אני עם מקסיס 771 די מרוצה, תמיד גם בג'יפים אחרים היו לי רק AT.
איזו נעילה נשלטת יש לך?
הגימני חייב צמיגים חדשים, עד עכשיו היו ברידגסטון דואלר שאין לי הרבה מה לומר עליהם. לא לטובה ולא לרעה, הם בסדר ל50:50. שרדו המון זמן ועכשיו אחרי 4 שנים תם זמנם.
ההתלבטות היא ספציפית:
General grabber at3 ראיתי מורכבים, אחלה סוליה, שקטים, כנראה יותר אגרסיביים ממה שחוויתי עד כה. 2 שכבות בדופן.
Maxxis 8060 הצמיג שטח מלא היחיד הרלוונטי , 3 שכבות בדופן, שמעתי דווקא הרבה מחמאות ביחס לצמיג שטח, יחסית שקטים ואוחזים בכביש (ביחס לשטח מלא)
לא מוותר על מידה מקורית (קוד מהירות אין לי ברישיון רכב)
הרכב נוסע כ12-15 אלף בשנה. ביום יום באספלט, וטיול פעם פעמיים בחודש.
לא חובב בוץ, טיול בוץ יש אולי פעם פעמיים בשנה (בדרך כלל עם בוא השלג)
לא רגיש כל כך לרעש, הרכב גם ככה רועש.
כן חשובה הבטיחות והאחיזה בכביש, אבל בסך הכל צריך צמיגים שלא יהיו קטסטרופה.
רמת הטיול בינוני + , הרכב נעול מאחור (נעילה נשלטת) ולפעמים חסרה לי אחיזה ו/או יכולת להוריד עוד אוויר.
צריך צמיג שניתן לאזן בסדר, בג׳ימני חוסר איזון מקדימה יוצר רעידות הגה ברמת הזוועה.
אסתטיקה חשובה אבל במידה מועטה, כן הרכב נראה יותר טוב עם שטח מלא. אבל זה נושא מישני.
עמידות לשחיקה לטווח ארוך לא יודע כמה חשובה, לרוב הצמיגים אצלי יתייבשו מהזמן יותר מהר מאשר הסוליה תשחק.
אשמח לדעתכם, במיוחד מי שהתנסה גם וגם,
וכן, bf ko2 כנראה תפורים עלי, אבל אין במידה מקורית ואני לא טיפוס של עבריינות ו/או מעכרים למינהם.
אני עם מקסיס 771 די מרוצה, תמיד גם בג'יפים אחרים היו לי רק AT.
איזו נעילה נשלטת יש לך?
גודייר AT-S.
מאוד עמיד.
לא עונה בפורום
לשאלות, קושיות, עצות, תובנות, נא לפנות בה"פ
בהתאם להמלצתם החמה והמאוד מלומדת של דרור ברלי ואסף קציר, התקנתי את הגודייר AT במידה המקורית.
מעבר לנסיעת הכביש והאחיזה בשטח, הטענה היא שהם בעלי עמידות טובה יותר כנגד תקרים.
בברכה,
יוני5
LandRover makes me feel like God - full of mercy
היילקס 95, "31, נעול כפול
מדינה חופשית. אתם לא חייבים להסכים איתי. אתם יכולים להמשיך לטעות.
מקסיס 771 הם גם כן בסדר, היתרון שלהם על הגנרל הוא בעיקר המחיר
המחיר של הגנרל והמקסיס 8060 זהה לכן משווה ראש בראש.
גם אצלי זה יהיה הסט השלישי כבר ועד כה 50:50 אבל חשבתי לפתוח את זה שוב למחשבה.
נעול אחורה tyrex שזה תת מותג של רפטור האיטלקים (תוצרת סינית כמובן)
- - - Updated - - -
אני בהחלט אברר עליהם מול הגנרל. השאלה היא שוב ביחס לשטח מלא,
אני מבין שיותר רועש פחות עמיד פחות בטוח (לטובת יכולת שטח משופרת) השאלה כמה זה משמעותי.
שאתם מחליפים לשטח מלא תחשבו שזה צמיג שמיועד לנסיעה בבוץ ובשטח סלעי
בכביש במיוחד בחורף בקושי יש לו אחיזה, סכנת נפשות
בחול, צמיג כביש מקורי עדיף
הבלאי של צמיג שטח מלא הוא הרבה יותר גבוה מצמיגי כביש.
תחשבו כמה אחוזים מסה"כ הנסיעה שלכם אתם מבלים בבוץ ובסלעים
אני נוסע על צמיגים 50/50
אני מצביע בעד ה- 8060, כבר כמה דורות של הצמיג הזה עברו על הויטארה.
חשוב להבין שזה צמיג פשרה (טובה בעיני):
- הוא יותר טוב בשטח מכל A/T אבל פחות טוב מצמיגי השטח של BF, טויו וכדומה
- הוא שקט יותר בכביש מרוב צמיגי השטח המלאים, אבל עדיין מורגש יחסית ל- A/T, במיוחד כשמתבלה.
-נקודת התורפה של הצמיג בעיני: אחיזה בכביש רטוב. הבדל מורגש בהשוואה ל- BF KM2 למשל.
- מחיר זול יחסית
זה כנראה הצמיג שגם יישאר על הויטארה אלא אם כן ינחת לי דיל ממש טוב לאחד מהמובילים בשוק, או אם סתם יתגבר עלי יצר הסקרנות לנסות צמיג אחר...
וְנִגְלָה בְאָזְנָי יהוה צְבָאוֹת; אִם־יְכֻפַּר הֶעָוֹן הַזֶּה לָכֶם עַד־תְּמֻתוּן
היה לי נסיון בעבר עם ה-8060.רעש לא הפריע לי ( סמוראי 87 )
צריכת דלק לא הספקתי לבדוק ( שינוי מידה ) וגם עמידות לאורך זמן מאותה סיבה . מה שאני זוכר ממנו חוץ מזה שהיה יפה - אחיזה מטמטמת בשטח. עליתי איתם לפני שנים מעלה באזור י-ם, הרבה הצלבות , לפני הקיט בטרנספר ונעילות. הרכב עלה עד שהחלטתי שמספיק. רק כשירדתי למטה ,שמתי לב שהרכב היה ללא לוקרים נעולים - כלומר , 2x4 , ה-8060 עשו את העבודה. לא היו לי בעיות אחיזה על הכביש - גם לא נסעתי מהר.
sj413 LWB , "3 , 5.14 , 2x1510 , "7.50-"16/ "7.00-"15
דורון , הוא הקצין קצת והאמירה שלו כנראה לא במקומה . אבל - אני יכול להעיד מניסיון , ב-8060 שהם שטח מלא , לא היה לי שום בעיות אחיזה על כביש יבש/רטוב . בסט אלייאנס שמורכב אצלי כעת ואולי הוא לא דוגמא בגלל שנת הדגם - היה של ג'פס/ חמש/סיקס - החלקתי איתו פעמיים על כביש רטוב ואני מודע לנקודת החולשה הזו שלו. בדגמי שטח מלא חדשים יותר , מניח שהבעיה מוזערה/לא קיימת.
Sent from my Mi A1 using Tapatalk
sj413 LWB , "3 , 5.14 , 2x1510 , "7.50-"16/ "7.00-"15
לטעמי זניח וזו הבחירה שלי..
וְנִגְלָה בְאָזְנָי יהוה צְבָאוֹת; אִם־יְכֻפַּר הֶעָוֹן הַזֶּה לָכֶם עַד־תְּמֻתוּן
יש טווח תקין למה שמוגדר צמיג מתאים לתקינה לרכב.
כל צמיגי השטח מלא שעונים לתקינה הם בהגדרה בגבול האחיזה הנדרשת לתקן כדי לנסוע על כביש ציבורי, ולכן האמירה הזו לגמרי לא בכיוון, ומזינה אגדות אורבניות.
זה לא אומר שצמיג שטח מלא אוחז כמו צמיג כביש ייעודי, אין טענה כזו.
אבל המרחק מהמצב האמיתי ועד סכנות נפשות הוא עצום.
יש גם הבדל לא קטן באחיזת כביש בין דגמים שונים של צמיגי שטח, כפי שיש הבדל גדול גם בין צמיגי כביש לבין עצמם.
אני לא אומר שצמיג שטח מלא נחוץ לכל אחד, אבל אין סיבה להמציא ולהזין סיסמאות מוקצנות.
ההנאה שבאיטיות..
"The view of the Hilux from the back, often seen by others on the trail, rarely seen by anyone on the freeway."
Hary Wagner
ההנאה שבאיטיות..
"The view of the Hilux from the back, often seen by others on the trail, rarely seen by anyone on the freeway."
Hary Wagner
גם לי יש ניסיון מצויין עם מקסיס 8060 גם בסמוראי וגם בםאגרו הנוכחי.
Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk
סמוראי->סמוראי ארוך->גראנד ויטרה->פאג'רו Q->האנטר->Quigley 4x4 Chevy Van
בסופו של יום, אחרי שקראתי את התגובות של כולם, השתכנעתי והתקנתי את המקסיס 8060, לא עבר מספיק זמן לסקירה שלמה, אולם בסקאלה של שיפור / חיסור, ה 8060 לחלוטין משפר את הביצועים בשטח בצורה דרמאטית, במחיר ירידה מינורית בכביש הציבורי . אני התמכרתי והדרך חזרה לצמיגי 50/50 נראית בלתי אפשרית.
![]()
טוב עשית. זה רכב שטח, והוא צריך צמיגי שטח.
למזלנו מותר ומקובל ובטוח לנסוע על צמיגים כאלו בכביש הציבורי. ותכלס אין סיבה לא לעשות זאת חוץ מהמחיר באורך החיים הקצר יחסית של צמיגי שטח.
אני הקפדתי בכל רכבי השטח שלי לאורך השנים להתקין רק צמיגי שטח.
לפרוטוקול - שני המקרים היחידים בהם החלקתי על כביש רטוב היו עם חיפושית על צמיגי כביש ועם פורד על צמיגי AT של אביר (מהדגם הישן מי שזוכר שהיו חרא של צמיגים אבל מחזיקים לנצח ובמידה מצויינת).
אסף.
"scars are tattoos with better stories"
אין תכנית. חיים. נקודה.
הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008
אם אתם רוצים : גובה דופן + גובה כללי + צמיג שטח ומוכנים קצת לצאת מהקופסא , תבדקו/תוודאו אם ב- Autodata של הג'ימיני מופיעה גם המידה : 6.00-16 ( בסמוראי מופיעה ) ותוכלו לגלות עולם אחר/חדש/ישן.
היה לי בעבר לתקופה קצרה 8060 205/70/15 . צמיג מעולה באחיזה.
הגודל והפוליאסטר תיסכלו אותי ועברתי לעולם הניילון במידות :
7.00-15 + 6.00-16.
sj413 LWB , "3 , 5.14 , 2x1510 , "7.50-"16/ "7.00-"15
שמרו על קשר