זיכרונות יפים (:
מדהים לראות את התהליך לאורך השלבים השונים.
זיכרונות יפים (:
מדהים לראות את התהליך לאורך השלבים השונים.
הנע(א)ה הראשונה.
אז הסיפור ממשיך להתגלגל, וואלה אני מוצא המון כיף בכתיבה כאן.
גם מראה לי את הדרך שעברתי וגם נותנת פרספקטיבה רחבה.
לענייננו,המנוע יושב בפנים לאחר המעבר הכולל עליו משודך לגיר ולרכבת הכוח שחזרה לשלמות.
משימות שנותרו עד להתנעה ראשונה-
•מיכל דלק ומערכת דלק(המיכל איננו מיכל מוזרק כי הרכב היה עם קרב)
•שידוך החשמל וסגירתו
•הרכבת האינטיריאור
•תפילה לשמיים.
אז באמת התחלתי ממיכל הדלק, ויחד עם @yadin.ganon המלך, הסבנו אותו לקבלת משאבת דלק.
בו בעת הוחלפו כל צינורות הדלק לחדשים בעומס המתאים כדי למנוע דליפות.
הקפדתי להשאיר גמישות באורך הצינורות למקרה וחלילה נצתרך להוריד את המיכל לתחזוקה.
משאבה עובדת,פלוס וסיגנל רצים על לקדמת הרכב ונכנסים יפה עם שרשורית.
מערכת החשמל המקורית של הרכב שופצה על יידי וקיוות הצמה של הבלנו נעשתה אצל חבר.
למעשה הצמה מקבל פלוס מהסוויץ ואז קמה לתחייה.
ריליים מתפקדים כרגיל ומשאבת דלק והכל מגיב מגניב.
כל הצמה נשסגרה באיזולירבנד מיוחד ובשרשור כדי שיוכל להגיב טוב במקרה שמים יחדרו לרכב(פתוח אחרי הכל) והכל סומן עם לייבלים ומדבקות כדי שאדע מה כל קונקטור עושה במידה וצריך לתחזק או לשפץ דברים.
זיוודתי את הצמה יפה מתחת לדש בורד והחזרתי את כל האביזרים הנלווים שחוברו עם קופסת פיוזים נפרדת(לד בר,וונטה,אורות פנים,תאורת סלעים,וואצדוג).
הצמה יושבת יפה והדש בורד חזר למקום.
יאלה רגע האמת, ממלא שמן, ממלא מים, בודק בודק שוב.
מחזיר מצבר.
תכלס-אין סיבה שזה לא יניע עכשיו?
לוקח נשימה עמוקה, כאמור האוטו עדיין בלי אגזוז חחח
פותח סוויץ, שומע את הריליי ואת המשאבת דלק,נותן סוויץ שני.
ווווואאאאאםם,סחבק קם לתחיה.
וצבע על הפנים שלי כבר לא יודע באיזה גוון להראות את עצמו.
אושר,זו מילה יחסית למה שהרגשתי באותו הרגע.
יצאנו לסיבוב ראשון וואו, זה נוסע.
נוסע חזק.
אבל ויש אבל גדול,בערך אחרי 3000 סלד, הקלאצ מחליק.
בחזרה לשולחן השרטוטים.
אבל היי, לפחות יש רכב נוסע, ו...זה חלק מהמשחק.
שלב הבא, הורדה של הגיר(פעם שלישית גלידה לא?)
והבנה מה מחליק איך למה וכמה.
Sent from my SM-S908E using Tapatalk
יפה מאוד!
ועוד משהו שלא קשור לפרוייקט..... תעיף מהר את הספייסרים מהגלגלים.
כמו בבדיחה על הבית האדום - אם אתה לא תעיף אותם, הם כבר יעופו לבד בעצמם - אבל אז הם יהרגו מישהו. או אותך. אל תשחק עם זה.
לא עונה בפורום
לשאלות, קושיות, עצות, תובנות, נא לפנות בה"פ
כל הכבוד על העבודה, רואים שנהנית וזה העיקר ואם גם למדת כמה דברים על הדרך תפסת 2 ציפורים..
לגבי הספייסרים, הסכנה היא שהם יתפרקו תוך כדי נסיעה. גם כאן אפשר לסייג, יש ספייסרים ויש ספייסרים, אבל הנושא נדון פה בשרשורי עבר אז חבל להרחיב. אני מסכים שהם לא הפתרון המועדף, אם רוצים להרחיב עדיף ג'אנט עם אופסט. אבל לא נכון להגיד שהוכיחו שהשינוי ברוחב זניח. מדובר באחוזים בודדים, עד כ-10% תלוי ברוחב הספייסר/האופסט ביחס לרוחב הסרן.
זניח? זה כבר עניין יחסי.
בעיניי זה לא זניח.
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
אז ככה:
"יש ספייסרים ויש ספייסרים"... מספרים לי על כל מיני ספייסרים איכותיים ומופלאים "לא סיניים", כשהבעיה בכלל אינה במקור הספייסר אלא בשבירת הגוז'ונים של הרכב עצמו.
הספייסר מותקן על הגוז'ונים של האוטו.
הגלגל מותקן על הגוז'ונים של הספייסר.
מי שנשבר אלה הגוז'ונים של האוטו. לא של הספייסר.
ולא, אתה ממש לא "מוודא אותם לפני כל נסיעה".
"לוודא אותם" זה להוריד את כל ארבעת הגלגלים מהאוטו ולוודא הידוק של אומי הגלגל שמהדקים את כל ארבעת הספייסרים לאוטו. ואחר כך לוודא הידוק של אומי הגלגל שמחברים את הגלגלים לספייסר.... חתיכת ניג'וס, הא?..... כן. ניג'וס. לכן את זה אתה לא עושה לפני כל נסיעה. וגם לא אחת לשלוש נסיעות. או 10 נסיעות.... וגם אף אחד אחר שמשתמש בספייסרים לא עושה. וגם אני לא עשיתי.
אז בסוף הם מתרופפים עקב העומס המוגבר ועקב היות ברגי הגלגל המקוריים קצרים מדי כדי לתמוך עובי של ספייסר (שעשוי אלומיניום וכדי שיהיה חזק כמו ברזל, הוא עבה יותר מחישוק ברזל רגיל) - ואז האום מהודק על פחות כריכות... ואז הגלגל עף לך מהאוטו. עם הספייסר המפואר.
גלגל כזה, שוקל כמה?... 25 קילו? 30 קילו?... והוא עף לך בכביש 6 בדרך ל/מטיול במהירות, נגיד 100 קמ"ש (עם מנוע 1600 הסמו שלך ישייט 100-110 בקלילות. אני מבטיח לך) מקפץ כמו על טרמפולינה ופוגע באיזה פרייבט שבא ממול ב-120-130 קמ"ש, כלומר מהירות הסגירה של פגיעת הגלגל בחלון הפרייבט היא 220-230 קמ"ש. כפול המשקל שלו, אפשר לחשב את עוצמת האנרגיה הקינטית של דבר כזה ומה זה עושה לשימשה קדמית של פרייבט ולפרצוף של בנאדם שיושב מאחוריה.... להמשיך?....
וזה רק מישהו אחר שזה עתה הרגת. ומה איתך?.... אתה "רק" מאבד שליטה על הסמו נטול הגלגל שטס 100 קמ"ש ומתהפך ומתגלגל....
לי היה מזל והגלגל נשר מהג'יפ שלי בשטח, במהירות 5 קמ"ש 20 מטר משער מושב כנף, לשם יכולתי לדדות עם הג'יפ, עם גלגל שהידקתי בשני ברגים מאולתרים ולהשאיר אותו במקום מאובטח כדי להמשיך עם הקבוצה בטיול, עד שיגיע חבר טוב עם חמישה גוז'ונים להחלפה. עם קצת פחות מזל, זה היה קורה בירידה המפותלת מפוריה למגדל, שעה קודם לכן, כשממש הגזמתי שם במהירות... ואז אולי לא הייתי כאן לספר לך כמה ספייסרים לגלגלים הם מוצר מסוכן, שפרט לויזואליה לא משפר כלום ושום דבר ושאולי היה צורך לאסור את שיווקו.
אני מגזים?... אומי גלגל שמשתחררים הספיקו לטויוטה הגדולה כדי לעצור את שיווק הדגם החשמלי החדש Bz4x ממש לאחרונה, דקה וחצי אחרי שהושק ברוב רעש וצלצולים. לפני כמה חודשים.
טוב. עכשיו רוצה יותר "רוחב"? תעבור לחישוקים עם אופסט משמעותי יותר החוצה. אל תגזים גם עם זה! ולא רק מסיבות של חוקים, שוטרים וטסטים, אלא כי זה מחרבן את התנהגות האוטו בכביש ולא ממש מוסיף לך כל כך הרבה יציבות בשטח כפי שנדמה.
אתה ילד גדול. וגם מוכשר - תענוג לראות איך אתה מחזיר לסמו הישן את תפארתו וכבודו - אתה מקבל החלטות ומבצע בהתאם. אז שיהיה לך חומר רציני למחשבה. אין לי ספק שתעיף את הספייסרים לפח.
לא עונה בפורום
לשאלות, קושיות, עצות, תובנות, נא לפנות בה"פ
שמח שאנשים נותנים פידבק ועצות, זה מדרבן מאוד להמשיך לכתוב ולשתף.
אחרי הסיבובים הראשונים על הרכב וכמה דמעות אושר שהידים שלפני שנה לא ידעו להחזיק מברג החליפו עכשיו מנוע.
התחלתי לתקוף את התקלה.
בזכות העזרה של מיכאל,סולי,וגם שוב-ידין...הגענו למסקנה שככל הניראה או שהקלאצ דפוק(הוחלף כששיפצתי את הגיר בחודש הראשון של הרכב)
או שגלגל התנופה דפוק(נחרט ב**התאמה** עוד נחזור לזה אצל בעל מקצוע שלא אגיד את שמו)
סגור,גיר אני יודע להוריד ויודע גם שזו חוויה ספק מבאסת ספק משחירה אבל לא נוראית.
הגיר בחוץ,וואלק הקלאצ נראה על הכיפאק, לא פרורים לא מרורים לא בטיח...
אז מה הם רוצים?
אני שולח תמונה של הגלגל תנופה ומבין את גודל המבוכה.
אז בריף קצר על החריטה בהתאמה:
היא נעשתה כאשר אני לא ידעתי למעשה אפילו מה זה גלגל תנופה חחח.
ובגדול היה פער הבנתי שלי אל מול בעל המקצוע שעשה את העבודה.
ולמעשה הוא פשוט הרס לי אותו לגמרי!!!!
כמובן שלא שייך לחזור אליו אחרי שנה ולהגיד לו תחזיר לי את הכסף.
הכוח הגעיר של מנוע הקרבורטור איכשהו סחב את גלגל התנופה המעוווט,ולא החליק, מעולם גם כשלחצתי חזק..ואין מה לעשות היו רגעים שלחצתי.
אבל המומנט שיורד ממנוע ההזרקה החדש יותר כניראה גמר על האחיזה הגבולית הזו.
טוייב, מה פירוק?
מה נחסוך איזה 200 שקל בשביל הסיכוי הקטן שארכיב ויחליק שוב?
יאללה סעמק.
רכבת אווירית היישר מלוס אנגלס בדחיפה נחמדה של אמזון הביאה לי גלגל תנופה חדש מהשקית פלוס קלאצ וצלחת לחץ המיועדים להסבה הספציפית הזו(הערת שוליים, הקלאצ aisin המקורי מחזיק לכל הדעות את העומס מהמנוע הזה ברוב הסמוראים בארץ...שוב אני לא רציתי לקחת את התסכול והקללות והעדפתי לשים עוד כמה מאות על קלאצ חזק יעודיי וחדש לשחיקה נכונה)
אז כן, קלאצ קשיח יותר...זה עושה אחלה שרירי תאומים.
הגיר חזר, הקלאצ הורכב הכבל מחובר.
רגע האימה,נסיעת מבחן.
יוצא מהרחוב,וכמו יהודי טוב מדביק את הדוושה עד לריצפה הדקיקה והרעועה של הסמו בן ה34.
ובדבר הזה זז כאילו הוא נולד לזה.
לא עוד החלקות מיותרות,לא עוד 60 בעליה,לא עוד גיר להוריד.
וואלה,כיף חיים.
העליות שבעבר היו עליות של 60 קמש בהילןך 3 הפכו לשיוט מגניב על 90 ו100 ב4 5 הכוח הזמין לעקיפה או סתם לגלגול מa לb הוא מדהים ובואו...זה עדיין סמוראי אני לא עובר את ה110🦧🦧🦧.
על טיול בכורה וחבלי לידה אפרט בהמשך.
כמה תמונות מהתהליך
+בונוס שלי שובר את הראש בשיפוץ צמת החשמל,נפל בעריכת הפוסט הקודם.
על פי הסדר-
-תמונה ששלחתי בגאווה לידין :גלגל תנופה הרוס אחרי "חריטה"
- גלגל תנופה חדש
- פירוק גלגל ישן עם טכניקות יוטיוב בסיסיות
- תמונת מצב של גיר לצד החלקים החדשים
- קלאצ חדש צלחת לחץ פלוס מיסב לחץ ופיילוט ברינג
- "ישן מפני חדש תוציאו"
- קלאצ חדש מורכב
- אני שובר תראש על הדיאגרמת חשמל שהורדתי באינטרנט.
"מה החיים אם לא הרפתקאה אחת גדולה?"
Sent from my SM-S908E using Tapatalk
כיף לקרוא, תהנה ותמשיך לשתף!
Sent from my iPhone using Tapatalk
הארה, קלאץ מחוזק. (אני לא עם מחוזק)
קרה לי שהדוושה נסדקה ונשברה, היה צורך לחדש את הריתוך בין הדוושה לציר שרותכה אליה במקור.
כטיפול מנע אני מציע גם לוודא את שלמות גובל הדוושה על הקיר אש וגם לחפש סדקים באיזור הריתוך.
התיקון פשוט.. והנזק סתם מבאס.
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
"רגעים מאושרים, רגעים נוראיים. אין יותר מטאפורות אזלו הדימויים.
אתה יכול הפה לפתוח, יכול הפה לסגור. את הסיבוב של הכדור אף אחד לא יעצור..."
אז הגיע השעה שלה חיכיתי.
זמן לטיול ראשון.
כדי לשחק בטוח,עשינו אותו קרוב לבית.
האוטו תפקד מצויין לא התחמם ולא עשה בעיות בכלל.
כנל מערכת הדלק שתליתי בה ספקות רבות.
מבחינצ עבירות אין מה לדבר, יחס 1:6.5 נעילה והגבהה והסמו עובר הכל.
לאחר תקוםה של כחודש פחות או יותר שהאוטו תפקד נהדר וגם עבר טסט.
משום מקום התחילה לי בעיה של אי הצתה misfire כמובן שיש לי את הפריביליה לחבר קורא מחשב OBD-ולגלות מאיזה צילינדר התקלה אפילו..
וואלה מגניב.
קיצר החלטתי להתחיל להחליף קויילים פלאגים וחוטי הצתה כדי שמשם תבוא הישועה.
שום דבר.
ככה סחור וסחור התקלה לא עוברת והמנוע החדיש מעשן כמו קיטור!
הבטחון שלי בקרשים.
אני בטוח כבר שזה היה הטעות הגדולה של חיי וכבר מחשב את ההפסדים של למכור ללא מנוע ולשחרר מהרכב.
בזמן גם הייתה קפיצה ל"משה זר" בפתח תקווה שעשה איזה גישור במזרקים שפתר את התקלה זמנית אבל אז, יום אחרי היא חזרה!!!!
אני באמת כבר אבדתי את זה ולא רציתי כבר לראות את הרכב הזה,רק להעיף.
כאילו כל כבדרת הדרך לפח.
ההבחנה שלי בעזרת חברים הייתה שככל הנראה קצר כזה או אחר שיגע את מחשב הניהול, ועקב כך מזרק אחד ולעיטים 2 לא יורקים את הדלק בפולסים אלא כברז פתוח וכך נוצר מצב שדלק לא נשרף ויש עשן.
התחלתי כבר לחשב את הקנס של מחשב ניהול וקיט הנעה.
ופה נק המפנה, אמרתי לעצמי.
אין מצב אבל אין מצב,שאני שופך עכשיו כסף בלי שבדקתי את הבעיה לשורש שלה.
כלומר אני לא שם עכשיו 1000+ שקל ויש סיכוי שהתקלה תחזור כי לא העמקתי בה לשורש, זה לא אני.
אז מה עושים, פונים לבחור המפוקפק של קיט ההנעה ושמים אותו בהולד.
ואני מתחיל להוריד את כל הצמה שקשורה למנוע מן הרכב.
בכיוון חשיבה של לעבור חוט חוט.
מתחיל לפרק קונקטורים,ושומו שמיים למה אני כזה טיפש?
כדי לעשות את ההסבה הייתי צריך לקדוח חור בקיר האש,כדי שהצמה תוכל לעבור בו.
וכמובן שכמו אחרון החאפרים,שחכתי לשים לו בידוד גומי!!
אז מה שקרה זה שחוטי המזרקים,(signal) קיצרו אל הקיר אש שכמו חמור לא בודדתי.
כלומר,האיזו שהיה עליהם בחודש הראשון קרע את עצמו מכל החיכוך והקפיצות בשטח,וכתוצאה מכך זה קיצר!
וואו, מעולם לא הרגשתי טיפש ובר מזל ככ.
ממש משמים.
מוציא את החוטים הנגועים,מבודד את האמא שלהם.
עושה עוד אבטחה עם צינור גומי של קירור ישן מניע את הרכב.
לא מאמין,הכל תקין.
יאסלאאאם נותן לעצמי שתי כאפות ומחייך למעלה.
הכל לסיבה.
משם קפיצה של חודש,טיול בכורה למדבר ועוד עשרות טיולים נהדרים באזור הבית.
איזה אושר.
ואיזה שיעור אדיר זה על הפרטים הקטנים.
ככ רציתי שהרכב יסע,שפשוט לא זכרתי אפילו לסדר את הפרט ה"קטן" הזה.
וזה חברים השיעור הכי גדול שלמדתי מהרכב.
לא רק כי הוא בכל רגע נתון יכל לעלות באש ולטגן לי את הישבן ואת החניה.
כי זה שיעור ערכי, תמיד לשים לב לפרטים הקטנים.
ומאז,זה החלק הכי חשוב בעיניי.
שבת שלום.
על הדרך גם שיפצתי את הסרן הקדמי,ארחיב בנפרד אם מישהו מעוניין.
תמונות-
1.תמונה של האוטו אחרי הניסיעה הראשונה.(מזל שלא רואים את החיוך שלי)
2.תמונה מהטיול הראשון באזור שמורת הדום שומרון ליד הבית.
3.הרי ירושלים,נס הרים
4. השיטה הכי old school לגילוי איזה מהמזרקים מקבל פלוס אחיד ולא פולסים. קרדיט למ'.
5.התקיעה ששברה אותי,בדרך לטיול עם החסרה האוטו התחיל לעשן על כביש 6...מזל שהחברה מתה עליו.
6.אני מנסה להיות איש מחשבי רכב וחושב,שאני יודע מה אני עושה.
7.תמונת מצב של איך מצאתי שאת החשמל שקיצר שעליו דובר בכתוב לעיל. אני יודע,אני אדיוט.
8.חורשן עם @yadin.ganon המלך.
10.כובשים את מדבר יהודה,מצוקי דרגות עם אבא.
11.רגעים קטנים ששוים -הכל.
Sent from my SM-S908E using Tapatalk
מה הדום השומרון? אתה שכן?
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
"רגעים מאושרים, רגעים נוראיים. אין יותר מטאפורות אזלו הדימויים.
אתה יכול הפה לפתוח, יכול הפה לסגור. את הסיבוב של הכדור אף אחד לא יעצור..."
צינור שרשורי לצמת החשמל יכול לעזור לפעולות עתידיות. תשקול את זה.
אגב, כל הקדיחות והחורים הלא אטומים - לא נכנס גשם? רוח?
Sent from my HD1903 using Tapatalk
לא הגעתי לראש שרשרת המזון כדי להיות צמחוני!
מחפש רוכש לזוג כליות במצב טוב,כולל עבודה...
זה אוטו פתוח, למי אכפת
Sent from my M2102J20SG using Tapatalk
סמוראי->סמוראי ארוך->גראנד ויטרה->פאג'רו Q->האנטר->Quigley 4x4 Chevy Van
שמרו על קשר