
Originally Posted by
guyo
לאחר מכירת הפוראנר, שהיה יותר מהכל קניה רגשית ואחזקה רגשית יותר, ובשום מקרה- לא משתלמת, רוצה לתכנן נכון את קניית הרכב הבא-
מדובר בשאיפה לרכב שלישי במשפחה, טיולים בלבד, קשוח במידה ובאחזקה עצמית.
להלן השאלון-
1. תקציב - צריך להביא בחשבון שההוצאות על רכב שטח גבוהות בד"כ משמעותית מהוצאות על רכב פרטי! א. מה התקציב לרכישת הרכב?
סביב ה 40-45 אלף
ב. האם התקציב שציינת כולל מבחינתך את עלויות התיקונים, השיפורים והתחזוקה (לפחות של ששת החודשים הראשונים) או שמדובר במחיר הרכישה בלבד ויהיה מימון נפרד לעלויות התחזוקה?
בגדול, מעדיף רכב שכבר שופר, ימצא תקציב נוסף לישור קו, שיפורים יבנו/ יותקנו בהמשך
ג. האם אתה מסוגל להתמודד עם הוצאה חד פעמית גדולה יחסית (למשל 5,000-10,000 ש"ח) לתיקון הרכב אחת לכמה שנים?
כן
2. גודל / קיבולת הרכב - כמה אנשים הוא צריך להכיל בטיולים? זוג או בודד? משפחה של חמש נפשות? כלב? קוף? האם לעיתים תרצו לעשות טיול של מספר ימים עם לינת שטח?
בגדול- 5 בני משפחה, אחת מהן תשב בכסא בטיחות כלשהו למשך 3- 4 השנים הבאות. לאחרונה הצטרף כלב בגודל משמעותי (רועה גרמני). הטיולים ע''פ רוב- חד יומי, אך ''בעונה'' מאוד אוהבים לעשות בין לילה לשניים בשטח (נגיד 10 לילות שטח בשנה)
3. נסועה שנתית ותחזוקה: א. כמה קילומטרים הרכב יעשה בשנה? כמה ק"מ להערכתך יהיו לצרכי טיול (כולל את הטיול בשטח עצמו ואת הנסיעה הלוך וחזור) וכמה נסיעה שוטפת שאינה קשורה לטיול?
מעריך שהרכב יעשה סביב ה 5000 ק''מ בשנה, בשאיפה שיותר בדרך אל/מהטיול ופחות מנהלות (אבל צריך קצת בשביל הנשמה....)
ב. הרכב הוא יום יומי או מדובר ברכב פנאי לסופי שבוע (האם תוכלו לעיתים להשלים עם כמה ימים שבהם הרכב מושבת לצרכי טיפול ולא יכול לשמש לנהיגה)?
רכב פנאי, אין בעיה להשבית לפרק זמן עד שיגיעו חלקים
ג. האם כל התחזוקה תתבצע במוסכים / בעלי מקצוע או שיש ידע טכני / רצון / כוונה לביצוע תחזוקה עצמית (לפחות חלקית)?
בשאיפה לעשות כמה שיותר לבד, להמשיך את גרף הלמידה. לא חושב שיש משהו שגדול עלי משמעותית. כן מעדיף שתהיה קהילה תומכת וחומר עיוני ברשת
ד. האם מקום המגורים הוא באזור מרכזי עם מוסכים ואנשי מקצוע זמינים במרחק נסיעה סביר או בפריפריה הרחוקה מאזני מקצוע / מוסכים?
אזור מודיעין, לא שולל נסיעות למוסכים מומלצים/ מוכרים במידת הצורך
4. אופי השימוש והטיולים:
א. האם מתכננים לנסוע רק בשבילי עפר ודרכי כורכר כבושות, האם רק טיולים רגועים בחיק הטבע, האם טיולים שלעיתים ידרשו מעבר מעלה קשה / מדרגת סלע וכו'?
בגדול- הטיול הוא הגעה לחניון הלילה ו/או מסלול הליכה. מטייל עם כמות ציוד גדולה בד''כ. לא רוצה להיות מוגבל בשל עבירות. רוצה ואוהב שטח טכני בינוני- כן עשוש, נטור, נחל אלות. לא ורדית, כמריר ומעלה
ב. אם טיילתם ברכבי שטח בעבר או שיש קבוצה המטיילת עם רכבי שטח שאתם חושבים להצטרף אליה מדי פעם לטיול - מהם רכבי השטח של אנשי הקבוצה?
היו רכבי שטח בעבר, (טראנו בנזין ידני ארוך, טרופר דיזל ידני ארוך, 4ראנר, bk). מטייל עם בעל היילקס ולפעמים מצטרפים נוספים.
ג. מהם המקומות המאתגרים ביותר שבהם עברתם / תרצו לעבור או שטיול שתרצו להשתתף בו עבר? (גם אם רק ראיתם תמונות של טיול שטח שעניין אתכם ויודעים לציין את שם המקום או המסלול).
ראו סעיפים קודמים
5. העדפות ותנאי סף - האם יש תנאי סף?
א. גיר אוטומטי/ידני- העדפה לידני
ב. מנוע דיזל/בנזין- פתוח לדיון
ג. תצורה (טנדר, קצר, ארוך...)- ארוך, לא. חלוט על תצורה, מסתמן שטמדר הוא כיוון נכון יותר כרגע.
ד. גיל הרכב - חדש בלבד? משומש בן שנים ספורות? רכב אספנות?-
משומש, מעדיף פשטות מכאנית
6. האם עד כה "ננעלת" על סוגי רכב מסויימים? לחלופין, יש "וטו" על סוגי רכב מסויימים?
באים בחשבון- טרופר דיזל, דיסקו 1 או 2, פאג'רו Q, לנד קרוזר (לא חושב שנכנס בתקציב), היילקס/ מאזדה b2500.
ועדיין- שומר על ראש פתוח כל עוד קיים לפחות סרן חי אחד.
יש משיכה קלה לטרופר דיזל ידני בגלל ניסיון העבר ו/או היילקס עד 2003 בגלל הכרות עם המכניקה הכללית (מאוד דומה לפוראנר)
Sent from my SM-G998B using Tapatalk
שמרו על קשר