רוצה להזכיר שפורש קאיין ניצח את אחד ממרוצי דרך המשי (או טראנס סיבירי או משהו ביבשת הארורה הזאת).
(אל תקפצו עלי שההבדל בין הרכב התחרותי למה שנמכר ביד 2 הוא כמו בין בגד ים למעיל. אם תקראו שניה את כל השרשור תבינו שהגיון הוא לא מאסט בכל הודעה).
ומיני מיינור ניצחה כמה פעמים בדאקאר.
הי אסף - מיני - יש 4×4 וזה ממש, ממש נדיר!
איוניק 5 | ג'יפ CJ-7 1979 | היילקס 2015
היו: ג'יפ XJ צ'רוקי 1994| היילקס 2008| היילקס 1997 | ג'יפ CJ-8 1989 | סמוראי 1988
מאז שיצא המיני קאנטרי-מן, זה כבר לא נדיר.
אחרי גלות ארוכה מאד מג'יפולוג, איכשהו התגלגל אלי השרשור הזה בדיוק בזמן.
אסף, כנראה שכבר הבנת שאחרי 9 עמודים לא תקבל כאן ממש תגובות לעניין וכל הגיפאים הותיקים ישארו כנראה לנצח בויכוח בין היפניות, ובראשם הלנד קרוזר לבין האמריקאיות ובראשן הגרנד או הרנגלר, תלוי מאיפה מסתכלים.
אבל מסתבר שבעשור האחרון כל רכב 4x4 בסיסי ככל שיהיה מציע בקרות משיכה שמעמידות אותו בשילוב עם מרווח גחון ראוי, כשווה בין שווים עם שאר הרכבים. כן, אפילו דאסטר וסובארו xv כבר לא ממש מתאמצים לעלות את מעלה עשוש.
מה לעשות.. קידמה קוראים לזה.
ובטוארג, 2010, הקידמה הזו משולבת עם מרווח גחון אדיר (במתלה האויר שב וי-10 שלי היה מרווח גחון מקורי של 37 ס"מ), נעילה אחורית, בקרת משיכה מהטובות שיש וכוח מנוע אינסופי.
הרכב הזה הוא פאר היצירה, שנותן לך בזמן שאתה לא בשטח שזה בפועל 95 אחוז מהזמן שתשתמש ברכב, את ההרגשה הנוחה ביותר, בטיחות גבוהה ומה לא.
בחבר'ה שלנו אחד החברים החליף את ה ZJ שנת 98 שלו, בטוארג וי 8 עם מתלי אויר ו 120,000 קמ, ב 70 אלף שח.
זו התמורה הטובה ביותר שיש היום לכסף.
ומי שלא ניסה, שלא ימהר לשפוט.
לי אגב היה את הטוארג ההיא שבחנו בחורשן, שהוחלפה בטוארג וי10 שהוא ללא ספק הרכב הכי טוב שהיה לי עד היום, מכל בחינה אפשרית.
לנסוע על לנד קרוזר אחרי שנסעת בטוארג מרגיש כמו לנסוע בטרקטור עצל מקרקש ורועש. לא פחות.
שיהיה בהצלחה.
Touareg... and wishful thinking of getting it off-road
אכן. הבנתי מזמן שתגובה רצינית ומנסיון יהיה קשה לקבל כאן.
וכאן הדיון הלך לכיוון אחר... אבל הנה הגעת ואפשר לחזור לדיון רציני שגם אם לא יהיה עבורי יהיה עבור מישהו אחר שיתלבט.
אז... אם אתה כבר כאן... מה המינוסים? מה העלויות? במילים אחרות כמה זה יקר אם מטפלים במוסכים ובלי הרפתקאות ייבוא חלקים?
הילוך כוח ונעילה - יש רק עד 2010, נכון?
אסף.
"scars are tattoos with better stories"
אין תכנית. חיים. נקודה.
הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008
ועוד דבר. עבירות. כמה הרגשת מוגבל עם טוארג בשיירה של SUV מקובלים יותר?
אסף.
"scars are tattoos with better stories"
אין תכנית. חיים. נקודה.
הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008
אני לא טיפלתי במוסכים כך שהמחירים היו מאד זולים עבורי, ואת רוב החלפים לטיפולים קניתי בארץ.
כאשר נדרשתי לתקן משהו אכן מחירי החלפים בארץ היו ממש יקרים לעומת חו"ל. למשל מנוע סעפת יניקה עולה בארץ 2700 שח ובחו"ל קצת יותר ממאה יורו.
בולמי אוויר עולים בארץ בין 8 ל 15 אלף שח לבולם תלוי איפה, אבל אני הבאתי שניים של eurosus ב 500 דולר והרכבתי לבד.
האמינות שחוויתי באוטו די דומה לאמינות של רכב suv רגיל, רק חשוב לקחת רכב עם מעט קילומטראז ובטוארגים, במיוחד בוי10 או וי8, יש עדיין למצוא כאלה.
לגבי שטח, רב החבר'ה כבר עברו לגראנדים WK משופרים וביניהם הרגשתי מעולה, הטוארג יותר מדויק בבקרת המשיכה שלו ויותר חזק במנוע כך שלא הרגשתי נחיתות מסויימת. כאשר ישמתלי אוויר הוא גם משמעותית יותר גבוה מהם (גם אםהגראנדים מוגבהים 4 אינץ) אז אין חשש לגחון.
המינוס הוא גלגלי 19 אינץ שאין להם צמיגים ראויים ומה שנותר לעשות הוא לשנות מידת רוחב וגובה כדי להישאר עם אותו החישוק אבל לנעול צמיגי at נורמליים.
אם הייתי חושב שהמינוסים הם רבים לא הייתי עובד מוי6 דיזל לוי10, שהוא אופרה אחרת לגמרי מבחינת מורכבות ואמינות,ושרוב האגדות על "הורדת מנוע בשביל להחליף רצועת אלטרנטור" באות מהדגם הזה למרות שמוסכניק טוב יכול להחליף כמעט הכל מבלי להוריד מנוע.
טוארגים של שנת2011 ומעלה עדיין מתאימים לשטח במיוחד אלה עם חבילת שטח שכוללת בולמי אוויר ונעילה אבל האוטו לא מתרומם לאותו הגובה אלא קצת יותר נמוך 4 סמ פחות נדמה לי) ואין הילוך כוח ברובן (למרות שגם כאן הבנתי שיש כמה שיש להן) אבל יש כפתורלמצב שטח שמשנה את התנהגות הגיר ומאפשר זחילה מבוקרת שהיא לא דרך הטרנספר.
בשנה האחרונה אגב עברנו לקאיין... שזה טוארג מחופש
Touareg... and wishful thinking of getting it off-road
סמוראי->סמוראי ארוך->גראנד ויטרה->פאג'רו Q->האנטר->Quigley 4x4 Chevy Van
למי ששואל איך הטוארג 2011 עד 2017 אז הנה סרטון נחמד שמראה את העבירות ביחס לאגדות מוטוריות אחרות באוסטרליה
https://youtu.be/usq_prW69Eo
Touareg... and wishful thinking of getting it off-road
קובי, איפה המחלות? איפה המכות הכואבות ומאיזה מכוניות או בעיות צריך להיזהר?
למה חשוב לקנות עם קמ נמוך והחל מאיזה קמ מתחילות הצרות?
Jeep Grand Cherokee ZJ 98 V8
Honda TRX300EX
4Z7BOZ
מבחינת מורכבות טכנולוגית. ממה שבדקתי (ובדקתי) אין בטוארג סלילים 2010 הרבה יותר ממה שיש בקראוול מאותה שנה - וקראוול לא מפחיד פה אף אחד, נכון? אני גם מכיר מקרוב תחזוקה של קראוול 2010 והוא מכונה אמינה מאוד.
מבחינת עבירות תהיו רגע רציניים. אנחנו בג'יפולוג לא בפייסבוק. נדבר במספרים. הילוך כוח, נעילה, מרווח גחון יותר טוב מפג'רו או פת'פיינדר, מהלך מתלים דומה. גודל גלגל אותו דבר (נניח שלכולם 265/70r17).
אז מה הבעיה?
אסף.
"scars are tattoos with better stories"
אין תכנית. חיים. נקודה.
הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008
היי בועז
קשה לי להצביע על מחלות ספציפיות אבל אני כן יודע שרכבים שלא קיבלו טיפול מסור והתקלות הוזנחו בהן (כל מיני נורות אזהרה שדולקות בלוח שעונים זו דוגמא טובה לכך) אז העלויות הופכות לגבוהות ומהר.
כאשר הרכב מטופל הוא באמת לא שונה בהרבה מפאסאט או מקרוואל.
אני אתן לך דוגמא:
במתלי אוויר יש נטיה להזנחה, וכאשר יש בריחת אוויר אפילו אם זה מהמחבר אז האוטו מזהיר בנורה כתומה שיש בעיה במתלים שכדאי להתייחס אליה. ואז הבנאדם הולך למוסך,אפילו למורשה, ובגלל שהם לא מבינים כלום ושום דבר הם אומרים לו שמדובר בעלויות גבוהות וש"אני מכיר מישהו שהחליף את כל המתלים וזה עלה לו 50,000 שח" ואז הבנאדם מעדיף לחיות עם התקלה. אממה, הקומפרסור לא נח כי הוא כל הזמן צריך למלא את האוויר שבורח ואז הוא נשרף וככה התקלה מתגלגלת והופכת יקרה פי כמה.
אין מה לפחד מהאוטו. אחלה רכב וטוב בהרבה כמעט מכל suv אחר שיש היום בכביש.
עם זאת אני מציע למצוא רכבים עם קילומטראז נמוך מ 150,000.
את הטוארג הראשון החזקתי מ 120,000 עד 200,000 והיה סה"כ ללא תקלות. אבל הרגשתי שהוא מזדקן. לא יודע, אולי זה רק אני כי הבחור שקנה ממני עד היום נוסע ומטייל באוטו וממש נהנה ממנו.
תקנו ותראו בעצמכם.
Touareg... and wishful thinking of getting it off-road
תודה קובי...
נהיה מסקרן ויש לי עוד מלא שאלות
איזה מידת גלגלים ניתן לעבור שיש בה גם מבחר סביר לשטח ( נהיה ראלי 50/50 כמו ה BF)?
האם ניתן ועד כמה לרדת במידת הג׳אנט ( הפרעה לקאליפרים)?
מי הרכב תורם הג׳אנטים?
מה ההבדלים המורגשים והחשובים ( הבטי אחזקה גם) בןי ה V8 ל V10, כי על הנייר הנתונים לא נראים רחוקים מאוד.
Jeep Grand Cherokee ZJ 98 V8
Honda TRX300EX
4Z7BOZ
+1
ושוב +1
לא טרחתי לראות עד הסוף. חיכיתי לטוארג. הבנתי את הפרינציפ.
כשהנהג בהיילקס בחר קו נכון, הוא עלה בלי בעיה.
היו שם עוד לפחות שני קוים נכונים לעלות בקלות.
העהניין הוא שההיילקס והדיסקברי יכולים לעשות את זה כל היום, כל יום, כל השבוע, כל השנה.
טוארג יכול לעבוד ככה לאורך זמן?.... או שמדי שנה צריך להחליף אותו בטוארג אחר, כדי להימנע מהתקלות?... (כלומר להינות ממנו כל עוד הוא תקין, ושהתקלות ייפלו על הבעלים הבא?)
ואסף - מידת הצמיג המקורית היא לא 265/70R17. לא בטוארג ולא בפאג'רו ולא בקאיין ולא בלנדקרוזר ולא בדיסקו 3
אל תנסה לשכנע את עצמך וגם להאמין בזה.
"טעויות" ברישום מידה ברשיון אפשריות בכל רכב ולכל מידה... אבל מקורי זה בטח לא.
בקיצור - אוטו עם בולמים ב-15K שקל?... הוא רכב מדהים ללא ספק, אבל בישראל זה לא לבני תמותה.
ואחזקה קלה של רכב זה כשצריך משהו מהרגע להרגע אז אפשר להשיג כאן בארץ אצל ינוביץ במחיר סביר, לא שיש צורך למכור כלייה כדי לרכוש את זה בצ'מפיון, או להשבית אותו שבועות עד שחלק מגיע מחו"ל... לעזאזל, זה כולה אוטו! ואני יודע ש"מחיר סביר" זה עניין יחסי לכל אחד ואחד. רכישת טוארג כזה היא היום אפשרית לכמעט כל אחד, אבל אחזקתו היא משהו שאינו סביר. אוטו שהיה מיועד לעשירים כשהיה חדש, נשאר כזה כשהוא בן עשר ושווה עשירית. זה לא מתאים לכל אחד.
לכל מי שמשתעשע במחשבות - תחשבו שוב.
לא עונה בפורום
לשאלות, קושיות, עצות, תובנות, נא לפנות בה"פ
https://www.rockauto.com/en/catalog/...588,suspension
אפשר להסתכל פה כדי לקבל אומדן על המחירי חלפים.
שים לב שיש באתר הזה רק דגמי V6.
2 נעילות - לאט לאט - ולעלות
שמרו על קשר