מספר החברים שהתכנסו ביום חמישי שעבר במתחם קניון איילון בבני ברק היה קטן. עשרות בודדות בלבד. אבל הפעילות המסודרת והעקבית בענף שחבריו משתתפים גם באירועים בחו"ל מדי שנה, ואפילו מגיעים להישגים, מלמדת שכמות הדוברים והדיבורים אינה מה שקובע. עמותת הראלי-רייד תומכת בארגון ליגת באחה ישראל המתפתחת מעונה לעונה, ובכך עומדת קודם כל במה שמצופה ממנה. ועדיין, החברים שלא הגיעו הפסידו מעבר לכיבוד המשובח ואווירת החברותה, את ההרצאה והשיחה החופשית עם שופט הFIA בוריס דונסקוי, אשר הוזמן לארץ על ידי ניצן שקל לאחר שהתחברו בראלי דרך המשי. ראשון הנואמים היה אלי שחר, יו"ר ההתאחדות לספורט מוטורי של רכבי שטח (www.i4x4f.org/) אשר סקר בקצרה את התקדמות ישום תקנות חוק הספורט המוטורי. התקנות הטכניות של ענף הראלי-רייד אושרו סופית, ופורסמו לפני מספר שבועות באתר העמותה; הכללים התחרותיים סגורים וקרובים מאד לאישור גם הם. תקנות היבוא צפויות לעבור אישור סופי בעוד חודשים ספורים, ובכך יתאפשר סוף-סוף להביא כלי רכב תחרותיים כמו גם חלקים במיסוי מופחת ושלא תחת משרד התחבורה. המכשול העיקרי לתחרויות כשרות למהדרין נשאר כצפוי נושא הביטוח, אך גם בו ישנה התקדמות. אלי סיים את דבריו בנימה אופטימית, בתחושה שהתנופה בענף תוסיף ותתגבר בשנה הקרובה. ניצן שקל, יו"ר עמותת הראלי-רייד, עלה לבמה אחריו, וירד לפרטים הקטנים יותר של פעילות העמותה בשנה החולפת. העמותה החלה לספק את שירותי השיפוט לאירועי הליגה, להוציא רכב אפס בבוקר המרוצים, והחלה לבצע בדיקות טכניות במרוץ האחרון של עונת 2010, שיורחבו בעונה הקרובה עד להחלה מלאה של התקנון הטכני. חזי בצלאל התייחס לתקנות הטכניות המעודכנות שפורסמו לקראת האסיפה (לעיון היכנסו לאתר העמותה).לראשונה, מדובר בתקנון מאושר על ידי הרשות לספורט מוטורי, מחייבות מבחינת העמותה וליגת באחה-ישראל החל מהמרוץ הראשון של עונת 2011 (שיערך בשבת האחרונה של ינואר, בצאלים) התקנון כולל שינויים והתאמות רבים, בין היתר הרחבת קטגורית הבאגים הבינונית OP3000 לנפח מנוע של 3,000 סמ"ק, הגדרות חבילת בטיחות לקטגורית CUP RZR והתייחסות מפורטת למיני באגים עם מנועי אופנועים. לאחר הדוברים הרשמיים, ולפני הבחירות הפורמליות (שבהן נבחר הוועד פה אחד וללא דרמות: אלי שחר, ארז אברמוב, ויקו אסולין, חזי בצלאל, ניצן שקל, אייל אפרתי והחבר החדש דני פרל) עלה לבמה אורח הכבוד, שופט הFIA ומנהל קבוצת "קייב ראלי רייד" באוקראינה, בוריס דונסקוי, אשר הגיע לארץ כאורח העמותה. בוריס, בהרצאתו המאלפת, סקר את השינויים בתקנון הFIA לתחרויות קרוס-קאונטרי ראלי, והתייחס בפרוטרוט ובהתאם לשאלות הקהל, לבדיקות הטכניות אותן עוברים כלי רכב בתחרויות אלו. השורה התחתונה של דבריו היא אחת "קראו את הכללים!" – קשה לו להבין את הראש הישראלי, שיעשה הכול, רק לא לקרוא וליישם את הכתוב על הנייר... |