אין לי המלצה על לוח בידוד, אבל עלה כבר איפשהו קישור לבחור שעטף את הקלקר הפנימי בשמיכת בידוד. בצידניות כתר הישנות, שני החלקים במילא נפרדים בשלב מסוים, אז אחי עשה את אותו הדבר.
לטענתו- יש הבדל.
לדעתי? פלצבו.
לאחרונה התחילו חלק מהחברים לצוץ עם צידניות - על, שמחזיקות את הקרח קר כמה ימים.
לי יש צידנית כתר - מספקת לחלוטין לטיול סופ"ש, אבל לא באותה רמה כמובן.
בחנתי מקרוב את צידניות העל וההבדל העיקרי (חוץ מסגירה מהודקת של המכסה) הוא פשוט... עובי הבידוד. אצלי הבידוד הוא אולי, אופטימי, 20 מ''מ קלקר. בחלק העליון טיפה יותר.
בצידנית-על הבידוד נראה סביב 50 מ"מ. ברור שהיא מחזיקה קור יותר זמן.
מצד שני, צידנית כזו עם או בלי משלוח זה חבילה של דולרים ואולי אפשר לעשות משהו אחר.
ניסוי ראשון - הוספת שכבת בידוד חלקית לצידנית כתר. הוכתר בהצלחה וגם אחרי 3 לילות ו3 ימים במדבר נשאר גוש קרח קטן באחד מ3 הבקבוקים שנכנסו קפואים, ומה שיוצא מהצידנית עדיין צונן. אבל זה אילתור ואני מוכן לעבור לשלב הבא.
בתכנית פירוק המעטפת מהחלק הפנימי של הציונית כתר, ועיטוף מחדש ב50 מ''מ של חומר בידוד - ואולי אפילו יותר בהתאם למרווח הפנוי עד דפנות הארגז שהפך למעטפת החיצונית.
איזה חומר?
https://www.rotenberg1929.co.il/he/t...insulation/201
לפי טבלת ההשוואה הזו פומבורד יעיל יותר מקלקר. 50 מ"מ שלו לעומת 20 מ"מ של קלקר ייתנו בידוד טוב פי כמה.
את המכסה אני אעבה בבידוד מבפנים - עם אותו חומר. וכך גם תיווצר מדרגה שתאטום את המכסה כשהוא סגור. כמובן עם מנגנון הידוק מתאים.
עוד נראה לי לעטוף מבחוץ עם אלומיניום דביק שגם יקרין את החום וגם יחזק את המבנה. וכל זה לתוך הארגז.
ככה תהיה לי צידנית - על אבל במחיר של שקלים בודדים וקצת עבודה.
הסיבה שאני מעלה זאת כאן טרם הבנייה - אולי יש לכם המלצה על לוח בידוד יעיל יותר טרמית.
אסף.
"scars are tattoos with better stories"
אין תכנית. חיים. נקודה.
הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008
אין לי המלצה על לוח בידוד, אבל עלה כבר איפשהו קישור לבחור שעטף את הקלקר הפנימי בשמיכת בידוד. בצידניות כתר הישנות, שני החלקים במילא נפרדים בשלב מסוים, אז אחי עשה את אותו הדבר.
לטענתו- יש הבדל.
לדעתי? פלצבו.
זה שבידוד עבה יותר מבודד יותר - מוכח.
אני מחפש את האופטימום מבחינת מספר R ב5 ס"מ למול מחיר.
אסף.
"scars are tattoos with better stories"
אין תכנית. חיים. נקודה.
הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008
1 בחלק הפנימי ציפוי אלומיניום - בסופר מרק.
למנוע בריחה בקרינה
2 קל קר - מסעדת דגים-חנות דגים - מיועד במיוחד לשמירה!
עוטף מסביב.
3 חלק חיצוני- אלומיניום. למנוע /להחזיר קרינה מבחוץ.
יש אלומיניום ספציפי לחלק הפנימי?
אסף.
"scars are tattoos with better stories"
אין תכנית. חיים. נקודה.
הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008
אפתח בכך שאין לי את הנתון המדוייק שאתה מחפש לחומר שאני מציע.
אבל תעשיית המזון עברה מזמן מקלקר פשוט (פולי-סטירן), ל"קלקר" מפולי-פרופילן מוקצף בדחיסות של 45 גרם לליטר ומעלה.
מבודד משמעותית יותר טוב (מניסויים אמפיריים בשטח, לא מדדתי מדוייק).
יש לי כמה לוחות כאלו בגדלים של 50X40 בערך אם תרצה לניסוי.
חינם באזור עוטף עזה.
נהדר. אני אבוא לקחת. שים לי בצד גם אם ייקח כמה שבועות עד שאהיה באזור.
אסף.
"scars are tattoos with better stories"
אין תכנית. חיים. נקודה.
הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008
יש עוד רעיונות.... מתחיל להיות משהו מגובש בראש.
אסף.
"scars are tattoos with better stories"
אין תכנית. חיים. נקודה.
הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008
לא. הצידנית הכי טובה בארץ. חכו חכו.
אסף.
"scars are tattoos with better stories"
אין תכנית. חיים. נקודה.
הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008
ההתעקשות הזו קצת לא תאומן
Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk
סמוראי->סמוראי ארוך->גראנד ויטרה->פאג'רו Q->האנטר->Quigley 4x4 Chevy Van
כמו האיימיש.
דווקא מקסים להביט מהצד איך מנסים להילחם בקידמה.
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
אני אסביר לכם.
הרבה יותר פשוט לבנות צידנית מאשר מקרר.
https://r.tapatalk.com/shareLink/top...ink_source=app
homemade cooler box.
העובי יהיה 50 מ''מ - או הקלקר של ים או פוליבורד או שילוב של שניהם.
הבעיה הגדולה היא הקופסה הפנימית - שצריכה להיות קשיחה ואטומה. לא משהו שקופסת איחסון 40 ליטר מפלסטיק ב50 שח מהחנות כלי בית לא תעשה . או שתי קופסאות 30 ליטר בעצם צידנית כפולה.
חיצונית אני מתלבט אם לבנות עם פרופילי 'סטנדרט' 40 שבמקרה יש לי תחת היד ואלומיניום עובי 1ממ או אותו אלומיניום ופינות מזוויתן 20 - שיחובר בניטים. השיקול הוא רק משקלי כי שתי האפשרויות יחזיקו משקל . אני עוד לא יודע כמה עולה אלומיניום אז אולי יהיה שם חומר זול יותר ואז חייבים את הפרופילים לחוזק.
המכסה סוגיה בפני עצמה... צריך לחשוב על זה
את כל המרווחים אפשר למלא בקצף הוא גם מדביק וגם ממלא וגם מחזק.
אסף .
"scars are tattoos with better stories"
אין תכנית. חיים. נקודה.
הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008
הייתי חושב על זה לצד החיצוני
https://gelem2000.co.il/%D7%90%D7%A7...5%D7%A0%D7%93/
ובאופן כללי להשתמש בדבק
Sent from my SM-G950F using Tapatalk
LAND ROVER = THE ULTIMATE JEEP IMPROVEMENT
יש הרבה פרויקטים כאלו![]()
איוניק 5 | ג'יפ CJ-7 1979 | היילקס 2015
היו: ג'יפ XJ צ'רוקי 1994| היילקס 2008| היילקס 1997 | ג'יפ CJ-8 1989 | סמוראי 1988
"scars are tattoos with better stories"
אין תכנית. חיים. נקודה.
הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008
אסף,
היה אצלי בלייק'ס.
מבודד על, שאוליי יתאים ליישום שלך. ואם לא, עדיין מרשים. ויש גם רצפט וניתן להכין במטבח.(ושבועז לא יקפוץ עכשיו)
https://www.youtube.com/watch?v=aqR4...index=144&t=0s
שמרו על קשר