"scars are tattoos with better stories"
אין תכנית. חיים. נקודה.
הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008
למה...? כי ברזלים לא מתקלקלים.
לעומת זאת אורך חיים של גומי הוא 10 שנים. קומפרסור עולה גרושים לשפץ. כבר עשיתי כאלו של דיסקברי ואני מניח שכיוון שזה אותו נבלה של wabco זה יעלה את אותם כמה גרושים לקיט שיפוץ. חיישני גובה? חיישן לחץ ראשי? שסתומי פיצוי על כל כרית? סתם כרית נוזלת באוטו בן 10? אנחנו מבינים שב3 שנות בעלות על רכב שמתחיל מ150 אלף ק" מ ומעלה - זה יבוא. ויעלה לא מעט.
עניין פשוט של עלות תועלת.
אסף.
"scars are tattoos with better stories"
אין תכנית. חיים. נקודה.
הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008
אולי מבט מנקודה אחרת, לשמור על כריות ועל המקור יעזור בסוף תקופת השימוש למכור את האוטו הלאה...?
מחיר הקניה זול יחסית, מחיר חלפים ביבוא גם לא בשמיים לפי מה שהבנתי, עבודה עצמית? אז בכמה גרושים אתה מיישר קו לעוד 10 שנים...
RAM 3500 on "35
אסף, בדקת את הכיוון השני?
של להוסיף נעילה לדגם עם הסלילים?
Sent from my LG-H815 using Tapatalk
זה לקנות מפירוק דיפרנציאל קומפלט.
אגב.. למי שיקרא את הדיון הזה בעתיד. וגם לטיפוסים שמחזיקים טוארג אויר או קאיין. השיפור הכי חשוב לכריות האויר - כמו שעשיתי ללנדרוברים כאלו ואחרים - להוסיף ברז על הכניסה לכריות. ככה במקרה תקלה אם הספקת לסגור את הברזים, לפחות במצב תקלה לא יהיה לזחול על הגחון כל הדרך הביתה.
(אם יהיה לי כזה, לפני כל כרית יהיה ברז ווונטיל ניפוח. מהפחד. אחרי שפעם אחת ראיתי מה קורה כשנדלקת הודעת תקלת כריות בדיסקברי 3... בשטח... ).
אסף.
"scars are tattoos with better stories"
אין תכנית. חיים. נקודה.
הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008
לא הבנתי... תסביר לי לאט...
מה יעזור ברז לפני כרית אם יש כבר חור בכרית? הרי האוויר ייצא בכל מקרה...
RAM 3500 on "35
אם החור לא בכרית אלא במקום אחר?
Jeeps will get you through times of no women better than women will get you through times with no Jeeps
בדיוק בשביל זה יש ברז, לסגור את הקו לכיוון הנזילה, וונטיל ניפוח כדי שיהיה אפשר להמשיך את הטיול בכיף
Jeeps will get you through times of no women better than women will get you through times with no Jeeps
אני רק חזרתי על מה שאסף כתב קודם, בהמשך לבקשתו של נדב להסבר למה זה נדרש.
ברור שאם הבעיה היא בכרית צריך פקל קפה טוב ורשת צל...
Jeeps will get you through times of no women better than women will get you through times with no Jeeps
אסף אם גם אתה מסכים למה שאמר Jacob80 לגבי יתרונות כריות האוויר, (נוחות, גובה), ואם אני מבין ממך שאתה חושש יותר מהבקרה סביב הכריות מאשר הכריות עצמן, אז אולי כדאי לנטרל רק את הבקרה (מה שאתה מתכוון לעשות בכל מקרה) ולהישאר עם הכריות, וכך להנות משני העולמות (עד שילכו הכריות ואז תחליף כבר לסלילים)?
טל.
Sent from my Mi MIX 2 using Tapatalk
אולי.רעיון מעניין.
או להכין יתירות (ברז / ונטילים) למקרה תקלה בבקרה.
לטעמי החלפת כריות גומי יזומה אחת לעשור היא אחזקה מונעת הגיונית. לחבריי לשעבר בעלי לנדרוברים על כריות זה מה שהמלצתי לעשות. כאן המחיר של מאות יורו לכרית כפול ארבע הוא יותר מסט קפיצים ובולמים יקר... ומה עם הבולמים? לא מתבלים..?
ובכל מקרה....
קודם נצוד את הדוב.
אסף.
"scars are tattoos with better stories"
אין תכנית. חיים. נקודה.
הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008
באשר לתקלה בדיסקו 3 שהרכב מונמך באקראיות, זה יכול לקרות מכל מיני סיבות שונות ובדרך כלל גם מלווה בהגבלת מהירות, ככה שגם אם תנפח אותם זה לא יעזור הרבה בכביש מהיר, לדעתי המהירות עדיין תהיה מוגבלת, גם ברכבים אחרים זה ככה כולל פרייבטים על כריות.
אין ספק שברכב בן 10 חייב לעשות "ריענון" למערכת, להחליף חלקים בלויים/"עייפים" וכו'.
בדיסקו 2 עלות כרית נמוכה משמעותית, החלפה(גם בשטח) לוקחת 10 דקות, אין צורך בכלים מיוחדים, אולי לדרמן.
אני החלפתי את הכריות לחדשות מקוריות מיד כשקניתי את הרכב ונוסע עם כרית ספייר בכל מקרה.
RAM 3500 on "35
ההנאה שבאיטיות..
"The view of the Hilux from the back, often seen by others on the trail, rarely seen by anyone on the freeway."
Hary Wagner
קיצור, מי שקונה טוארג (או דיסקו 3, או כל suv עתיר טכנולוגיה), שיסע עם מחשב דיאגנוסטיקה באוטו. לי יש אחד, ואמנם עוד לא יצא לי להשתמש בו שלא למטרות מחקר, ובנוסף, האוטו שלי לא משבית את עצמו לדעת במקרה של תקלה, אבל בכל זאת נחמד לדעת שיש קופסא קטנה מאחור עם פתרונות קסמים....
רוב המוצרים בתחום היום הם רובסטים ונוחים לתפעול שדה, ולא לפטופ עם תוכנה כמו פעם.
מה עם האנדר דוג האלמותי שברולט טרייל בלייזר?
סה"כ מדובר ברכב די פשוט וזול נורא, סתם לדוגמא יש עכשיו ביד 2 שנת 2009 עם 122 אלף קילומטרים ב-44K.
אז נכון זה לא רכב קשוח אבל יש סרן אחורי ויש הילוך כוח.
תוסיף הגבהה 2" מאושרת (8000 ש"ח), נעילה אחורית של ARB (עלות 10000 ש"ח), סט צמיגי שטח במידה שמתאימה (עכשיו ראיתי ברחוב שלי אחד על צמידי 265/70/17 או אולי 16, לא בטוח) + דמי רישום (7000 ש"ח) ומערכת גז אם בא לך להיות חסכוני (10000 ש"ח) ואתה בול בתקציב ואני בטוח שבעבודה עצמית וקצת סבלנות אפשר להוריד משמעותית את העלויות שכתבתי.
סמוראי->סמוראי ארוך->גראנד ויטרה->פאג'רו Q->האנטר->Quigley 4x4 Chevy Van
שמרו על קשר