מטרת הסקר לשתף בקרב קהילת אנשי השטח ממצאים ועובדות לטובת העלאת מודעות לנושאים שנשאלו, לענות על שאלות שחוזרות על עצמן בפורומים השונים ולהציף עובדות באופן פתוח וישיר תוך כדי התעלמות מוחלטת מגישת הפוליטיקלי-קורקט שאחינו מעבר לאוקיינוס כופים עלינו. מן הסתם לכל סקר יש סטיית תקן ופה אנחנו נופלים ובגדול - הסקר לא פנה לאותם בעלי גנרטורים, דגלונים על הגגונים ו/או קראיוקי תוך כדי נהיגה ב SBS.
השאלות בסקר שותפו עם הקהילות השונות בפורטלים השונים בעזרת פלטפורמת Google Docs. כדי לצמצם את האפשרות לתביעת דיבה, אני מצהיר בזאת כי במהלך איסוף הנתונים לא נאסף מידע פרטי אודות המשתתפים למעט התשובות לשאלות בסקר. זאת ועוד - לא נעשה שימוש מסחרי בנתונים שנאספו. לצורך ניתוח המידע, נעזרתי בתוכנת BI מקצועית כפי שניתן לראות בסרטון המצורף למטה (פרטים נוספים בהודעה פרטית).
לטובת אלו שלא הספיקו לענות או התחרטו שלא ענו - הסקר עדין זמין בקישור כאן.
בשלב כתיבת שורות אלו ענו על הסקר 283 חברים.
נתחיל מהסוף - תמצית הממצאים:
1. ג'יפולוג - קהילת השטח הגדולה ביותר בישראל.
2. שלישיית המותגים המובילים בשטח: לנדרובר, סוזוקי וטויוטה.
3. השטח נשלט ע"י המין הזכרי, מטרו-סקסואלי ומה שבינהם.
ניתוח התשובות על פי גוגל (הקליקו על הגרף להגדלה):
פלטפורמת גוגל מאפשרת איסוף קל ומהיר כפי שניתן לראות למטה. הבעיה מתחילה כשרוצים להסיק מסקנות על סמך שני גרפים או יותר (טבלאות). את הבעיה הנ"ל פתרתי בעזרת תוכנה ייעודית ואת הממצאים אשתף בהמשך (גלגלו לסוף הכתבה).
רשתות חברתיות:
אם נשכח לרגע את רשת הוואזזאפ והפייסוש, נוכל להבחין בפרט החשוב ביותר - ג'יפולוג הינו הפורום המוביל בישראל, וזה ללא עזרת נשים (תמונות וסרטונים)!
גיל העונים:
כפי שניתן לראות בגרף הראשון, הגיל השולט בשטח הינו בטווח 35-55. לא מפתיע בכלל ואפילו בקנה אחד עם תופעת גיל המעבר או משבר גיל העמידה.
תעשיה שלמה של סדנאות שיפורים לצד הלוואות מהבנקים מנצלות מידע זה ופונות אל הרציונל ה"שקול" כביכול שמאפיין טווח גילאים זה. אם זאת, יש גם יתרונות בזקנה הבאים לידי ביטוי בחסכון, ניסיון ועזרה לזולת (בהמשך).
נטיות מיניות:
פה נשאלה שאלה פשוטה - ציין את מינך. משיקולים מסחריים וחשש מתביעות לא אפרט את השאלות הנוספות שכן רציתי לשאול. אבל, בשורה התחתונה, המין שנאבק עם ההגה בחניה מבלי לתת גז לא ממש קורא שורות אלו ולכן אפשר לפרט ללא חשש טבל ושביעית. מה בעצם מרחיק את נשותינו מהשטח? האם זו העובדה שלא נמצאה הנעילה המתאימה לניסאן ג'וק? או שמא סביבת הנהג הספרטנית / מרובת שקעי USB מרתיעה אותן?
ניתן להניח כי אילו המצב היה הפוך, היינו רואים פה פרוייקטים כגון הסבת שקע USB לפצירה, חיבור קומפרסור אוויר לפינצטה, זאת ועוד.
מצב האושר:
מתוך הנחה ששלמה בר יודע על מה הוא מדבר, שאלתי מהו מספר הילדים שרכשתם / אימצתם / הבאתם באופן טבעי.
התוצאה מדהימה אך לא מפתיעה - המטיילים בשטח הם בעלי משפחות וזה אומר ערכים, בריחה מתרבות הצריכה, חינוך לאהבת הארץ ותחרויות שקשוקה אקראיות.
מצב האושר - תמונת ראי:
אין הרבה מה להרחיב. בהתחשב בתוצאה למעלה, כמות הילדים מכתיבה את רמת האושר, משך הטיולים ותדירות היציאה לשטח. כל זה כאמור במצב שהם ישנים.
האם יש לכם תחומי עניין מעבר לג'יפים ובירה?
רוב העונים ציינו את הספורט המוטורי והטיולים הרגליים כתחום העניין המועדף עליהם. במקום השלישי - נסיעה לחו"ל לצורך הברחת חלקים לרכב או ביקור בסדנאות שיפורים באנגליה.
התחומים שסגרו את הרשימה הינם בישול וקולינריה (פרגיות בחניון הלילה), פרוייקטים (ניסוי ותהייה) וריצה עם בגדים צמודים (אחר מדריך הכושר). באופן מפתיע רק שישה חברים לא חששו לחשוף את פנטזיית גיל המעבר - צפיה בתחזית מזג האוויר עם שרון וכסלר.
היכן אתה מחנה את הג'יפ שלך?
הסירו דאגה מליבכם, כתובת מגורכם לא נקלטה במערכת. ובכל זאת, הפרט המדאיג (אך לא מפתיע) הוא שרק 12 HIGHLANDERS (או ירושלמים בשפה פשוטה) ענו על הסקר.
ניתן לנסות להבין מדוע ולמה אך השאלה המתבקשת היא - זה באמת מעניין אותנו? הרי ידוע שירושלמים אמיתיים עשו רילוקיישן לעיירות סמוכות עם קליטה טובה יותר, נגישות טובה יותר לביקיני, וסיכויים טובים יותר לתקשורת בין-אישית.
הנתון שבאמת מפתיע הוא קיומם של שלושה עונים במלאבס (א.ק.א - פתח תקווה). למה ?
מקום עבודה
רוב בעלי רכבי השטח הינם שכירים. מה שלא מובן הוא העובדה שעצמאיים מצליחים להחזיק רכב שטח. מבלי להגיע למסקנות חפוזות, כנראה שמדובר ברואי חשבון עם עודף מזומנים וקשרים טובים במכס. את זה גוגל אמר לי.
שכר חודשי
הגרף בעצם משקף עובדה ידועה וכואבת - זה לא זול להחזיק רכב שטח בישראל (כולל פתח תקווה וירושלים). 30% סוגרים את החודש עם פחות מ 15K ש"ח ועדין מצליחים להחזיק רכב שטח. מי שמרוויח פחות מ 7K ש"ח, כנראה לא יכול להחזיק רכב שטח. הגיוני.
האם אתה מתפרנס מתחום השטח ?
לא ציפיתי לראות פה טייקונים או איילי נפט ולפיכך התשובות לא מפתיעות. באופן כללי, 5% מעוני הסקר מתפרנסים בלעדית מתחום השטח וזה מכובד.
חזרה לעניין סטיית התקן, אני מקווה שמבין העונים הללו לא נמנים גזלנים עם ונדורה 4X4 סמוך לבסיסי צה"ל.
ותק על הכביש?
הפרט המעניין הוא שיותר מ 92% מהנשאלים יורדים לשטח עם ניסיון של למעלה מעשר שנים בכביש.
האם אתה מטפל ברכב שלך לבד?
קרוב ל 60% מעדיפים בעל מקצוע. אז מי באמת כותב את כל הכתבות הטכניות פה? האם מורחים אותנו? האם מדובר בשכירי רכב המתפרנסים מכתיבת סתם? או שמא מדובר בפייק ניוז ? מנגד, קרוב ל 34% מהנשאלים יידעו לתקן כל רכיב וחלק ברכב. אלו הם ללא ספק, החברים אותם אתם רוצים לצרף לטיול שלכם. צרו עמי קשר כדי לקבל את פרטיהם האישיים.
מי הגבר הכי מסוקס פה?
מימין: האם חילצת בשטח?, משמאל: האם חילצו אותך בשטח?
כמעט 80% מודים שהם חילצו יותר מפעם אחת. מנגד, רק 54% מודים שהם נזקקו לעזרה יותר מפעם אחת. אם נחבר את שתי התוצאות בטכניקת SLICE & DICE, נקבל הרבה טרנספרים מגמגמים, גירים מתחממים והזמנות אונליין לכננות / כבלים סינטתיים.
תראה לי תעודה !
אז במסגרת ה "אני מאמין" של הישראלי המצוי, לא צריך הכשרה. נראה ונעשה. יהיה בסדר. נשדרג ונשתדרג. עצוב ומדאיג שרק 23% מהנשאלים עברו סוג של הכשרה קצרת-טווח (הדלקת גזיה ביער בן שמן) ורק 9% עברו הכשרה פורמלית ארוכת-טווח עם חותמת גומי (חיבור נכון של רצועות משיכה והרצאות על צמיגים).
בהתחשב בהיצע המשובח של מדריכי השטח בארצנו הקטנה, מעציב שרק אחוז קטן מנצל את הידע והניסיון שנרכש בהובלת טיולים, חילוצים וסדנאות מקצועיות. לוואקום הזה נכנסים מאעכרים, קשקשני רשת ומשכפלי סרטונים.
באיזה תדירות אתה מטייל? (נכתב בגוף זכר בהתאם לתוצאות הסקר למעלה)
הממצאים בגרף זה נמצאים ביחס ישר ולא מפתיע, לכמות הקשקשת בפייסבוק, וטוב שכך. צאו וטיילו, נתקו את ילדכם מהרשת, הרחיקו אותם ממרכזי הקניות בשבת, זירקו את המכשירים הניידים לנחל צין ובלו יותר תחת כיפת השמיים.
מתי אתה מעדיף לטייל?
75% מהנשאלים מעדיפים לטייל בסופי השבוע וזה לא מפתיע.
מעניין יהיה לראות כיצד המעבר לסופי שבוע ארוכים ישפיעו על תדירות הטיולים.
מי שלא מסכים עם התוצאות מוזמן כמובן להצביע ולהשפיע, הסקר עדין זמין בקישורכאן.
האם אתה מרוצה מסוג רכב השטח שברשותך?
על פני השטח, נראה כי רוב הנשאלים מרוצים מרכבם. אילו יכולנו לחפור קצת ולהצליב נתונים אלו עם סוג הרכב, יכולנו להבין טוב יותר את המצב בשטח. לשם כך, נעזרתי בתוכנה ייעודית ואת תוצאות הניתוח חשפתי בסרטון המצורף בהמשך.
באיזו תוכנת ניווט אתה משתמש ?
עמוד ענן מובילה בסקרים, 70% מול 34% במפות השבילים. שאר האפליקציות משתרכות הרחק מאחור. האמת? די מפתיע...
האם יש חשיבות לנסיעה בשבילים מסומנים?
6% מהנשאלים חושבים שסימון השבילים הינו בגדר המלצה בלבד. יותר מ 8% עדין לא גיבשו דעה. קרוב ל 87% קוראים להדיוטים הללו לצאת מהשטח לאלתר.
באלו צמיגים את משתמש? א.מ.ל.
היכן אתה מקבע את ההי-ליפט שלך?
יותר מ 74% מהנשאלים לא מאמינים בהיי-ליפט, זה חיסכון חד-פעמי של מיכל דלק.
מבין אלו שכן מאמינים בשרביט הקסמים, רובם מעדיפים לעגן אותו בתוך הרכב. למזלנו הרב, פחות מאחוז מקבע את המשקולת הזאת על הפגוש הקדמי.
אלו הם הממצאים הבסיסיים של תוצאות סקר השטח הראשון אולי לא האחרון. אני ממליץ שוב לצפות בסרטון זה כדי לקבל הבנה עמוקה יותר של הממצאים.
ולמי שהגיע עד כאן, ניתוח מעמיק של הממצאים:
vBulletin Message