Close
Page 4 of 6 FirstFirst 123456 LastLast
Results 61 to 80 of 118
  1. #61
    חבר רשום ד ו ר ו ן's Avatar
    Join Date
    Mar 2003
    Location
    בבית
    Posts
    25,070

    Default תגובה: Article: מורה נבוכים - מערכת מצברים כפולה

    Quote Originally Posted by tallevi View Post
    עכשיו כבר לא ברור לי מה ההשוואה, מבחינתי זה היה השיטה הזו של PW ביחס לשיטות המתוחכמות יותר שהוצגו בכתבה (לא איך שאתה הצגת), ומשכך יש הבדל במספר רכיבים (VSR, DC Charger, DC2DC Buck/Boost) שברמות איכות גבוהות יכול שיעלו עוד כמה מאות שקלים.
    .
    דורוןפ הציג בכל האופציות בתצוגה VSR אבל יש אפשרות נוספת פשוטה ומוכחת וזולה יותר וכנראה הרבה יותר נפוצה.
    ממסר מתאים שנסגר רק אחרי סוויץ.
    זהו.
    בלי רכיבי בקרת טעינה, ובלי שום גיזמו בדרך.
    ההנאה שבאיטיות..

    "The view of the Hilux from the back, often seen by others on the trail, rarely seen by anyone on the freeway."
    Hary Wagner

  2. #62

    Default תגובה: Article: מורה נבוכים - מערכת מצברים כפולה

    להשתמש בממסר במקום VSR היא לא אופציה פשוטה יותר או מחויבת אם מדובר בזרמי הנעה.

    זולה יותר אולי, אבל החיווט של ממסר יותר מסובךמ-VSR מהסיבה שהוא צריך חווט של פיקוד כלשהוא, לעומת VSR שלא צריך פיקוד נוסף.

    בסופו של דבר VSR הוא ממסר לכל דבר.

    יש הרבה פיתרונות לבעיה אחת ואני הצגתי דרכים מסוימות לפתרון.

    כל אחד לפי הדרישות שלו מהמערכת יבחר את הפתרון המתאים לו.

    מצברי עופרת/פריקה מהירה למשל לא עונים לשתי דרישות שהיו לי.
    1. סוללה ניידת שאפשר להעביר מרכב לרכב בקלות או לקחת למחנה ללא הרכב
    2. קיבולת מספקת ל-24 שעות ללא טעינה

  3. #63
    חבר רשום tallevi's Avatar
    Join Date
    May 2009
    Location
    שומרון
    Posts
    3,179

    Default תגובה: Article: מורה נבוכים - מערכת מצברים כפולה

    Quote Originally Posted by ד ו ר ו ן View Post
    דורוןפ הציג בכל האופציות בתצוגה VSR אבל יש אפשרות נוספת פשוטה ומוכחת וזולה יותר וכנראה הרבה יותר נפוצה.
    ממסר מתאים שנסגר רק אחרי סוויץ.
    זהו.
    בלי רכיבי בקרת טעינה, ובלי שום גיזמו בדרך.

    אוקיי, רק שהוספתי את התוספת שלי על האפשרות הזולה והפשוטה, שמצד אחד עלותה אפסית (תוספת של עוד ממסר פיקוד קטן, "מגע יבש", בגרוש וחצי), ומצד שני מאפשרת להימנע מזרמי התנעה דרך הממסר ו"גזילת" כוח מהמצבר הראשי בזמן שהוא בכי זקוק לו - זמן ההתנעה.



    טל.

  4. #64
    חבר רשום ד ו ר ו ן's Avatar
    Join Date
    Mar 2003
    Location
    בבית
    Posts
    25,070

    Default תגובה: Article: מורה נבוכים - מערכת מצברים כפולה

    Quote Originally Posted by דורון.פ. View Post
    זולה יותר אולי, אבל החיווט של ממסר יותר מסובךמ-VSR מהסיבה שהוא צריך חווט של פיקוד כלשהוא, לעומת VSR שלא צריך פיקוד נוסף.
    עלויות.
    ממסר מתאים יהיה זול יותר מ-VSR.

    פיקוד מסובך?
    חוט מינוס אחרי סוויץ, מי ישמע מערכת מסובכת.
    ההנאה שבאיטיות..

    "The view of the Hilux from the back, often seen by others on the trail, rarely seen by anyone on the freeway."
    Hary Wagner

  5. #65

    Default תגובה: Article: מורה נבוכים - מערכת מצברים כפולה

    Quote Originally Posted by tallevi View Post
    זיו, הטיעונים שלך נכונים. אין ספק שעל פניו מערכת שמאפשרת עבודה בזרמים נמוכים יותר (משמעותית) מאפשרת שימוש ברכיבים זולים יותר וחיווט במידה קטנה יותר וכו, אבל עדיין...במציאות, המערכת של PW כדוגמה עם שימוש בממסר "נורמלי", שאולי בנתונים שלו הזרם הנומינלי הוא עשירית מהזרמים שעלולים להתפתח בזמן ההתנעה - מעשית עובדת בצורה מוכחת ואמינה לאורך שנים. אי אפשר לבוא ולטעון עכשיו שזה "לא נכון", "לא חכם", לא הגיוני". זה עובד!

    עכשיו כבר לא ברור לי מה ההשוואה, מבחינתי זה היה השיטה הזו של PW ביחס לשיטות המתוחכמות יותר שהוצגו בכתבה (לא איך שאתה הצגת), ומשכך יש הבדל במספר רכיבים (VSR, DC Charger, DC2DC Buck/Boost) שברמות איכות גבוהות יכול שיעלו עוד כמה מאות שקלים.

    בנוסף ניתן לשדרג את השיטה הפשוטה עם ממסר בודד על ידי פיקוד של הממסר באמצעות הטרנזיסטור ברגולטור של האלטרנטור השולט על נורת הטעינה (כך אני עשיתי), וכך אין חיבור בין המצברים אלא רק לאחר ההתנעה, (עם כל מה שמשתמע מכך).

    לגבי השיטות שהוצגו.
    כמו שכתבתי, מה שאני ציירתי זו הדרך הפשוטה ביותר בחיבור "הקלאסי" , וכמו שכתבתי, יש פה אנשים שזו בדיוק המערעת שלהם.
    היתרון הגדול של המערכות האלו ( בניגוד למערכת של PW) שאפשר לשכלל ולשפר.
    מאחר ואלו שיכלולים פשוטים עם הרבה יתרונות, אז דורון התמקד יותר באפשרויות האחרות.

    מיי 1 רופי...

    טל.
    טל,
    אדם שגר בחיפה רוצה להגיע לאילת, הוא קונה לעצמו משאית עם נגרר, ונוסע.
    יום אחד, באיזה פורום תיירות עולה שאלה איך מגיעים לאילת,.
    יש כאלו שמציעים אופנוע, יש כאלו שמציעים רכב פרטי, אבל יש גם אחד שממליץ לקנות משאית עם נגרר.
    שואלים אותו מה ההגיון, הוא אומר, עובדה שהגעתי, לי זה מתאים.
    אף אחד לא מתווכח שמה ש PW הציע עובד.
    כל הדיון הוא מה יותר נכון ? מה יותר מתאים
    דורון פ. תאר מספר צורות, כל אחת עם היתרונות והחסרונות שלה, על זה אפשר לדבר.

    אין שום הגיון בזה שאדם פרטי נוסע במשאית לאילת.
    לא מבין מה הבעיה להודות שעושים טעות. כמה דיבורים רק כי לא נעים להגיד למישהו שהוא טעה.

  6. #66

    Default תגובה: Article: מורה נבוכים - מערכת מצברים כפולה

    עלות כתבתי
    וסיבוכיות היא תלות באדם שבונה/מתכנן
    עדיין להוסיף חוט אחרי הסוויטש עדיין יותר מסובך מ-VSR
    והבדל נוסף שצריך לזכור לא להשאיר סוויטש פתוח אם מצבר הצרכנים ריק.

    כל אחד הטוב בעיינו יעשה.

  7. #67

    Default תגובה: Article: מורה נבוכים - מערכת מצברים כפולה

    דורון & דורון פ.
    אנחנו חוזרים לדיון של מורכבות פתרון לעומת יכולות של המערכת.
    לדעתי, מערכת בסיסית כמו שיש לדורון ( בהיילקס), היא מערכת מינמליסטית שניתנת לשיפור בקלות.
    ברגע שלא מסתפקים בסוויטש פתוח ורוצים לוודא שיש טעינה , הפתרון של VSR נראה לי פשוט ואמין יותר מכל הקומבינות של חוט מהטעינה או מהרגש לחץ שמן.

    אם הדיון יחזור להיות עניני, ואני לא אתעצל, אני אנסה לשים פה שרטוט של המערכת שלי ( שעברה שינוי לאחרונה) ומה היו השיקולים שלי.

  8. #68

    Default תגובה: Article: מורה נבוכים - מערכת מצברים כפולה

    מה יותר נכון.. מה יותר מתאים...?
    אצלי בקמפר - מערכת של יצרן מקורי - עם רכיב אחד דיסקרטי לניהול מצברים (מפצל טעינה מבוסס דיודות בצורת קמץ) ולדעתי זה הטוב ביותר. יותר טוב מאשר ממסר - כי לעולם מצבר אחד לא יגנוב מהשני.
    אבל זה אני. וזה קמפר.
    ברכב טיולים הסט-אפ של דורון (ממסר בודד) והסטאפ של P דומים מאוד ושונים מאוד בפשטות שלהם - ולגבי האביזרים/ כבלים/ ציוד הדרוש - גם מזה אני לא מתרשם. למשל - בעבודה הקודמת שלי היו לי תחת היד במחיר סמלי מינוס, ממסרי זרם גבוה אטומים הרמטיים של כלי רכב חשמליים - וגם את כל הציוד לעשות בהם שימוש. אחרים ירכשו סולנואיד התנעה או סולנואיד כננת.
    אני רואה בכל אחד מהשיטות יתרונות וחסרונות לרכב טיולים שפרופיל הנשימה שלו הוא טיול ולא מחנאות לשמה.
    מכאן הלאה יש רמה גבוהה יותר של פתרונות כמו שהוצג במאמר המצויין.
    אני שמח שבדיון אחד בודד הוצג כזה מגוון רחב של פתרונות לאותה בעיה בדיוק - כל אחד עם הניואנסים שלו, החוזקות והחולשות שלו.
    זה נותן בסיס טוב להשוואה בין תצורות שונות למי שמתלבט ביניהן.

    אסף.

    Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
    "scars are tattoos with better stories"
    אין תכנית. חיים. נקודה.
    הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008

  9. #69
    חבר רשום ד ו ר ו ן's Avatar
    Join Date
    Mar 2003
    Location
    בבית
    Posts
    25,070

    Default תגובה: Article: מורה נבוכים - מערכת מצברים כפולה

    Quote Originally Posted by zivo View Post
    דורון & דורון פ.
    אנחנו חוזרים לדיון של מורכבות פתרון לעומת יכולות של המערכת.
    .
    אל תכניס אותי לקטטה שלך.
    ההנאה שבאיטיות..

    "The view of the Hilux from the back, often seen by others on the trail, rarely seen by anyone on the freeway."
    Hary Wagner

  10. #70
    חבר רשום איל מ's Avatar
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    כבר לא בסוף העולם שמאלה
    Posts
    13,048

    Default תגובה: Article: מורה נבוכים - מערכת מצברים כפולה

    קטטה זאת הגדרה טובה למה שהולך כאן.

  11. #71

    Default תגובה: Article: מורה נבוכים - מערכת מצברים כפולה

    מממ… ממסר על פיקוד סוויץ׳?!
    אחרי שדורון הסביר די בצדק שזה לא יותר פשוט הייתי שואל אם זה משהו נכון טכנית.
    נניח שמצבר הצרכנים ריק. הרי שבזמן פתיחת סוויץ׳ יתבצע חיבור של המצבר הריק למערכת והמצבר התנעה יהיה פחות אפקטיבי.


    מערכת VSR עולה סביב מאה שח.
    יותר זול או יותר יקר ממסר וזה עדיין כסף קטן בשביל להתקמצן.


  12. #72
    חבר רשום ד ו ר ו ן's Avatar
    Join Date
    Mar 2003
    Location
    בבית
    Posts
    25,070

    Default Article: מורה נבוכים - מערכת מצברים כפולה

    Quote Originally Posted by boaz avrahami View Post
    נניח שמצבר הצרכנים ריק. הרי שבזמן פתיחת סוויץ׳ יתבצע חיבור של המצבר הריק למערכת והמצבר התנעה יהיה פחות אפקטיבי.
    מנסיון מעשי באירוע כזה, של מצבר צרכנים ריק לגמרי כתוצאה של ניסוי שטותי (כמה מחזיק מצבר עם מקרר בלי להניע..), בפתיחת סוויץ, במנוע שלא הניע יומיים, והמתנה לנרות חימום דיזל שיעבדו כמה שניות טובות לפני הנעה בפועל, הניע בנגיעה.

    ראשית,
    לא המצאתי את הגלגל ולא את הסידור שאצלי ברכב, זה העתק של מה שקיים בהצלחה אצל חברים וכנראה עוד אלפי אנשים בעולם לפי השרשור ב-expedition portal שקישור אליו צרפתי קודם.
    אז אם יש טענות לכו לשם לצעוק, לא עליי.

    ברור לי שאפשר לעשות יותר מאובטח ויותר אוטומטי ויותר ויותר.. והכל מקובל והכי נכון לבחירה של מי שבחר.
    אנשים מבוגרים כאן, לפחות לפי הגיל.
    אבל זה פשוט וזה פשוט עובד.
    ההנאה שבאיטיות..

    "The view of the Hilux from the back, often seen by others on the trail, rarely seen by anyone on the freeway."
    Hary Wagner

  13. #73

    Default Article: מורה נבוכים - מערכת מצברים כפולה

    אתה יודע מה ההבדל בין ריליי אחרי סוויץ לאיסוליטור?

    הרילי הפשוט נפתח עם פתיחת הסוויץ׳
    האיסוליטור ( VSR) נסגר ברגע שיש טעינה.

    הרילי הטיפש דורש חוט ממקור אחרי סוויץ בעוד שאחיו החכם יותר שעולה כמעט כמוהו נסגר ונפתח ע״פ המתח טעינה.

    פעם כשאיזוליטור היה יקר היה הגיון לחפש קיצורי דרך. היום נראה לי סתם תקיעה בזמן.
    אבל היי, מדינה דמוקרטית. מותר לך!
    רק בחייאת, אל תשכנע אותנו שסתם ריליי הוא יותר נכון.

  14. #74
    חבר רשום ד ו ר ו ן's Avatar
    Join Date
    Mar 2003
    Location
    בבית
    Posts
    25,070

    Default תגובה: Article: מורה נבוכים - מערכת מצברים כפולה

    Quote Originally Posted by boaz avrahami View Post
    אתה יודע מה ההבדל בין ריליי אחרי סוויץ לאיסוליטור?

    הרילי הפשוט נפתח עם פתיחת הסוויץ׳
    האיסוליטור ( VSR) נסגר ברגע שיש טעינה.

    הרילי הטיפש דורש חוט ממקור אחרי סוויץ בעוד שאחיו החכם יותר שעולה כמעט כמוהו נסגר ונפתח ע״פ המתח טעינה.

    פעם כשאיזוליטור היה יקר היה הגיון לחפש קיצורי דרך. היום נראה לי סתם תקיעה בזמן.
    אבל היי, מדינה דמוקרטית. מותר לך!
    רק בחייאת, אל תשכנע אותנו שסתם ריליי הוא יותר נכון.
    כן.
    ״מפריד מצברים״ זה בסוף ריליי גיבור בהתאם למפרט שלו.
    מציע שתקרא שוב מה כתבתי.
    לא ניסיתי לשכנע כלום לאף אחד.

    שאלת שאלה לגבי סיטואציה מסויימת, וקיבלת תשובה על סמך נסיון מעשי.

    תעשה עם זה מה שתרצה, רק בחייאת, אל תהפוך את זה לעוד התנגחות, כי אין סיבה.
    ההנאה שבאיטיות..

    "The view of the Hilux from the back, often seen by others on the trail, rarely seen by anyone on the freeway."
    Hary Wagner

  15. #75
    חבר רשום shachar's Avatar
    Join Date
    Jul 2003
    Location
    תשע 052-858209 ליד מודיעין
    Posts
    5,484

    Default תגובה: Article: מורה נבוכים - מערכת מצברים כפולה

    באיזה חיבור עדיפה צידנית?

    Sent from my SM-N986B using Tapatalk
    110TD5
    Festina lente

  16. #76
    מנהל
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    לובאן
    Posts
    17,430

    Default תגובה: Article: מורה נבוכים - מערכת מצברים כפולה

    וואללה, אם זאת הקטטה הכי אגרסיבית שאנחנו מסוגלים לייצר... .
    .
    .
    אנחנו במקום ממש ממש טוב.
    4A6565706F6C6F672C2062657374206F6666726F 6164206D6167617A696E652073696E6365203230 3031

  17. #77

    Default תגובה: Article: מורה נבוכים - מערכת מצברים כפולה

    Quote Originally Posted by shachar View Post
    באיזה חיבור עדיפה צידנית?

    Sent from my SM-N986B using Tapatalk
    בחיבור לאלטע זעכן

  18. #78

    Default

    בתגובה לאחת השאלות בשרשור אחר (http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/121743), חיפשתי מספר דיונים העוסקים בנושא מצבר צרכנים ונושאים קשורים, ייתכן וזה יעזור למי שיקרא את הכתבה הזו אז מוסיף גם כאן (כותרות הדיון ברשימה למטה הינם קישורים...)

    Quote Originally Posted by erezgur View Post
    תוצאות שאולי תעזורנה לך (לאו דווקא בהקשר המטען הספציפי שרכשת, אבל במטרה של בניית מערכת חשמל עם מצבר משני / צרכנים) ואולי תעזורנה לאחרים שיגיעו לשרשור הזה ויחפשו מידע (יש עוד מלא חומר בפורום, אלו התוצאות הראשונות שמצאתי):

    מצבר ליתיום יון (LIFEPO4) כמצבר התנעה יחיד בהיילקס - השרשור המצויין של חנן שאמנם מתרכז בבניה ספציפית של מצבר התנעה ליתיום אבל יש בו הרבה מידע רלוונטי, במיוחד לנוכח ההערה של בועז למעלה.

    סוללת ליתיום - פצצה מתקתקת השרשור המיתולוגי שמלווה אותנו כבר זמן לא קצר עם המון מידע שנחבא בין דפיו.

    איסולטור בקר לטעינת 2 מצברים

    מצבר נוסף לטובת צרכני מאהל

    מצבר צרכנים- פוצל משרשור מצבר התנעה מליתיום להיילקס

    גולשים בודקים: מצבר צרכנים EASTAR LiFePo4 - מאמר חשוב לכל מי שנתקל במונח "מצבר ליתיום" ומבין שיש סוגים שונים עם הבדלים מהותיים מבחינת השימוש שלנו. הערה טכנית - כמו כל המאמרים / כתבות הפורום - קישור זה לא נפתח מהנייד (טאפאטו(ל)ק) וצריך לעבור לצפיה בדפדפן ואז הלינק יעבוד.

    מחשבות על פאנל סולארי או שדרוג מערכת החשמל לצרכני

    חיבור צרכנים למצבר משני - עזרה בהבנת המעגל החשמלי - אולי יעזור למישהו ...

    מידע על מערכת סולרית לגיפ לא יודע אם יש כן מידע נוסף, אבל שיהיה

    מצבר מישני לצרכנים - שרשור ישן יחסית

    עצות לבניית מצבר מבוסס תאי ליתיום

  19. #79

    Default תגובה: Article: מורה נבוכים - מערכת מצברים כפולה

    היי,
    כתבה מעניינת מאוד.

    האם הממסר VSR יודע לעבוד עם מצבר פריקה עמוקה?
    (המצבר הראשי רגיל והשני פריקה עמוקה)

  20. #80

    Default תגובה: Article: מורה נבוכים - מערכת מצברים כפולה

    Quote Originally Posted by eliron56 View Post
    היי,
    כתבה מעניינת מאוד.

    האם הממסר VSR יודע לעבוד עם מצבר פריקה עמוקה?
    (המצבר הראשי רגיל והשני פריקה עמוקה)
    תודה

    VSR לא יודע איזה מצבר מחובר בצידו השני.
    המטרה שלו:
    1. להעביר מתח רק שהאלטרנטור עובד/מתח מעל סף מסוים.
    2. לגרום למעבר מתח רק בכיוון אחד מהמצבר הראשי למשני.

Page 4 of 6 FirstFirst 123456 LastLast

Similar Threads

  1. יש מורה נבוכים להיילקס מודרני ?
    By JustDoB in forum פורום טויטה Toyota
    Replies: 15
    Last Post: 07-09-21, 14:20
  2. למי מותר לגרור מה? מורה נבוכים
    By asafk in forum פורום רכב שטח 4X4 כללי
    Replies: 32
    Last Post: 27-12-16, 21:29
  3. מורה נבוכים ל פטרול
    By JustDoB in forum פורום ניסאן Nissan
    Replies: 24
    Last Post: 25-09-15, 20:29
  4. בולמים - מורה נבוכים
    By אייל67 in forum פורום רכב שטח 4X4 כללי
    Replies: 0
    Last Post: 11-03-07, 16:32

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •