Close
  • ראלי דאקאר 2011 - רגע לפני

    VW או BMW? פטרהנסל או סיינז? מי יחזור עם הגביע מבואנוס איירס? רגע לפני שהדוושה תיצמד לרצפה קחו טעימה קטנה ממה שהולך לרתק אותנו בימים הקרובים. (Photographs: )

    זהו, זה מתחיל וקרלוס סיינז אפילו לא בלחץ, לא מתרגש, כך הוא לפחות אומר בראיון עימו שנערך ממש מספר שעות לפני הזינוק הרשמי למהדורת 2011 של ראלי דאקאר. המטדור הספרדי יצא בהכרזה הזו בעיקר לנוכח העובדה שניצח בפעם הקודמת והוא כבר לא מרגיש צורך להוכיח לאף אחד כלום.

    קבוצת פולקסווגן תרצה וודאי להשיג ניצחון שלישי רצוף בראלי הארוך הזה. כריס ניסן, מי שהיה נהג מרוצים בעצמו וכיום מתפקד במנהל חטיבת המרוצים של פולקסווגן מדגיש כי אין אפשרות אחרת מלבד ניצחון לקבוצה הגרמנית אולם אסור לשכוח את אלמנט המזל שמשחק תפקיד לא פשוט במרוצים הללו.

    קרלוס סיינז לא יכול לשקוט על שמריו מכיוון שהיריבים הכי קשים שלו אמורים להגיע מתוך קבוצתו. אחד הפתגמים הכי נדושים בספורט מוטורי הוא שאם אתה רוצה לנצח במרוץ, קודם כול אתה צריך לנצח את בן-קבוצתך. במקרה של פולקסווגן מדובר לא באחד כי אם בארבעה. חוץ מהספרדי ישנו נאסר אל-עטייה שירצה בוודאי להוכיח שהוא יודע את המלאכה ולזכות בתהילה בראלי המפורסם בעולם. אי אפשר כמובן לוותר על דה-ווילייר הדרום-אפריקאי שיודע דבר או שניים בנהיגת שטח וכמובן מרק מילר האמריקאי הוותיק, שאני לפחות לא תמיד מבין מה הוא עושה שם.

    כנגד הארמדה הגדולה של פולקסווגן מתייצבת קבוצת BMW בראשותו של סטפן פטרהנסל. בכדי לכתוב על הצרפתי צריך אתר בפני עצמו ובכול זאת מדובר במתחרה שבאמתחתו תשעה ניצחונות בדאקאר, ניצחונות אותם הוא גיוון במספר הגלגלים שהיו מחוברים לכלי הרכב שהוביל אותו. תנו לו אופנוע או מכונית, זה לא ממש משנה, הכישרון והיכולת יעשו את שלהם אצל הצרפתי החביב, שינסה להגיע לניצחון העשירי שלו.

    אי אפשר להזניק את הדאקאר מבלי להתייחס גם לקבוצת מיני, שתופיע בצורה הנוכחית בפעם הראשונה. גם נאני רומה הספרדי החליף קבוצה והוא מגיע עם ניסאן נבארה שנבנתה במיוחד עבורו על ידי קבוצה בלגית. אבל גם מיני וגם נאני רומה יאלצו להמתין ולראות באם יישארו שאריות לאחר הקרבות הכול גרמניים של פולקסווגן ו-BMW.

    כמובן שגם ההאמר השחור של רובי גורדון יהווה תפאורה צבעונית מיוחדת לראלי. גורדון בסגנונו הווירטואוזי הייחודי ינסה לזכות בניצחון אחד או יותר בקטעים אבל בוודאי לא חולם לנצח בראלי, זה כבר יהיה קשה מדי עבורו.

    ערוץ יורוספורט ישדר מדי ערב תקציר נרחב של הראלי וינסה להעביר את הסיפורים האישיים של המתחרים שיעברו כ-9500 קילומטרים לא פשוטים, מתוכם כ-5000 תחרותיים, כן, כמעט מחצית מהמרחק יעשו המתחרים על קטעי קישור, מה שמעלה את השאלה הקבועה מבחינתי, מדוע זה הכרחי...

    השלב הראשון של הראלי ייערך בארגנטינה, שטח מישורי שיאפשר למתחרים מהירויות גבוהות ודוושה ברצפה. כאשר יחצו את הגבול לצ'ילה ויתחילו לטפס לעבר הרי האנדים יתחלף תוואי השטח ויהפוך לאיטי יותר, טכני וקשה ואז מגיע החלק המדברי של הראלי, מדבר אטאטקמה. מי שרוצה לדעת מה קורה במדבר שם מוזמן להסתכל בערוץ נשיונל-ג'יאוגרפיק, למתחרים לא יהיה יותר זמן עבור זה. הם יאלצו להתמודד עם הדיונות המדבריות והצחיחות במקום שבו הגשם לעולם לא מגיע. רציתם סהרה קיבלתם אטאקמה, פשוט ככה.

    לאחר מספר ימים מדבריים וממש בקרבת הגבול עם פרו משנים כיוון וחוזרים חזרה כשהיעד הוא כמובן בואנוס-איירס, לא לפני שפוגשים שוב בקטעים טכניים בצ'ילה ומקנחים בקטעים היותר מהירים, שוב, בואכה בירת ארגנטינה. משעמם לא יהיה למתחרים זה בטוח.

    Untitled Document