להחריד, מפנה מקום לשני מנועי בנזין חדשים מסדרת THETA. למנוע הבסיסי נפח של 2 ליטר אבל הוא מספק 163 כ"ס נאים ב6,200 סל"ד ו20.1 קג"מ ב4,600 סל"ד, ופולט רק 187 או 195 גרם פחמן דו חמצני לק"מ (תלוי בגרסאת ההנעה). מנוע ה 2.4 ליטר הוצג לא מזמן בסנטה-פה ובגירסתו זו הוא מספק 177 כ"ס ב-6,000 סל"ד ו23.1 קג"מ ב4,000 סל"ד ויפליץ 199 גרם של רעל שחור לק"מ. היהלום בכתר מנועי ה ix35 הוא ללא ספק מנוע הטורבו-דיזל החדש בנפח 2 ליטר בלבד, שמשחרר 184 כ"ס ב4,000 סל"ד ו40 קג"מ מרשימים בין 1,800 ל-2,500 סל"ד, ועם זאת  187 גרם לק"מ. כל המנועים יגיעו לישראל כשהם משודכים לתיבת הילוכים אוטומטית חדשה בעלת 6 מהירויות, ואפשרות בחירה בין הנעה קדמית בלבד במנועי 2 ליטר בנזין או הנעה כפולה עם כל סוגי המנועים. באירופה הוצג מנוע בנזין נוסף, מוגדש טורבו, בנפח 1.6 ליטר בלבד, אלא שכרגע הוא לא משודך לתיבה אוטומטית ועל כן לא יגיע בשלב זה אלינו.

    תצרוכת הדלק המשולבת על פי נתוני היצרן ובבדיקת מעבדה עומדת על 11.5 ק"מ לליטר במנוע הבנזין 2 ליטר עם הנעה קדמית בלבד, 11.1 ק"מ לליטר באותו מנוע עם הנעה כפולה, 10.9 ק"מ לליטר עם מנוע 2.4 בנזין ו13.3 ק"מ לליטר עם מנוע הדיזל.

    ix35 יציע בישראל שלוש רמות אבזור – Inspire (בסיסית) ו-Supreme (ביניים) במנועי 2 ליטר בנזין, רמת אבזור נוספת, הגבוהה מכולן – Elite  תתווסף בדגם הדיזל, ועם מנוע ה2.4 בנזין אפשר יהיה לבחור בין רמות האבזור הבסיסית ביותר או הגבוהה ביותר. ללא רמת הביניים... מבלבל? גם אותנו. vאבזור הבטיחות התקני בכל רמות הגימור כולל 6 כריות, ABS, EBD, מערכת בקרת יציבות ESP, מערכת מניעת התהפכות ROP, חיווי לחגורות הבטיחות וביטול נעילת הדלתות המרכזית במקרה תאונה.

    האבזור והנתונים שמעניינים יותר את חובבי השטח (עד כמה שרכב הפנאי-כביש-שביל הזה מיועד לשטח) הם מערכת לבקרת ירידה במדרון DBC השומרת על מהירות קבועה ונשלטת בירידת שיפועים חדים ללא צורך לגעת בבלמים, ומערכת סיוע בזינוק בעליה HAC אשר מונעת התדרדרות לאחור בשיפועים תלולים. מידות הצמיגים הן 225/60R17 או 225/55R18. בתרגום לשפת ג'יפאים תקנית מדובר על קוטר של כמעט 28 אינץ'. היצרן טוען ליכולת טיפוס שיפועים מרשימה עד לזוית של 44 מעלות וליכולת צליחת מכשול מים עד עומק 50 ס"מ. מרווח הגחון לעומת זאת קצת פחות מרשים ועומד על 170 מ"מ בלבד - פחות ממכוניות נוסעים רבות.

    מחירון יונדאי ix35 (בשקלים):

    Inspire

    2.0 ל'  2WD

    157,500

    Inspire

    2.0 ל'  4WD

    169,900

    Inspire

    2.4 ל'  4WD

    174,900

    Supreme

    2.0 ל'  2WD

    174,900

    Supreme

    2.0 ל'  4WD

    186,900

    Elite

    2.4 ל'  4WD

    199,900

    Inspire

    דיזל - 2.0 ל'  4WD

    179,900

    Supreme

    דיזל - 2.0 ל'  4WD

    204,900

    Elite

    דיזל - 2.0 ל'  4WD

    214,900

    Untitled Document