הטריילבלייזר הוא פלטפורמה לא מוצלחת בשטח.
צמיגים גדולים מהמקוריים מחייבים גם ספייסרים/ג'נטים עם אופסט כדי להרחיק אותם מגירודים. וכדי למנוע צרות מצד נציגי החוק אז גם כנפונים.... אז תוסיף לרשימה עוד כמה אלפים.
כל חבילת השיפורים שמנית לא רק מכפילה את מחיר הקנייה אלא גם אונסת את האוטו. היכולות אכן ישתפרו, אבל זה לא יהפוך אותו לכוכב שטח, רק ירגיש כמו נסיון להוכיח משהו למישהו...
לא עונה בפורום
לשאלות, קושיות, עצות, תובנות, נא לפנות בה"פ
איוניק 5 | ג'יפ CJ-7 1979 | היילקס 2015
היו: ג'יפ XJ צ'רוקי 1994| היילקס 2008| היילקס 1997 | ג'יפ CJ-8 1989 | סמוראי 1988
כאשר אסף יתפכח אז יבין שיש רק רכב אחד שמתאים לו בול לדרישות, נוח, חדיש יחסית, נעול כפול, ספיראלות, תחזוקה וחלקים זולים ונפוצים, עולה ללא בעיה את מעלה רמון, בוקר, זיק ודומיו, כן wk ממשפחת jeep.
Sent from my EVA-L09 using Tapatalk
יקר. (יחסית לשנתון)
וזה אחלה ג'יפ אבל מישהו כתב רמי .. שהוא לא לבעלי עצבים חלשים. במילים אחרות זה ג'יפ. רכב אמריקאי. מדהים בכל מה שהוא עושה... אבל לא הכי איכותי ואמין. אני מכיר מקרוב אחד כזה ... ולא משתכנע שזה כלי כזה מוצלח בלי שיפורים משמעותיים.
וזו ברירת מחדל. לא רעה בכלל. אבל לא הכי מוצלחת לעת עתה.
אסף.
"scars are tattoos with better stories"
אין תכנית. חיים. נקודה.
הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008
אסף, לפני שאתה פוסל :-)
אמצע הרי הקוקז, באושגולי גאורגיה, מקום שהאספלט הכי קרוב נמצא עשרות קילומטרים, ובלי 4X4 לא מגיעים.....
יום גשום, הדרכים בוציות, במרכז הכפר עובר נהר קטן, ומצד אחד, עליה משובשת שרכבי 4X4 שלא רוצים לפרפר, חייבים לנעול.
פתאום, על הגשר, מופיע רכב שלא שייך לתמונה, מצוייד בצמיגי כביש בחתך בינוני מינוס (חתך נמוך, לא מאוד, אבל נמוך).
עוד אני משפשף את העיניים ומתארגן על הטלפון, הוא נוסע באדישות לעבר העליה (רבע שעה קודם, מיצובשי DELICIA החליק והוריד את הנוסעים לפני שהצליח לעלות), עולה את ההעליה בלי שום בעיה!!! ונעלם לדרכו.
הדגמה מצויינת . בגדול... קאיין וטוארג זה אותה מכונית. בקטן.. הקאיין מוקפדת יותר בכל מיני דברים - תכלס מכונית יותר טובה במעט. לא יודע מה הביאו לארץ אבל הדגם הזה של עד 2010 מצוייד בהילוך נמוך ונעילה.
הבעיה עם קאיין - רק בנזין וחתיכת בנזין שתיין, והסבה לגז אני לא יודע איך הוא יקבל.
הבעיה השניה - החלקים יקרים מאוד כי כתוב עליהם פורשה, ולא - לא הכל אחד לאחד פולקסווגן.
בכל מקרה החברים בפורשה עשו עבודה רצינית בתכנון של הרכב הזה. הם שמו כיעדי תכנון ביצועי שטח די קיצוניים לתקופתם עבור רכב פנאי שטח יוקרתי. נראה שהם לא כיוונו לקרוסאובר (מושג שעוד לא היה קיים) אלא לרכב שטח יוקרתי שייתן בראש לריינג'רובר. בשטח. והצליחו.
הבעיה שיש לחלק מהג'יפאים ואני בתוכם עם קאיין / טוארג היא שהם לא נראים רכבי שטח. עגלגלים כאלה....
אבל אני מסתכל על נתונים. מתלים נפרדים עם מהלך מתלה... אפסי, נכון? מספרים - מהלך של 6".... זה די דומה עד זהה לכמה מהמתחרים הישירים אם משווים. ואם הולכים עוד קצת הלאה... כולם כאן מתלהבים מפינצגאואר. אני נהגתי בפינצ. מהלך המתלה שלו קטן יותר וגם הוא מפצה על זה בנעילות.
מרווח גחון? הצחקתם אותו. יותר מכל רכבי השטח הקשוחים שמסתובבים בנגב. 50 אחוז יותר מהיילקס או לנדקרוזר או אפילו רנגלר.
זוויות? יותר טובות מרוב אם לא כל הטנדרים היפניים.
גודל צמיגים? 30 עד 31 בסטנדרט. כמו כולם. עם אפשרות לעלות ל32 בלי שינויים.
יחס הספק משקל...? נו..
בקיצור - טוארג / קאיין - פלטפורמה נהדרת. אני כן חושש כי החלקים כן יקרים למרות שמדובר בכלים טובים שמראש נבנו טוב והמציאות מראה שהם אמינים. הם נבנו לעבוד ולשרוד ולא כמו התדמית המלוקקת שלהם. צריך להתרחק מהדגמים הבעייתיים (כן, קובי.... ה v10 הוא בעייתי) ולתכנן נכון את שגרת האחזקה והזמנת חלפים בהתאם - אבל במה זה שונה מכל SUV אחר?
אני במקרה מסתובב בשבוע וחצי האחרונים ברומניה, החצר האחורית של אירופה, במדינה שבואו נאמר שמוסכי פולקסווגן מומחים עם ציוד מתוחכם זה לא דבר נפוץ. ובהרים, ובאזורים החקלאיים הכי נידחים, והשבילים קשוחים ממש - אני רואה לא מעט טוארגים דור ראשון, נכון לא אצל הפלאחים הפשוטים אלא אצלצהחוואים היותר עשירים, אבל אלו כלים שבהחלט עובדים קשה. כולם tdi או r5 או v6.
אז עוד לא אבדה התקווה למצוא צעצוע יפני סולידי, אבל ככל שהדיון הזה התקדם הבנתי שתכלס..... למה לא טוארג בעצם?
אסף.
"scars are tattoos with better stories"
אין תכנית. חיים. נקודה.
הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008
ההנאה שבאיטיות..
"The view of the Hilux from the back, often seen by others on the trail, rarely seen by anyone on the freeway."
Hary Wagner
איזה דיון... איזה סיום ...
וְנִגְלָה בְאָזְנָי יהוה צְבָאוֹת; אִם־יְכֻפַּר הֶעָוֹן הַזֶּה לָכֶם עַד־תְּמֻתוּן
אני עוד מחכה לוידאו מלמעלה רמון...
חיפשתי ברצינות וראיתי לא מעט טוארגים. חלקם גרוטאות שאי אפשר להאמין שנוסעות, חלקם נהדרים. אבל לא מצאתי אפילו אחד עם נעילה אחורית שזה תנאי מבחינתי - אנשים שבטוחים שיש להם 'חבילת שטח' אבל אין להם. מישהו מאנשי המכירות של צ'מפיון עשה עבודה טובה בלמכור את החבילה המדומיינת הזו.
מי שלא מרגיש שחובה הנעילה, יכול למצוא מציאות אמיתיות וזה רכב שטח ראוי בהחלט.
אסף.
"scars are tattoos with better stories"
אין תכנית. חיים. נקודה.
הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008
חבילות השטח של VW וגם של מרצדס, לא היו מדומיינות, אבל הן לא נחלו הצלחה שיווקית גדולה בישראל.
חבילה כזו כוללת בדרך כלל הילוך כוח, נעילה אחורית, חישוקים הכי גדולים שאפשר עם צמיגי חתך הכי נמוך שאפשר.... ולפעמים גם מנשא אחורי מקורי לגלגל רזרבי. המרצדס ML350CDI שנבחן אצלנו מול הדיסקברי 4 בזמנו, כלל חבילת שטח. הוא נסע מצויין אבל אתה זוכר טוב מאוד איזה צמיגים היו לו ואיך התפנצ'ר על שביל הכי פשוט שיש, כזה שגם פרארי היתה נוסעת בו בלי להתגרד...
תוספת המחיר עבור חבילות השטח היתה גדולה מאוד גם בעולם המושגים של SUV פרימיום גרמני.
וצריך גם להבין מי הלקוח המיועד של SUV פרימיום גרמני חדש - אין שום צורך להכנס כאן לאנתרופולוגיה, ניתוחי אופי וכו', אבל זה כנראה ברור ומתבקש שלא מדובר בעכברי שטח מובהקים. הם יתרשמו יותר מג'נטים עצומים, ריפודי עור יוקרתיים יותר ומערכות סאונד משוכללות עם מסכי DVD וכו' (שהיו אז שיא הטכנולוגיה) מאשר מהילוך כוח ונעילה אחורית שרובם לא ידעו בכלל מה זה ומהיכרות עם חלק מאנשי המכירות של היבואנים, רובם עד היום לא יודעים מה זה.... גלגל רזרבי על מינשא חיצוני?... חלק מהכלים הללו לא מצויידים במקור בגלגל רזרבי כלל אלא בערכת תיקון מצ'וקמקת שכוללת קומפרסור מאלה שנמכרים באוטו-דיפו ב-100 שקל ובבקבוק דבק. ובכלל בשביל מה צריך גלגל אם אלה אנשים שסביר להניח שלא ילכלכו ידיים בהחלפת גלגל בעצמם?.... אם יש להם פנצ'ר הם מזמינים ניידת שירות.
אלה כלי רכב שנסעו רק על כביש. שופוני נטו. העובדה שמדובר בלקוח בעל אמצעים לא אומרת שהוא פזרן. אין לו בעיה לפוצץ מיליון שקל על אוטו יקר שכולל גם חבילת תוספות מרשימה, אבל מה שאין לו צורך בו, הוא לא לוקח. במיוחד כשממילא אלה מכוניות שחוזרות לטרייד-אין אחרי כמה חודשים ספורים בלבד כי אלה לקוחות שבמילייה החברתי שלהם יש חשיבות גדולה להתחדש כל הזמן בצעצוע משוכלל ומתקדם יותר.
ולכן קשה למצוא היום כלים כאלה עם חבילת שטח. אני מהמר על כ-20 יחידות טוארג עם חבילת שטח שנמכרו כאן במהלך השנים.
בינינו, בעלים של רכב כזה שרוצה גם שטח, אין לו שום בעיה לרכוש לו איזה SBS שהוא גורר (ואין להם שום בעיה בגרירה, גם במהירויות גבוהות) או אפילו ג'יפ אמיתי שהוא מחזיק ליד ה-SUV המפואר. או שהוא חוצה את הקווים ללנדרובר שרוב לקוחותיהם יותר מודעים ומתרשמים מרזומה השטח של היצרן.
לא עונה בפורום
לשאלות, קושיות, עצות, תובנות, נא לפנות בה"פ
בסוף שינינו מסלול ועשינו מאלמוג עד כפר הנוקדים ואז למטה דרך מעלה יאיר.
לא היו אתגרים קשים מדי והוידאו היחידי שטרחנו לצלם הוא ירידת המדרגה של מעלה יאיר אבל זה לא ממש מעניין.
אבל אם תרצה לעשות איזה מבחן השוואתי מצולם אני אשכנע את החבר שלי להגיע ולהפגין יכולות. ומדובר אגב בגרסת וי8 עם מתלי אוויר אבל ללא נעילה אחורית, מה שלא מפריע לו יותר מדי לעלות עליות קשות
Touareg... and wishful thinking of getting it off-road
לכתבה ההיא אני אשמח גם לבוא.
Sent from my iPhone using Tapatalk
צועניה ..
לא, לקאיין יש גאנטים 20 אינץ בפרופיל דק מאד ולכן אני לא נכנס איתה לשטח כמעט בכלל.
אבל קאיין וטוארג זה בדיוק אותו רכב כך שאם ברשותך קאיין עם גלגלים נורמליים ומתלי אוויר, תרגיש חופשי להיכנס לשטח, אתה תעבור (כמעט) הכל.
אני בשטח מטייל עם דודג' ראם. עינוי סיני אמיתי.
Touareg... and wishful thinking of getting it off-road
יש לי שכן עם קאיין דור ראשון ברמת גימור משונה עם חישוקי 17 ונעילה אחורית. הצעתי לו לקנות ממנו, ותכלס אם הוא לא היה מתאר לי בפרוטרוט את צריכת הדלק... הייתי מתעקש איתו. זה לא בדיוק כמו טוארג, זה אותה פלטפורמה אבל בנוי ומרגיש קצת יותר 'מהודק'.. בקיצור אפילו יותר טוב.
אסף.
"scars are tattoos with better stories"
אין תכנית. חיים. נקודה.
הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008
על איזה סדר גודל של צריכה מדובר?
אנחנו מגיעים מסופות ו צירוקי... 1:5-8
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
לא הגעתי לראש שרשרת המזון כדי להיות צמחוני!
מחפש רוכש לזוג כליות במצב טוב,כולל עבודה...
מנועים זהים ניהול אחר?אסף
borderline velocity disorder
שמרו על קשר