Close
מציג תוצאות 1 עד 12 מתוך 12
  1. #1

    ברירת מחדל debugging של מערכות מתלים רוביקון

    עברה איזה חצי שנה מאז התקנתי קיט רוביקון 4.5 אינץ' על הצ'רוקי, והגיע זמן לסיכום ביניים. אחד המאפיינים של ההתקנות האלו הוא מגוון חדש של רעשים/חופשים/ותופעות משונות. הבעייה היא שלא ברור מה טבעי ומה לא, מה אפשר לסדר ואם מה צריך ללמוד לחיות. אז אחרי שפתרתי את רובם, הנה הרשימה שלי, ואתם מוזמנים כמובן להוסיף.

    1. בקפיצי העלים האחוריים - כאן אין כמעט בעיות. אבל דווקא בגלל שלא מצפים להם, לא ידעתי איך לאכול "מכה" שהופיע באופן לא עקבי בסגירת מתלה אחורי, למשל במעבר באמפר בכביש. השורה התחתונה - השאקל של רוביקון אקספרס כשהוא נע אחורה בסגירת מתלה, פוגע באחד מהברגים שמחזיקים את הפגוש האחורי. זה מסוג הדברים שבהחלט יכולים להיות יחודיים לג'יפ ספציפי, הנגיעה היא בבורג שבולט מעבר לחור שלו, והיא חלקית, אם אצלכם הבורג קצר יותר בכמה מ"מ אז לא תדעו על מה אני מדבר. אבל שווה להעיף מבט אם יש לכם משהו מהמתלה האחורי שאתם לא מצליחים לאתר.

    2. זרועות super-flex עם מיסבי הכדור המיוחדים של רוביקון - חשוב ביותר לדאוג שמעטפת המיסב לא נוגעת ולא קרובה לגעת בבודי. תמונה להמחשה:


    בתמונה זה המיסב של הזרוע התחתונה. כמו שהוא בתמונה, הוא יגע בפח ויעביר מכות לא נעימות. את זה רואים ומיישרים ביד, יש לו חופש, זה לא הבעייה. הבעייה היא המיסב של הזרוע העליונה, שמחובר לתושבת בשלדה. שם המקום צפוף יותר, ואם נועלים את אום האבטחה הגדול של הזרוע ככה שגוף המיסב נוגע - הוא ימשיך לגעת. זה רלוונטי לדעתי רק למי שיש לו זרועות מתכוונות באורך. בקיצור, לשים לב לנקודה הזאת, לבוא עם שוודי ומפתח צינורות ולהדק את הזרועות כולן כך שהמיסבים ישרים ולא קרובים לגעת בפח. אם מופיעים לכם עם הזמן רעשים - לבדוק שוב.

    ג. המנייאק הגדול - בולמי זעזועים. כאן הסיפור בטוח יהיה שונה לכל אחד בהתאם לבולמים ולסוג ההתאמות שהוא עושה. נתקלתי בשתי גורמי רעש. אחד, והעיקרי, וזו הסיבה העיקרית לנסיעה לא נעימה - פשוט מאד, אחת הבוקסות האדומות של הרנצ'ואים, בבולם הימני קדמי, נטחנה, רוסקה, יצאה מהמקום, והג'יפ נסע ברזל-על-ברזל. צריך לזכור שעם מהלך מתלה כל כך גדול, הבולמים עובדים בזויות שהם לא נועדו להם וזה פשוט מז**ן את הגומי. עד שאוכל להרשות לעצמי "בולמי מרוץ" עם מיסבי קצה שיכולים לטפל בזויות עבודה כאלו, הפתרון הוא לעקוב, ולהחליף גומיות בולמים כשצריך. קניתי סטוק קטן של גומיות אוניברסליות ב5 שקל לחתיכה.

    עוד בסעיף בולמי הזעזועים הקדמיים:


    התושבת העליונה שהתקנתי פשוט היתה קרובה מדי לעיגול הלבן של הבולם, זה שנועד להחזיק את הגרמושקה. עליתי על זה כשראיתי שהעיגול פשוט מכופף, פיזית, בשני האזורים שליד האוזניים. הפתרון - חיתוך זריז עם מסור דיסק... אם אתם כן משתמשים בגרמושקות, אפשר גם לגלח את האוזניים במקום.

    אחרי פתרון הבעיות האלו, הג'יפ נוסע חלק. הוא קשה, אבל מהודק, בלי חופשים ובלי מכות.
    איוניק 5 | ג'יפ CJ-7 1979 | היילקס 2015
    היו: ג'יפ XJ צ'רוקי 1994| היילקס 2008| היילקס 1997 | ג'יפ CJ-8 1989 | סמוראי 1988

  2. #2
    חבר רשום tsvikac's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Jun 2003
    מיקום
    באר-שבע
    הודעות
    340

    ברירת מחדל חוזר: debugging של מערכות מתלים רוביקון

    הי נמרוד
    לפי התמונה ששלחת :
    יש מצב לסובב את התושבת של הבולם כך שה"מוטרה" תיהיה 90 מעלות החוצה ?
    כי אם כן
    בהצלבות הבולם יעבוד על הציר שלו בגומיה ולא ע"ח לחץ על הגומיה.
    צביקה
    לשעבר WJ,XJ,ZJ,לנד קרוזר select 2010 היום WK

  3. #3

    ברירת מחדל חוזר: debugging של מערכות מתלים רוביקון

    ציטוט נכתב במקור על ידי tsvikac
    הי נמרוד
    לפי התמונה ששלחת :
    יש מצב לסובב את התושבת של הבולם כך שה"מוטרה" תיהיה 90 מעלות החוצה ?
    כי אם כן
    בהצלבות הבולם יעבוד על הציר שלו בגומיה ולא ע"ח לחץ על הגומיה.
    צביקה
    כן בהחלט, אפשר לסובב את התושבת הזאת איך שרוצים. התמונות הן מההרכבה, אבל קצת אחר כך סובבתי אותם למצב שאתה מתאר.
    איוניק 5 | ג'יפ CJ-7 1979 | היילקס 2015
    היו: ג'יפ XJ צ'רוקי 1994| היילקס 2008| היילקס 1997 | ג'יפ CJ-8 1989 | סמוראי 1988

  4. #4
    חבר רשום R-IK's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Feb 2006
    מיקום
    מרכז
    הודעות
    258

    ברירת מחדל חוזר: debugging של מערכות מתלים רוביקון

    אצלי מותקן קיט של 3.5" (RE6030).
    גיליתי שהרכב לא מאוזן בחלקו הקידמי שמאלי. מסתבר שהקפיץ שקע\קרס בכ 1.5cm.
    חשבתי להחליף בין השמאלי לימני אבל לא בטוח שזה יעזור וכרגע נראה לי שאזמין סט חדש ואולי אשלח את הקיים לבדיקת מעבדה כדי להזדכות מול רוביקון (הם לא מוכנים לשלוח לי סט חדש על חשבונם).
    האם למישהו יש איזשהו רעיון?
    There is a very fine line between hobby and mental illness

  5. #5

    ברירת מחדל חוזר: debugging של מערכות מתלים רוביקון

    אתה יודע שהקפיץ קרס בוודאות? מדדת את הגבהים בצורה מדויקת אחרי ההתקנה, ועכשיו יש שינוי משמעותי וברור בצד אחד?
    איוניק 5 | ג'יפ CJ-7 1979 | היילקס 2015
    היו: ג'יפ XJ צ'רוקי 1994| היילקס 2008| היילקס 1997 | ג'יפ CJ-8 1989 | סמוראי 1988

  6. #6
    חבר רשום tsvikac's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Jun 2003
    מיקום
    באר-שבע
    הודעות
    340

    ברירת מחדל חוזר: debugging של מערכות מתלים רוביקון

    לפיני שאתה מחליט שזה הקפיץ הקידמי כדאי שתבדוק שזה לא בא דווקא מהקפיץ האחורי
    מצחיק אבל לא
    סביר יותר שקפיץ אחורי "נפגע" יותר מהצלבה רצינית ובעין זה נראה שהרכב נראה לא מאוזן דווקא
    מקדימה.
    אפרופו כל זאת בקפיצים המקוריים הקפיץ הקידמי שבצד הנהג נמוך יותר במקור מאשר הימני וז קשור לתכנון בשל השיפוע של הכבישים
    ב-RE למיטב ידיעתי זה לא כך.
    לשעבר WJ,XJ,ZJ,לנד קרוזר select 2010 היום WK

  7. #7
    חבר רשום ADY's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Nov 2006
    מיקום
    צפון
    הודעות
    138

    ברירת מחדל חוזר: debugging של מערכות מתלים רוביקון

    לצ'רוקי שלי אותה בעיה. הרכב מוגבע על ידי SKYJACKER 3.5 בסיסי ( קפיצים מוטות רדיוס תחתונות ומתאם למוט פנהרד מקורי ). מהתחלה הרכב ישב עקום, צד שמאל נמוך כ-1.5ס"מ, גם קדימה וגם אחורה. נגשתי למכון כיוון פרונט לסדר את הפרונט אחרי ההגבעה ואמרו לי שהרכב מאוות וצריך לישר את השילדה !? עד היום לא עשיתי את זה וזה לא ניראה לי. ממשיכים הלה. טיול ראשון, הרכב עמוס כמו ש"כתוב בספר". ביום השני של הטיול הג'יפ יושב נורא נמוך ובכול הצלבה גלגלים אחורים משתפשפים חריג בכנפים!! חוזרים הביתה מורידים את הבלגן, הג'יפ עולה קצת אבל לא מספיק. אחרי מחקר קצר, שמתי לב שלקפיצים שלי יש 4 עלים ולשאר "המתחרים" 5 עלים (קניתי סט קפיצים שלם ולא הוספתי עלה דווקא כדי שלא יהיו בלגנים!!). ממשיך ל"קפיצי הצפון"...ומוסיף עוד עלה מתחת לעלה הארוך ביותר בסט (350 שקלים חדשים ) ...נוסע קצת... הרכב קצת יותר "קשה" אבל ממש לא נורא, אבל הבעיה ששוב הקפיצים לא שווים - צד שמאל נמוך מצד ימין. חזרתי אליו אחרי חודשיים והרמנו את צד שמאל 1ס"מ יותר מצד ימין (קפיצים אחורים) ופתאום גם הצד קדמי מתאזן!!? זאת אומרת שקפיצים אחורים גם יכולים להשפיע על הצד הקדמי. כעבור חודש הקפיץ האחורי השמאלי שקע עוד פעם 1.5ס"מ ואיתו גם חלק הקדמי של הרכב.
    אצלי ברכב, בגלל שלא החלפתי את מוט הפנהרד , גלגל השמאלי יותר פנימה וימיני יותר בולת (כ1-1.5ס"מ) כך שיכול להיות שחלוקת המשקל לא שווא גם גורם לרכב לא ליהות מאוזן !?! אולי...
    מה שכן, עוד כחודש אני הולך לפרק את הסרנים כדי להחליף יחסי ההעברה , נערגל את הקפיצים האחורים אחד ליד השני במדויק , נמדוד את הקפיצים הקידמיים , נתקין מוט פנהרד מתכונן ואז אני מאוד מאוד מקווה שאבין ואפתור את הבעיה!

  8. #8
    חבר רשום R-IK's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Feb 2006
    מיקום
    מרכז
    הודעות
    258

    ברירת מחדל חוזר: debugging של מערכות מתלים רוביקון

    ציטוט נכתב במקור על ידי נמרוד
    אתה יודע שהקפיץ קרס בוודאות? מדדת את הגבהים בצורה מדויקת אחרי ההתקנה, ועכשיו יש שינוי משמעותי וברור בצד אחד?
    הרכב היה לא מאוזן מייד כשהוצאתי אותו. לא היה לי זמן לטפל בזה כי יצאנו לחו"ל ל 3 חודשים.
    לגבי האיזון, זה ממש לא משמעותי אבל חדי עין (ואני בניהם) ישימו לזה לב יחסית די מהר.
    There is a very fine line between hobby and mental illness

  9. #9
    חבר רשום R-IK's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Feb 2006
    מיקום
    מרכז
    הודעות
    258

    ברירת מחדל חוזר: debugging של מערכות מתלים רוביקון

    ציטוט נכתב במקור על ידי tsvikac
    לפיני שאתה מחליט שזה הקפיץ הקידמי כדאי שתבדוק שזה לא בא דווקא מהקפיץ האחורי
    מצחיק אבל לא
    סביר יותר שקפיץ אחורי "נפגע" יותר מהצלבה רצינית ובעין זה נראה שהרכב נראה לא מאוזן דווקא
    מקדימה.
    אפרופו כל זאת בקפיצים המקוריים הקפיץ הקידמי שבצד הנהג נמוך יותר במקור מאשר הימני וז קשור לתכנון בשל השיפוע של הכבישים
    ב-RE למיטב ידיעתי זה לא כך.
    לא זה לא המצב אצלי. הקפיצים האחוריים נראים תקינים. חוץ מזה שזה היה מהיום הראשון. לדעתי הקפיץ פגום או ששקע יחסית מהר. חשבתי להחליף בניהם ולראות מה קורה.
    בכל מקרה כבר דברתי עם ג'יסון (שלא ממש עזר) ועם רוביקון (שלא ממש התרגשו וששו להציע סט חלופי מוזל או על חשבונם).
    There is a very fine line between hobby and mental illness

  10. #10

    ברירת מחדל חוזר: debugging של מערכות מתלים רוביקון

    המשך עדכונים לגבי ההתקנה אצלי...

    העליתי את האוטו על הליפט לראשונה מאז ההתקנה. קיצרתי את הזרועות - את התחתונה ל41.5 ס"מ, ס"מ פחות מאשר בהתקנה ו1.5 ס"מ יותר ממקורי. את העליונה קיצרת מ40 ל38.5 ס"מ. כתבתי עוד בכתבה המקורית שאני מתכוון לעשות את זה, רק עכשיו נמצא הזמן והמוטיבציה... תכלע'ס הבעייה היחידה היתה בהצלבות חריפות בשטח, נגיעה של זרוע המוטה המייצב בקפיץ.

    זוית הקסטר - בעיתית למדוד בלי ציוד, אבל מדידה של משטח האום התחתון שאמור להיות ניצב לציר הקינגפין מראה זוית של 8-9 מעלות, שזה די הרבה. אולי כן כדאי להאריך עוד טיפה את העליונות - בטח יקח עוד חצי שנה עד שאני אגיע לזה שוב.

    מיסב כדורי באחת הזרועות העליונות היה בעל חופש, הדקנו אותו רבע סיבוב.
    איוניק 5 | ג'יפ CJ-7 1979 | היילקס 2015
    היו: ג'יפ XJ צ'רוקי 1994| היילקס 2008| היילקס 1997 | ג'יפ CJ-8 1989 | סמוראי 1988

  11. #11
    חבר רשום ADY's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Nov 2006
    מיקום
    צפון
    הודעות
    138

    ברירת מחדל חוזר: debugging של מערכות מתלים רוביקון

    ציטוט נכתב במקור על ידי נמרוד
    המשך עדכונים לגבי ההתקנה אצלי...

    העליתי את האוטו על הליפט לראשונה מאז ההתקנה. קיצרתי את הזרועות - את התחתונה ל41.5 ס"מ, ס"מ פחות מאשר בהתקנה ו1.5 ס"מ יותר ממקורי. את העליונה קיצרת מ40 ל38.5 ס"מ. כתבתי עוד בכתבה המקורית שאני מתכוון לעשות את זה, רק עכשיו נמצא הזמן והמוטיבציה... תכלע'ס הבעייה היחידה היתה בהצלבות חריפות בשטח, נגיעה של זרוע המוטה המייצב בקפיץ.

    זוית הקסטר - בעיתית למדוד בלי ציוד, אבל מדידה של משטח האום התחתון שאמור להיות ניצב לציר הקינגפין מראה זוית של 8-9 מעלות, שזה די הרבה. אולי כן כדאי להאריך עוד טיפה את העליונות - בטח יקח עוד חצי שנה עד שאני אגיע לזה שוב.

    מיסב כדורי באחת הזרועות העליונות היה בעל חופש, הדקנו אותו רבע סיבוב.
    אתה מודד את מוטות מאמצע הברגים שבקצבות ?

  12. #12

    ברירת מחדל חוזר: debugging של מערכות מתלים רוביקון

    כן.
    איוניק 5 | ג'יפ CJ-7 1979 | היילקס 2015
    היו: ג'יפ XJ צ'רוקי 1994| היילקס 2008| היילקס 1997 | ג'יפ CJ-8 1989 | סמוראי 1988

נושאים דומים

  1. מערכות מתלים לטויוטה פראדו קצר - מבחן השוואתי
    על ידי zivo בפורום פורום רכב שטח 4X4 כללי
    תגובות: 34
    עדכון אחרון: 21-03-09, 23:08
  2. מערכות מתלים ספירליות מחו"ל
    על ידי kgal בפורום פורום ג'יפ סופה ורנגלר YJ/TJ
    תגובות: 10
    עדכון אחרון: 03-07-06, 17:07
  3. מה אנחנו יודעים על מערכות מתלים כמו שמצולם בתמונות אלו ?
    על ידי אריק זמר בפורום פורום הבונים + הנדסת ג'יפים
    תגובות: 4
    עדכון אחרון: 29-12-03, 17:37

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם נושאים חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •